Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Over de website/het forum > Suggesties en feedback > Archief: afgehandelde Suggesties

 
 
Discussietools Weergave
Oud 19 juli 2005, 21:06   #1
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Een discussie met Webmaster; waarschijnlijk als Pasen en Pinksteren op één dag vallen

Allereerst en zeer belangrijk:
Hoewel de titel van deze topic misschien anders doet vermoeden; met deze topic wil ik Webmaster niet zwart maken of beledigen. Ik wil met deze topic ook niet doorzeuren over het vorige topic die inmiddels gesloten en verwijderd is door Webmaster. Ik wil hier simpelweg een nieuw discussiepunt aansnijden.


Mijn vorige topic in dit forum is gesloten en verwijderd door Webmaster. Webmaster, je was niet bereid om een discussie aan te gaan. Je voerde een monoloog en snoerde mij de mond om een verdere discussie onmogelijk te maken. Ik wil je bij deze vragen, onder de noemer van feedback en suggestie (daar is dit forum toch voor bedoeld?): waarom ga je nooit een discussie aan? Waarom sluit je zonder pardon kritische topics en verwijder je ze zelfs, terwijl ik in het verleden eens had begrepen dat jullie niet doen aan het verwijderen van topics en berichten?

Ik wil graag in deze topic een discussiehoek organiseren om te praten over de manier hoe kritiek op HaarWeb behandeld zou moeten worden. Niet alleen in relatie tot jou, maar in relatie tot alles. Hoever mogen we gaan met betrekking tot het uiten van kritiek en wanneer mogen we een inhoudelijke discussie verwachten vanuit de top?

Je mag in ieder geval weten, Webmaster, dat ik het bijzonder vervelend vind, dat je zo met normale leden zoals ik omgaat. Ik had heel graag gewild dat je in discussie zou zijn getreden met mij en anderen, omdat iets dergelijks ons allemaal aan gaat. En als je dan aankomt met verder praten via PM, zou je dan ook kunnen reageren op berichten die ik je stuur ?

Dus, kortom, bij deze mijn feedback en suggestie:
Ik zou graag meer discussie willen met de top in deze openbare ruimte. Waarom is dit niet mogelijk? Waarom wordt kritiek de kop in gedrukt?

(Vergeet niet dat dit het feedback en suggestie forum is!)
Haarmannetje is offline  
Oud 19 juli 2005, 23:34   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik was ook geschrokken van de reactie op de discussie die Haarmannetje eerder startte. Hij merkte iets op dat hem zorgen baarde en uitte dat hier. Zoiets noem ik feedback geven. Feedback mag kritisch zijn.

Hij had een heel sterk punt. Haarweb lijkt nu een exclusieve club te zijn geworden die geen nieuwe leden meer toelaat. Hierdoor blijven gemiddeld 12 nieuwe leden per dag buiten in de kou staan, nu dus al ruimschoots meer dan 50.

Als dit heus nodig is om de vrede op het forum te bewaren, stel dan in ieder geval mensen van buiten in staat om hier te kijken zodat ze hun voordeel kunnen doen met wat hier aan informatie voorhanden is. Sta mensen wel toe zich aan te melden, maar suspend voorlopig gewoon de rechten om te posten. Geeft anders in ieder geval minimaal aan waarom er tijdelijk geen nieuwe leden zich mogen aanmelden.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline  
Oud 19 juli 2005, 23:43   #3
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ja, Anthonie, zo zag ik het dus ook. Ik wilde enkel feedback geven over iets wat naar mijn mening toch behoorlijke implicaties heeft voor dit forum: een absolute stop op ledenregistratie. Ik snap heel goed dat er acties ondernomen moeten worden tegen het getroll, maar dat kun je simpelweg niet op zo'n botte manier doen, waarbij potentiele nieuwe leden letterlijk de deur in hun gezicht gesmeten krijgen met de mededeling:

"Sorry, registration has been disabled by the administrator."

Maar de reden voor het openen van deze topic is vooral mijn verbazing over de manier waarop er met mijn topic is omgegaan. Eerst wordt er een kritische monoloog geplaatst waarin ik word bekritiseerd op een manier die ik niet bepaald respectvol vind, dan wordt het topic gesloten opdat ik mij niet kan verweren en tot slot wordt het topic verwijderd!

Ongelofelijk!
Haarmannetje is offline  
Oud 20 juli 2005, 01:18   #4
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
Aaaaaah niet overal een punt van maken. Er zal heus wel een reden zijn voor dit. Even afwachten en we weten het allemaal.
__________________
-1/4 proscar sinds 02/05
-1/8 proscar sinds 18/09/07
-Calcium, magnesium en zink sinds 11/06
-Glucosamine/chondroitine sinds 09/06
-vitaminepil sinds 11/05
-Ginseng sinds 07/04
-Visolie sinds 03/07
-Sinds 07/07 gestopt met roken

tevreden
simbah is offline  
Oud 20 juli 2005, 01:21   #5
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simbah
Aaaaaah niet overal een punt van maken. Er zal heus wel een reden zijn voor dit. Even afwachten en we weten het allemaal.
Er geen punt van maken dat je topic zonder reden wordt dichtgegooid met een lading kritiek waar je je niet tegen kunt verweren?
Haarmannetje is offline  
Oud 20 juli 2005, 01:24   #6
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
Topic is toch niet dicht gegooid. Anders had ik niet hier kunnen posten.
__________________
-1/4 proscar sinds 02/05
-1/8 proscar sinds 18/09/07
-Calcium, magnesium en zink sinds 11/06
-Glucosamine/chondroitine sinds 09/06
-vitaminepil sinds 11/05
-Ginseng sinds 07/04
-Visolie sinds 03/07
-Sinds 07/07 gestopt met roken

tevreden
simbah is offline  
Oud 20 juli 2005, 01:27   #7
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simbah
Topic is toch niet dicht gegooid. Anders had ik niet hier kunnen posten.
Misschien moet je de openingspost nog even een keertje doorlezen ?
Haarmannetje is offline  
Oud 20 juli 2005, 01:32   #8
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
Ja sorry, je hebt gelijk, ik ging alleen af op de thread-titel. MIjn excuses hiervoor.
__________________
-1/4 proscar sinds 02/05
-1/8 proscar sinds 18/09/07
-Calcium, magnesium en zink sinds 11/06
-Glucosamine/chondroitine sinds 09/06
-vitaminepil sinds 11/05
-Ginseng sinds 07/04
-Visolie sinds 03/07
-Sinds 07/07 gestopt met roken

tevreden
simbah is offline  
Oud 20 juli 2005, 01:32   #9
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simbah
Ja sorry, je hebt gelijk, ik ging alleen af op de thread-titel. MIjn excuses hiervoor.
Oh oh oh . Het is al laat, dus ik vergeef het je .
Haarmannetje is offline  
Oud 20 juli 2005, 03:31   #10
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Als dit allemaal waar is dan is dit vrij sneu. En als er geen discussie over mag komen is het helemaal triest. Dit is toch een democratisch forum of iets in die trant? Het hoeft toch geen dictatuur te zijn waarbij threads worden gesloten als er aan bestuurlijke zaken wordt getwijfeld?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline  
Oud 20 juli 2005, 03:35   #11
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Maar Alev is al superlang het nieuwste lid op haarweb! En dat is ook wat waard!
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline  
Oud 20 juli 2005, 09:11   #12
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Tja, ik zei al zo'n anderhalf jaar geleden dat ik de webmaster een dictator vind.
Bij deze dan ook meteen een tip voor de webmaster. Ga naar www.nationstates.net. Daar kun je lekker een natie opbouwen en besturen, om vervolgens dictatortje te spelen.
Robert18 is offline  
Oud 20 juli 2005, 09:12   #13
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Maar Alev is al superlang het nieuwste lid op haarweb! En dat is ook wat waard!
Hij zou door HaarWeb een echte HaarWeb-taart aangeboden moeten krijgen:

"Nieuwste lid voor de langste periode!"

Hehe .
Haarmannetje is offline  
Oud 20 juli 2005, 15:03   #14
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Haarmannetje en alle andere:

Feedback op Haarweb is natuurlijk altijd gewenst.
Hier kunnen wij soms veel mee. De ene keer wel de andere keer niet maar dat zullen jullie ook wel begrijpen.

Met dit soort threads kunnen we echter weinig.
Hoe we als manegement omgaan met feedback dat bepalen we zelf.
En dat wordt niet bepaald door leden op het forum.
Want zoals gezegd de ene keer zijn het goede ideen de andere keer niet.

Besluiten die gemaakt worden worden altijd overwogen besproken en soms zelfs op gestemd.
Beslissingen worden niet zomaar gemaakt en soms wordt er ook bewust niet meteen gereageerd.

Jammer om te zien dat er dan zo heftig gereageerd word.
We begrijpen best dat het makkelijk is als je snel antwoord op dingen krijgt.
Maar dat kan nu eenmaal niet zomaar.
Zoals ik al eerder heb gezegd kan het ook zijn dat er niet gereageerd wordt omdat we er mee bezig zijn, maar dat wordt op de een of andere manier niet door jullie geaccepteerd.

Het vorige toppic van haarman is ook niet zomaar verwijderd.
Ook dat is met een rede gedaan, die ik nu hier niet ga noemen.
Maar niets op haarweb wordt zonder reden gedaan.

Wat ik ook jammer vind is dat steeds vaker en vaker het manegement en de webmaster belachelijk worden gemaakt in posts.
Opmerkingen over ze, maar ook indirecte opmerkingen.
Vergeet niet dat wij ook maar mensen zijn, we doen ons best om het hier zo soepel mogelijk te laten verlopen.
En eerlijk is eerlijk, sommige opmerkingen komen bij mij in iedergeval erg hard aan.
Jullie zouden zelf dingen misschien anders bekijken en anders aanpakken.
MAar jullie weten niet wat wij allemaal bespreken.
DAarom denk ik ook dat dit soort toppics overbodig zijn.
Want jullie bepalen niet hoe wij feedback moeten behandelen.
We doen dat zoals wij dat willen doen. En dat vinden jullie misschien niet altijd even leuk, omdat het te langzaam zou gaan, of wij te critisch zouden zijn of wat dan ook.
Maar zoals ook al eerder gezegd haarweb draait op vrijwilligers.
Wees blij dat haarweb er is, want zonder haarweb zouden vele van jullie nu geen regime of wat dan ook hebben!

Haarweb is absoluut geen dictatuur, al komt dat soms zo op sommige van jullie over. Maar dingen worden nooit zonder reden overwogen.
En mochten we naar onze eigen mening fout zitten dan kan er altijd een excuus van onze kant komen. Want ook wij maken wel eens fouten.

Ik hoop dat jullie blijven inzien dat wij beslissingen niet zomaar nemen.
En dat dingen niet altijd zo kunnen lopen zoals jullie het graag zouden zien.
Ook hoop ik dat het bekritiseren van elkaar nu eens afgelopen kan zijn.
het heet hiet HAARWEB en niet het grote afbrand forum.

Nogmaals: als je iets op de heupen hebt meld dat dan op een normale manier.
En wacht gewoon wat langer als je geen antwoord krijgt op je pm of vraag op een vriendelijke manier of je antwoord kunt krijgen op je vraag.
Want met dit soort toppics kunnen we niets. We handelen zelf zoals we denken dat we moeten handelen, en niet zoals jullie het graag zouden zien want dat betekend dat we heel de dag en nacht aan de computer gekluisterd zouden moeten zitten.
En wat ik ook nog wilde zeggen, sommige dingen zijn gewoon technisch niet mogelijk. Of er is een andere reden dat dingen niet kunnen.
Om nou overal uitleg bij te gaan geven is ook weer teveel gevraagd.
Maar we doen hier met ons allen onze best voor!

Ik hoop dat jullie bij deze een antwoord hebben waar jullie op wachten.
Wij vinden ook dat feedback kritisch mag zijn, maar we reageren daar op onze eigen manieren op.
Ook al zijn deze soms niet zoals verwacht.

Laten we deze discussie sluiten en elkaar accepteren zoals we zijn.
En vooral proberen om er voor elkaar een leefbare omgeving van te maken!!!

Feedback mag, maar dan wel volgens de feedback regels!
(degene die net als ik spw volgen weten waar ik het over heb, degene die dat niet doen kunnen ze hier nalezen)

Annelies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline  
Oud 20 juli 2005, 15:42   #15
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Beste Lies,

Allereerst bedankt voor je uitgebreide betoog. Eindelijk een neergedaalde engel uit de goddelijke eenheid HaarWeb Management die reageert op een topic van een simpele sterfelijke met haaruitval. Mijn gebeden zijn verhoord.

Maar om meteen met de deur in huis te vallen: ik ben het er absoluut niet mee eens! Ten eerste wil ik je graag even wijzen op het feit dat deze topic naar mijn idee uitstekend past binnen dit forum. Ik zie nergens staan volgens welke regels ik hier feedback moet geven en het lijkt mij ook niet dat universele feedback-regels bestaan (zoals die regels die jij geeft in jouw link). Dus ik vind het niet echt gepast, Lies, om mijn topic de kop in te drukken door te suggereren dat dit topic in feite niet echt geldig is om daarmee een motief in het leven te roepen op basis waarvan deze topic gesloten kan worden.

En als ik zo jouw reactie lees, ontbreken daar ook nogal wat normen waar aan communicatie vanuit een hoger kader naar een lager kader aan zou moeten voldoen; hier kom ik als laatste nog even op terug met wat voorbeelden. Nu volgt eerst mijn inhoudelijke reactie.

Ten eerste het punt van de reactieduur. Zoals ik ook aan Webmaster heb laten weten vind ik dat de leden juist wèl snel antwoord mogen verwachten. HaarWeb bestaat bij de gratie van haar leden en ik vind het niet van veel respect getuigen dat een lid een week moet wachten op een reactie op zijn of haar PM, of nog erger: een eeuwigheid. Als je niet de capaciteit in huis hebt binnen het Management om daaraan te voldoen, dan zit er een knelpunt in je organisatie en moet je daar aan werken. Dat zoiets tijd kost, logisch, dat kan ik begrijpen, maar we worden simpelweg afgescheept met "dat ga jij niet voor ons bepalen," of "wij bepalen dat zelf wel!" Zo ga je ook niet met je klanten om als organisatie.

Dan ten tweede, dat er zo heftig gereageerd wordt komt door de manier waarop er om gegaan wordt met normale simpele leden. Jij zegt dat het misschien een dictatuur lijkt, maar dat het dat niet is, terwijl ik het monddood maken van kritiek vanuit de onderlaag toch vrij dictatorische trekjes vindt hebben. Het Management mag best weten dat ik behoorlijk geïrriteerd raakte toen ik mijn vorige topic gesloten zag worden met een trap na van de Webmaster en vervolgens een verwijdering van de topic. Webmaster stelt dan voor dat ik een PM mag sturen, ik doe dat, ik krijg (naar verwachting) geen reactie, waarbij we weer op mijn eerst gemaakte punt komen hierboven.

Het enige wat ik in dit topic wil bespreken is het verschijnsel waarom discussie met het Management toch zo moeilijk lijkt te zijn. Het komt nu over alsof het Management een elitaire kliek is, verscholen in een bunker. Kritiek wordt de kop in gedrukt en af en toe komt een afgezant (in dit geval jij) om even uit te leggen dat we niet zo moeten zeuren en dat het Management overal voor zorgt. Dus in dit topic zou ik gewoon graag een revolutie willen ontketenen: namelijk een eerste echte discussie met de top over het verschijnsel discussie met de top; is dat niet prachtig ?

En dan nu nog even kort mijn persoonlijke kritiek op jouw reactie. Ten eerste spreek jij voortdurend in de wij/jullie vorm. Jij creëert zelf een kloof op deze manier tussen het Management en de leden. Je stelt het Management als een superieure macht bij wie het lot in goede handen ligt. Wij, de leden, hoeven alleen maar achteruit te zitten en wachten op de grote show. Als je het hebt over "HaarWeb als geheel" en over "voor en door leden", moet je het niet gaan hebben over wij en jullie. Je kunt beter neutraal blijven door termen te gebruiken als Management en leden.

Ten tweede...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lies86
Wees blij dat haarweb er is, want zonder haarweb zouden vele van jullie nu geen regime of wat dan ook hebben!
...tegen dit soort opmerkingen kan ik al helemaal niet! Dit is natuurlijk het toppunt van arrogantie en ik vind het persoonlijk nogal wat laag om het over deze boeg te gooien. Waarom zeg je zoiets? Als HaarWeb er niet zou zijn geweest, zou er vroeg of laat wel een alternatief zijn gekomen en je vergeet voor het gemak ook even de Amerikaanse fora? Nee Lies, deze opmerking schiet bij mij wel even in het verkeerde keelgat!

Met vriendelijke groet,

Haarmannetje
Haarmannetje is offline  
 

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.