Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 november 2004, 18:15   #46
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcjacobs
Naar mijn mening de boosdoener van haaruitval en de plek waar men naar oplossingen moet zoeken inplaats van hormoonbehandelingen
De inflammation is slechts een symptoom van het onderliggende gebeuren, nl de follikels die worden aangevallen door het lichaam omdat DHT zich aan de receptoren heeft gehecht, receptoren die genetisch bepaald DHT gevoelig zijn. Lange zin, om aan te geven dat er een aantal processen werkzaam zijn waar op ingegrepen zou kunnen worden.

Gentechnologie-haarfollikels zo modificeren dat ze niet gevoelig zijn voor DHT. Voorlopig niet haalbaar

DHT(eventueel andere schadelijk androgenen)wegnemen- werkt maar gedeeltelijk omdat men niet alle factoren en processen heeft geidentificeerd, heeft ook bijwerkingen.

Immuunsysteem plaatselijk platleggen-kan nog niet echt lokaal, immuunsysteem is echter heel belangrijk voor het lichaam, ook bij de follikels
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2004, 16:59   #47
Marcjacobs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2004
Berichten: 172
Ja okeej

Ik heb allen sinds rk-19 ( en ik wil dus geen product wat ook bij de kruitvat te krijgen is de hemel in prijzen) geen inflammation en dikker en gezonder haar en ik voel me niet zieker of niets, maar ik ga dit ook nog allemaal met mijn dermatoloog bespreken
Marcjacobs is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2005, 22:51   #48
draakmetwwraak2
badboarder
 
Geregistreerd: 15 april 2005
Locatie: zeeland de beste !!!!
Berichten: 4
Cool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul20
Ik ben bij de huisarts geweest, maar hij hechte niet veel waarde
aan mijn klacht en gaf aan dat hij nooit iets voorschreef voor cosmetische problemen, omdat de medicijnen volgens hem meer bijwerkingen heeft dan dat het goed doet.

en wat de jeuk betreft, kan het ook zijn dat deze worden veroorzaakt door de haren die uitvallen gedurende dag??

graag een reactie..
Bedankt
wat balen voor je dat de huisarts niet veel waarde hechtte aan je klacht.
Ik heb zelf ook jeuk roodheid en haaruitval.
Daarnaast heet de huisarts jaren gezegt dat ik berg had,
totdat ik nou de dermatoloog wou en die constateerde sebborisch exceem (of hoe je het schrijft)
Is dit niet waar je last van hebt?
Dat zijn zeg maar dikke schilfers die oom je haren gaan zitten en dan vallen je haren vanzelf uit.
Ik gebruik ook denorex shampoo en ik vind het smerig . raad het je af.
Het ruikt net of je een asbak op je haar uitdrukt en je haar wordt er erg droog van.

Heb je al head & shoulders al gebruikt. Deze shampoo is erg agressief, misschien als je dat een tijdje gebruikt dan gaan je klachten over.
Verdergeen petjesdragen.... want dan gaat het broeien en eregr jeuken.

En als antwoord op je vraag denk ik van wel.
Haaruitval betekend dat er irritatie is op jehuid. je krijgt hele kleine wondjes en als die weer wat genezen dan gaat dat jeuken. Zie het als een schaafwond die gaan ook jeuken als ze helen.

ik hoop je zo geholpen te hebben.

grtz priscilla
__________________
slaaaaaaaaaaaaaaaap

wakker wordennnnnn

wakkerrrrrrrrrr
draakmetwwraak2 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2005, 20:56   #49
rachelxx
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 mei 2005
Berichten: 75
hoi

hoi ..ik las wat je schreef over je jeuk en roodheid en losse haren ...om gek van te worden ..jeuk is erger als pijn ..heel erg irri..ik denk niet dat je dit van de buitenkant alleen kunt oplossen ,maar dat je de feitelijke oplossing moet weten ,en die komt van binnenuit..ik heb een dochtertje van 6 met hetzelfde probleem vanaf haar baby jaren en die jeuk was niet te houden ,en had het overal ..en krabte tot littekentjes toe ,heel sneu ,werdt er verdrietig van als moeder...maar ik had van alles geprobeerd aan zalf ,het probleem daarmee is dat er weer neveneffecten inzitten die weer andere dingen kunnen veroorzaken ,en als je niet weet of het van binnenuit of van buitenaf komt dan blijf je in d ie cirkel rondlopen ..want ook onze huisarts en dernatoloog kon het niet vinden..ik sta vaker op het web met wat ik je nu wil zeggen ,want ik ken een hele goede natuurgeneeskundige die cumlaude is afgestudeerd in heel veel geneeswijzen en die je kan vertellen waar het aan ligt..want ook mijn man had zware exzemen overal en dat zijn hele leven al en dat is nu na 3 keer daar geweest te zijn over !!en mijn dochtertje?die is er nu ook van af ,omdat ik met haar ook er ben geweest ..heel apart maar ik had er alles voor over om haar te helpen ..check zijn site maar eens en ik hoop dat je je er wat mee doet...succes!!!www.robvandenhaak.nl

groetjes rachel
rachelxx is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2005, 17:41   #50
LanCah
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2005
Berichten: 10
Talg, vet en schilfers op de hoofdhuid

Hallo,

De laatste tijd merk ik dat er veel haren op mijn kussen liggen. Ook als ik mijn haren was, vallen er veel haren uit. Maar tot mijn verbazing zie ik dat rondom de wortel een soort van klont smeer zit. Een korst van een geel achtig spul rondom de wortel. Ook in de haren zelf zit dit spul. Om de haren gewikkelt. Je kunt het zo van de wortel afhalen, als je het dan over je vinger strijkt, lijkt het net oorsmeer. Mijn hoofdhuid is ook op sommige plekken rood.

Kan iemand mij helpen?

Weet iemand wat dit is? En of dit de oorzaak is dat mn haar uitvalt?

Mvgr. Tom
LanCah is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2005, 18:00   #51
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Lightbulb Beste Tom,

Tijd voor een bezoekje aan de huisarts!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2005, 18:02   #52
LanCah
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2005
Berichten: 10
Het zou kunnen! Maar heeft iemand misschien dezelfde ervaring of weet iemand er wat van af?

Mvgr. Tom
LanCah is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2005, 18:16   #53
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
ja ik heb dit soort klachten wel eens eerder gehoord ja. zie bijv. deze thread: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4901

hoe oud ben je? en word je al echt kaal / ben je kalend of heb je alleen nog maar last van haaruitval?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2005, 18:36   #54
LanCah
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2005
Berichten: 10
Hallo,

Ik ben pas 17 jaar oud. Haaruitval? Nou, het begint volgens mij...ik zie het sinds een aantal maanden echt uitvallen. Er zit dus zoon soort smeer aan de wortel. Ik weet dus niet of het AGA is of iets anders?

Mijn haren vallen echt uit...!

Oorzaak?

Mvgr. Tom
LanCah is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2005, 18:45   #55
LanCah
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2005
Berichten: 10
Heej Edje30!

Ik heb er ook last van ja..! Hoofdhuid rood, HAARUITVAL, maar ook een soort smeer aan de haarwotel, bij een verdwaalde haar. Heb jij daar ook last van..?

Iemand?

Mvgr. Tom
LanCah is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2005, 09:32   #56
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Volgens mij heb je last van seborrroisch eczeem, ook wel 'berg'.
Als ik jou was zou ik naar de huisarts gaan, de huisarts kan je er een medicijn voor geven (shampoo of lotion).
Dit eczeem kan gepaard gaan met haaruitval.
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2005, 09:40   #57
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ja sigur, inderdaad.

Sowieso gaan roos, seborroisch eczeem en buitensporige talgproductie vaak hand in hand met androgenetisch haaruitval. Op het moment dat je kaal wordt, onstaat er een buitengewone gevoeligheid van de haarzakjes voor androgenen. Daar androgenen ook de talgproductie regelen, kan deze gevoeligheid ervoor zorgen dat de productie op hol slaat. Hierdoor kunnen er ook weer schimmelinfecties optreden etc.

Je moet oppassen dat je dan niet in een negatieve spiraal komt, want een schimmelende vette hoofdhuid draagt niet bij aan het gezond groeien van haren. Dus zorg dat je je hoofdhuid weer mooi gezond wordt zodat je een goede omgeving creeert voor de haartjes om in te groeien.

Overigens: het kortwieken van het haar kan ook bijdragen aan het herstel van de hoofdhuid: in lang haar kan er een hoop gaan broeien. Daarbij moet je zorgen dat je hoofdhuid niet te vaak nat wordt.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2005, 03:12   #58
Jammie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juni 2005
Berichten: 2
Korsten blijven terugkomen (scherpe stukjes)

Ik heb hier al heel veel gelezen, maar weet onderhand niet meer wat ik moet doen.

Ik heb sinds enkele weken veel korsten op mijn hoofdhuid, vooral aan de bovenkant. Het lijkt erop alsof op heel veel plekken diverse haren worden aaneengeklit door één korst. Als ik met mijn hand vanaf mijn voorhoofd tot achteren door mijn haar strijk, kom ik verschillende plekken tegen waarbij het lijkt alsof delen van mijn hoofdhuid loskomen. Ik voel ook scherpe stukjes aan de wortels van mijn haar. Groepjes van meerdere haren zijn als het ware ingekapseld door een 'hard' of taai stukje hoofdhuid.

Eerst heb ik zelf gedokterd met Rooscure. Geen resultaat. Daarna ben ik naar mijn huisarts gegeaan en heb ik Locoid scalp lotion (1 procent hydrocortison) voorgeschreven gekregen, terwijl ik met Rooscure (op huisarts advies) ben doorgegegaan.

Nog steeds (na bijna een week) heb ik dezelfde korsten en wordt mijn haar bovenop steeds dunner. Alleen de jeuk is verminderd sinds Locoid.

Ik word er behoorlijk depressief van, ook omdat ik het vies vind wat er zich allemaal op mijn hoofdhuid afspeelt.

Graag jullie hulp of ervaringen.

[edit:] Misschien is het goed om ook nog de volgende info te geven:

- Ik heb altijd roos gehad, maar nooit erg hinderlijk.
- Ik heb in het verleden af en toe die korsten gehad, die echter vanzelf weer verdwenen.
- Ik heb géén branderig gevoel op mijn hoofdhuid, alleen maar korsten en jeuk.
- Kaalheid zit van geen enkele kant in mijn familie.

en...

- Ik weet het niet helemaal zeker. Maar volgens mij begonnen de problemen toen mijn vrouw voor mij een keer (ongeveer een maand geleden) Head & Shoulders had gekocht. Ik had toen wel wat roos, maar zoals gezegd niet echt hinderlijk. Na het gebruik van Head & Shoulders viel me op dat mijn haar veel sneller vet werd dan voorheen. Na enkele weken begonnen de problemen met de korsten en de haaruitval. Maar nogmaals: ik weet niet zeker of die verslechtering is gebeurd direct ná het eerste gebruik van Head & Shoulders, of wellicht al kort daarvoor.

Ik wacht met smart op jullie hulp.

Laatst gewijzigd door Jammie; 13 juni 2005 om 00:28
Jammie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2005, 12:59   #59
Colinhos
Make Yourself
 
Colinhos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2004
Locatie: Holland
Berichten: 148
Zoals je dit allemaal verteld, denk ik dat je last hebt van seborroisch eczeem. Ik heb hier zelf ook last van. Mijn ervaring is dat er periodes zijn waar de korsten heel erg zijn, maar ook periodes waar er bijna geen korsten zijn. Belangrijkste advies: Blijf eraf!! Dit verergert het alleen maar. Sterkte ermee!
__________________
Extern:
- Weleda rozemarijn shampoo
- Denorex
- Rooscure

En uiteraard veel plezier maken en lol hebben in het leven!!
Colinhos is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2005, 18:33   #60
fred2003
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 november 2004
Locatie: Kortrijk (BEL)
Berichten: 10
Ik heb net hetzelfde probleem als Jammie. Ik probeer het weg te krijgen met Selsun shampoo (dit is een anti roos shampoo). Bij mij zorgt het ook voor dunner wordend haar, heel heel vervelend. Ik vrees dat de hoofdhuid eerst terug in orde moet komen vooraleer het haar begint terug te groeien.
fred2003 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Constante jeuk hoofdhuid... TomB AGA - Algemeen 9 13 maart 2010 18:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.