Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 november 2012, 23:11   #1
baris
EstaFace
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Locatie: Veghel
Berichten: 15
Help, Help, Help!!!

Beste mensen,

Ik zit met een dilemma. Ongeveer drie maanden geleden heb ik in Turkije een haartransplantatie ondergaan. Ik heb mijn inhammen en mijn kruin laten vullen.

De inhammen zijn goed gelukt. Per kant is ongeveer 1200 grafts geplant. Wat ik niet begrijp is dat de rechter inham beter en sneller groeit dan de linker inham. Bij de linker inham zie je hele kleine haartjes die maar niet willen groeien, maar der wel zitten. Het zijn haartjes van ongeveer 1 a 2 millimeter lang. Gaan die ooit nog groeien of blijven ze zoals ze nu zijn?

Boven op mijn hoofd, de kruin gedeelde is niet zo vol gevuld zoals de inhammen, maar wil genoeg om het te bedekken. Het probleem hiervan is dat ik op sommige plekken de haartjes wel voel uitkomen en op sommige plekken helemaal niks voel. De plekken waar ik niks voel, komen de haartjes daar nog uit?

Ik heb namelijk het idee dat ik veel haartjes ben verloren op het moment dat ik korstje op mijn hoofd kreeg en doordat ik de korstjes van mijn hoofd eraf hebt geveegd de korstjes, en het haar eraf heb gehaald. Kan het dan zijn dat de haartjes die met de kortjes uit zijn gevallen, niet meer terug komen?
baris is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2012, 00:56   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Een titel als help help help hebben we niks aan. Liever een informatieve titel gebruiken.

Ik neem aan dat je je voor je HT goed hebt ingelezen. Ik neem dus ook aan dat je weet dat de uiteindelijke resultaten wrs een stuk langer duren dan 3 maanden. En je zou ook moeten weten hoe je deze korstjes (destijds) moest behandelen, zonder je HT haar te beschadigen..

Ja, het zou kunnen dat je die eruit hebt getrokken. Als je onvoorzichtig bent of te vroeg ermee gaat klooien. Maar je moet nog maanden wachten voordat je het resultaat weet.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2012, 06:05   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik betwijfel of je de grafts er hebt uitgewreven. Dan moet je flink tekeer zijn gegaan. En het moet behoorlijk hebben gebloed als dat gebeurde.

Dat er alleen dunne haartjes teruggroeien is normaal voor 3 maanden. Geef ze nog 2 maanden en het worden heus haren.

De korte haartjes op je linker inham zijn waarschijnlijk de oorspronkelijke getransplanteerde haren. De wortel is in rust of vormt misschien zelfs al een nieuw dun haartje, maar de oude, dode, haar zit vastgekleefd in de huid en valt daardoor niet uit. Bijna alle getransplanteerde haren vallen door de stress van het transplanteren in eerste instantie uit na een week of twee weken. Ze verwerken de stress en groeien dan terug. Ik vermoed dat de haren die in je korstjes vastzaten allemaal zulke -toch al uitvallende- haren waren.

Probeer maar eens met een pincet, je kunt ze uit de huid trekken alsof het kleine splintertjes zijn zonder dat je er iets van voelt.

Dat ze links zo lang in de huid blijven plakken kan komen door een toevalligheid, bijvoorbeeld doordat je vooral op je rechterzij slaapt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2012, 20:29   #4
baris
EstaFace
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Locatie: Veghel
Berichten: 15
Hallo,

Ten eerste mijn excuus voor het onderwerp. Ik heb zojuist een haar eruit getrokken met een pincet, en dit ging geheel pijnloos. Mij is ook opgevallen dat ik aan beide kanten van mijn inhammen een bult heb zitten. Zou het kunnen zijn dat de nieuwe haartjes niet uit kunnen komen omdat de oorspronkelijke getransplanteerde haren in de weg zitten?

Gaan de getransplanteerde haren er ooit nog uit? Zo niet, wat kan dan hieraan doen?

Ik heb het idee dat er geen vooruitgang in zit. Ik masseer mijn hoofdhuid 1x in de twee a drie dagen met een speciale shampo genaamd, Aloe-JoJoba. Daarnaast slik ik iederdag Finasteride.
baris is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2012, 18:24   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
De vastgekleefde haartjes zitten niet in de weg en uiteindelijk zullen ze ook wel verdwijnen. Zelf heb ik ze wel verwijderd met een pincet omdat ik het gevoel had dat ze op de een of andere manier vast de huid wat irriteren.

Die bulten kunnen heel goed ingegroeide haren zijn. Dat staat los ervan, maar het is wel iets dat vaker gebeurt wanneer de getransplanteerde follikels weer haren gaan produceren. Een enkele vindt geen goede weg naar buiten, groeit in en raakt ontstoken. Even niet te veel mee rommelen, laat de ontsteking zich ontwikkelen en als ie echt 'rijp' lijkt dan kun je hem uitdrukken. Goed nadrukken zodat het bloed de ontsteking eruit spoelt. Het kan soms behoorlijk pijnlijk zijn.

Met 3 maanden zit je een beetje op een dood punt. Vanaf 4 maanden zou je weer vooruitgang moeten gaan zien.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.