Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 december 2014, 22:15   #1
robertw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2009
Berichten: 25
Esteworld 15-10-2014

Hi lotgenoten,

Eind september een afspraak met Hidde van Esteworld gehad met betrekking tot een behandeling bij Esteworld in Instanbul. We dachten dat we op +/- 2000 grafts zouden uitkomen maar het zijn er tenslotte 2900 geworden zonder enige bijbetaling, perfect! De grafts zijn vooral op de kruin en inhammen geplaatst.

15-10-2014 was het zover; een HT in Turkije. Uiteraard gespannen erheen gevlogen, alles was perfect geregeld! Een aardige chauffeur, werkelijk super goed hotel (met heerlijke roomservice en mega goedkoop!).

De behandeling begon 's ochtends om 09.00 uur, na het bloedprikken en foto's maken werd ik behandeld. Er stond werkelijk een team van 10 tot 12 man klaar om me te verwelkomen. Na de verdoving werd er direct begonnen met het uithalen van de grafts. Dit was in enkele uren gedaan, door 3 tot 4 personen. Daarna werden de gaatjes geprikt door de arts.

Na het gaatjes prikken lekker geluncht en daarna direct weer verder om de grafts erin te plaatsen. Rond 17.00 uur was ik weer terug in het hotel. De volgende dag werd mijn hoofd gewassen en werd ik weer terug gebracht naar het vliegveld, ik heb die hele tijd het Esteworld petje gedragen en daaronder de hoofdband voor eventuele zwellingen.

Die hoofdband heb ik echter maar 2 dagen hoeven dragen, ik heb geen last gehad van zwellingen. En de ergste roodheid was na +/- 6 a 7 dagen volledig verdwenen. Na ongeveer 1,5 week begonnen de eerste haren al uit te vallen, dit komt natuurlijk ook door het wassen en bij het losweken van de korstjes. Het donor gebied was wat roder en daar ook enkele opmerkingen over gehad

Nu 2 maanden later zijn alle haren uitgevallen en zal ik ook zeker wat last hebben van shockloss, dit is voor mij wel een moeilijke periode. Sinds vorige week gebruik in Minoxidil 2%, de 5% variant heb ik in het verleden een tijdje gebruikt maar had veel last van bijwerkingen. Daarbij slik ik ook 2x kleine Arnica pilletjes per dag en smeer ik een paar keer per week Arnica zalf (dit is voor een betere doorbloeding).

Ik hoop dat het snel weer gaat groeien ik hou jullie op de hoogte, de foto's staan in mn profiel!

Laatst gewijzigd door robertw; 12 december 2014 om 19:38
robertw is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2014, 01:04   #2
maaa17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2014
Locatie: den haag
Berichten: 315
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robertw Bekijk bericht
Hi lotgenoten,

Eind september een afspraak met Hidde van Esteworld gehad met betrekking tot een behandeling bij Esteworld in Instanbul. We dachten dat we op +/- 2000 grafts zouden uitkomen maar het zijn er tenslotte 2900 geworden zonder enige bijbetaling, perfect! De grafts zijn vooral op de kruin en inhammen geplaatst.

15-10-2014 was het zover; een HT in Turkije. Uiteraard gespannen erheen gevlogen, alles was perfect geregeld! Een aardige chauffeur, werkelijk super goed hotel (met heerlijke roomservice en mega goedkoop!).

De behandeling begon 's ochtends om 09.00 uur, na het bloedprikken en foto's maken werd ik behandeld. Er stond werkelijk een team van 10 tot 12 man klaar om me te verwelkomen. Na de verdoving werd er direct begonnen met het uithalen van de grafts. Dit was in enkele uren gedaan, door 3 tot 4 personen. Daarna werden de gaatjes geprikt door de arts.

Na het gaatjes prikken lekker geluncht en daarna direct weer verder om de grafts erin te plaatsen. Rond 17.00 uur was ik weer terug in het hotel. De volgende dag werd mijn hoofd gewassen en werd ik weer terug gebracht naar het vliegveld, ik heb die hele tijd het Esteworld petje gedragen en daaronder de hoofdband voor eventuele zwellingen.

Die hoofdband heb ik echter maar 2 dagen hoeven dragen, ik heb geen last gehad van zwellingen. En de ergste roodheid was na +/- 6 a 7 dagen volledig verdwenen. Na ongeveer 1,5 week begonnen de eerste haren al uit te vallen, dit komt natuurlijk ook door het wassen en bij het losweken van de korstjes. Het donor gebied was wat roder en daar ook enkele opmerkingen over gehad

Nu 2 maanden later zijn alle haren uitgevallen en zal ik ook zeker wat last hebben van shockloss, dit is voor mij wel een moeilijke periode. Sinds vorige week gebruik in Minoxidil 2%, de 5% variant heb ik in het verleden een tijdje gebruikt maar had veel last van bijwerkingen. Daarbij sliep ik ook 2x kleine Arnica pilletjes per dag en smeer ik een paar keer per week Arnica zalf (dit is voor een betere doorbloeding).

Ik hoop dat het snel weer gaat groeien ik hou jullie op de hoogte, de foto's staan in mn profiel!
Hoi Robert,

Ik wist trouwens niet dat ze 2900 grafts in een paar uurtjes konden doen. Heb je ook foto's van je voor situatie dan kunnen we vergelijken

Ik zit ook te twijfelen of ik een HT zal doen, vandaar. Ik ben ook nog wat aan de jonge kant dus ik wacht nog even (24jr) Ik ben benieuwd naar je progress

gr
maaa17 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2014, 07:18   #3
Gekkie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2008
Berichten: 74
Hallo Robert,

Goed dat je je verhaal deelt hier.
Is voor iedereen nuttig, of ze nu wel of niet gaan.
Dat is ook de reden dat ik ook alles hier ga posten.
Mocht het niet goed gaan dan kan ik dat ook eerlijk vertellen en verloopt het positief, dan uiteraard ook.

Top!
Gekkie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2014, 12:49   #4
robertw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2009
Berichten: 25
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maaa17 Bekijk bericht
Hoi Robert,

Ik wist trouwens niet dat ze 2900 grafts in een paar uurtjes konden doen. Heb je ook foto's van je voor situatie dan kunnen we vergelijken

Ik zit ook te twijfelen of ik een HT zal doen, vandaar. Ik ben ook nog wat aan de jonge kant dus ik wacht nog even (24jr) Ik ben benieuwd naar je progress

gr
Yes, het gaat echt super snel. Ik denk dat er in totaal 5 man tegelijkertijd met je bezig zijn.

Ik ben trouwens 25
robertw is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2014, 00:24   #5
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Hoi Robert,

Ziet er netjes uit hoor!

Er is qua foto s geen vergelijkingsmateriaal, maar zo op de 2 maanden foto ziet het er netjes uit!

Veel succes gewenst!

Groet Markr32
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2014, 13:38   #6
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
thanks for sharing en uiteraard succes met de verder groei! Heb je ook vooraf foto's?
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2014, 19:53   #7
robertw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2009
Berichten: 25
Ik heb helaas geen foto's van voor de behandeling. De kruin was niet helemaal kaal maar wel kalend en inhammen redelijk kalend.

Inhammen vind ik overigens niet zo heel boeiend, een beetje mag wel. Vandaar dat ik ervoor gekozen heb om het natuurlijk te houden, de kruin en bovenop vind ik persoonlijk belangrijker en heb ervoor gekozen om dat lekker te vullen
robertw is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2014, 10:14   #8
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
je ziet dat het inderdaad al begint op te komen, vooral de voorkant..
heel veel succes!
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2015, 22:14   #9
robertw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2009
Berichten: 25
Inmiddels ben ik 3 maanden + 1 week verder, helaas nog niet echt nieuwe haargroei.... wel een paar haren die meteen zijn doorgegroeid en een paar doorkomende.

Hoop dat het snel gaat gebeuren!
robertw is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2015, 22:51   #10
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Hey Robert,

Allereerst beterschap man, hoop dat je mooi resultaat boekt. Vraagje, wat heeft 2900 graft gekost eigenlijk?
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2015, 19:04   #11
robertw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2009
Berichten: 25
Ongeveer 2300 EU incl. hotel excl. tickets
robertw is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2015, 19:40   #12
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
@Robert

Bedankt voor je reactie, ik wil zelf ook eentje doen maar wacht het nog even af. esteworld heeft een mooie operatie bij een andere gedaan, ik zag het zojuist in een andere topic. Hou ons aub op de hoogte, ik hoop dat ze ook bij jou er mooi uit zullen zien. Wellicht valt mijn keuze dan ook op esteworld.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2015, 07:06   #13
paulus1980
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 september 2013
Locatie: Maastricht
Berichten: 132
Geslacht:
Hoe ziet het er hier uit?
paulus1980 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2015, 21:57   #14
robertw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2009
Berichten: 25
Er is zeker wat hergroei nu na 3 maanden en 3 weken maar nog niet echt de moeite waard om er een foto van te posten. Daar is nog niet veel op te zien, ik hoop dat het de komende 5/6 weken lekker door begint te groeien.

Ik hou jullie op de hoogte!
robertw is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2015, 22:00   #15
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Vanaf 4 maanden zie je echt het verschil, zo is het bij mij toch.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.