Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 oktober 2004, 09:35   #16
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eminem
Ja, het kan wel zijn dat dit gebeurd in de cosmetische wereld, maar dit is toch wel heel erg extreem !
Het is dat ik mijn kaalheid nu een beetje aan het verwerken ben, anders was ik geexplodeerd van woede.
Hahahah Ja helemaal mee eens eminem!

het valt me trouwens op hoe je gegroeid bent de afgelopen tijd, mijn complimenten!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2004, 10:20   #17
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Hahahah Ja helemaal mee eens eminem!

het valt me trouwens op hoe je gegroeid bent de afgelopen tijd, mijn complimenten!
Bedankt......
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2004, 14:12   #18
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik wil een mailtje sturen (vriendelijk uiteraard ) naar Laser Aesthetics over wat de reden is waarom ze dergelijke teksten op hun website plaatsen. Is het bijvoorbeeld wel sociaal verantwoord en creëer je daar niet onnodige wanhoop mee. Is dit een idee?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2004, 15:08   #19
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ik wil een mailtje sturen (vriendelijk uiteraard ) naar Laser Aesthetics over wat de reden is waarom ze dergelijke teksten op hun website plaatsen. Is het bijvoorbeeld wel sociaal verantwoord en creëer je daar niet onnodige wanhoop mee. Is dit een idee?
Jaaaaaaaaaaaa!!!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2004, 15:11   #20
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Jaaaaaaaaaaaa!!!
Oke, ik ga een mailtje opstellen zo. Ik post het hier wel even voordat ik het verstuur . Het gaat mij erom om ze ten eerste wat kritiek te leveren (ik vind het gewoon niet kunnen en dat mag ik ook zeggen lijkt mij) en ten tweede wil ik wel eens hun reactie weten; hoe kijken zij er nu tegen aan?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2004, 15:16   #21
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Oke, ik ga een mailtje opstellen zo. Ik post het hier wel even voordat ik het verstuur . Het gaat mij erom om ze ten eerste wat kritiek te leveren (ik vind het gewoon niet kunnen en dat mag ik ook zeggen lijkt mij) en ten tweede wil ik wel eens hun reactie weten; hoe kijken zij er nu tegen aan?
ze moeten eens wagen om geen normaal antwoord te geven. Dan ga ik daar persoonlijk naartoe om de hele hut af te breken.

Ik kan er gewoon niet over uit. Die FBI-passage is gewoon wanstaltig. Degene die deze teksten op die site heeft gezet moet echt levenslang krijgen vind ik.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2004, 15:19   #22
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
ze moeten eens wagen om geen normaal antwoord te geven. Dan ga ik daar persoonlijk naartoe om de hele hut af te breken.

Ik kan er gewoon niet over uit. Die FBI-passage is gewoon wanstaltig. Degene die deze teksten op die site heeft gezet moet echt levenslang krijgen vind ik.
Helemaal mee eens! Ik kan helaas geen e-mail adres vinden op hun site (dat zal vast niet zonder reden zijn ), maar ik denk dat ik de mail gewoon ga sturen naar mail@hairlase.com ofzo. Dan komt ie altijd wel ergens aan.

Edit:
Hier staat dat het adres de volgende is: laseraesthetic@kliniekeninfo.nl.

Laatst gewijzigd door Haarmannetje; 6 oktober 2004 om 15:22
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2004, 15:23   #23
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Helemaal mee eens! Ik kan helaas geen e-mail adres vinden op hun site (dat zal vast niet zonder reden zijn ), maar ik denk dat ik de mail gewoon ga sturen naar mail@hairlase.com ofzo. Dan komt ie altijd wel ergens aan.
je kunt misschien dit formpje invullen: http://www.hairlase.nl/consult.htm.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2004, 15:24   #24
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
je kunt misschien dit formpje invullen: http://www.hairlase.nl/consult.htm.
Mja, misschien ben ik een schijterd, maar ik zou het liever anoniem doen . Niet dat ik iets zou zeggen wat niet door de beugel kan, maar je weet maar nooit.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2004, 15:35   #25
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Mja, misschien ben ik een schijterd, maar ik zou het liever anoniem doen . Niet dat ik iets zou zeggen wat niet door de beugel kan, maar je weet maar nooit.
kom op haarmannetje, stand up for your rights ! ;-)
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2004, 16:18   #26
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Hier issie, de brief. Een lang end, maar ik denk dat hij wel overkomt .

Edit: toevoegingen heb ik cursief afgedrukt.

Citaat:
Geachte heer/mevrouw,

Deze e-mail stuur ik u aangaangde de persberichten over Hairlase, geschreven door Ton de Visser in het Algemeen Dagblad. (Pagina-adres: http://www.hairlase.com/adartikel.htm.) Ik kan niet anders zeggen, dan dat bepaalde passages mij behoorlijk irriteren en ik vraag mij daarom ten zeerste af, wat uw doel is met de publicatie ervan. Ik zal u een aantal passages geven met commentaar.


1. "Eén op de drie mannen wordt kaal en 80 procent van hen LIJDT daaronder."

U doet hier een statistische bewering zonder enige referentie naar een relevant wetenschappelijk onderzoek. Ik kan mij persoonlijk namelijk niet voor stellen dat 80 procent van alle kale/kalende mannen er werkelijk onder lijdt. Uiteraard zullen weinigen het leuk vinden, maar om te spreken van lijden gaat mij toch wel wat ver. Tenzij u mij aan kunt tonen dat een representatief wetenschappelijk onderzoek dit uitgewezen heeft.


2. "Er zijn ergere dingen dan de dood. Zoals kaalheid. Er zijn vast ook ergere dingen dan kaalheid, maar ik zou niet weten wat."

Wederom een keiharde bewering zonder enig fundament. Dit zal wel geschreven zijn vanuit het perspectief van een persoon, maar ik moet mij sterk vergissen, wanneer dit geen enorme emotionele impact zal hebben op hen, die sowieso al zeer wanhopig zijn vanwege hun haaruitval. De opmerking wordt indirect gegeneraliseerd tot de gehele populatie met kaalheid en dat is niet acceptabel.


3. "Uit de statistieken van de FBI: als terroristen bij een gijzeling een voorbeeld willen stellen en iemand executeren, is het slachtoffer in zeven van de tien gevallen een kale(nde) man. Aan een conclusie waagt de FBI zich niet; ik wel. De wellicht onbewuste opvatting van de criminelen dat een kale door zijn beminden toch minder zal worden gemist dan iemand mét haar."

En hier dan een passage die ik ronduit te asociaal voor woorden vind. Hier wordt een ontzettende dubieuze conclusie verbonden aan statistieken die helemaal niets zeggen. Een conclusie die juist de wanhopig instabiele kalende een bevestiging van zijn (of haar) negatieve gevoelens kan geven. U heeft kennelijk geen kaas gegeten van relatiepsychologie waarbij beminden juist beminden zijn omdat ze een zelfgekozen emotionele band hebben opgebouwd, ongeacht de eventuele bijkomende "negatieve trekjes". Het is toch te absurd voor woorden, dat het eventueel wel of niet hebben van haar daar ook maar iets mee te maken heeft! Daarom ook hier de vraag: heeft u hier bewijs voor? Zo nee, wilt u dergelijke uitlatingen dan achterwege laten? Liefde voor je beminden reikt vele malen verder dan de oppervlakkigheden van uiterlijke kenmerken.


4. "Nee, serieus. Het is een keuze: wat heb je liever: een tweedehands Lada of eersteklas haar. En je kunt gespreid betalen. In de praktijk komt het neer op een biertje per dag of zo."

Er wordt hier een keuze geopperd, maar het is natuurlijk overduidelijk dat het vanzelfsprekend zou moeten zijn, om te kiezen voor eersteklas haar (waarvan we de eigenschap "eersteklas" nog zouden kunnen betwijfelen, maar dat terzijde). Mensen weten zelf ook wel dat ze een keuze hebben en kunnen voor zichzelf prima bepalen welke prioriteiten zij stellen aan hun uitgaven en of ze uberhaupt geld uit zouden willen geven aan een haartransplantatie.


5."Een vrouw die zegt dat het uiterlijk van haar echtgenoot haar koud laat, heeft meestal een foto van Richard Gere onder haar kussen."

Dit is een passage uit het stuk dat de vijand in vele gedaanten voorkomt; in dit geval de vrouw. Deze specifieke passage trekt dus een vrouw in twijfel die beweert dat het uiterlijk van haar man haar koud laat. Dit slaat natuurlijk nergens op. Waarop wordt gebaseerd dat een gemiddelde vrouw dit zou doen, afgezien van het feit dat er ongetwijfeld wel dergelijke vrouwen zullen zijn? Dit is weer de zoveelste poging om het negatieve gevoel van de reeds instabiele kalende/kale te bevestigen.


6. "Feiten: Op Nederlandse verjaardagen gaat één op de vier gesprekken tussen mannen over kaalheid. Alleen over sport, werk en vrouwen wordt vaker gepraat."

Feit? Waarop is dit feit gebaseerd? In mijn eigen omgeving vind ik dit bijvoorbeeld niet terug. Sterker nog, kaalheid is nog nooit ter sprake geweest. Er zijn wel leukere en belangrijkere gespreksonderwerpen. Hier wordt slechts wederom een poging gewaagd om het belang dat de instabiele emotionele kale/kalende hecht aan kaalheid te versterken.


7. Een citaat van Casals: "U boft. Ik heb de lichtste ziekte, kaalheid, maar in de zwaarst denkbare vorm. Het ergste is nog dat je er niet aan doodgaat. Die ontsnappingsmogelijkheid is MIJ niet gegund."

Ook weer een indirecte manier om angsten te ontwikkelen bij kale/kalende mensen en vooral zij, die er reeds onder lijden.


Tot zover de passages die toch redelijk wat kwaad bloed bij mij hebben gezet. Ik weet niet wat u met dergelijke teksten beoogt, maar ik kan mij niet voorstellen dat het niet een primair commercieel doel is. Met andere woorden: u probeert klanten te trekken door ze angsten en onzekerheden aan te praten met betrekking tot de gevolgen van kaalheid. Volstrekt immoreel naar mijn mening en zeker gezien het hoog fictiegehalte.

U zult ongetwijfeld weten dat mensen die vanwege bepaalde lichamelijke kenmerken, zoals kaalheid, onzeker zijn of zich zelfs in een emotioneel dal begeven, niet geholpen zullen worden met dergelijke teksten. Ja, wanneer ze zichzelf bij u laten behandelen zeker? Oh oh oh.

U benadrukt in één passage zelf dat mensen een keuze hebben; probeer die keuze dan ook niet te beïnvloeden en zeker niet op zo'n immorele manier zoals u doet via de teksten.

Nogmaals, ik heb mij enorm gestoord aan de genoemde passages (en daardoor aan uw website als geheel). Ik snap niet waarom u niet gewoon zakelijk kunt zijn zonder mensen emotioneel proberen te raken om klanten te winnen. Ik zou graag willen weten wat de motivatie is achter het publiceren van deze tekst en hoe u kunt verantwoorden, dat u niet meer schade aanricht dan al aangericht is bij een beperkte groep mannen (en vrouwen) door hun kaalheid.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Laatst gewijzigd door Haarmannetje; 6 oktober 2004 om 17:16
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2004, 16:25   #27
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Oh ja, de vraag: is dit wat ?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2004, 16:32   #28
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Oh ja, de vraag: is dit wat ?
Wow !!!!!!!
Jij bent echt een meester in brieven schrijven zeg.
Ik denk dat met deze brief de boodschap overduidelijk is, geen twijfel

Super.......
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2004, 16:33   #29
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Oh ja, de vraag: is dit wat ?
Voor ik het vergeet, zou je het antwoord van Hairlase op deze brief ook op dit forum willen plaatsen??Hier ben ik erg benieuwd naar

Alvast bedankt!
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2004, 16:36   #30
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hele goeie brief! Als ik ooit een ghostwriter nodig heb...

Onder punt 7 staat wel een taalfoutje (beoogd ipv beoogt)
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[Kliniek]Laser Aesthetic Chris Chirurgische behandelingen 122 28 februari 2008 11:21
GOOD WORK Laser Aesthetic??? dieseltje Chirurgische behandelingen 13 16 oktober 2005 07:55
haartransplantatie bij laser aesthetic johan1 Chirurgische behandelingen 41 20 december 2003 18:20
Zitten Laser Aesthetic en Transhair in hetzelfde gebouw in Engeland? Chris Chirurgische behandelingen 3 10 januari 2002 22:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.