Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 augustus 2006, 11:49   #1
maya
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 8
informatie over de pil, slechte hormonen leiden tot androgene haaruitval?

Hallo, mijn naam is maya en ik ben 23 jaar. Ik ben recentelijk getrouwd en ik ga dus nu moeten beginnen met de pil. Ik ben altijd tegen de pil geweest en huiver van het idee om al die hormonen zelf in mijn lichaam toe te laten.

Ik ben zeer goed op de hoogte van al de bijwerkingen van de anti-conceptie pillen en ik vind het jammer dat vrouwen het toestaan dat er pillen op de markt komen die al deze problemen veroorzaken. Dokters en gynycologen gaan er licht over, en geven niet voldoende informatie over de mogelijke bijwerkingen, dus ben ik zelf maar gaan onderzoeken naar de bijwerkingen en ben zo ook op deze site terechtgekomen, wat een zeer goede site is!

Ik vroeg voor een lichte pil en kreeg zo de keuze tussen harmonet en mercilon, mijn gynycoloog vertelde mij dat de progestageen in harmonet(gestodeen) een meer mannelijke hormoon was dan de progestageen in mercilon(desogestrel) en dat je door mercilon je meer vrouw voelt. Ik heb deze informatie bevestigd gezien in een site over bijwerkingen van de pil, nl dat gestodeen een relatief hoge androgene werking heeft en desogestrel relatief weinig androgene werking heeft. Gebaseerd op die info besloot ik dat ik mercilon zou nemen,
MAAR dan ben ik hier terechtgekomen en zag ik op een attachment geplaatst door georgie dat zowel gestodeen als desogestrel progestagenen zijn die gebaseerd zijn op testosterone, de mannelijke hormoon.

Nu mijn vraag is als iemand mij wat meer advies kan geven over deze anti-conceptie, want vrouwen zijn echt slecht geinformeerd over de pil, en het is moeilijk om juiste info te vinden hierover.
Ook, ik heb van nature vrij weinig en dun haar en donker haar op mijn hoofd, en omdat ik donker haar heb, is dit duidelijk zichtbaar op mijn lichaam en gezicht.
Dus ik wil later als ik stop met de pil zeker geen last beginnen krijgen van androgene haaruitval door deze hormonen, want ik heb nog een kinderwens, maar niet voor nu, dus heb ik geen andere keuze dan de pil.
Maar ik ben dus zo bang voor al die hormonen en ik heb hier gelezen dat een meisje mercilon nam en toen ze stopte last van haaruitval kreeg, kan iemand mij please helpen hierover, is mercilon of harmonet een goede pil om mee te beginnen? Hebben die de minste bijwerkingen dan de andere eenfase gecombineerde pillen? Please can somebody please help me?
maya is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2006, 10:17   #2
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maya
Hallo, mijn naam is maya en ik ben 23 jaar. Ik ben recentelijk getrouwd en ik ga dus nu moeten beginnen met de pil. Ik ben altijd tegen de pil geweest en huiver van het idee om al die hormonen zelf in mijn lichaam toe te laten.

Ik ben zeer goed op de hoogte van al de bijwerkingen van de anti-conceptie pillen en ik vind het jammer dat vrouwen het toestaan dat er pillen op de markt komen die al deze problemen veroorzaken. Dokters en gynycologen gaan er licht over, en geven niet voldoende informatie over de mogelijke bijwerkingen, dus ben ik zelf maar gaan onderzoeken naar de bijwerkingen en ben zo ook op deze site terechtgekomen, wat een zeer goede site is!

Ik vroeg voor een lichte pil en kreeg zo de keuze tussen harmonet en mercilon, mijn gynycoloog vertelde mij dat de progestageen in harmonet(gestodeen) een meer mannelijke hormoon was dan de progestageen in mercilon(desogestrel) en dat je door mercilon je meer vrouw voelt. Ik heb deze informatie bevestigd gezien in een site over bijwerkingen van de pil, nl dat gestodeen een relatief hoge androgene werking heeft en desogestrel relatief weinig androgene werking heeft. Gebaseerd op die info besloot ik dat ik mercilon zou nemen,
MAAR dan ben ik hier terechtgekomen en zag ik op een attachment geplaatst door georgie dat zowel gestodeen als desogestrel progestagenen zijn die gebaseerd zijn op testosterone, de mannelijke hormoon.

Nu mijn vraag is als iemand mij wat meer advies kan geven over deze anti-conceptie, want vrouwen zijn echt slecht geinformeerd over de pil, en het is moeilijk om juiste info te vinden hierover.
Ook, ik heb van nature vrij weinig en dun haar en donker haar op mijn hoofd, en omdat ik donker haar heb, is dit duidelijk zichtbaar op mijn lichaam en gezicht.
Dus ik wil later als ik stop met de pil zeker geen last beginnen krijgen van androgene haaruitval door deze hormonen, want ik heb nog een kinderwens, maar niet voor nu, dus heb ik geen andere keuze dan de pil.
Maar ik ben dus zo bang voor al die hormonen en ik heb hier gelezen dat een meisje mercilon nam en toen ze stopte last van haaruitval kreeg, kan iemand mij please helpen hierover, is mercilon of harmonet een goede pil om mee te beginnen? Hebben die de minste bijwerkingen dan de andere eenfase gecombineerde pillen? Please can somebody please help me?
Maya,
Een relatief lichte a.c. pil die niet androgeen is, is de Yasmin.
Een 'normale' pil, niet androgeen zijn zowel de diane-35 alsook de minerva. Ik kreeg ook problemen nav gebruik mercilon.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2006, 19:55   #3
maya
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 8
Kitty,
Thanks so much voor je antwoord, maar ik heb nog een kleine vraag, nl welke problemen je kreeg na mercilon te gebruiken? Omdat ik na veel onderzoek tot de conclusie kwam dat ik een pil wilde gebruiken met 20EE Oestrogeen, en Yasmin heeft 30 EE oestrogeen, mercilon lijkt me de beste keuze, met zijn relatief weinig androgene werking, maar bijna niemand gebruikt deze, daarom ben ik nieuwgierig naar jou bijwerkingen, please do let me know?
Vriendelijke groeten
maya is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2006, 09:39   #4
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maya
Kitty,
Thanks so much voor je antwoord, maar ik heb nog een kleine vraag, nl welke problemen je kreeg na mercilon te gebruiken? Omdat ik na veel onderzoek tot de conclusie kwam dat ik een pil wilde gebruiken met 20EE Oestrogeen, en Yasmin heeft 30 EE oestrogeen, mercilon lijkt me de beste keuze, met zijn relatief weinig androgene werking, maar bijna niemand gebruikt deze, daarom ben ik nieuwgierig naar jou bijwerkingen, please do let me know?
Vriendelijke groeten
Mercilon kreeg ik voorgeschreven om mijn 29e na een miskraam toen ik er zeker van wilde zijn dat ik een tijdje niet opnieuw zwanger wilde worden. Ik had daarvoor helemaal nooit aga-verschijnselen.
Of nu die miskraam of de Mercilon (ik denk dus echt de laatstgenoemde) de aga getriggerd heeft weet ik niet zeker hierdoor, doch bi een paar maanden had ik erg snel vet haar, jeuk/roos en teveel haarverlies.
Toen ik na een jaar van het kastje naar de muur gestuurd werd, heb ik uiteindelijk de diane-35 gekregen en bi de kortste keren waren alle verschijnselen verdwenen. Nooit geweten dat aga toen dus eigenlijk al wat bezig was...
Ik had een aantal jaren eerder zo rond m'n 25e de marvelon gebruikt gedurende circa 1 jaar en helemaal geen problemen gehad met deze pil.
Mercilon is idd licht androgeen maar voor mij is elke vorm van androgene conceptie taboe blijkt nu. Alleen heb ik dus de aanleg voor aga in mijn genen is gebleken en of jij dat hebt is dus helemaal niet duidelijk toch?
Ik ken meerdere vrouwen die de mercilon gebruiken zonder deze problemen.
Daarnaast hoorde ik laatst van de ministat (?) een -mini-pil, die ook heel licht en slechts licht androgeen weliswaar, daarnaast is het mirena-spiraal volgens mij ook slechts licht androgeen maar dan menstrueer je waarsch. niet meer en of dat prettig is op jouw leeftijd weet ik niet.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2006, 15:15   #5
Helen64
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 83
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maya
Kitty,
Thanks so much voor je antwoord, maar ik heb nog een kleine vraag, nl welke problemen je kreeg na mercilon te gebruiken? Omdat ik na veel onderzoek tot de conclusie kwam dat ik een pil wilde gebruiken met 20EE Oestrogeen, en Yasmin heeft 30 EE oestrogeen, mercilon lijkt me de beste keuze, met zijn relatief weinig androgene werking, maar bijna niemand gebruikt deze, daarom ben ik nieuwgierig naar jou bijwerkingen, please do let me know?
Vriendelijke groeten
Maya, als je een regelmatige cyclus hebt en een kindje niet totaal onwelkom is bij jou en je man, dan 'moet' je de pil niet nemen hoor. Je kan werken met natuurlijke methoden, zoals de temperatuurmethode. Ikzelf heb altijd een heel regelmatige cyclus gehad en ik voel bij wijze van spreken wanneer mijn eisprong er is.

Wat de pil betreft, zelf heb ik nooit bijwerkingen ervaren, zonder pil is je libido hoger maar in mijn geval is er altijd nog genoeg libido overgebleven.
Helen64 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2006, 15:47   #6
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Iedereen moet het allemaal helemaal zelf weten en bij iedereen pakt het pilgebruik ook anders uit, maar ik denk dat je je enorm voor je kop gaat slaan als je de pil toch gaat gebruiken en later alsnog met de gebakken peren zit. Ik zou het gewoon niet doen. Het is rotzooi, niet alleen voor je haren maar ook voor andere lichaamsdelen. Je loopt bijvoorbeeld een verhoogd risico op borst- en baarmoederhalskanker. En verder: als ik de Diane 35 slik, vreet ik me de hele dag te pletter. Bij andere pillen had ik dat ook, behalve bij de Yasmin, die mijn eetlust behoorlijk deed afnemen. Ik ben dus sinds ik de pil slik (Diane 35, Microgynon, Marvelon, Yasmin) ook zo'n 15 kilogram aangekomen. Verder ben ik veel stabieler en geniet ik veel meer van het leven als ik geen pil slik. Ik ben dan echt een blij ei! En met die pil heb ik toch wel erg veel last van donkere buien. Ik weet echt zeker dat alles wat ik hierboven schrijf aan de pil gerelateerd is, omdat ik meerdere malen gestopt en weer begonnen ben en dus goed weet wat de gevolgen voor mij zijn. De Yasmin vond ik eigenlijk nog de prettigste pil, maar ja, daar kreeg ik weer enorm veel haaruitval van (door het stoppen met de Diane).

Om een lang verhaal kort te maken: ik zou het niet doen! Ben zuinig op je lichaam en je gezondheid! Ik zou mooi voor de Mirena gaan, of twee weken per maand met condooms vrijen. Dat laatste heb ik ook jaren lang met mijn ex gedaan en écht, het went en op een gegeven moment is het helemaal geen punt meer!
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2006, 20:37   #7
maya
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 8
Kitty, nogmaals bedankt voor je reactie en het spijt me oprecht van je miskraam. De aanleg in de genen voor aga is mij niet bekend, maar door al die hormonen is alles mogelijk. Nu aan de hand van alle info dat ik verkregen heb lijkt mercilon mij de beste keuze, ik huiver nog altijd bij het idee van al die hormonen, maar ik moet wel.
Helen, ook bedankt voor jou feedback. Ik heb ook een redelijk regelmatig cyclus maar ik denk dat ik en mijn man nog niet klaar zijn voor een kindje. Doch, voor als ik alsnog van gedachten zou veranderen, hoe werkt de temperatuurmethode?
Sammy, ook bedankt voor jou feedback. Ik heb gehoord dat er recentelijk een vaccinatie is uitgevonden tegen borst-en baarmoederkanker,om het te voorkomen, alleen is die momenteel nog redelijk duur. Ik ben net als jou tegen al die hormonen maar ik moet de gevolgen overwegen, misschien is die barriere methode ook wel interessant.
Ik denk dat ik enkele maanden de pil zal uitproberen en als ik bijwerkingen ervaar zullen die na het stoppen van de pil toch weggaan of niet? Enkele maanden zal toch niet levenslange gevolgen hebben, of wel?
Anders zal ik misschien toch maar de natuurlijke methoden moeten overwegen, laten jullie iets weten?
Vriendelijke groeten, maya
maya is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2006, 23:02   #8
Helen64
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 83
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maya
Kitty, nogmaals bedankt voor je reactie en het spijt me oprecht van je miskraam. De aanleg in de genen voor aga is mij niet bekend, maar door al die hormonen is alles mogelijk. Nu aan de hand van alle info dat ik verkregen heb lijkt mercilon mij de beste keuze, ik huiver nog altijd bij het idee van al die hormonen, maar ik moet wel.
Helen, ook bedankt voor jou feedback. Ik heb ook een redelijk regelmatig cyclus maar ik denk dat ik en mijn man nog niet klaar zijn voor een kindje. Doch, voor als ik alsnog van gedachten zou veranderen, hoe werkt de temperatuurmethode?
Sammy, ook bedankt voor jou feedback. Ik heb gehoord dat er recentelijk een vaccinatie is uitgevonden tegen borst-en baarmoederkanker,om het te voorkomen, alleen is die momenteel nog redelijk duur. Ik ben net als jou tegen al die hormonen maar ik moet de gevolgen overwegen, misschien is die barriere methode ook wel interessant.
Ik denk dat ik enkele maanden de pil zal uitproberen en als ik bijwerkingen ervaar zullen die na het stoppen van de pil toch weggaan of niet? Enkele maanden zal toch niet levenslange gevolgen hebben, of wel?
Anders zal ik misschien toch maar de natuurlijke methoden moeten overwegen, laten jullie iets weten?
Vriendelijke groeten, maya
Kijk eens op de volgende site: http://www.nfp.be/vlaanderen/navigatie/vl_index.html
Helen64 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2006, 09:31   #9
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Natuurlijk kan 'n paar maanden de pil slikken over het algemeen geen kwaad. Behalve misschien als het om het triggeren van haaruitval gaat, want als die eenmaal begonnen is, is er geen weg terug. De kans dat dit jou ook gaat overkomen, is echter niet supergroot, dus je kunt het er best op wagen (al zou ik het nog steeds niet doen, maar ja, ik ben jou niet!)
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2006, 09:34   #10
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammy
Natuurlijk kan 'n paar maanden de pil slikken over het algemeen geen kwaad. Behalve misschien als het om het triggeren van haaruitval gaat, want als die eenmaal begonnen is, is er geen weg terug. De kans dat dit jou ook gaat overkomen, is echter niet supergroot, dus je kunt het er best op wagen (al zou ik het nog steeds niet doen, maar ja, ik ben jou niet!)
Waarom zou die kans niet groot zijn?
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2006, 12:59   #11
maya
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 8
Hallo, ik wil jullie nogmaals bedanken voor jullie feedback.
Helen, ik wil je vooral bedanken voor me aan de nfp- methode voor te stellen, ik ga nu een beetje onderzoek doen naar deze methode, als er een betrouwbare alternatief is voor al die hormonen wil ik zeker mijn kans wagen.
Ik zou ook graag informeren naar jou ervaring met deze natuurlijke methode, als je deze toepast of ooit toegepast hebt en ook wat je daarvoor dan als hulp gebruikte.
Sammy en Kitty, ik ben zodanig tegen die hormonen dat ik heb beslist toch maar eerst onderzoek te verrichten naar de natuurlijke methode, maar ik wil jullie bedanken voor jullie feedback omdat jullie hielpen mij naar mijn mening de juiste keuze te maken tussen al de pillen voor anti-conceptie.
Vriendelijke groeten, maya
maya is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2006, 13:54   #12
Inimini
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2006
Berichten: 17
Hoi Maya!
Ik voel me toch nog even geroepen om te reageren. Wat je wel namelijk moet weten is dat als je informatie gaat zoeken op een forum als dit je relatief veel negatieve verhalen krijgt te horen over de pil, en dan ook nog enorm veel verhalen over de slechte invloed op haaruitval.
Ik vraag me af of een site als haarweb dan wel de juiste plek is, om informatie te vinden over anticonceptie...
jij loopt je namelijk nu ontzettend druk te maken over androgrenen etc, terwijl het percentage mensen dat ook daadwerkelijk hier haaruitval van krijgt erg klein is! (vooral op zo'n jonge leeftijd)

Er zijn zo ontzettend veel mensen die de anticonceptiepil gebruiken en daar totaal geen last van ondervinden.
Niemand in mijn omgeving heeft last van zijn anticonceptiepil! Het is maar 1 voorbeeld maar mijn moeder gebruikt al 30 jaar de diane 35, omdat ze vroeger last had van acne. Tijdens de overgang is ze er mee gestopt, maar geen haartje extra is er uitgevallen (haar haarbos is nog steeds 10x zo dik als de mijne ) Alleen de enorme ontstekingen in haar huid kwamen weer terug dus uiteindelijk (na lang zoeken voor alternatieven!!) is ze toch maar weer met de diane 35 begonnen

Ik ben absoluut niet een expert op het gebied van anticonceptie, maar er zijn zoveel middelen waarin maar een minimum aan hormonen zitten die ook nog eens zo gebruiksvriendelijk zijn dat je er bij wijze van spreken nooit meer aan hoeft te denken:
nuvaring
hormoonspiraaltje, koperspiraaltje
hormoonpleister
staafje
minipil (waarin maar 1 soort hormoon zit!) etc..
en ook nog eens zeer betrouwbaar!
De nuvaring en spiraaltje breng je namelijk voor langere tijd in (nuvaring: 1 maand, spiraaltje: paar jaar) en de toediening van hormonen is plaatselijk, waardoor de hoeveelheid hormonen in je bloed wel 60x minder is dan bij de pil. En in het koperspiraaltje zitten helemaal geen hormonen!



Vind het zeker geen slecht standpunt om op zoek te gaan naar hormoonvrije alternatieven!
Ga ook niet andere mensen tegenpraten, maar dit was meer bedoeld om eens de andere kant van het verhaal te laten zien!
(www.anticonceptie.nl)

Laatst gewijzigd door Inimini; 17 augustus 2006 om 14:08
Inimini is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2006, 14:23   #13
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inimini
Hoi Maya!
Ik voel me toch nog even geroepen om te reageren. Wat je wel namelijk moet weten is dat als je informatie gaat zoeken op een forum als dit je relatief veel negatieve verhalen krijgt te horen over de pil, en dan ook nog enorm veel verhalen over de slechte invloed op haaruitval.
Ik vraag me af of een site als haarweb dan wel de juiste plek is, om informatie te vinden over anticonceptie...
jij loopt je namelijk nu ontzettend druk te maken over androgrenen etc, terwijl het percentage mensen dat ook daadwerkelijk hier haaruitval van krijgt erg klein is! (vooral op zo'n jonge leeftijd)

Er zijn zo ontzettend veel mensen die de anticonceptiepil gebruiken en daar totaal geen last van ondervinden.
Niemand in mijn omgeving heeft last van zijn anticonceptiepil! Het is maar 1 voorbeeld maar mijn moeder gebruikt al 30 jaar de diane 35, omdat ze vroeger last had van acne. Tijdens de overgang is ze er mee gestopt, maar geen haartje extra is er uitgevallen (haar haarbos is nog steeds 10x zo dik als de mijne ) Alleen de enorme ontstekingen in haar huid kwamen weer terug dus uiteindelijk (na lang zoeken voor alternatieven!!) is ze toch maar weer met de diane 35 begonnen

Ik ben absoluut niet een expert op het gebied van anticonceptie, maar er zijn zoveel middelen waarin maar een minimum aan hormonen zitten die ook nog eens zo gebruiksvriendelijk zijn dat je er bij wijze van spreken nooit meer aan hoeft te denken:
nuvaring
hormoonspiraaltje, koperspiraaltje
hormoonpleister
staafje
minipil (waarin maar 1 soort hormoon zit!) etc..
en ook nog eens zeer betrouwbaar!
De nuvaring en spiraaltje breng je namelijk voor langere tijd in (nuvaring: 1 maand, spiraaltje: paar jaar) en de toediening van hormonen is plaatselijk, waardoor de hoeveelheid hormonen in je bloed wel 60x minder is dan bij de pil. En in het koperspiraaltje zitten helemaal geen hormonen!



Vind het zeker geen slecht standpunt om op zoek te gaan naar hormoonvrije alternatieven!
Ga ook niet andere mensen tegenpraten, maar dit was meer bedoeld om eens de andere kant van het verhaal te laten zien!
(www.anticonceptie.nl)
Je hebt zeker gelijk, Inimini, maar ik denk dat je, als je al last hebt van AGA of het in de familie zit, voorzichtig moet zijn met wat voor AC je neemt.
Mijn haaruitval begon met de Mirena. Was in de tijd dat ik de Diane gebruikte (een jaar of 20 in totaal) al eens langere perioden gestopt met de Diane, mar had daarbij nooit problemen, op wat pukkels na.

Ik verwachtte door de lage dosering progestageen dan ook geen problemen met de Mirena. Helaas: na plaatsing van de Mirena had ik binnen een week een jeukende, brandende hoofdhuid, en na ruim een maand was mijn haar bovenop 20% dunner dan aan de zijkanten.

Hoewel er weinig hormonen inzitten, is toch de mening van artsen over de Mirena veranderd. Meer dan de helft van de gebruiksters stopt ermee omdat de Mirena veel bijwerkingen kent. Waarschijnlijk zijn de bijwerkingen relatief groot door de andere, veel directere toedieningsvorm.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 17 augustus 2006 om 14:25
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2006, 15:47   #14
Helen64
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 83
maya, ik kan je nog vertellen dat mijn probleem met haaruitval pas begonnen is rond mijn 35-ste. Ervoor heb ik een aantal keer een langere periode de pil genomen. Toen was dat trinordiol, een 3-fazenpil. Toen nooit een probleem met mijn haar opgemerkt. Ben het beginnen merken toen ik 35 was. Op dat moment Yasmine beginnen nemen. En dan is het nog een paar jaar zeer stabiel geweest. Significante haarverdunning is mij pas begin 2005 beginnen opvallen, toen was ik net 40 geworden.
Ik zeg het maar om je te laten zien dat het verloop bij iedereen anders is.

Maar als een natuurlijke methode van geboortebeperking voor jou kan werken, zou ik daar voor opteren. Want ik vraag me vaak af of de haaruitval die ik nu heb toch geen gevolg is van langdurig pilgebruik. Daar zou de medische wereld toch wat meer onderzoek moeten naar doen, vind ik. Helaas is de pil een product waar de farmaceutische sector erg rijk van wordt... Die hebben niks liever dan een geneesmiddel dat je heel veel jaren moet blijven nemen.
Helen64 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2006, 17:04   #15
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Kitty

Volgens mij heeft Inimini het antwoord al gegeven; slechts bij een klein deel van de gebruiksters leidt het pilgebruik tot haaruitval, maar had ik dit op mijn 18e geweten dan was ik zelf never en nooit aan de pil begonnen! (Het toeval wil dat ik er spontaan buikpijn van kreeg toen ik op mijn 16e in de biologieles hoorde dat dus ook vrouwen kaal kunnen worden door een ongelukkige samenloop van genen. Wrang, hè?)
Sammy is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.