Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 april 2005, 12:28   #1
Deja
Deja
 
Geregistreerd: 11 maart 2005
Berichten: 25
Gezwollen oogleden

Misschien heeft dit niks met ttm te maken, dat ga ik nu uitvinden..

Ik heb sinds vorig jaar rond deze tijd van het jaar tot ongeveer september/october last van ontzettend dikke oogleden. Dat gaat van het gebied van de helft van de wenkbrouwen tot de ogen zelf. Het zwelt zo op dat mijn ogen bijna niet meer zichtbaar zijn, vooral s'ochtends. Mijn huid is daar dan knalrood en schilferig en jeukt ontzettend. Ook aan de binnenkant van de oogleden.
Mijn dokter weet niet wat het is, ik heb verschillende testen laten doen, ook allergie testen, maar ik ben niet allergisch, dus ook geen Hooikoorts of make-up allergie. Hij weet alleen niet van mijn ttm (Ik trek aan mijn wimpers, de laatste tijd alleen heel weinig, dus twijfels twijfels).
Lekker vaag dus. Komt dit iemand bekend voor? Misschien heeft het iets met ttm te maken?

Groetjes Deja
Deja is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2005, 19:41   #2
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
hoi deja!

eind 2003 zijn wij verhuisd van een grote gemeente naar een klein dorpje,gelegen in een plattelandsomgeving.Vorig voorjaar was het voor ons de eerste keer in deze nieuwe omgeving. eind maart : dikke,gezwollen oogleden die enorm jeukten, branderige en ogen die heel moe waren. make-up kon ik niet meer gebruiken,mijn wimpers zou ik er zo uit kunnen trekken van de jeuk................. in mei had ik er nog steeds last van.ik ben toen vanwege mijn vermoeide ogen naar een opticien gegaan en ik bleek een bril nodig te hebben. pas in juni werden mijn klachten minder.

sindsdien gebruik ik geen waterproof mascara meer, die ik voorheen al sinds mijn pubertijd wel gebruikte. Gewone mascara geeft minder last.Nu is het weer eind maart geweest, mijn holtes zaten verstopt en ik kreeg twee weken geleden een oorontsteking,wat waarschijnlijk een gevolg is van de verstopte holtes.Mijn zoontje van zeven heeft nu ook al drie weken dikke groe/gele snot en sinds bijna 1 week een oorontsteking.............................dikke ogen heb ik nu niet.

Wel hebben mijn zoontje en ik alletwee een neusspray tegen allergie gekregen,die we elke morgen gebruiken.Het komt er in het kort op neer dat je slijmvliezen van je neus hierdoor niet zo geprikkeld raken. Het middel heet nasonex en bevat wel hormoon.

ik weet niet of je wat aan deze info hebt,maar het klinkt hetzelfde als wat ik had.Ik trek overigens geen wimpers. ( toen weleens,van de jeuk..............)

groetjes en sterkte ermee ! liefs,Zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2005, 16:45   #3
Deja
Deja
 
Geregistreerd: 11 maart 2005
Berichten: 25
Hey Zonnestraal!

Bedankt voor je berichtje, geeft me weer iets nieuws om over na te denken! Voor zover ik weet heb ik geen bril nodig, maar ik kan natuurlijk altijd iemand er naar laten kijken. En ik zal de dokter ook eens vragen naar dat middeltje die je noemde. Ik ga echt alles proberen om hier af te komen!

THanx!
Deja is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2005, 11:34   #4
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
hoi deja!

ik moet zeggen dat mijn oogleden weer beginnen te jeuken en ze weer iets dikker lijken te worden................................bij mijn overburen staat een grote berkenboom in de tuin en ik vermoed dat ik daar gevoelig voor ben. Misschien helpt die Nasonex overigens wel,waarschijnlijk was het anders al erger geweest ?

Nog een tip tegen verlichting : ik legde 's avonds altijd twee eetlepels in de koelkast,die ik 's morgens dan een tijdje op mijn (gesloten) oogleden hield om de zwelling wat te verminderen.Misschien heb je er wat aan ?

sterkte ermee !

liefs,zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2005, 15:34   #5
Deja
Deja
 
Geregistreerd: 11 maart 2005
Berichten: 25
Hey Zonnestraal!

Ja, ik denk ook dat het een soort van combinatie moet zijn van iets van de tijd van het jaar. De blaadjes komen nu aan de bomen, klinkt als iets als hooikoorts, maar ja... Proberen, gokken, totdat iets werkt
Ik ga je tip zeker opvolgen, wat verkoeling kunnen ze s'ochtends wel gebruiken .!!!!! THANX! Deja
Deja is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.