Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 7 oktober 2008, 07:22   #286
Foija
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2006
Berichten: 31
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Josie Bekijk bericht
Hi Foija,

Finasteride 5 mg wordt door mijn verzekering vergoed. Ik geloof dat de 5 mg altijd wordt vergoed. Het kost overigens echt bijna niks meer: generieke finasteride (dus niet proscar van de producent Merck) kost mij bij de apotheek zo'n 9 euro per maand en ik slik 2,5 mg per dag. En dan wordt het ook vergoed...

Ik zal binnenkort weer eens een update geven op de thread die ik ooit heb geopend' finasteride ervaringen op een rij bij vrouwen'. Als je wilt kun je daar zelf je ervaringen plaatsen over finasteride. Graag zelfs.
Sorry Josie, lees dit berichtje nu pas. Ik ga het gewoon proberen bij de huisarts!!!
Ben inmiddels terug geweest bij de kliniek en het heeft een beetje geholpen. Dus ik ga gewoon door met het gebruik van de fina.
Ik zal zeker eens naar je topic gaan!!
__________________
groetjes


slik:
Slikte Finasteride 1,25 mg (per okt 2006)
slik nu 2,5 mg Finasteride (per okt 2008)
Yasmin (per okt 2008, voorheen Diane35 vanaf aug 08)
nu ijzertabletten omdat mn ijzer te laag is (okt 2008)
Foija is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2008, 09:12   #287
madelieve
HaarWeb lid
 
madelieve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2008
Berichten: 229
Dutasteride

Ik ben een vrouw van 60 jaar en heb alopecia androgentica.
Sinds een maand slik ik dutasteride.
Wie slikt dat ook en wat zijn jullie ervaringen.
__________________
Madelieve
madelieve is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2008, 11:50   #288
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink ik slik het al 9 maand

ik neem het al 9 maand, maar ik ben wel een man, dus moeilijk te vergelijken , elke 3 maand word men bloed onderzocht , men testosterongehalte is door dutasteride gestegen en staat momenteel redelijk hoog , maar men baardgroei is nu gehalveerd op zijn minst, baard groeit nog heel traag... qua men haarsituatie zou ik zeggen : dikker haar, veel minder uitval... en hergroei in men haarlijn vooraan... valt enorm op aangezien ik door een HT al een verlaagde haarlijn had vooraan, en nu daaronder groeien terug haartjes...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2008, 13:07   #289
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Madelieve,

Ik vrees dat Cloud de enige vrouw op dit forum is die duta heeft geslikt en daarbij komt dan nog dat zij pre-menopauzaal is, wat een groot verschil uitmaakt.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2008, 21:03   #290
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Ik heb inderdaad een paar jaar geleden een zestal maanden dutasteride geslikt, maar ik kan er weinig over vertellen. Naast duta gebruikte ik ook laser en minoxidil, twee middelen die voor mij goed werken. Ik heb in die 6 maanden weinig 'meerwaarde' gemerkt door de dutasteride, en ook toen ik ermee stopte heb ik niets van een terugval gemerkt.

Madelieve, je moet deze discussie maar eens doorbladeren, er staan wel voornamelijk ervaringen in met finasteride, maar er wordt ook af en toe over dutasteride geschreven.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2008, 09:50   #291
madelieve
HaarWeb lid
 
madelieve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2008
Berichten: 229
Hallo Lanne,
Ik heb nog een antwoord op een van je vragen: Ja, dr Boersma schrijft ook dutasteride voor aan vrouwen. Ik slik het nu een maand. Ik heb nog geen idee of het helpt, maar ik heb tot nu geen bijwerkingen. Ik trof in de kliniek wel een vrouw die het al 2 jaar slikte en zij had er veel baat bij en ook geen bijwerkingen. Helaas heb ik de pech dat er ter plekke nog een andere vorm van alopecia ontdekt werd nl, cicatriciele alopecia en daar moet ik nu heel veel en behoorlijk lang antibiotica en plaquenil voor slikken. Dus ik slik nu zo veel dat ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer zie. Maar....ik heb in het geheel geen bijwerkingen van die chemische overvloed en hobbel maar door.
__________________
Madelieve
madelieve is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2008, 16:02   #292
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door madelieve Bekijk bericht
Hallo Lanne,
Ik heb nog een antwoord op een van je vragen: Ja, dr Boersma schrijft ook dutasteride voor aan vrouwen. Ik slik het nu een maand. Ik heb nog geen idee of het helpt, maar ik heb tot nu geen bijwerkingen. Ik trof in de kliniek wel een vrouw die het al 2 jaar slikte en zij had er veel baat bij en ook geen bijwerkingen. Helaas heb ik de pech dat er ter plekke nog een andere vorm van alopecia ontdekt werd nl, cicatriciele alopecia en daar moet ik nu heel veel en behoorlijk lang antibiotica en plaquenil voor slikken. Dus ik slik nu zo veel dat ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer zie. Maar....ik heb in het geheel geen bijwerkingen van die chemische overvloed en hobbel maar door.
Lieve,

Ik denk dat het wel verstandig is dat je, als je het voor langere termijn, wil blijven gebruiken, regulier (2x per jaar) je lever en nierfunctie laat controleren.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2008, 16:28   #293
badboy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Berichten: 1
vraag over finistride

hallo mensen,

Wie kan mij vertellen waar ik finistride kan bestellen goedkoop en betrouwbaar.

thx alvst
badboy is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2008, 16:30   #294
madelieve
HaarWeb lid
 
madelieve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2008
Berichten: 229
Hallo Kas,
Bedankt voor je tip! Ik ben nog zo'n leek en ben gelijk braaf gaan slikken. Vandaag weet ik het zeker, er verschijnen stekelhaartjes in mijn (brede)scheiding en op sommige kale plekken!! Zou het al werken (ik slik nu 5 weken).
__________________
Madelieve
madelieve is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2008, 17:48   #295
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dat is geweldig, Madelieve! Gefeliciteerd!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2009, 18:11   #296
moeps
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Berichten: 1
dutasteride, iemand ervaring?

Ook ik ben in Geldermalsen geweest en daar de diagnose Alopecia Androgenetica gehad. Er is geadviseerd om dutasteride te gaan gebruiken maar ik wilde daarover nadenken. Ten eerste, omdat er een fors prijskaartje aan hangt en je moet het de rest van je leven blijven slikken, ten tweede, omdat ik er eigenlijk een beetje huiverig voor ben. Er is naar mijn idee nog weinig over bekend; eventuele bijwerkingen op lange termijn maar ook.. het is geen officieel geneesmiddel voor vrouwen.

Mijn haar valt uit en dat gaat behoorlijk snel. Eigenlijk wil ik dus toch maar aan de medicijnen beginnen, maar heeft iemand ervaring met dutasteride???

Groetjes, Moeps
moeps is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2009, 19:14   #297
madelieve
HaarWeb lid
 
madelieve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2008
Berichten: 229
Hallo Moeps,

Ik ben er aan begonnen en na 5 maanden merkte ik echt dat mijn haren dikker werden en dat er minder haarverlies was. Helaas heb ik nog een andere vorm van alopecia, die erger werd en daarom had de duta geen zin meer. Ik ben dus gestopt en dan gaat de haaruitval wel erg snel. Dus, ik raad je aan om goed na te denken of je er mee wilt beginnen en dan er ook voor te gaan! Ik denk wel dat de duta echt iets met je lijf doet, ik kreeg bv een mannelijke zweetlucht en die is nu na 3 maanden onthouding nog niet uit mijn lijf! Dus ik vraag me af of die duta zich blijvend hecht als mannelijke invloed, voordeel is dan wel de haarwinst? Ik wens je veel wijsheid met je beslissing.
__________________
Madelieve
madelieve is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2009, 19:16   #298
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hoi moeps,

Welkom op het forum.
Ik heb je bericht samengevoegd bij een al bestaande discussie over dutasteride en finasteride.. Maar veel ervaringen met dutasteride zijn hier niet in terug te vinden, aangezien slechts weinig artsen het voorschrijven aan vrouwen.

Hebben ze je verder ook minoxidil aangeraden? Misschien moet je ook eens rondkijken in de rubriek Medicijnen/haargroeimiddelen: daar vind je ook heel veel informatie over dutasteride en andere medicijnen.

Groeten,
Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2009, 17:53   #299
Korthaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2004
Berichten: 160
Ik moet ook heel gauw gaan beslissen wat ik doe. Medicatie of niet.
Ik heb weer een afspraak gemaakt bij een nieuwe derma. Dit keer een vrouw.
Over een jaar of 4 kan ik helemaal kaal zijn. Dat vooruitzicht heb ik, maar toch ben ik anti-medicatie omdat daar ook alle ellende mee begonnen is.
Korthaar is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie kan mij adviseren over gebruik fenasteride bij verstandelijk gehandicapt kind Marivon Haarproblemen bij vrouwen 3 20 januari 2006 15:57
Finasteride En Vrouwen lanne Medicijnen/haargroeimiddelen 1 14 september 2004 22:13
Finasteride en vrouwen Mattie Medicijnen/haargroeimiddelen 1 24 januari 2004 12:38
Finasteride bij vrouwen Nicky Medicijnen/haargroeimiddelen 8 7 juli 2003 09:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.