Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Over de website/het forum > Suggesties en feedback > Archief: afgehandelde Suggesties

 
 
Discussietools Weergave
Oud 20 maart 2002, 16:13   #1
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
chatten

Hoi Webmaster!

Heb net eens wat andere threads gelezen dan die van hirsutisme (bij ons gebeurt niet zo verschrikkelijk veel meer ) en las het idee van chatten bij ttm. Nu is mijn vraag: Waarom wordt er alleen bij ttm gepolld en niet bij de andere vormen van haarproblemen?? Volgens mij slaat het chatten overal aan, ook al telllen sommige onderdelen waaronder hirsutisme niet zoveel leden (tot nu toe). De mogelijkheid om te kunnen chatten trekt sowieso veel extra deelnemers aan, denk ik.

Groetjes Diana!
Diana is offline  
Oud 20 maart 2002, 19:13   #2
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Thumbs up Chatten voor iedereen.

Beste Diana,

Hierbij een reactie op je opmerkingen:

Citaat:
Heb net eens wat andere threads gelezen dan die van hirsutisme (bij ons gebeurt niet zo verschrikkelijk veel meer)
Inderdaad zijn de hoeveelheid discussie's op de Hirsutisme-rubriek minder als bijv. de snel stijgende TTM-rubriek. Reken er op dat dit in de toekomst zeker zal veranderen als wij de aparte Hirsutisme website op HaarWeb gaan ontwikkelen. Ook de samenwerking met de Werkgroep Hirsutisme zal in de toekomst verdere vormen gaan aannemen, waardoor er meer belangstelling zal komen voor Hirsutisme.

Citaat:
Nu is mijn vraag: Waarom wordt er alleen bij ttm gepolld en niet bij de andere vormen van haarproblemen?? Volgens mij slaat het chatten overal aan, ook al telllen sommige onderdelen waaronder hirsutisme niet zoveel leden (tot nu toe). De mogelijkheid om te kunnen chatten trekt sowieso veel extra deelnemers aan, denk ik.
Daar heb je helemaal gelijk in. De reden dat wij éérst gepolled hebben in de TTM groep, is dat wij als eerste van alle rubrieken de TTM website gaan ontwikkelen. Wij hebben ervoor gekozen als eerste te beginnen met de TTM-site, vanwege het feit dat de beide patiëntenverenigingen (nederland en belgië) gebruik gaan maken van die site en de TTM rubriek op het forum. Deze verenigingen staan op het punt om opgericht te worden en wij willen HaarWeb beschikbaar gaan stellen aan hun, vandaar de keuze om hier als eerste mee te starten.

Dit houdt echter niet in dat lotgenoten uit de overige rubrieken niet kunnen chatten straks! VANZELFSPREKEND zal dit ook voor hen mogelijk worden en niet alleen voor TTM-ers. Ik denk dat het starten van een nieuwe poll in de Hirsutisme-rubriek overbodig is, aangezien de uitkomst zich zal raden, denk je niet?

Heb ik hiermee je vragen voldoende beantwoord?

Bedankt voor je opmerking!
De Webmaster.
Webmaster is offline  
Oud 21 maart 2002, 16:37   #3
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
Hai Webmaster,

Bedankt voor je reactie op mijn vragen!
Inderdaad de uitslag van een evt chatpoll in het hirsutisme forum lijkt me duidelijk, doch voor het ttm forum ook. Dit schrijf ik nu een beetje knullig, maar het is nu eenmaal zo dat wij van het hirsutisme forum door dit soort dingen toch weer het idee krijgen ondergeschoven te worden. Ik weet dat er ook aan het hirsutisme gedeelte veel werk besteed wordt door jou en dat het nu eenmaal een stuk moeilijker blijkt te zijn om "onze lotgenoten" te pakken te krijgen, maar dat lijkt me juist des te meer redenen om er bekendheid aan te geven! Ik vind het zelf heel belangrijk, dat moge duidelijk zijn. Wendy en ik krijgen via onze oproepjes op internet nog steeds druppelgewijs wat reacties binnen, en uit die reacties blijkt des te meer de behoefte aan informatie en de mogelijkheid om erover te praten. Chatten lijkt me in dit geval een betere oplossing dan berichtjes aangezien al gebleken is dat vele berichten verkeerd geinterpreteerd worden, wat weer voor misverstanden en geruzie leidt. Onnodig allemaal!!

Toch komen er weer meteen nieuwe vragen in mij op. Hoe zit dat nu precies met de werkgroep hirsutisme? Ze zijn niet actief op het internet, maar volgens mij is het ook ontzettend moeilijk om aan hun adres te komen. En wat hebben ze tot op heden gedaan? Voor wat en op welke manier kun je bij hun terecht?

Tot slot wil ik nog een keer kenbaar maken dat ik zeer blij ben met deze site! Top! Ik hoop dan ook dat er nog veel meer lotgenoten in de toekomst gebruik van gaan maken en er profijt van hebben.

Groetjes Diana
Diana is offline  
Oud 21 maart 2002, 19:23   #4
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Lightbulb Hirsutisme-chat.

Hoi Diana,

Citaat:
Originally posted by Diana
Inderdaad de uitslag van een evt chatpoll in het hirsutisme forum lijkt me duidelijk, doch voor het ttm forum ook. Dit schrijf ik nu een beetje knullig, maar het is nu eenmaal zo dat wij van het hirsutisme forum door dit soort dingen toch weer het idee krijgen ondergeschoven te worden.
Ik kan me voorstellen dat dit zo op je overkomt als je ziet hoe snel de TTM-rubriek groeit. De groei van de TTM rubriek geeft aan dat HaarWeb in een grote behoefte voorziet. Vandaar ook dat er in samenwerking met HaarWeb nu voor het eerst een patientenvereniging opgericht gaat worden in Nederland èn in België voor lotgenoten die kampen met TTM. Wij hebben besloten om de TTM site in eerste instantie voorrang te geven, aangezien wij nauw betrokken zijn bij de oprichting van deze verenigingen en deze verenigingen zijn op hun beurt weer nauw betrokken bij de totstandkoming van de TTM website, zoals ik al eerder vermeld had.

Dat wij in eerste instantie de TTM site voorrang geven, wil natuurlijk NIET zeggen dat de overige rubrieken hiermee direct ondergeschoven worden. ALLE haarziektes zullen dezelfde aandacht krijgen natuurlijk! Alleen moeten wij die aandacht verdelen en inpassen in onze planning. Wij vragen hiervoor je begrip.

Citaat:
Ik weet dat er ook aan het hirsutisme gedeelte veel werk besteed wordt door jou en dat het nu eenmaal een stuk moeilijker blijkt te zijn om "onze lotgenoten" te pakken te krijgen, maar dat lijkt me juist des te meer redenen om er bekendheid aan te geven!
Zo moeilijk is dat niet overigens: je moet echter wel bedenken dat wij op de achtergrond eerst allerlei voorbereidingen aan het treffen zijn om HaarWeb stapje-voor-stapje verder uit te gaan breiden en meer bekendheid te gaan geven. Dat gaat helaas niet allemaal 1 één keer, hoe graag wij dit ook zouden willen.

Citaat:
Wendy en ik krijgen via onze oproepjes op internet nog steeds druppelgewijs wat reacties binnen, en uit die reacties blijkt des te meer de behoefte aan informatie en de mogelijkheid om erover te praten.
Ok, er is dus een behoefte om er over te praten: heb je deze mensen ook gewezen op het bestaan van het HaarWeb Forum?

Citaat:
Chatten lijkt me in dit geval een betere oplossing dan berichtjes aangezien al gebleken is dat vele berichten verkeerd geinterpreteerd worden, wat weer voor misverstanden en geruzie leidt. Onnodig allemaal!!
Hier ben ik het zeker NIET mee eens en ik ben ervan overtuigd dat de meeste mensen onze mening hierin onderschrijven: het HaarWeb Forum voorziet in een enorme behoefte.

'Chatten' is naar onze mening per definitie zeker geen 'betere' oplossing dan discussiëren op het HaarWeb Forum. Aan allebei de mogelijkheden zitten voor- en nadelen:

Voordelen van het HaarWeb Forum zijn bijv:
  • Je kan berichten bekijken en posten wanneer het jou het beste uitkomt. 's morgens, 's middags, 's avonds of 's nachts: het maakt niet uit wanneer. Dit in tegenstelling tot een Chat, die gescheduled gaat worden.
  • In tegenstelling tot 1 op 1 email contact of Chat, zal je bericht altijd te zien blijven voor iedereen die het HaarWeb Forum bezoekt. Dit heeft legio voordelen t.o.v. een chat, dat moge duidelijk zijn.
  • En zo is er nog een waslijst aan voordelen op te noemen m.b.t. een discussiegroep t.o.v. een chatmogelijkheid.

Je noemt wèl een terecht nadeel, nl. het feit dat berichten verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden. Echter, dit nadeel is niet specifiek terug te voeren op de discussiegroep: verkeerde interpretatie is het nadeel aan veel vormen van (digitale) communicatie, denk maar aan email. Verkeerde interpretatie komt net zovaak voor op een ChatRoom als op een discussiegroep, je hebt alleen het voordeel dat je sneller en in real time met elkaar kunt communiceren: de grootste voordelen van een Chat t.o.v. een Discussiegroep.

Wij zien een ChatRoom als een zeer belangrijke aanvulling op het HaarWeb Forum.

Citaat:
Toch komen er weer meteen nieuwe vragen in mij op. Hoe zit dat nu precies met de werkgroep hirsutisme? Ze zijn niet actief op het internet, maar volgens mij is het ook ontzettend moeilijk om aan hun adres te komen. En wat hebben ze tot op heden gedaan? Voor wat en op welke manier kun je bij hun terecht?
Ook deze informatie komt in 2002 beschikbaar op HaarWeb, aangezien wij momenteel nog druk bezig zijn een samenwerking met deze werkgroep op te zetten. Ik zal je vragen doorspelen naar hun, zodat ze zelf antwoord hierop kunnen geven.

Citaat:
Tot slot wil ik nog een keer kenbaar maken dat ik zeer blij ben met deze site! Top! Ik hoop dan ook dat er nog veel meer lotgenoten in de toekomst gebruik van gaan maken en er profijt van hebben.
Dankjewel voor het compliment! Ja, wij zijn er 100% van overtuigd dat meer lotgenoten (dus ook ZEKER Hirsutisme-lotgenoten!) hun weg in de toekomst naar HaarWeb zullen vinden.

Bedankt voor je bijdragen!

De Webmaster.

Laatst gewijzigd door Webmaster; 21 maart 2002 om 19:52
Webmaster is offline  
Oud 24 maart 2002, 09:47   #5
Do
HaarWeb lid
 
Do's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2001
Berichten: 520
chatten

Hai allemaal,

Ik kan me heel goed voorstellen (vooral bij de TTMers) dat er sterk behoefte is aan het chatten.

Misschien is het een idee om voorlopig via MSN met elkaar te chatten,(of zeg ik nu iets stoms?) want ik denk dat het nog wel even duurt voordat de mogelijkheid op Haarweb om te chatten gerealiseerd kan worden.

Als iedereen dit nu doet is er meestal wel iemand online om een ander te steunen in moeilijke situaties.



Zet wel bij je persoonlijk profiel dat je bereid bent om te chatten met je hotmail mailadres zodat iedereen die met je wil chatten zich bij je aan kan melden.

MSN kun je downloaden bij www.hotmail.nl

Het kan natuurlijk ook met ICQ maar dat neemt meer ruimte in op je harde schijf.

Denk ook dat als jullie dit doen om goed in de gaten te houden dat als er via MSN nieuwe informatie word verstrekt om dit WEL op Haarweb te vermelden, want dat is natuurlijk een groot nadeel, veel info gaat verloren waarmee jullie misschien andere mensen weer mee kunnen helpen.

Groetjes Do.
Do is offline  
Oud 24 maart 2002, 12:38   #6
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
MSN

Hoi!!!!

Do, ik vind het een goed idee! Ik ben weleenswaar van hirsutisme, maar toch ;-)
Ik heb al bij mijn persoonlijke profiel gezet in het vakje ICQ: MSN!!!!! Als de anderen die het ook een goed plan vinden nu ook doen, is het eenvoudig om met elkaar in contact te komen!

Ik jat je idee ff om in het hirsutisemforum te zetten als je het niet erg vindt ;-)

Groetjes Diana!

Hmmmm.....alhoewel ik zit al zo vaak te chatten...wordt dan allen nog maar meer......maar goed doe ik zelf
Diana is offline  
Oud 24 maart 2002, 13:00   #7
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Thumbs up

Hoi,
Diana, je zou een bepaalde tijd af kunnen spreken voor het chatten met lotgenoten b.v maandagavond tussen 21.00 en 22.00. Heeft iemand behoefte om meer met je van gedachten te wisselen, dan kun je dat gewoon onderling afspreken...

En Do: over het verloren gaan van waardevalle info die tijdens het chatten wordt uitgewisseld: je kunt je gesprekken in een simpele textversie opslaan en bewaren.

Groeten, Wendy
Wendy is offline  
Oud 24 maart 2002, 14:39   #8
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
Puik idee!!!

Hey Wendy!!!!!

Goed idee van die vaste tijd.........zo bescherm je me tenminste tegen overmatige msnen ......thanx....yo are my hero

Grtsssssss Diana!!!!!
Diana is offline  
Oud 7 mei 2005, 14:59   #9
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Zie http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4571 m.b.t. informatie over chatten op HaarWeb.
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline  
 

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.