Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 juli 2008, 22:40   #61
somebody
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2008
Berichten: 4
Belangerijk!

Ik gebruikte zelf altijd zwarte kleurspoeling en ik heb 1 x een allergische reactie gehad waardoor me gezicht was opgezwolle en me hoofdhuid brandde.
Ik heb toen test gedaan in het ziekenhuis en ik was dus allergisch voor ppd.
Nu wil ik zo graag mijn haren weer zwart hebben alleen ik weet niet hoe?
Ik ben naar dianne geweest van haar en gezondheid daar zit je dan in de ochtend tot bijna sluit uren te wachten en te hopen voor een goede resultaat en uiteindelijk is het toch niet wat je had gehoopt plus het kost een hoop geld en neemt veel tijd in beslag.

Wat ik me nu dus afvroeg kan ik niet gewoon zwarte verf met een muts bij de kapper doen en dat ze dan zoveel mogelijk plukken zwwart verfen maar dat het dan niet de hoofdhuid raakt?

Ik wil graag wat informatie hierover want ik wil het echt zwart hebben.

Alvast bedankt!
somebody is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2008, 11:45   #62
maria1967
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2008
Berichten: 1
pdd allergie

hai trudi...je bent niet de enige neeeeee

ik kleurde mijn haren altijd zonder enige probleem, tot voor kort dan.
na mijn bevalling deed ik mijn haar weer en ik heb tot 2x haar uitval gekregen en een pijnlijke hoofdhuid. ik dacht dat het komt omdat mijn haren vaak vlecht. nu heb ik een ander merk gekocht[bigin ]zo heet het, nou duuuh, nou zit ik al een week met dikke ogen en het word alleen maar erger. kheb mijn haren vorige week maandag geverft en dan alleen op de rand van mijn voorhoofd omdat ik daar grijs word. woensdag had ik op mijn gehele voorhoofd randje open wonden waar vocht uitkomt en mijn rechtere oor helemaal open. nu is het een week geleden en mijn rechter oog is bijna helemaal dik. op internet heb ik over pdd gelezen en fotos van anderen gezien die precies op de mijne nu lijkt. wat kan ik doen is mijn vraag nu? iemand helpt pleaseeeeeeee en de jeuk is niet te houden.
wie kan mijn een goede tip geven wat ik kan gebruiken???????
maria1967 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2008, 19:44   #63
ramondoski
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 6
ppd vrije permanente kleuringen

[reclame verwijderd]

Laatst gewijzigd door Cloud; 11 januari 2009 om 22:29
ramondoski is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2008, 19:50   #64
ramondoski
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 6
ppd vrij haarkleuren

[reclame verwijderd]

Laatst gewijzigd door Cloud; 11 januari 2009 om 22:29
ramondoski is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2008, 21:00   #65
Moeke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 1
Thumbs up

Hallo,

ik ben hier nieuw.
Was aan het zoeken naar allergie voor haarverf en kwam op dit forum uit.

Ikzelf heb een hele heftige allergie, tot 2 keer toe gehad.
Het begon 8 jaar geleden met een gekocht haarverfproduct en voor het eerst mijn haar verfen. Rood/paars. ben zelf licht blond van nature en wilde eens WILD doen. Nou het was wild ja. zodra het erop zat begon het licht te branden op bepaalde plekken. ik dacht dat het kwam omdat ik miss. een wondje had gemaakt met de punt van de kam.
Na een half uur uitgewassen en heeeeeel mooi rood/paars.

Na een uur begon ik mij duizelig te voelen en kreeg ik ongeloofelijke jeuk op mijn hoofd en achter mijn oren en nek.
Mijn moeder heeft toen nog een keer mijn haar uitgespoeld. kwam geen verf meer vanaf.
midden in de nacht werd ik wakker met hartkloppingen en 40graden koorts. Toen ik naar de badkamer strompelde schrok ik me wezenloos. Mijn hoofd was 2 keer groter. Dichte, dikke ogen en mijn hele gezicht zag eruit alsof ik net onder een trein vandaan kwam. zo voelde ik me trouwens ook.
Flink veel paracetamol ingenomen en weer naar bed gegaan. Om 7 uur de dokter gebeld. was in de tussentijd al 3 keer flauwgevallen en kreeg veel vocht in mijn gezicht.
Bij de dokter aangekomen (die schrok zich ook te pletter) Heb ik een week lang Prednisolon voorgeschreven gekregen. Dus 3 maal daags prednison. als ik diezelfde dag niet iets beter zou voelen moest ik naar het ZH. Het bleek dat mijn hersenen klem kwamen te zitten door al dat vocht en ik daadoor steeds flauw viel.
Al met al heeft het een week geduurt voordat ik weer iets normaal werd. Kon niet eens meer praten.

2e keer bij de kapper Henna product ook rood. Nou dat was het zelfde verhaal. gelukkig voelde ik de jeuk al op tijd en kon meteen de dokter bellen en direct daar apotheek voor weer een week prednison. Wat een pret.

Nu heb ik zelf het idee dat ik niet alleen allergies ben voor PPD maar ook voor kleurstoffen. Heb een keer haar geverfd met kleurshampoo, dus dat zou een weekje moeten blijven zitten en met blond geen probleem, maar rood weer jeuk en het ergste, het ging er niet meer uit. heb een jaar met half roze haar rondgelopen.

Ik ben nu 28 jaar en wil echt een keer wat anders met dat haar
Is er iemand die ook deze bijwerkingen heeft gehad met haarverf?? en zo ja heeft iemand de oplossing??
Alvast bedankt
Moeke is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2008, 00:47   #66
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Jemig, wat een ellende! Je mag wel dolblij zijn dat je überhaupt nog haren op je hoofd over hebt gehouden.

Nog vaker experimenteren met kleurstoffen, lijkt me veel te link. Als je een tijdje een ander kapsel of een andere kleur wilt, koop je gewoon een paar leuke pruiken; vanaf €30 heb je al een pruik en dat is nog goedkoper dan een verfbeurt bij de kapper.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2008, 12:33   #67
jaz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 september 2008
Berichten: 1
PPD allergie

Hoi allemaal,

Ik herken zoveel van de bovenstaande berichten. Ik verfde mijn haren al 20 jaar en heb nooit ergens last van gehad, tot 3 jaar geleden!
Ik dacht dat het b.g Bigin een natuurlijk produkt was en heb het een paar keer tussendoor gebruikt om alleen de snel grijzende slapen bij te kleuren. Toen is alle ellende begonnen!! Mijn hoofd was na een 'gewone' kapper verfbeurt ook helemaal opgezwollen, met spoed naar de EHBO van het ziekenhuis en medicijnen gekregen om de zwelling af te laten nemen. Na heel veel onderzoeken is de allergoloog ook tot de conclusie gekomen dat ik een PPD allergie heb gekregen.:-( Het is nu gewoon drama, omdat ik nog niet met een grijs hoofd wil rond lopen maar iedere keer na het verven weken ontzettende jeuk op mijn hoofd en uitslag op mijn lichaam heb, mijn oren kapot zijn en ik mij koortsig voel. Tegen de tijd dat dit alles weer over is dan moet ik alweer verven.
Je zou zeggen stop er toch mee, maar ik hoop dan iedere keer dat er toch iets te vinden is wat minder allergische reactie veroorzaakt!

Die Yo coloring kan ik op de site niet vinden wel Cramer maar volgens mij niet te koop ?! Heeft iemand deze verf al uit geprobeerd?
Groeten,
jaz is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2008, 22:14   #68
ramondoski
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 6
PPD vrije kleuringen

Hallo allemaal,

Ik ben werkzaam in de kappersbranche ... [reclame verwijderd]

Laatst gewijzigd door Cloud; 11 januari 2009 om 22:08
ramondoski is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2008, 20:36   #69
stephanie8
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Berichten: 3
blond verf ppd?

Hallo allemaal,
ik heb een paar vraagjes, zit de stof ppd ook in blonde verf?
En Als je allergisch bent voor een van de kleuren ben je het dan ook voor de andere kleuren?
Ik kreeg 2 maanden terug na het verfen van mijn haar last van een brandend hoofdhuid, heb daar nu nog steeds last van. Ik vraag mij af of ik dan allergisch ben voor een bestandsdeel of dat ik het gewoon te vaak achter elkaar heb geverfd. Ik heb het afgelopen half jaar vaker geverfd dan normaal namelijk.
Ik had: begin mei mn uitgroei geverfd en dag erna highlighst gezet, 6 weken erna bruine kleurspoeling 2x(eerste keer pakte niet goed) 6 weken daarna highlights gezet(vond bruin toch niet zo mooi) en dag erna een of anders spul eroverheen gekregen waardoor alleen je highlights iets donkerder worden omdat ze het per ongeluk te licht hadden gemaakt.

Ik hoop dat iemand hier antwoord op weet!
groetjes,
Steph
stephanie8 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2008, 21:04   #70
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Blond verven of lichter verven, bestaat niet. Als je je haren een lichtere kleur wilt geven, moet je ze bleken en dat is heel erg slecht voor je haar en je hoofdhuid.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2008, 15:17   #71
silk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Berichten: 2
Ppd Yo Coloring

Hallo even voor alle vrouwen hier op dit forum met een allergie voor onder andere PPD Zie regelmating dat Yo Coloring wordt aanbevolen maar HOOOOO STOP NIET DOEN Mijn reactie op dit produkt was de ergste die ik tot nu toe gehad heb en ik ben kapster dus ik kan het weten.....dus dames allergie GEEN YO COLORING!!!

Heeft iemand ondertussen een verf ontdekt die geen allergische reactie uitlokt en dekt op grijs haar,dan hoor ik het GRAAG!!!

veel liefs Silk.
silk is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2008, 15:22   #72
silk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Berichten: 2
Thumbs down

[quote=ramondoski;178394]Hallo allemaal,

Ik ben werkzaam in de kappersbranche... [reclame verwijderd]

Laatst gewijzigd door Cloud; 11 januari 2009 om 22:07 Reden: reclame
silk is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2008, 16:25   #73
ramondoski
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 6
Slecht op de hoogte

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door silk Bekijk bericht
Hallo even voor alle vrouwen hier op dit forum met een allergie voor onder andere PPD Zie regelmating dat Yo Coloring wordt aanbevolen maar HOOOOO STOP NIET DOEN Mijn reactie op dit produkt was de ergste die ik tot nu toe gehad heb en ik ben kapster dus ik kan het weten.....dus dames allergie GEEN YO COLORING!!!

Heeft iemand ondertussen een verf ontdekt die geen allergische reactie uitlokt en dekt op grijs haar,dan hoor ik het GRAAG!!!

veel liefs Silk.
Beste Silk,

Je bent blijkbaar slecht op de hoogte op dit vakgebied. Dit ondanks dat je zelf allergisch bent en ook nog een kapper bent. PPD vrije kleuringen van Kemon geven geen garantie voor wat betreft een allergische reactie. Ter informatie: een allergie bouwt zich op en wordt steeds erger. WIJ DOEN ALTIJD EERST EEN ALLERGIETEST BIJ POTENTIELE GEBRUIKERS WELKE AANGEVEN ALLERGISCH TE ZIJN. Wellicht ben je voor een andere stof in het product eveneens allergisch. Het is jammer dat je YO nu afkraakt, want voor vele mensen biedt dit product een goede oplossing. Door jouw gebrek aan kennis geef je nu een negatief beeld aan dit product mee. YO is bij uitstek de veiligste haarkleuring die er is. Het feit dat jij er een slechte ervaring mee hebt gehad is erg jammer. Blijkbaar heb je geen allergietest gedaan, anders was dit niet gebeurd. EEN TEST MOET ALTIJD.
ramondoski is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2008, 16:32   #74
ramondoski
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 6
[reclame verwijderd]

Laatst gewijzigd door Cloud; 11 januari 2009 om 22:31
ramondoski is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2008, 20:06   #75
somebody
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2008
Berichten: 4
Yo colouring

IK heb zelf nu die testjes op me polss van Yo Colouringgg en ik ben allergisch voor ppd en ik heb helemaaaaaalll geen lastttttt ervan op me huid!!!!

Me huidt irriteert niet en wordt niet dikk dusss ik ga lekkkerrr binnenkorttt me haren verfen!!

Ze hebben ook in mijn haar geverfd omdat ik henna had gebruikt om te kijken of me haar dan niet gaat fikken.

Mensen wees blijjjjj!!!! dat er nog een paar mensen zijn die aan mensen met ppd denken.
Ze doen zoveel mogelijk testen zoveel jij nodigg hebbbb.
Dus zodra je gaat verfen dan ben je zekerrrrrrr van je zaaak..
En silk jij moet gewoon je mond houden
somebody is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.