Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 maart 2017, 10:20   #1
Y020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2017
Berichten: 3
Geslacht:
Waar te beginnen als 20 jarige?

Beste Haarweb-leden,

Ik houd het forum al een tijdje in de gaten en heb ook al aardig wat discussies uitgeplozen. Mijn excuses als ik dit in de verkeerde thread post, maar ik weet oprecht niet waar ik moet beginnen en hoop dat jullie mij wat adviezen kunnen geven.

Ik ben 20 jaar oud en begin te merken dat mijn haar op de achterkant dunner begint te worden en mijn haarlijn op mijn voorhoofd aardig begint terug te trekken. Ik begin opmerkingen te krijgen van vrienden en ook mijn kapper begon laatst over mijn haar dat dunner begint te worden. Zoals jullie wellicht kunnen begrijpen heeft mijn haarverlies tot zekere hoogte impact op mijn zelfbeeld. Nu weet ik dat kaal worden een proces is in het leven en dit er immers bij hoort. Toch ben ik bereidwillig om er iets aan te doen onder het mom van voorkomen is beter dan genezen.

Ik ben denk ik al tot de conclusie gekomen dat finasteride nemen nu misschien een te drastische maatregel is. Ik denk dat ik het beste kan beginnen met simpelere haargroeicapsules, shampoo's en even eventueel minoxidil. Hier hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Ik ben een beetje overweldigd door het aanbod in vele haargroei middelen. Ik wil daarom aan jullie vragen:

- Waar kan ik het beste mee beginnen als 20 jarige die nog niet al te veel last heeft van inhammen e.d., maar wel merkt dat zijn haar begint te verminderen?
- Is het wellicht toch aan te raden om te beginnen met finasteride?
- Waar zou ik dit allemaal eventueel het beste kunnen bestellen?

Een tijdje terug heb ik gesproken met mijn huisarts die mij uiteindelijk geen finasteride wilde voorschrijven. Ze heeft mij uiteindelijk doorverwezen naar een haarkliniek, maar daar heb ik verder nooit contact mee opgenomen daar de tarieven voor mij veel te hoog lagen. Ik heb ook niet echt het gevoel gehad dat mijn huisarts mij serieus nam, maar dat is misschien weer een ander onderwerp.

Ik hoop hartelijk dat jullie mij advies kunnen geven!

Met vriendelijke groet.
Y020 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2017, 13:59   #2
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
ik denk dat je best eerst 8 maanden minoxidil probeert , zover ik erover lees is het meer diffuus haaruitval dat je hebt

echter een foto van de bovenkant van je hoofd zou veel meer licht schijnen op de zaak...

verder zou ik een 2de mening vragen bij een andere huisarts over finasteride bij haaruitval , als ze sceptisch zijn kunnen ze eventueel een zeer lage dosis voorschrijven , fina werkt al vanaf 0,5 mg en zeker voor behoud...

laat je vooral niet bang maken over fina , er zijn ook veel mensen dat enorm geholpen zijn door dit medicijn.. vraag vooral raad aan mensen dat persoonlijk ervaring hebben met deze medicijnen ( spreek ik hier dus vooral over : mensen dat fina of duta effectief geslikt hebben of deze nog steeds gebruiken )

als je alle voor en nadelen gelezen hebt zal je al een beter beeld krijgen of je dit wil proberen of niet ...

ik slik trouwens dutasteride , het sterkere broertje van finasteride en dit reeds 9 jaar met goede resultaten , hou enkel rekening dat het maar blijft werken zolang je het blijft nemen , als je stopt zal de haaruitval zich hervatten..

voor nu zou ik starten met minoxidil en je wat verder inlezen op echte gebruikservaringen van mensen dat dit middel gebruiken of gebruikt hadden...

veel succes
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2017, 15:21   #3
karel1986
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 januari 2015
Locatie: Nederland
Berichten: 64
Geslacht:
Je bent in ieder geval op tijd begonnen met het zoeken naar oplossing. Dus er zijn genoeg mogelijkheden om je haar te behouden.

Ik snap dat als net begint met het zoeken naar oplossingen dat de verschillen tussen alle middelen onduidelijk zijn. Er zijn eigenlijk twee medicijnen die echt werken, dat zijn minox en fina.

Minox zorgt ervoor dat je haren in de groeifase blijven, dit kan er dus voor zorgen dat je vrij snel een cosmetisch verschil ziet. Het gaat echter de oorzaak van je haaruitval niet tegen.

Fina zorgt ervoor dat je minder DHT in je bloed hebt, dit is het hormoon dat haaruitval veroorzaakt.

Eigenlijk is minox een tijdelijk lapmiddel, je kan de eerste jaren meer haar hebben dan nu, maar uiteindelijk zal het minder worden omdat de oorzaak niet wordt weggenomen. Als je fina gebruikt wordt de uitval gestop of in ieder geval zwaar geremd en kan je misschien 10, 20 30 jaar vooruit.

Ik denk dat als je op je 20e al behoorlijke uitval hebt, minox je niet gaat redden als je over 10/20 jaar nog haar wilt hebben. Fina heeft een ander risico profiel, maar werkt wel beter.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, ik zou graag zelf op mijn 20e met fina zijn begonnen, maar ik kwam een paar jaar te laat op dit forum terecht.
__________________
_____________________
Regime:
-Finasteride 1 mg ED 01/2015
-Minoxidil 1 ml ED 01/2017
-Regenpure DR ED 01/2017
_____________________
Behandelingen:
MHP bij BCN 06/2016
FUE 2900 grafts Esteworld 01/12/2016
___________________________________________
karel1986 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2017, 07:40   #4
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Wat je ook kan doen is vragen voor een wat uitgebreidere bloedonderzoek. Wellicht heb je ergens een vitaminegebrek. Stress en slaap te kort helpen ook aan haaruitval. Wat je ook kan doen is een shampoo gebruiken met ketoconal erin. Wellicht heb je een infectie bij de hoofdhuid.
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2017, 20:18   #5
Pam94
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2016
Berichten: 15
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Y020 Bekijk bericht
Beste Haarweb-leden,

Ik houd het forum al een tijdje in de gaten en heb ook al aardig wat discussies uitgeplozen. Mijn excuses als ik dit in de verkeerde thread post, maar ik weet oprecht niet waar ik moet beginnen en hoop dat jullie mij wat adviezen kunnen geven.

Ik ben 20 jaar oud en begin te merken dat mijn haar op de achterkant dunner begint te worden en mijn haarlijn op mijn voorhoofd aardig begint terug te trekken. Ik begin opmerkingen te krijgen van vrienden en ook mijn kapper begon laatst over mijn haar dat dunner begint te worden. Zoals jullie wellicht kunnen begrijpen heeft mijn haarverlies tot zekere hoogte impact op mijn zelfbeeld. Nu weet ik dat kaal worden een proces is in het leven en dit er immers bij hoort. Toch ben ik bereidwillig om er iets aan te doen onder het mom van voorkomen is beter dan genezen.

Ik ben denk ik al tot de conclusie gekomen dat finasteride nemen nu misschien een te drastische maatregel is. Ik denk dat ik het beste kan beginnen met simpelere haargroeicapsules, shampoo's en even eventueel minoxidil. Hier hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Ik ben een beetje overweldigd door het aanbod in vele haargroei middelen. Ik wil daarom aan jullie vragen:

- Waar kan ik het beste mee beginnen als 20 jarige die nog niet al te veel last heeft van inhammen e.d., maar wel merkt dat zijn haar begint te verminderen?
- Is het wellicht toch aan te raden om te beginnen met finasteride?
- Waar zou ik dit allemaal eventueel het beste kunnen bestellen?

Een tijdje terug heb ik gesproken met mijn huisarts die mij uiteindelijk geen finasteride wilde voorschrijven. Ze heeft mij uiteindelijk doorverwezen naar een haarkliniek, maar daar heb ik verder nooit contact mee opgenomen daar de tarieven voor mij veel te hoog lagen. Ik heb ook niet echt het gevoel gehad dat mijn huisarts mij serieus nam, maar dat is misschien weer een ander onderwerp.

Ik hoop hartelijk dat jullie mij advies kunnen geven!

Met vriendelijke groet.

Als ik jou was, zou ik beginnen met lage dosering fina, 0.25mg om de dag bijvoorbeeld, om jezelf rustig aan dit medicijn te laten wennen. Schrik vooral niet direct af als je wat bijwerkingen ervaart, dit kan tijdelijk zijn, wellicht moet je lichaam gewoon even wennen (zoals ik het het idee heb, wat bij mij gebeurt is). Mocht je het noodzakelijk vinden, kun je later altijd de dosering wat verhogen naar bijvoorbeeld 0.5mg om de dag.

Betreft minoxidil, dit middel heeft mij, zeker in het begin, enorm geholpen, minoxidil bracht echt een super sterk en mooi effect bij mij te weeg. Helaas, zoals Karel al suggereert, gaat minox niet de oorzaak van het haaruitval tegen en zal de haaruitval zich uiteindelijk toch gewoon doorzetten. Dit gebeurde bij mij dan ook na ongeveer ~3 kwart jaar een goed effect van minox gehad te hebben. Vervolgens ben ik samen met minox, fina gaan nemen. Mijn haar herstelde wederom erg mooi, goed resultaat. De fout die ik echter maakte was met een te hoge dosering beginnen waardoor ik wat negatieve effecten ervaarde, zoals minder libido. Hierdoor besloot ik te stoppen met fina toen, waardoor mijn haar weer beduidend minder werd. Wat ik nu aanhou is een lage dosering fina (0.5mg om de dag) met minox 2 maal daags.

Om een lang verhaal kort te maken, wil je je haar langdurig behouden, gebruik minox i.c.m. fina, maar begin rustig aan met fina, kijk rustig wat je lichaam ermee doet.

ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes!
Pam94 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2017, 22:15   #6
JensDW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2016
Berichten: 44
Geslacht:
Zelf ben ik 21 jaar maar heb het wel erger als jou, mijn kruin was echt helemaal kaal en ook de inhamme ware ver naar achter al kaal, ook het midden van mijn hoofd werd dun. Dus had er heel vroeg last van. Ik heb ondertussen een haartransplantatie laten doen bij esteworld en heb even finasteride genomen maar door alle bijwerkingen dat ik lees op internet ben ik er toch mee gestopt. De kans is mssn klein dat je die bijwerkingen krijgt maar dat is het me niet waart. Mijn seksleven neem je mij niet weg Ik gebruik wel procapil spray dat is volgens de producent zelf de betere versie van minoxidil zonder de bijwerkingen die je van minoxidil kan krijgen. Ik merk wel dat mijn haar dikker en steviger is geworden heb ook wel een acell behandeling gehad wat voor een betere doorbloeding zorgt (is een soort van eiwitoplossing die ze onder de hoofdhuid spuiten)
JensDW is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2017, 22:45   #7
Y020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2017
Berichten: 3
Geslacht:
Thanks voor jullie adviezen.

Ik heb nu dan toch besloten om met een lage dosering van finasteride te beginnen omdat ik - al helemaal na jullie berichten - het gevoel heb dat dit een middel is die mij op lange termijn in het voordeel zal zijn.

Ik zal hiervoor opnieuw mijn huisarts benaderen om te kijken of ik toch mag beginnen met een lage dosering van finasteride.

Kan ik aan jullie vragen hoe jullie deze middelen (finasteride en minoxidil) verkrijgen? Krijgen jullie deze voorgeschreven van de huisarts of bestellen jullie online?
Y020 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2017, 22:39   #8
JensDW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2016
Berichten: 44
Geslacht:
Ik ben van Belgie en ga een voorschrift bij de dokter halen om ze daarna bij de apotheek af te halen, ik gebruik ze ondertussen wel niet meer zoals ik hierboven zei
JensDW is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.