Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 21 stemmen, 4,86 gemiddeld. Weergave
Oud 9 mei 2009, 19:28   #2131
Foulestfawn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2008
Berichten: 20
Ik heb dus een allergische reactie van Propylene Glycol en ik heb recept laten aanpassen bij mijn apotheker met 50% isopropanol. Nu het goede is, dat de irritatie verdwenen is, maar de minox is veel vettiger en het duurt veel langer vooraleer het in de huid is ingedrongen.
Dat het vettiger is daar maak ik me niet echt zorgen om, het is alleen dat ik niet echt weet of de werking nu even sterk is aangezien het veel langer duurt vooraleer het in de huid is opgenomen, en het een gedeelde minox op de huid is achtergelaten door de matige sterkte van de alcohol.

Laatst gewijzigd door Foulestfawn; 9 mei 2009 om 21:59
Foulestfawn is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2009, 22:30   #2132
Doopliss
Banned user
 
Geregistreerd: 1 april 2008
Berichten: 176
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ryan R Bekijk bericht
Verspillen omdat je nog teveel haar ervoor hebt om het aan te brengen, tenzij je het alleen op je inhammen gaat gebruiken.
Ik ben het alleen van plan om het op de inhammen te brengen en daar iets omheen zodat het behouden blijft (hopelijk!)
Doopliss is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2009, 23:13   #2133
robertw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2009
Berichten: 25
Toen ik hier mijn eerste post plaatste (zo'n 2 weken geleden) vielen er nauwelijks haren uit. Deze week is het toch wel erg, als ik door mijn haar wrijf zitten er haren aan mijn vingers, op mijn toetsenbord liggen er wel een paar en als ik mijn haar droog maak met een handdoek zitten er ook wel een stuk of wat haren in mijn handdoek.

Kan het zijn dat ik een shedding heb? Ik gebruik nu nog helemaal niets om haaruitval tegen te gaan. Nu ik erop let merk ik wel dat mijn haar vet is, en lijk ik minder haar te hebben. Wanneer ik het dan was met Guhl shampoo dan lijkt het (wanneer het droog is) een stuk meer.

Is het dus mogelijk dat je een shedding hebt zonder gebruik van haargroeimiddelen?
robertw is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2009, 15:44   #2134
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robertw Bekijk bericht
Is het dus mogelijk dat je een shedding hebt zonder gebruik van haargroeimiddelen?
Nee. Met "shedding" wordt bedoeld, dat het haargroeimiddel eerst de aangetaste haren er uit gooit, voordat er nieuwe haren groeien.

Jij hebt dus meer haaruitval om een andere nog onbekende reden.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2009, 17:13   #2135
Ano
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2008
Berichten: 6
Beste mensen,

Ik ben een jongen van 21 jaar ik heb behoorlijke haaruitval, het zijn vooral de inhammen. Ik wil graag een middeltje bestellen op www.minoxidil.com. Maar ik zie dat er veel producten zijn welke raden jullie mij aan?

Groeten

Laatst gewijzigd door Ano; 17 mei 2009 om 17:19
Ano is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2009, 17:29   #2136
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ano, Ik neem aan dat je inmiddels weet hoe moeilijk inhammen weer een beetje dichtgroeien.

Van minoxidil.com is nr. 540 aan te raden. Of je gaat Rogaine Foam op de inhammen smeren (goedkoop te krijgen via ebay).
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2009, 18:25   #2137
rico
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2005
Berichten: 57
Ik heb ongeveer 6 jaar lang elke dag minox gebruikt. Ben nu een half jaar gestopt omdat ik het zat was en ben zo'n 30 tot 40% van me haren verloren sinds ik gestopt ben Het lijkt de laatste tijd gelukkig stabiel maar 't was echt erg, als ik wat olie in me haar deed had ik gelijk 50 haren in me hand. Nu nog maar 5 of 10. Heb wel me haar nu wel gemillimeterd want t zag er niet meer uit.
Maar nu las ik op een andere site dat sommige haren afhankelijk worden van minox en als je er mee stopt je haar er uiteindelijk slechter uit ziet dan als je er nooit aan was begonnen.

Ook had ik de laatste maanden van gebruik last van hoge hartslagen en soms steken in me hartstreek. Ben er nog naar een cardioloog mee gegaan maar die kon niks vinden. Ik dacht dat t kwam doordat ik veel jointes rookte en stress had en heb nooit de link naar minox gelegd. Maar nu lees ik op amerikaanse forums dat meer mensen door minox er last van hadden. Ik weet natuurlijk niet zeker of t door minox kwam bij mij, maar er komt toch altijd een beetje in je bloed en dat lijkt me op langer termijn niet gezond.
Ik raak die zooi in ieder geval nooit meer aan. Je heb er ook niks aan tenzij je 't tot je dood wil gebruiken.

Laatst gewijzigd door rico; 17 mei 2009 om 21:08
rico is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2009, 20:15   #2138
Cassandra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2008
Berichten: 12
Wil hier mijn Minoxidil-ervaringen omschrijven. Mochten er meer mensen zijn (met name vrouwen) met dezelfde of vergelijkbare ervaringen, graag jullie reacties daarover. Heb sinds oktober 2008 Minoxidil 5 % gebruikt. De enige verandering, gelijk in het begin: haartjes op mijn voorhoofd, bij de inhammen. Voor de rest: niets, geen shedding in de eerste maanden, geen nieuwe haartjes op het hoofd, geen verandering van mijn haarstructuur (dus geen dikker haar). Dat shedding niet per se hoeft en dat nieuwe haren 1 jaar of nog langer op zich laten wachten, dat is mij duidelijk. Maar na 5-6 maanden zou toch enige beweging zichtbaar moeten zijn, in de positieve richting dan. Of niet? Ik heb het over de haarstructuur. Want mijn haar is en blijft dun en zelfs nog dunner geworden. En 2 of 1.5 maand geleden heb ik ook nog een flinke haaruitval gekregen en heb nu nog steeds. Dat kan toch nooit de shedding zijn, zo laat. Of wel, soms? Haaruitval op zich zou ik niet zo erg vinden (misschien is het toch de shedding), als ik maar enige verbetering aan mijn haarstructuur zag. Ik weet, dat de meeste mensen hier Minoxidil 1 jaar of langer hebben gebruikt, voordat de resultaten te zien waren. Maar bleef hun haar dan ook zo dun al die tijd????? En dan kwam er nog iets bij: namelijk een flinke huidschilvering en die kwam echt door Minoxidil, weet ik zeker, want daarvoor heb ik het nooit gehad. Ik vraag me af, of er een verband bestaat tussen de schilvering en de haaruitval? Op veel van die medische sites staat, dat als je na 4 tot 6 maanden Minoxidil-gebruik geen veranderingen ziet, dan reageer je waarschijnlijk niet op Minoxidil. Is dat zo? Hoe dan ook, op 10 mei ben ik daarmee gestopt. De huidschilvering en haaruitval heb ik nog steeds.
Svp jullie reacties.
BVD!
Cassandra is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2009, 00:53   #2139
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Cassandra,
Je had na 5-6 maanden toch zeker de eerste nieuwe haartjes mogen ontdekken, desnoods pas na 9 maanden, dus wat jij schrijft, klinkt me wel erg vreemd.
De schilfering kan ontstaan door gebruik van een voor jou niet geschikte soort minoxidil. Welk merk met of zonder ppg heb je gebruikt?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2009, 01:04   #2140
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rico Bekijk bericht
Maar nu las ik op een andere site dat sommige haren afhankelijk worden van minox en als je er mee stopt je haar er uiteindelijk slechter uit ziet dan als je er nooit aan was begonnen.
Dat is een halve waarheid, want als een AGA-patiënt stopt met anti-haaruitvalmiddelen of haargroeimiddelen, gaat hij er net zo uitzien als wanneer hij helemaal nooit die middelen gebruikt zou hebben: belabberd dus, want alle haren die behouden zijn gebleven of opnieuw gegroeid zijn door de middelen, vallen dan weer uit.
Tegen erfelijke haaruitval bestaat helaas (nog) geen medicijn dat maar korte tijd gebruikt hoeft te worden.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2009, 06:55   #2141
Zoevo
kalend :o
 
Zoevo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 854
Geslacht:
Iemand ervaring met minox 12.5 procent? Is dit vettig om aan te brengen? Ik zit er overna te denken om mijn 5% in de ochtned te vervangen door 12.5% lotion. Is dit aan te raden?
__________________
1x 1/4 proscar per dag.
Minoxidilmax 15% + RU in de avond(01-2009 + 01-06-2013)
Lipogaine in de ochtend(01-07-2013)
Multi
Algemene gezondheid
-------------------------------------------------
Status : Dikke haren, wel achteruitgang. Niet meer zo mee bezig als vroeger. Zou wel een goed middel willen voor mijn inhammen, die blijven groeien.
Zoevo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2009, 11:36   #2142
DonLeo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2009
Berichten: 38
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Nee. Met "shedding" wordt bedoeld, dat het haargroeimiddel eerst de aangetaste haren er uit gooit, voordat er nieuwe haren groeien.

Jij hebt dus meer haaruitval om een andere nog onbekende reden.
Hanna, weet je wellicht na hoe lang gebruik van minoxidil de shedding zou moeten starten en eindigen?

Ik merkte dat vanaf een week of 2 na gebruik de shedding startte, vooral lange haren. Nu nog 2 weken verder, merk ik dat de haren die uitvallen een stuk korter zijn. Wellicht ok, maar toch (misschien heeft het ook te maken met de fina waar ik 1,5 maand geleden mee gestopt ben, ook al heb ik dat maar 1,5 maand gebruikt)
DonLeo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2009, 11:55   #2143
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoevo Bekijk bericht
Iemand ervaring met minox 12.5 procent? Is dit vettig om aan te brengen? Ik zit er overna te denken om mijn 5% in de ochtned te vervangen door 12.5% lotion. Is dit aan te raden?

Mij is nog steeds niet bekend of 12,5 procent uberhaupt wel effectiever is en of het dus de moeite waard is.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2009, 19:09   #2144
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ryan R Bekijk bericht
Mij is nog steeds niet bekend of 12,5 procent uberhaupt wel effectiever is en of het dus de moeite waard is.
Ik betwijfel het zeer Ryan. Ik heb zelf 4 maanden 1x p/d de 15% variant van dr lee gebruikt, die was minder effectief bij mij dan 2x p/d 5% minox..
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2009, 20:26   #2145
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes Bekijk bericht
Ik betwijfel het zeer Ryan. Ik heb zelf 4 maanden 1x p/d de 15% variant van dr lee gebruikt, die was minder effectief bij mij dan 2x p/d 5% minox..
Ja ik zet voorlopig mn geld in op de spectral en aangezien de kirkland minox bij mij mn hoofdhuid blijft ver****en (schilfers en jeuk), ga ik denk ik binnenkort over op 2x spectral per dag, de kirkland laat ik dus achterwege.

Hopelijk is het het geld en de moeite (vind spectral toch vervelender om aan te brengen) waard.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Algemeen Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1278 4 maart 2023 22:53
[minoxidil] Hoe kom ik eraan? Dennis_2007 Medicijnen/haargroeimiddelen 708 17 januari 2020 16:41
[minoxidil] Ugh's ervaring ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 172 21 februari 2007 15:02
[Minoxidil] Inkoop actie ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 7 3 november 2003 23:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.