Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 december 2009, 14:30   #1
Hoppus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juni 2009
Berichten: 13
Dun haar en schilfers

Hey,
Ik heb al redelijk lang, dun haar op de bovenkant van mijn hoofd. Ik heb onlangs m'n mannelijke inhammen gekregen maar dat hield een tijdje geleden gelukkig op. Ik ben 20 jaar en pak minoxidil(helpt nog redelijk goe). Ik heb wel wat last van schilfers of ik denk toch dat het dat is. Telkens als ik eens met mijn hoofd schud zie ik witte kleine velletjes naar beneden vallen.
Is de kans groot dat ik eigenlijk kaal wordt? Aangezien er maar 1 iemand in mijn familie kaal is en dat dat maar pas begon op zijn 28 ste.
Hoppus is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2009, 00:46   #2
Noodlesoup
HaarWeb lid
 
Noodlesoup's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 140
De schilfers kunnen worden veroorzaakt door de minoxidil. Ik kreeg op den duur ook schilfers en korstjes op de plekken waar ik het aanbracht. Nu zijn er gelukkig minoxidil varianten die milder voor de huid zijn.

Of je kaal wordt kan ik niet zeggen... Je kan van nature dun haar hebben en een mannelijke haarlijn... Maar het kunnen net zo goed de eerste symptomen zijn van erfelijke kaalheid. Zijn je beide opa's kaal? Of kalend? Bekijk eens oude foto's of te zien hoe hun haarlijn loopt. Je kan altijd naar een arts of dermatoloog om te achterhalen of je erfelijke kaalheid hebt.
Noodlesoup is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2009, 09:07   #3
Hoppus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juni 2009
Berichten: 13
Het is mijn vader die kalend is. Maar da begon slechts rond z'n 30ste. Zijn vader heeft nog steeds al zijn haar, perfecte haargrens.

Mijn grootvader van mijn moeders kant daarintegen, heeft al zijn haar nog wel maar met een haargrens die wat achteruit is. De foto's waarop hij ook 20 is tonen dezelfde haargrens die ik nu heb.

Wat ik wel niet begrijp is dat mijn moeder niet hetzelfde haartype heeft als hem...
Hoppus is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2009, 09:25   #4
Noodlesoup
HaarWeb lid
 
Noodlesoup's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 140
Als je vader en je opa van je moeders kant beide erfelijke kaalheid hebben, dan is de kans niet klein dat jij het ook hebt.

De leeftijd waarop het begint is niet echt te voorspellen; de manier waarop je leeft kan er namelijk ook invloed op hebben, zoals roken, te weinig slaap, geen fruit eten enz.

Laat je haar eens nakijken door je huisarts. Dan weet je zeker of je iets tegen haaruitval moet gaan doen.
Noodlesoup is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2009, 12:11   #5
Hoppus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juni 2009
Berichten: 13
Het zal wel te weinig slaap zijn en het roken die de boosdoeners zijn... M'n huisarts zei het ook. En de bloedproef wees aan datk geen vitaminen tekort had. Het roken hebk nu gestopt. Ik denk dat die de boosdoener is van het haar dunner te maken. De slaap inhalen zal voor na de examens zijn...

Thx voor je hulp noodlesoup
Hoppus is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aan Do: wat is het verschil tussen geschubt en ontschubt haar? Chris Haarwerken 3 16 februari 2017 12:07
Hoe krijg ik mijn haar weer schoon? Golioth Overige (haar)discussies - Algemeen 10 9 mei 2012 17:25
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Je haar is ook niet alles! swickie TTM - Algemeen 2 14 mei 2005 14:00
Artikel Monique3 in Brabants Dagblad: 'Haren uittrekken als ziekte'. Webmaster Boeken en artikelen 12 18 september 2002 00:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.