Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 november 2008, 22:38   #1
RobinK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2008
Berichten: 15
Haaruitdunning | Foto's | Advies gevraagd

Beste mensen,

Ik ben Robin en ben 24 jr. Helaas begin ik last te krijgen van (volgens mij) een beginnende haaruitdunning, maar dan vooral op de kruin (zie foto's). Het zit in mijn familie.

Ik vind het zelf absoluut niet staan dat er straks een kale plek te vinden is op men hoofd. Ik wil er dan ook wat aan doen om het proces van uitdunnen te stoppen en de dikte van het haar en de haargroei zelf weer terug te brengen.

Naar een paar avonden googlen ben ik heel wat wijzer geworden waar ik nu precies aan leid, Alopecia Androgenetica. Oftewel, het S-Alfa Reductase maakt van mijn testosteron DHT.

Wie kan mij adviseren over het "plan van aanpak". Ik ben op dit moment geen voorstander van haartransplantatie omdat ik zelf van mening ben dat het bij mij niet nodig zal zijn omdat er nog genoeg haar zit. Ik ben daarom opzoek gegaan naar medicatie en heb daar veel informatie over ingewonnen.

Ik kom steeds terecht bij Propecia, niet goedkoop maar wel effectief en verkrijgbaar op doktersrecept. Ook heb ik gelezen dat Folligen (of soortgelijk) een product is dat S-Alfa Reductase reduceerd. En een extra vitaminepil is ook geen overbodige luxe, alleen schijnen daar ook weer goede en slechte pillen tussen te zitten waarbij de ene pil wel goed word opgenomen door het lichaam en de andere weer kant en klaar naar buiten komt om het zo maar te zeggen.

Alvast bedankt, en ik hoor graag jullie reacties.

Gr
Robin.

De foto's zijn met een flits genomen waarbij het vele malen erger lijkt dan dat het in werkelijkheid is, maar juist zo wordt de plek extra geaccentueerd.

http://img373.imageshack.us/my.php?i...3456981cc8.jpg

http://img373.imageshack.us/my.php?i...3456782wr4.jpg

Zonder flits (dan lijkt het allemaal een stuk minder erg):

http://img409.imageshack.us/my.php?i...1010186ha4.jpg

Laatst gewijzigd door RobinK; 12 november 2008 om 17:53
RobinK is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2008, 22:49   #2
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Ja daar is wel wat loos volgens mij. De kruin is wel een aparte plek, aangezien haren daar links en rechts gaan, waardoor het soms erger lijkt dan het is.

Beter waren foto's zonder flits, maar als ik goed kijk begint er wel iets te broeien.

Je kan proscar gaan slikken (werkt uitstekend op de kruin), gaat om de werkende stof finasteride. Dat is stukken goedkoper. Propecia is gewoon een commercieel alternatief.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2008, 14:30   #3
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Ja daar is wel wat loos volgens mij. De kruin is wel een aparte plek, aangezien haren daar links en rechts gaan, waardoor het soms erger lijkt dan het is.

Beter waren foto's zonder flits, maar als ik goed kijk begint er wel iets te broeien.

Je kan proscar gaan slikken (werkt uitstekend op de kruin), gaat om de werkende stof finasteride. Dat is stukken goedkoper. Propecia is gewoon een commercieel alternatief.
sluit ik me geheel bij aan. Lijkt inderdaad wat uitdunning aanwezig en finas is een goede eerste stap... de resultaten dan even afwachten en daarna kijken of je nog andere stappen moet ondernemen.
robt001 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2008, 17:50   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Minoxidil-lotion of foam werkt uitstekend op de kruin en heeft niet zulke vervelende bijwerkingen. Het lijkt mij daarom beter om daarmee te starten. Later kun je er eventueel altijd nog fiansteride bij nemen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2008, 18:05   #5
RobinK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2008
Berichten: 15
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe.

De adviezen verschillen nogal tussen een pil of een lotion. Het gaat mij erom dat ik er vroeg bij ben om het proces op een effectieve manier te stoppen en om te keren naar vol en dik haar.

Het lijkt mij logischer om dan de DHT tegen te gaan, want dat is volgens mij de boosdoener van het uitdunnings proces. Ipv. de lotion die zorgt voor een betere doorbloeding (zover ik gelezen heb).

Hoe denken jullie hierover?

(ik heb een foto zonder flits bijgevoegd in het bovenstaande in men eerte bericht. Zo lijkt het een stuk minder erg en vertrouw ik erop dat het allemaal wel goed gaat komen)
RobinK is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2008, 18:14   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Doorbloeding helpt niks.
Minoxidil is een wetenschappelijk bewezen middel en ook veel Haarwebleden zijn er zeer tevreden over. Het is niet zomaar een flauwekul-lotionnetje.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2008, 18:19   #7
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Klopt Hanna.

Misschien wilt RobinK het zekere voor het onzekere nemen toch.

Nu ik de foto zonder flits gezien heb, bevestigt dat mijn vermoedens. Het is idd begonnen. Welkom bij de club.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2008, 18:28   #8
RobinK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2008
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Doorbloeding helpt niks.
Minoxidil is een wetenschappelijk bewezen middel en ook veel Haarwebleden zijn er zeer tevreden over. Het is niet zomaar een flauwekul-lotionnetje.
Zo bedoelde ik het natuurlijk niet, maar ik ben hier totaal onbekend mee.

Wat is dan wel de precieze werking van dit middel, hoe gebruik je het en heeft het bijwerkingen die mij evt. kunnen belemmeren in mijn doen en laten?

De kruin is het gebied waar het begint, maar over het gehele hoofd zou ik graag wat dikker haar hebben.

Dus waar het mij omgaat is: 1 > de kruin aanpakken, proces stoppen en proberen dikkere en meer haren te krijgen in dat gebied. 2 > De overige haren dikker laten worden voor mee volume in het haar.

Moet lukken toch?

Laatst gewijzigd door RobinK; 12 november 2008 om 18:40
RobinK is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2008, 18:45   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Finasteride zorgt meestal voor stabilisatie, dus zorgt ervoor dat de haaruitval niet verder gaat.
Minoxidil zorgt eveneens voor hergroei, dus nieuwe haren, en al vaak binnen 3 maanden.


Lees eerst eens het Haarwoordenboekje door.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2008, 18:49   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Misschien wilt RobinK het zekere voor het onzekere nemen toch.
Je kunt hem ook meteen een haartransplantatie aanraden...
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2008, 23:38   #11
RobinK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2008
Berichten: 15
Ik heb deze week een afspraak met de dokter ivm. een ander verhaal. Tegelijkertijd zal ik hem vragen om finasteride voor te laten schrijven en minoxdil 5%. Ik denk dat ik dan een direct een goede basis heb om te kijken of het wel degelijk bij mij werkt. Zijn jullie het daarmee eens of raden jullie andere producten aan?

Nu had ik nog een paar andere vragen;

1. als je proceria/proscar slikt en minoxdil gebruikt, welke bijwerkingen heeft deze stof. Moet ik ergens rekening mee houden wat betreft alcohol gebruik etc?

2. als ik naar een bepaalde tijd stop met het met proscar/propecia en minoxdil, heeft dit dan een dubbel negatief effect of zal het proces gewoon doorgaan zoals het nu is.

3. Finasteride + Minoxdill 5%. Is het verstandig om daarbij nog apparte vitamines te slikken of is een goede dagelijkse voeding voldoende?

Alvast bedankt
RobinK is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2008, 01:52   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
1. Zie het Haarwoordenboekje waarvan ik in een vorige post al een link gaf. Verder kun je bijsluiters vinden op diverse websites, o.a. geneesmiddelenrepertorium
2. Dubbel negatief, omdat alles verloren zal gaan wat door de medicatie behouden is gebleven plus datgene wat opnieuw gegroeid is.
3. Je kunt je bloed even laten onderzoeken op eventuele vitaminen- en mineralentekorten.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2008, 09:22   #13
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
2. Dubbel negatief, omdat alles verloren zal gaan wat door de medicatie behouden is gebleven plus datgene wat opnieuw gegroeid is.
In die zin is het inderdaad dubbel negatief, maar je zult niet slechter af zijn dan wanneer je nooit finasteride had gebruikt.

Ik heb een grafiekje bijgevoegd zoals het in het ergste geval dus zou kunnen gaan (in rood zoals het gaat zonder fina, dalende lijn, afnemend aantal haren).

Ik ben zelf niet helemaal zeker of dat inhaaleffect ook zo sterk zal zijn. Misschien ben je netto toch beter af omdat je een paar jaar lang je haren beschermd hebt.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg fina.JPG‎ (14,4 KB, 166x gelezen)
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2008, 10:27   #14
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik ben zelf niet helemaal zeker of dat inhaaleffect ook zo sterk zal zijn. Misschien ben je netto toch beter af omdat je een paar jaar lang je haren beschermd hebt.
Zo denk ik er ook over en ben er sterk van overtuigd.

Noem 't een naive hoop, maar er is eigenlijk nooit weteschappelijk onderzoek naar gedaan. Je kunt geen conclusies trekken, je weet nooit hoe het geweest zal zijn ZONDER finasteride.

Idem dito, denk ik dat er voedingsmiddelen op de markt zijn, waarvan wij niet weten dat ze een bijdrage tegen AGA kunnen leveren. Al helemaal als je ze van kinds af aan eet.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2008, 14:03   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hey Norwood,
Even tussendoor: in jouw regime staat MSM biotine...
Maar MSM is biozwavel, en biotine is vitamine H en dat is heel iets anders.
Dus, wat bedoel jij precies?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Advies gevraagd met foto's henk1106 AGA - Algemeen 59 15 oktober 2008 01:27
Advies gevraagd!! Pharell Chirurgische behandelingen 2 11 juli 2008 13:24
Advies gevraagd Michelv Chirurgische behandelingen 41 3 juni 2005 15:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.