Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 februari 2005, 16:35   #1
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Propecia VS Proscar

hallo iedereen

vandaag ben ik naar de huisarts geweest om de hechting van mijn 2de haartransplantatie van twee weken geleden eruit te laten halen.volgens de dokter zag het er bijzonder goed uit.verder heb ik nog een gesprek gehad over finasteride omdat ik toch na mijn eerste haartransplantatie van vorig jaar iets kaler ben geworden volgens mijn chirurg (welke ik de vermoedens zelf ook al had).(maar gelukkig is tot nu toe van af mijn 25ste tot mijn 31ste de uitval van mijn haar maar heel erg langzaam gegaan).en ik vertelde de huisarts over dat proscar met de zelfde werkzame stof als propecia in vergelijking niet zo duur was,en dat ik gehoort had dat het zelfs mee verezekerd is in het ziekenfonds.hij heeft dit opgezocht en vond dit gelijk een goed idee om dan proscar 5mg voor te schrijven.dus ik dolblij naar de apotheek met het recept.en tot mijn grote verbazing vonden ze dit bij de aptheek helemaal geen goed idee.ze hadden namelijk al snel door dat ik het voor mijn haar ging gebruiken i.p.v de prostaat waar het middel oorspronkelijk voor gegeven word.zo werd mij een aantal vragen gesteld van heb je het toch wel aan je prostaat en je bent nu wel bezig met een omweggetje te maken he?!,want de huisarts had ook op het recept geschreven van proscar 5mg 1x daags een kwart tablet.de apotheek assistente vroeg zelfs om een tablet uit de verpakking te halen om te kijken of je 5 mg wel door 4 kon delen.ik vond dit belachelijk en heb dit natuurlijk niet met haar getest maar heb ze uiteindelijk wel mee gekregen ,maar snap echter niet waarom ze er zo moeilijk over moeten doen.wel weet ik dat propecia speciaal ontwikkelt tegen haaruitval (zo zeggen ze) de grootste oplichting is,zeker als je bekijkt dat anderen grof geld willen verdienen aan iets wat ook veel goedkoper kan.(de ziekenfondspremies gaan tenslotte ook elk jaar weer flink omhoog en dat terwijl ze steeds minder medicijnen gaan vergoeden )ik weet natuurlijk nu nog niet hoe goed finasteride bij mij gaat werken en of het bij mij mogelijke bij werkingen gaat geven want ik heb nu net de eerste ingenomen.maar dat zien we dan wel weer,in ieder geval zit ik voor het eerst komende jaar onder de pannen en hopelijk harenermee! waar ik nogmaals tot nu toe heel erg blij mee ben,want het scheelt je toch maar weer zo"n dikke 500 euro
hairry is offline  
Oud 15 februari 2005, 17:49   #2
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
allebei fina, dus werkt even goed. Propecia is voor AGA, proscar voor prostaat vergroting. Dus waarom ze nu pas moeilijk doen?
Pil door 4 delen met stanley mesje en 1 kwart per dag slikken.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline  
Oud 15 februari 2005, 23:31   #3
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Thread verplaatst van 'haarimplantatie' naar 'm/h'.

Tip van de dag: gebruik leestekens en alinea's voor een overzichtelijke lay-out.

Groet,
Smorlez

Edit laurensj:
Deze thread gaat op slot. Verdere discussie hierover svp voeren in http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=6223
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.

Laatst gewijzigd door Tiuri; 23 mei 2005 om 18:21
Mailman is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
verschil tussen originele propecia en proscar? Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 5 18 september 2006 12:40
proscar, een verantwoorde vervanging voor het dure prohair? rickie rick Medicijnen/haargroeimiddelen 16 16 december 2004 12:21
Nizoral 2% Shampoo tegen Proscar ruilen! Gaga Koopjeshoek 5 13 november 2004 02:53
Hans van Breukelen pupuh Chirurgische behandelingen 68 30 december 2003 19:26
proscar papapa Medicijnen/haargroeimiddelen 0 27 november 2001 12:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.