Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 mei 2017, 00:56   #1
Xavier R
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2016
Berichten: 7
Geslacht:
HT Prohairclinic

Graag wil ik mijn ervaringen hier delen.

Eind maart heb ik bij Prohairclinic in Berlaar een HT laten uitvoeren. Na lang wikken en wegen, want ik was al een haar eerder op consult geweest. Pas enkele maanden later heb ik de knoop doorgehakt.

Tot nog toe kan ik niets dan positiefs melden. Een heel vriendelijk team heeft me de dag van de behandeling opgevangen. Alle uitleg gekregen die ik vroeg en ook nadien worden vragen heel snel beantwoord. Ik speelde eerst ook met het idee om naar Turkije te trekken maar de nabijheid en het feit dat je 's avonds alweer lekker thuis in je eigen bed ligt gaven de doorslag. Dan betaal ik graag wat meer.

Op het resultaat is het voorlopig nog even wachten maar het ziet er goed uit. Natuurlijk kreeg ik na afloop van de HT veel vragen van vrienden en kennissen maar iedereen reageerde positief. Ze zijn nu ook allemaal benieuwd naar de verdere ontwikkelingen.

Ter ondersteuning van de HT neem ik nu Keratene Retard en ik ga ook Nanoxidil gebruiken.

Iedereen die twijfelt of hij de stap zou zetten naar een HT, ga zeker eens langs bij Prohair. Het is een topadres!
Xavier R is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2017, 01:59   #2
inham123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2016
Berichten: 171
Geslacht:
Er is geen bewijs dat Nanoxidil werkt. Er is ook geen bewijs dat Keratene Retard helpt tegen kaalheid...voor zover ik weet heeft ProHairClinic een onderzoek gedaan met een Belgische universiteit en gekeken naar het afremmen van DHT, maar alleen dat onderzoek is wetenschappelijk bewezen. Op het forum baldtruthtalk.com is het middel ruim besproken en hebben gebruikers bloedtesten gedaan om hun DHT waarden te controleren en zei zagen geen vermindering in DHT.

De enige wetenschappelijke middels bezig middelen zijn Minoxidil en Finasteride. Alhoewel de maker van Nanoxidil claimt dat hun middel een verbeterde versie van Minodixil is, is er hier geen bewijs voor.

Bij Minoxidil is vrijwel altijd de extra haargroei enbehoud tijdelijk over de loop van een aantal jaar. Finasteride werkt, na maximaal twee jaar, in 95%+ van de gevallen met permanente stop van de haaruitval. Bij de andere 5% met aggressieve kaalheid gaat die kaalheid nog wat door maar stopt die ook vaak na twee jaar.

Minoxidil heeft bij het aanbrengen soms wat irritante bijwerkingen zoalswallen onder de ogen, duizeligheid en soms hoofdpijn. Het middel werkt door de bloedvaten te verwijden. Zorg ervoor dat je de 5% versie neemt, de 2% versie werkt vrijwel niet bij mannen.

Finasteride werkt door de DHT-waarde te verminderen. Het zorgt dat de haaruitval stopt, maar ook dat je prostaat kleiner wordt en het kan groot effect hebben op je libido, mentale focus, vruchbaarheid (niet permanent) en er is een kleine kans dat borstgroei kan ontstaan. Het is dus een serieus middel en als je er mee begin stel ik voor om met een erg lage dosis te beginnen en eens in de week. 0.1mg Finasteride is 90% als effectief als 1.0mg.

Als je Keratene Retard begint te gebruiken stel ik voor dat jij je DHT waarden laat testen voor het begin hiervan en na het gebruik na een aantal maanden.
inham123 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2017, 10:22   #3
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Mooi betoog inham! Alleen DHT spiegel bepaling voor- en na keratine retard heeft geen zin vanwege de natuurlijke schommeling van DHT en de co-medicatie die wordt gebruikt. Er is geen evidence voor werkzaamheid keratine aangetoond, en waarschijnlijk kun je het effect ervan verwaarlozen als je al gebruik maakt van Fina/Duta en Minox.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2017, 11:37   #4
Xavier R
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2016
Berichten: 7
Geslacht:
Bedankt voor de extra uitleg.

Fina zou ik zeker nooit gebruiken, of het nu helpt of niet. Ook al is het niet zeker dat ik de bijwerkingen ervaar, ik neem het risico niet.

Nanoxidil wil ik wel een kans geven. Net als Keratene, ik geef het een jaar dan evalueer ik. Aangezien ik nu net een HT heb laten doen zal het resultaat sowieso wel beter zijn dan voordien.
Xavier R is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2017, 16:11   #5
inham123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2016
Berichten: 171
Geslacht:
Ah, maar goed Finasteride is een keuze die je kan maken als je in de toekomst het nodig vindt.

Keratene Retard en Nanoxidil zijn niet wetenschappelijk bewezen maar er zijn wel mensen die zeggen dat het werkt, dus als je geen Finasteride gebruikt is Keratene Retard wel handig om te proberen.

Nanoxidil wordt geadviseerd als een 'verbeterde versie' van Minoxidil maar het is een ander middel dan Minoxidil. Dus als Nanoxidil niet werkt kan je Minoxidil gebruiken. Zorg er wel voor dat je de 5% versie gebruikt en niet de 2% versie.

Misschien heb je interesse om je voor situatie of andere dingen over jouw haar of de transplantatie te vermelden? Hoeft natuurlijk niet maar is wel altijd interessant.
inham123 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2017, 19:25   #6
Krisdue
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2014
Berichten: 82
Geslacht:
Proficiat met je keuze voor Prohairclinic, mijns inziens nog steeds de absolute top in Belgie.
Hun doen al het langst FUE in Europa schrijven ze, en dat zie je ook in de resultaten vind ik persoonlijk.

Ben uiteraard benieuwd naar je progressie!
Krisdue is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2017, 10:39   #7
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
ik heb daar ook een HT laten uitvoeren, nu bijna 2 jaar geleden. ben ook van alles heel tevreden.
Daarnaast neem ik ook al meerdere jaren nanoxidil en keratene retard (al kan ik dit laatste niet meer verkrijgen). over deze medicatie ben ik ook heel tevreden, dit gaf me tot nu toe een goede stabilisatie van mijn haarsituatie.

vraagje, waar koop jij je keratene retard?
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2017, 11:05   #8
empowerbigtime
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2017
Berichten: 1
Geslacht:
hairworld

hallo,

ik zit te overwegen om een HT in Turkije te doen bij Hairworld Istanbul.
iemand enige ervaring en dit met me wil delen

bedankt
empowerbigtime is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2017, 11:15   #9
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Op hun site en fb zie je vele fotos en videos. Ook staat er veel op youtube. Maar die had je al gezien denk ik? HWI maakt op mij in ieder geval een goede indruk.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2017, 13:01   #10
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door empowerbigtime Bekijk bericht
hallo,

ik zit te overwegen om een HT in Turkije te doen bij Hairworld Istanbul.
iemand enige ervaring en dit met me wil delen

bedankt
Dit begrijp ik niet....

Iemand post een ervaring over Prohair en hup, daar komen de Turkse klinieken weer om de hoek.

Waarom niet in een eigen topic ?

De vraag heeft niks te maken met het doel van de topic starter.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2017, 01:00   #11
Xavier R
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2016
Berichten: 7
Geslacht:
ik koop de Keratene Retard via een Italiaanse site. Heb de link ook gekregen van de mensen van ProHair. Weet niet of ik de link hier zomaar mag opzetten.

Ik zal hier binnenkort enkele foto's posten van de progressie.

Laatst gewijzigd door Xavier R; 9 mei 2017 om 01:02
Xavier R is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2017, 10:58   #12
Krisdue
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2014
Berichten: 82
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairCoach Bekijk bericht
Dit begrijp ik niet....

Iemand post een ervaring over Prohair en hup, daar komen de Turkse klinieken weer om de hoek.

Waarom niet in een eigen topic ?

De vraag heeft niks te maken met het doel van de topic starter.
Klopt Haircoach!
Mijn indruk is dat dit niet zomaar gebeurt. Misschien kunnen of willen de mods dit niet zien?
Krisdue is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2017, 12:40   #13
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
ik wil hier geen partij kiezen maar ik heb heel wat donors gezien waar ik best van schrok hoor , zonder er iets van info gegeven word zeg ik : dit is van turkije neem ik aan ? wat nadien bevestigd word door die mensen...

ik heb het ook laten doen , een strip in 2008 , maar wat ik nu zie... 1 fue ht en de donorgebied is gewoon uitgeput , en je ik heb er al paar gezien van esteworld dat ik dacht : djeezes man... ( de donor dan , niet het ontvangstgebied )

wou ik toch gewoon even meegeven , want iedereen lijkt enkel nog naar de prijs te kijken , en dan ben je genaaid nadien voor latere ht's omdat de donor teveel beschadigd is , doe dus vooral grondig onderzoek naar hoe de donor eruit ziet na een fue in het buitenland... straks is de trend nog MHP op elke donor... als je die kost erbij telt.. ja dan ben je niet echt nog goedkoper af nadien

het kan goed zijn dat er veel wel tevreden zijn hoor , en dat wij enkel de slechte donors zien van een klein deel klanten ,het blijft toch gokken , als je mensen ziet met turkse fue's , check dan vooral even hun donorgebied op het achterhoofd , de grafts op het bovenhoofd zagen er wel goed uit daar zeg ik dus ook niks op , maar die donors dat maakt me bezorgd , normaal ben je er met 1 ht zelden van verlost , zoveel jaar nadien is de kans best groot dat er nog een behandeling nodig is om je doel te bereiken en dan zit je met problemen... dan is je enige optie nog bodyhair ertussen laten plaatsen

Dit wou ik toch even vermelden aan de mensen hier dat nog steeds in overweging zijn of ze het gaan doen en waar , want je moet goed beseffen dat met een ht je enkel haar verplaatst van een dikker haargebied naar een dun of kalende zone op de bovenkant van jouw hoofd , indien de donor beschadigd word door teveel en te dicht op elkaar uit te boren dan word jouw reserve gebied ( donor ) heel snel ook uitgeput en een dun gebied waar dan geen reserve meer staat moest er nadien hier of daar nog een gebied wat bijgevuld dient te worden of op zijn slechtst krijg je door teveel haar uit de donor te halen net daar kale gebieden wat voor de mensen om je heen meestal raar kan overkomen omdat dit een gebied is dat meestal steeds haar heeft ook al ben je kaal op de bovenkant van jouw hoofd
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 9 mei 2017 om 12:52
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2017, 13:00   #14
inham123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2016
Berichten: 171
Geslacht:
De enigste Turkse kliniek die ik aanraadt is ASMED van Dr Korsay Erdogan. Deze is internationaal erkend als een van de top 5 van FUE klinieken in de wereld. Prijs ligt rond de 2-2,5 euro per graft (met reis, hotel etc included).

Deze kliniek zie je op Engelstalige forums vaak terugkomen en er zijn veel patienten ervaringen gepost, plus de kliniek zelf post heel veel resultaten met professionele foto's (belichting ook), met droog en nat haar en het haar gefotografeerd van alle kanten.

Ik zou zelf geen ander Turkse klinieken aanraden, want je loopt wel heel erg het risico van een slecht resultaat en de uitgedunde donor (soms zelf ook het vlinder-effect).
inham123 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2017, 18:07   #15
Dymoman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2012
Berichten: 229
Thumbs down

Is er iemand hier die misschien zou vermoeden dat er hier Turkse klinieken reclame maken?

Tsjonge.
Dymoman is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.