Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 26 november 2004, 23:47   #31
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hoi Lu,

Welkom hier. We begrijpen allemaal hoe je je voelt.
Ook ik heb AGA, en heb het ook van mijn moeder geërfd. Zij is nu 59, en haar haar is helemaal doorschijnend nu..
Je mag de moed niet opgeven... denk dat een *goed* haarwerk je wel zou kunnen helpen, eentje dat niet afwaait als er wat wind is.
Vind het erg voor je dat je je sociale leven er zo onder laat lijden. Het is niet omdat je een haarwerk draagt dat je daarom minder bent dan de anderen.

Sterkte!
Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2004, 23:48   #32
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Van waar in België ben je trouwens? Woon zelf in Leuven.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2004, 10:36   #33
debby
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 augustus 2003
Berichten: 6
hoi
ook ik ben boos, ik ben echt blij dat ik dit gelezen heb, ik heb gelijk vanochtend mijn huisarts gebeld en doorgegeven dat ik de echte Diane 35 wil, ze heeft het veranderd in haar computer, en zei tegen mij, nu eens kijken wat de apotheek er mee doet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik ga het vanmiddag ophalen en kijken wat ze me geven als het weer die vervanger is accepteer ik het gelijk niet, mijn acne op mijn schouders en gezicht komen terug ook mijn haaruitval lijkt weer erger,

Ik ben zo boos,
debby is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2004, 11:32   #34
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé Debby!

Ik ben ook nog steeds boos en vooral verdrietig om het hele verhaal!
Is het je verder wel gelukt de echte Diane in handen te krijgen?

Liefs
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2004, 11:51   #35
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hoi Lu,

Misschien helpt het om te weten dat er echt goede haarwerken zijn die niet van echt zijn te onderscheiden. Als jij het momenteel doet met een goedkoop haarwerk zal er een wereld voor je open gaan als je eenmaal een goed haarwerk hebt. Het schijnt dat je met een goed haarwerk zelfs kunt douchen (en onder de douche je haar kunt wassen), zwemmen, fietsen in de wind, slapen etc. en die niet van echt te onderscheiden zijn. Ze hebben zelfs haarweken waar je eigen hoofdhuid doorheenschijnt. Hé Lu kan de verzekering iets voor je doen?

Liefs van Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2004, 22:40   #36
Jelleke
HaarWeb lid
 
Jelleke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 65
Hai Sigur en alle anderen!

Bedankt voor de tip. ik heb vandaag net kunnen voorkomen dat ik de naamloze diane ga gebruiken. Ik heb navraag bij m'n huisarts gedaan en ze zei dat ze al meerdere klachten had gekregen over de naamloze Diane. Dus duizendmaal dank! Heb ik waarschijnlijk weer wat haartjes bespaard!

Groetjes,

Jelleke
Jelleke is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2004, 13:36   #37
Birgit Jansen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 64
Sigur,


Bedankt voor deze melding want ook ik kreeg ineens van de apotheek de merkloze diana pil met de mededeling dat hij precies hetzelfde is. Ik heb hem nu bijna een maand geslikt maar door jouw bericht de apotheek gebeld en na uitleg deden ze gelukkig niet moeilijk en bestellen ze voor mij nu weer de echte diana 35, ik moet er toch niet aan denken dat de haartuitval weer gaat toenemen net nu ik het onder controle heb met de diana 35 + finasteride 1 mg + minoxidil 5 %.
Goed dat jij erachter gekomen bent anders zou ik niet weten waardoor de haartuival evt weer zou beginnen aangezien ik 3 middelen tegelijk gebruik.
groetjes Birgit
Birgit Jansen is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2004, 15:47   #38
liefmeisje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 6
Angry is minerva die naamloze?

hallo allemaal.
Ik kreeg ook ineens de minerva, ipv de diane35, is dat die naamloze waar jullie het over hebben?
Ik heb sinds die pil ook allerlei klachten gekregen, puisten, hele stopweek hoofdpijn, labiel enzo.
Ik had begrepen dat de diane een nieuwe naam had gekregen!
Nou, dan eis ik ook weer de echte hoor!
liefmeisje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2004, 19:17   #39
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hoi lief meisje,

Die pil die jij slikt is dat ook een versie van de Diane pil? Ik (wij) bedoelen de naamloze, of beter gezegd: de merkloze Diane d.w.z hij heeft geen naam/merk, waardoor deze pil goedkoper is. Hij word genoemd bij de stofnaam dus de hoofdingredienten: cyproteroneacetaat/es...tradiol (weet even niet meer hoe je het laatste precies schrijft).
Vervelend dat je ook zo'n verschil merkt! Misschien dat je weer over kunt gaan naar de echte Diane?
Ik moet zeggen dat sinds ik de echte Diane slik, ik toch echt wel minder jeuk ervaar dan met de merkloze, maar het kan nog altijd minder!

Liefs van Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2004, 22:20   #40
carolien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Berichten: 2
Hoi,
Ik heb na het lezen van al jullie berichtjes over de diane 35 een vraag.
Jaren heb ik veel baat gehad bij de diane35, naar mijn idee in ieder geval. Na een zwangerschapswens ben ik hiermee gestopt. Daarna is mijn haar weer helemaal uitgevallen. Ik heb mijn huisarts nu gevraagd om de diane 35, en zij vertelde me dat dat nu de minerva is geworden. Deze heb ik nu dus ook voorgeschreven gekregen en al gebruikt. Is de minerva nu hetzelfde als de diane 35, volgens mijn huisarts heet de diane 35 nu nl minerva. Is dit zo, ik weet het niet meer, hopelijk hoor ik van jullie. Bedankt alvast.
carolien is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2004, 10:54   #41
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hoi Carolien,

Ik heb geen idee of de minerva hetzelfde is. Misschien dat de stoffen hetzelfde zijn maar dat ie van een andere fabrikant komt, of misschien toch een andere anti-androgeen. Je komt er zo achter door de ingredienten te vergelijken van de Diane en de Minerva. De Diane heeft de stoffen: cyproteronacetaat/es...tradiol. De naamloze ook maar komt van de fabrikant Merck terwijl de echte van de fabrikant Schering afkomt. Missschien hebben de twee (minerva en de Diane) dezelfde werking, maar als de arts je verteld dat de Diane de minerva is geworden klopt dit niet want de Diane is volop op de markt en nooit van naam veranderd.

Liefs van Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2004, 19:35   #42
carolien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Berichten: 2
Hoi Sigur,


Hartstikke bedankt voor je snelle reactie. Ik ga contact opnemen met mijn huisarts, ik ben dus door haar verkeerd ingelicht. Ik neem dan liever het zekere voor het onzekere en ga dan liever voor de diane. Ik heb helaas geen bijsluiter meer van de diane na zo'n lange tijd dus kan het niet vergelijken. De minerva is van Berlipharm. Nogmaals bedankt en ik laat even iets horen wanneer ik nieuws heb van de huisarts.
groetjes Carolien
carolien is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2005, 15:29   #43
liefmeisje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 6
weer de echte!

Nou, de minerva is helemaal niet de vervanger van de diane.
Ik krijg nu weer gewoon de echte diane pil, dus dat klopte helemaal niet!
En voor de diane moet ik betalen, en voor de minerva hoefde ik niet te betalen.
Volgende week begin ik dus weer met de echte, en ga ik voor het eerst androcur gebruiken, ben benieuwd!
liefmeisje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2005, 17:35   #44
Marsha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Berichten: 142
Hey!

Mijn vader ging net ff voor mij naar de apotheek...en waar komt die mee terug...weer die naamloze pil..ze proberen het gewoon elke keer maar weer!
Dus morgen gaat die terug voor de echte...wat een gedoe weer zeg...ik was gelijk alweer super geirriteerd en boos.!(had het nog wel zo tegen me vader gezegt maja.....)

xmarsha
Marsha is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2005, 14:20   #45
Charissa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Berichten: 34
Shit zeg ik slik dat naamloze spul nu al een half jaar. En idd jeuk en witte schilfers op mijn hoofd en hier en daar ook puistjes weer.
De haaruitval is ook toegenomen maar ik dacht dat dat aan de winter lag...
potver

Ik wil ergens ook gewoon stoppen met de Pil...Hebben jullie hier slechte ervaringen mee qua haaruitval?
__________________
groetjes,
Charissa
Charissa is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
weet iemand als dit kan? ivm de diane pil schrik Haarproblemen bij vrouwen 4 6 mei 2010 01:59
Hoeveel haaruitval bij Diane 35 agatha Haarproblemen bij vrouwen 31 14 januari 2008 13:41
Besluit, resultaat na stoppen Diane en Androcur Tilly Haarproblemen bij vrouwen 5 12 juni 2006 13:36
door diane en androcur hoge bloeddruk karenm Haarproblemen bij vrouwen 2 7 september 2005 20:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.