Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 mei 2006, 00:47   #1
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Help! Wat zal ik doen?

Situatie is als volgt:

In December 2005/Januari 2006 zat ik achter mijn computer, had toen enorme jeuk in me haar dus ging ik het wassen. Tot mijn verbazing zag ik veel meer haar dan normaal in de wasbak liggen zo'n 30 haartjes (normaal is dat vijf ofzo), de komende weken ging ik extra goed op de haarverlies letten tijdens het wassen. Het haarverlies wisselde zo steeds om bij het wassen ene keer was het meer dan de ander maar naar mijn gevoel nog steeds meer dan normaal. Naast dit ''probleem'' zat ik met haar dat enorm snel vet werd, maar ik probeerde mijn haar alleen om de dag te wassen. Ik ben hiervoor ook naar de dermataloog geweest, die gaf mijn denorex shampoo andere producten die ik toen had gebruikt was rooscure en rozemarijn shampoo. Ander symptoom was dat ik soms kriebelende gevoel over mijn hoofdhuid had, vooral als ik onder koude lucht zat bijv. de airco. En pijn in mijn knieschijven.

Februari 2006 en Maart 2006, deze maanden waren niet bepaald de beste maanden van mijn leven. Ik zat continu mijn haren te controleren of er enige verbetering of verslechtering was. Haarverlies bleef ik houden maar het werd wel minder. Maar mijn haar nog steeds snel vettig na het wassen. Ander detail is dat mijn baardgroei sterker werd (aanwijzing op DHT). Het gebruik van rooscure en rozemarijn shampoo gaf geen verbetering, misschien maakte het wel erger. Een keer na het wassen met Rooscure zag mijn hoofdhuid behoorlijk slecht uit, veel schilftjers en roodheid. Ik bleef toen mijn haar wassen met Rozemarijn shampoo na enige tijd voelde ik na het wassen met rozemarijn shampoo enige pijn op mijn hoofd. Het voelde aan alsof mijn haren eruit werden getrokken, niet pijnlijk meer enorm irriterend. Mijn hoofdhuid zag er ook heel erg glad uit en niet echt gezond.

April 2006, ergens midden april besloot ik mijn haar niet te gaan wassen, ik had dat namelijk in een artikel gelezen dat shampoo eigenlijk helemaal niet zo goed is zoals de bedrijven mensen doet denken. Maar eerder dat shampoo je haren juist vetter maakt omdat het de natuurlijk olie op het huid weghaalt, en hierdoor is je haar gauw viezer en je zou dus sneller je haar wassen (gevolg meer verkoop van shampoo). Mijn haar werd erg vet maar werd later niet vetter en het stonk ook niet zoals ik had verwacht. De pijn op mijn hoofd werd minder maar het bleef aanhouden. Haarverlies kon ik niet zo goed meten aangezien ik het niet meer ging wassen. Wel viel er dan soms een haar als ik met de kam of handen door het haar ging.

Mei 2006, Ik heb mijn haar afgeschoren en het is redelijk kort. Na het knippen heb ik mijn haar wel gewassen met mineraalwater en een zeep. Het voelde zeer goed aan en mijn haar leek ook beter uit te zien dan normaal (maarja dat is logisch als je lang niet gewassen hebt. Na week van het knippen is me haar al redelijk gegroeid maar onder de spiegel met halogeenlampen vind ik het haar vrij dun. Je kan mijn hoofdhuid zien als je goed kijkt ligt er ook aan hoe ik het kam. De haartjes zijn naar me gevoel ook dunner geworden.

Ik twijfel of ik AGA heb, want ik heb geen inhammen of lichtere kruin. Overal is mijn haar dun, de zijkanten waren er al vanaf mijn 12e dun bedekt. Maar nu is de bovenkant dunner aan het worden. Maar het groeit wel zoals na het knippen is het gewoon weer gaan groeien. Andere kant heb ik pijn op mijn hoofd misschien is dat wel van de inflammation?
Mijn profiel is Aziaat, 20 jaar, 1,70, 57kg, nauwelijks lichaamsbeharing, wel oksel en schaamhaar :p natuurlijk. Niemand in mijn familie heeft AGA behalve mijn oma en mijn moeder hebben diffuse verdunning, de vrouwelijke AGA.

Mijn ongewenste hypothese is dat ik AGA geerfd hebt van mijn moeder/oma, en door mijn leeftijd passer ik nu een bepaalde periode waarbij testosteron gehalte zijn piek heeft en ook de productie van DHT. Hierdoor is mijn baardgroei versterkt, haarverlies en vettig haar. Ook qau uiterlijk lijkt ik op mijn moeder (helaas) en hierdoor meer kans dat ik AGA heb.

Mijn gewenste hypothese is dat ik nu in een leeftijd zit waar de hormoonbalans op is geschoven naar testosteron, hierdoor heb ik meer haarverlies dan normaal en dat dit na enige tijd wel zou herstellen.

Andere hypothese,
de combinatie van water en shampoo is niet goed geweest voor mijn haar en hoofdhuid. Maar waarom het probleem dan nu zich manifesteert is dan een raadsel want ik was mijn haren al lang en vaker.

Oplossing, ik weet niet wat ik nu precies moet doen, zou ik finasteride gaan innemen? Of afwachten?

PS sorry voor het slechte nederlands

Laatst gewijzigd door haarmens2; 22 mei 2006 om 04:34
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2006, 08:42   #2
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Je kan ook te maken hebben met een hoofdhuid infectie. Hiervoor kun je Nizoral gebruiken. Verder kijk is naar de haartjes die uitvallen. Hebben die nog 100% pigment?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2006, 13:15   #3
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Hoe bedoel je precies met pigment? Mijn haar is van nature zwart dus met pigment verlies zouden ze beetje rood moeten kleuren?
Wat ik merk is dat meer haartjes die uitgevallen zijn minder dik zijn dan normaal.
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2006, 13:55   #4
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haarmens2
Hoe bedoel je precies met pigment? Mijn haar is van nature zwart dus met pigment verlies zouden ze beetje rood moeten kleuren?
Wat ik merk is dat meer haartjes die uitgevallen zijn minder dik zijn dan normaal.
Met pigmentloos bedoel ik haartjes die bij jou zwart, maar ook bijna doorzichtig zijn, pigmentloos. Dus eigenlijk geen kleur. Als dit zo is kan het goed duiden op DHT aangevallen haren. Ook het kleiner worden van de haren kan goed duiden op een verkorting van de groeifase.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2006, 14:14   #5
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Nee ik constanteer geen verlies van pigment bij de meeste haren, zijn nog steeds even donker als vroeger. Er zijn soms wel uitgevalde haartjes die heel erg dun zijn.
Dus als mijn haren door DHT worden aangevallen zouden mijn haren dus minder lang worden? Dus zeg maar het idee dat je haar niet meer of langzaam groeit omdat het kapsel hetzelfde vorm blijft houden?
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2006, 15:10   #6
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haarmens2
Nee ik constanteer geen verlies van pigment bij de meeste haren, zijn nog steeds even donker als vroeger. Er zijn soms wel uitgevalde haartjes die heel erg dun zijn.
Dus als mijn haren door DHT worden aangevallen zouden mijn haren dus minder lang worden? Dus zeg maar het idee dat je haar niet meer of langzaam groeit omdat het kapsel hetzelfde vorm blijft houden?
Inderdaad, minder lang en minder van kwaliteit. Het haartje groeit niet zo lang meer, doordat DHT de groeifase verkort. Aan mijn kapsel merk ik het niet, alleen aan de haartjes die uitvallen.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2006, 15:31   #7
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Ik vond het nog lastig om dat te kunnen beoordelen, want ik heb ook pas net mijn haar geknipt.
De volgorde waarin de fases voorkwam leek me wel voortdoen als AGA:
Eerst maanden begin: Haaruitval, vettig haar, regelmatig haaruitval,
Derde maand: pijn op de hoofd (inflammation),
Vierde maand: dunner wordend kapsel, uitval van dunnere haartjes
Rest van mijn leven: kaalheid

Ik heb het net gewassen maar als ik het zo moet beoordelen lijkt mijn haar hetzelfde als de zes maanden terug.. snap er niks van..
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2006, 16:17   #8
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Houdt het gewoon goed in de gaten en let erop. Ik merkte haaruival bij mij doordat er enorm veel haren van de een op de andere dag uitvielen. Kijk ook eens naar het patroon, of dat volgens het typische haaruitval patroon loopt. Anders zou ik een bloedtest doen.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2006, 16:52   #9
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Het patroon lijkt op de vrouwelijke vorm, mijn haarlijn is in tact, geen inhammen of dergelijke nog lijn toen ik die als kleuter nog had.

Wat mij vroeger nooit is opgevallen is dat mijn haar aan de zijkant dun is beetje hetzelfde als dit plaatje maar wel stuk minder maar vergelijkbaar, de dunne plekjes zitten meer boven mijn oren dan bij mijn ogen:

Dat was al denk ik vanaf toen ik 12 was, want soms riep mijn zus dan van dat mijn zijkanten zo dun waren. Ook dunne plekjes zijn net op de boven de zijkanten van mijn hoofd, dus de hoeken. Het haar is daar niet DUN maar is het dun bedekt.

Doordat we thuis nieuwe spiegels en lampen hebben kon ik de zijkanten veel beter zien en was het mij inderdaad opgevallen. De laatste maanden is zeg maar verdunning boven het hoofd te merken.

Overal op mijn hoofd merk ik dat mijn haaruitvalt, dus zijkanten, achterkant maar vooral bovenkant..
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2006, 17:12   #10
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
haarmens

Laat een arts/dermatoloog eens naar je hoofdhuid kijken. Gezien je opm. over schilfering, jeuk vet haar. Soms kan een seborroisch eczeem aan de hoofdhuid ook veel haaruitval veroorzaken.

Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2006, 17:28   #11
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Heb je misschien een afbeelding waarop te zien is hoe het hoofdhuid eruit ziet als het lijdt aan seborroisch eczeem? Ik vind verder dat mijn hoofdhuid wel nog gezond oogt..het is niet rood (meer)
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2006, 17:38   #12
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Die foto en je info past totaal niet in het plaatje van AGA als je het mij vraagt. Minimaal een bloedonderzoek laten uitvoeren lijkt me toch wel een vereiste.
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2006, 02:33   #13
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Wat zijn de mogelijke verklaringen voor de haarpijn frontaal, midden op het hoofd? Die heb ik namelijk nergens anders..
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2006, 09:59   #14
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haarmens2
Wat zijn de mogelijke verklaringen voor de haarpijn frontaal, midden op het hoofd? Die heb ik namelijk nergens anders..
Ik heb het een beetje onduidelijk geformuleerd. Wat ik bedoel is dat haar uitval aan de zijkant van het hoofd, en al op 12 jarige leeftijd, bijna nooit onder androgenetische alopecia (aga) vallen.

En de meeste mensen met aga hebben geen pijn aan het hoofd volgens mij, alhoewel sommigen het wel hebben. Jeuk en irritaties komen vaker voor.

Het kan best zijn dat je een combinatie van problemen hebt, waaronder aga.
Als ik jou was zou ik in ieder geval langs een dermatoloog gaan.
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2006, 10:39   #15
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
haarmens

Nee ik heb geen foto.. als je wat googled op de naam van dit eczeem kom je wel allerlei info tegen, waaronder wellicht een afb.
Kenmerken zijn ong dat:
de huid wat rood/rose (plekken) is, met schilfering en/of wat geelachtige korstvorming (dat laatste had ik overigens niet terwijl ik wel dit eczeem had).
Verder, verhoogde talgklierwerking, soms wat branderig/stekend gevoel en jeuk...
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat moet ik doen???!!! pucca Haarproblemen bij vrouwen 9 4 januari 2006 23:06
KRO Wat zou JIJ doen? Haarmannetje AGA - Algemeen 77 17 augustus 2005 09:04
wat doen jullie om te stoppen? erna TTM - Algemeen 23 11 augustus 2005 19:29
wat moet ik doen? loes TTM - Algemeen 8 19 december 2003 22:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.