Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 oktober 2004, 20:43   #1
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Jeuk onder haarwerk!

Ik heb de tijd niet om alles te lezen wat hier op het forum gebeurt, en ben zo egoistisch om alleen even snel wat van me af te schrijven...
Ik heb mijn haarwerk al een tijdje, maar ik heb er de laatste week zoveel jeuk onder gehad! Ik heb sowieso al een gevoelige huid, maar bij de clipjes en randjes van het haarwerk nam de jeuk op mijn hoofdhuid echt toe. Gevolg: krabbelen, kam erbij, pincet erbij. De plekjes worden overgevoelig, en op een of andere manier MOET ik er dan een paar haren uittrekken. Waardoor dus de clipjes los begonnen te komen... Het was sterker dan mezelf: ik bleef maar prutsen en krabben met de kam. Ik schaamde me diep, het haarwerk is in een paar dagen tijd vanvoor los gekomen door mijn eigen stomme schuld. En het zat daar hoe dan ook al niet zo stevig vast door mijn korte plukjes; toch ben ik blijven trekken waardoor de mogelijkheid om er clipjes te bevestigen nog kleiner werd. Het voelde echt als zelfbedrog. Trekken, trekken op de plek waar het haarwerk was losgekomen; en dan gauw weer het haarwerk er overheen leggen om naar buiten te gaan. Waardoor er voor de buitenwereld niets aan de hand lijkt...
Ik moest absoluut naar de kapper maar ik was bang voor de reactie daar. Ze doen moeite om het haarwerk goed te bevestigen, en door mijn gekrab en gepruts gaat het los... En dan nog eens die jeuk, waardoor mijn hoofdhuid begon te schilferen, bah...
Gelukkig nam de kapper het goed op. Ze heeft het haarwerk er helemaal af gehaald, en mijn eigen haar dat eronder vet zal te worden is nu heerlijk gewassen. Zalig: lekker de shampoo erin gemasseerd, spoelen, en dan nog eens een groeistimulerend middeltje ingewreven... Even dacht ik: oh nee, ik schaam me dood, met al die kale plekken... Maar toen zei ik tegen mezelf: geniet ervan dat de kapper je hoofd even vertroetelt! Kappers zijn veel gewend, vooral deze, die zo vaak met kale hoofden in de weer is! Na het wassen voelde ik me frisser dan ooit. En de kapper meent dat het haar onder het haarwerk zelfs al wat gegroeid is (behalve dan vanvoor, waar ik bij kon om te trekken). Ze werd het ook gewaar toen ze het opnieuw bevestigde: vanvoor ging het moeilijker, maar op de andere plekken ging het veel beter omdat mijn eigen haar al wat was bijgegroeid. Ze heeft het nu zo gedaan dat het meer naar voren ligt, het haarwerk, zodat ik niet meer bij dat ene nieuwe plekje kan. Ze zei dat ik niet zo gauw mag opgeven... dus probeer ik de hoop te bewaren dat het fatsoenlijk bijgroeit. En zoek in ondertussen verder naar een therapeut die IN mijn hoofd kijkt, om orde te scheppen.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2004, 23:01   #2
gretha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2004
Berichten: 67
houd de moed er in

Tje , wat een gedoe lijkt me dat zeg. Nou ik vind het knap van je dat je zo snel weer boven water komt. Je hebt zeker een pluim verdiend hoor, en die pluim op je hoofd zal nu zeker en vast ook wel komen. Logisch dat je verdrietig bent van een kleine terugval maar blijf er niet in hangen, en dat doe je ook niet. Toppie van je, zo kom je er wel. Blijf in jezelf geloven.


Liefs Gretha
gretha is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2004, 10:43   #3
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Hallo,


Ik heb ook een haarwerk gehad, en ik klopte altijd heel hard op mijn hoofd als ik jeuk had. met mijn knokkels.
Dan verdwijnd de jeuk ook!

Misschien een tip??

Annelies
(alopecia)
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2004, 11:31   #4
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Hey Lies, wat een geweldige avator
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2004, 11:53   #5
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Kloppen is wel een idee! Ik zit hier al meteen te bonken op mijn hoofd!
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2004, 14:01   #6
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Hey allemaal!!

Oilily: thanks!! vond m ook wel grappig!!

Janika: Ja t werkt echt hoor!! ook als je geen haar werk draagt.
Ik zelf heb allopecia en krabte nogal eens de haren uit mijn hoofd.
Nu ik helemaal kaal ben, en ik ga krabben zie je allemaal 'striemen' over mijn hoofd. Loop je een hele dag met allemaal rode krassen rond.
Dus kloppen met je knokkels!! haha en t helpt echt!!

Succes er mee allemaal!!
Annelies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2004, 16:29   #7
Blauwtje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2004
Berichten: 88
Hallo allemaal

Nou, er is heel wat gebeurt bij mij in de afgelopen weken. Ik zit nu op mijn derde week dat ik een haarwerk heb. Het ziet er echt fantastisch uit. Precies zoals vroeger. Het is een heel mooi bos dat stevig vastzit.

Maar....helaas heb ook ik veel last van jeuk. Ik had al last van roos, maar door het haarwerk is het supererg geworden. Daardoor is het haarwerk aan de voorkant van mijn hoofd wat losjes geworden, en kwam ik met mijn gretige vingers weer aan de kortste haartjes. Ik heb dus weer heel wat getrokken waardoor het haarwerk nog losser werd. Ik ben teruggegaan naar Bussum waar ik het heb laten doen, en met moeite konden ze het weer bevestigen aan de voorkant, door middel van de ringetjes die ik al had. Als het erger was geweest zou het via een randje met tape vast moeten worden gemaakt. Ik kom helaas toch nog bij die haartjes aan de voorkant, en trek het er ook uit. Nu hangt mijn pony er wel voor maar op straat met een kleine wind gaat het opzij, en dat zie je de kale plakken die ik nooit daar heb gehad. Ik trok juist op andere plekken, maar door het haarwerk trek ik waar ik maar bijkom.

Ik vind het heeeel treurig en volg daarom nog steeds thearpie in de hoop er gewoon van af te blijven. Desondanks het trekken en de jeuk ben ik toch blij dat ik het haarwerk heb.

Ik heb trouwens van de mensen bij Bussum een tonic gekregen om over mijn haar te gooien wamnneer ik jeuk heb, en het helpt echt!!!
En ook ik bonk wel eens op mij hoofd als ik jeuk heb, en dat help op zich wel.

Nou, verder gaat het wel ok, ik moet gewoon die vingers van me onder controle houden!!!

Groetjes,
Hayat
Blauwtje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2004, 13:23   #8
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Oh, wat klinkt dat bekend... gaan plukken waar je eerst niet plukte, gewoon omdat die plek nu jeukt, of gewoon 'om te plukken'...
roos krijgen van de jeuk, ja inderdaad jammer genoeg...
ik ga onderhand elke week om het haarwerk weer vast te laten zetten, vanvoor komt het gewoon telkens los.
gisteren nog eens helemaal eraf laten halen en eronder lekker laten wassen, heerlijk.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2004, 15:55   #9
gogo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 april 2002
Locatie: Brabant
Berichten: 127
Bussum

Hoi Lanika

Ik weet niet of ik ´t al eens met jou over bussum heb gehad, want ik heb een paar weken geleden daar ok een haarwerk besteld en moet nu vanavond komen passen of de mal goed past en dan een maand of 2 wachten minimaal.
Maar mijn vraag is eigenlijk zit het echt goed vast op je hoofd want dat ,lijkt mij dus erg eng als ´t bv. erg waait.En is ´t echt niet zo dat als iemand je ziet lopen die meteen ziet dat je haar niet echt is. Bij sommig mensen zie je wel dat ze een pruik hebben. En die ringetjes zie jedaar ook echt niets van, want zse vertellen natuurlijk wel alles maar ja ik ben naogal wantrouwig wat dat betreft.Hoor graag van je want ik ken verder niemand die ervaring heeft met bussum. Woon jij hieer wel in de buurt want ik moet telkens uit Tilburg komen en ben niet zo´n held in het verkeer en nu (omdat) ik zwangerben heb ik bekken klachten waardoor ik niet zelf kan rijden dus het is klote dat het allemaal zolang moet duren en ver weg is want ik ben nl. afhankelijk van andere. Maar ja wie mooi wil zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes gogo
gogo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2004, 16:52   #10
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Hoi,
Je vraag was waarschijnlijk voor Ianika bedoeld, en niet voor mij, maar omdat ik het nu toch lees, geef ik even mijn visie. Ik ben niet in Bussum geweest maar in Gent, maar ik denk dat de methode vergelijkbaar is. Ik denk dat ik je wel gerust kan stellen. Die ringetjes zie je niet. Zelf zie je er wel eens eentje, als je nauwkeurig in de spiegel kijkt en onderzoekt, maar een buitenstaander niet. En geloof me, het zit echt stevig vast. Je kunt het borstelen zonder dat het loskomt. Bij mij komt het alleen vanvoor snel los doordat ik daar maar heel weinig haar heb om het aan te bevestigen, plus doordat mijn eigen haar superglad is, daar glijdt alles zo uit (speldjes ook). Op de andere plaatsen zit het goed vast. Het haar van het haarwerk is wat stugger dan het mijne. Daaraan zie opnieuw ikzelf in de spiegel dat het anders is dan mijn eigen haar, maar een buitenstaander merkt dat niet. Voor jezelf is het een heel ander gevoel; bv. de scheiding ziet er anders uit dan hoe jouw eigen haar is ingeplant. Maar die dingen weet een ander niet (of ze zijn het vergeten doordat je met je TTM allerlei rare dingen met je haar deed; bv ik droeg heel lang een sjaaltje dus geen hond die nog wist hoe mijn eigen haar eruit zag). Trouwens, op mijn vorige baan droeg ik het laatste halfjaar een sjaaltje. Inmiddels heb ik het haarwerk en een nieuwe baan. Mijn vorige baas kwam hier gisteren langs, en keek heel verbaasd naar me, en zei dat ik er goed uitzag. Ik weet zeker dat dat door het haarwerk komt: hij moet nu een heel andere kijk op me gehad hebben dan in de tijd dat ik voor hem werkte en altijd mijn haar verborgen hield. Kortom: het haarwerk is iets vreemds, je moet er zelf aan wennen, en soms word je boos omdat het niet 'van jou' is en je jezelf alweer aan het verbergen bent; maar tegelijk is het eventjes een boost voor je zelfvertrouwen, een opkikker, waardoor je weet dat je er enigszins goed uit kunt zien, en een manier om te ontsnappen aan vervelende vragen over 'waarom je een sjaaltje draagt' of 'waarom je je haar nooit los hebt'; en, heel belangrijk: een manier om de kaalste plekken bij te laten groeien. Mijn kapper is verbaasd over hoe goed het dichtgroeit (laatst had ze het haarwerk eraf gehaald om mijn hoofd nog eens te wassen), zelfs bij mijn haar dat helemaal niet snel groeit. Dat geeft je hoop: het kan in orde komen. Ook bij jou, Gogo! Ik hoop het van harte voor je! En ik hoop dat ik je gerust heb kunnen stellen!
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2004, 22:18   #11
Blauwtje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2004
Berichten: 88
Hoi Gogo,

Ja inderdaad, ik kan me nog herrineren dat ik eerder met je over Bussum heb gesproken. Nou, ik kan je vertellen dat het echt een succes was. De ringetjes zie je niet, tenzij je echt je haar naar achteren doet. Ik heb dat wel gekozen om een pony te doen, zodat het nog beter te camoufleren is. Als er een stevige wind is, is nog steeds weinig te zien, en het zit echt heel stevig vast. Ik heb inmiddels minder haar aan de voorkant (ik heb getrokken). Daardoor is het wat losjes aan de voorkant, maar achter en opzij zit het nog goed vast, dus dat vliegt er echt niet af, hoor. Ik voel wel dat het beweegt wanneer ik ga liggen, maar dat is het dan ook wel.

Ook vind ik het er echt uitzien. Ik heb dan best vol, erg golvend bruin haar, en dat ziet er uit als wat ik vroeger had. Ik zeg altijd tegen mensen dat ik het heb aangevuld met extensions omdat het er voller uitziet. Het enige dat minder is, is dat je scheiding niet erg natuurlijk is. Je ziet zoms het netje waar het haarwerk op gevestigd is. Je moet dus niet opzettelijk een scheiding maken in je kapsel wanneer je het haarwerk hebt. En gewoon niet al te strak in een staart dragen, gewoon wat losjes en het ziet er goed uit.

Nou, ik hoop je een beetje gerust te hebben gesteld. Succes en houd me op de hoogte!!

P.S: Ik woon in Amsterdam, dus das niet ver van Bussum gelukkig...
Blauwtje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2004, 09:58   #12
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanika
Nou, er is heel wat gebeurt bij mij in de afgelopen weken. Ik zit nu op mijn derde week dat ik een haarwerk heb. Het ziet er echt fantastisch uit. Precies zoals vroeger. Het is een heel mooi bos dat stevig vastzit.

Maar....helaas heb ook ik veel last van jeuk. Ik had al last van roos, maar door het haarwerk is het supererg geworden. Daardoor is het haarwerk aan de voorkant van mijn hoofd wat losjes geworden, en kwam ik met mijn gretige vingers weer aan de kortste haartjes. Ik heb dus weer heel wat getrokken waardoor het haarwerk nog losser werd. Ik ben teruggegaan naar Bussum waar ik het heb laten doen, en met moeite konden ze het weer bevestigen aan de voorkant, door middel van de ringetjes die ik al had. Als het erger was geweest zou het via een randje met tape vast moeten worden gemaakt. Ik kom helaas toch nog bij die haartjes aan de voorkant, en trek het er ook uit. Nu hangt mijn pony er wel voor maar op straat met een kleine wind gaat het opzij, en dat zie je de kale plakken die ik nooit daar heb gehad. Ik trok juist op andere plekken, maar door het haarwerk trek ik waar ik maar bijkom.

Ik vind het heeeel treurig en volg daarom nog steeds thearpie in de hoop er gewoon van af te blijven. Desondanks het trekken en de jeuk ben ik toch blij dat ik het haarwerk heb.

Ik heb trouwens van de mensen bij Bussum een tonic gekregen om over mijn haar te gooien wamnneer ik jeuk heb, en het helpt echt!!!
En ook ik bonk wel eens op mij hoofd als ik jeuk heb, en dat help op zich wel.

Nou, verder gaat het wel ok, ik moet gewoon die vingers van me onder controle houden!!!

Groetjes,
Hayat
Tegen die roos die ook jeuk veroorzaakt zou je eens Resdan moeten gebruiken.
Resdan zit in groene flesjes en ruikt niet zo super lekker. (beetje naar brandnetels)
Eenmaal op je hoofd kan je je ogen amper open houden van de scherpe pepermunt lucht, maar het maakt je hoofdhuid echt goed schoon en roos vrij.
Hemaal als je die behandeling een aantal keren herhaald.
Zelf heb ik helemaal geen haar mee rop mijn hoofd, maar gebruik dit nog steeds.
Echt een lekker gevoel om zo'n schoon hoofd te hebben!
Het is een natuurlijk produkt dus kan geen kwaad.
Ik gebruik het ook bij mijn clienten (verst. gehandicapten) en ook zij zijn roosvrij nu!!

Succes ermee!
Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2004, 10:46   #13
gogo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 april 2002
Locatie: Brabant
Berichten: 127
Hoi Lanika en Janika

ik bne inmiddels vrijdag naar bussum geweest en heb de mal moeten af passen, had het daar erg moeilijk mee en ´t zou eigenlijk maar 10 min. duren maar omdat ik mij klote voelde en veel vragen had heeft ´t wel 445 min. geduurd en daat was geen probleem want ze behandelen je echt als mens en niet als een nr. erg fijn. Ook fijn om te horen dat jullie ervaring met je haarwerk goed is. Draag nu al 11 jaar een bandje over mijn haaar wat er niet uit ziet, wil daar vanaf. wil niet meer ierder dag 1 uur voor de spiegel sstaan om mijn haar een beetje redelijk te krijgen, wat niet lukt want het ziet er niet uit dus dat is al 1 probleem wat opgelost zou zijn zeeeeeer prettig, en zo kan ik er wel 1000 op noemen maar dat komt jullie denk ik wel bekend voor. We hebbne nu 14 januari afgesproken als het haarwerk dan terug is en ´t liefts zou ik dan een maand op vakantie ofzo gaan, hadden jullie dat ook???
Lanika ik zei in bussum dat jij ook daar komt maar ze wisten zo niet wie ik bedoelde maar ik zei dat dit waarschijnlijk niet jou echte naam is en als ik het goed begreep ook nog niet zo lang daar komt, klopt dat????
Nou ik ga er maar ´t beste van hopen dat in ´t nieuwe jaar ook voor mij eens iets goeds zal gaan, en dat ik mijn haarwerk ook heb voor mijn bevalling in maart, want het zit me nogals eens tegen wat betreft afspraken .
Bedankt voor de geruststellende antwoorden en ook julie succes.

groetjes margot
gogo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2004, 20:43   #14
Blauwtje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2004
Berichten: 88
Hey Margot,

Nou, ik ben blij dat je afspraak positief was. Goed dat je gewoon de tijd hebt genomen om je vragen te stellen. Ja, mijn echte naam is Hayat en ik kom net een maand of twee bij Bussum dus...

Maar, ik zou gewoon vakantie nemen als je daar behoefte aan hebt. Ik had dat niet echt zo, maar een week of twee voordat ik het haarwerk kreeg, had ik het wel heel moeilijk. Daardoor trok ik helaas veel, en was bang dat het haarwerk niet meer zou passen. Dat is echter niet het geval geweest, maar dan nog zouden ze het haarwerk in Bussum met een taperandje kunnen vastmaken, in plaats van ringetjes op de plekken waar dat nodig zou zijn. Als je maar niet op hele nieuwe plekken trekt. Ik weet zeker dat het goed zal gaan, dus stres je niet te veel, meid! Ga lekker op vakantie en relaxen als je dat wil. En laat me weten hoe het ondertussen met je gaat

Veel liefs,
Hayat
Blauwtje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2004, 20:46   #15
Blauwtje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2004
Berichten: 88
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lies86
Tegen die roos die ook jeuk veroorzaakt zou je eens Resdan moeten gebruiken.
Resdan zit in groene flesjes en ruikt niet zo super lekker. (beetje naar brandnetels)
Eenmaal op je hoofd kan je je ogen amper open houden van de scherpe pepermunt lucht, maar het maakt je hoofdhuid echt goed schoon en roos vrij.
Hemaal als je die behandeling een aantal keren herhaald.
Zelf heb ik helemaal geen haar mee rop mijn hoofd, maar gebruik dit nog steeds.
Echt een lekker gevoel om zo'n schoon hoofd te hebben!
Het is een natuurlijk produkt dus kan geen kwaad.
Ik gebruik het ook bij mijn clienten (verst. gehandicapten) en ook zij zijn roosvrij nu!!

Succes ermee!
Lies

Hoi Lies,

Heel erg bedankt voor je reactie! Maar waar is Resdan te koop? En is het vloeibaar spul? Want anders kan het niet door het haarwerk mijn hoofdhuid bereiken. Ik hoop het en hoop ook snel van je te horen.

Goetjes,
Hayat
Blauwtje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zonder haarwerk door het leven: Op weg naar een positiever lichaamsbeeld Grover TTM - Algemeen 6 17 april 2006 11:00
Haarwerk laten knippen!!!! mmmboyyy Haarwerken 4 8 augustus 2003 13:44
splijten/dof worden synthetisch haarwerk Do Haarwerken 7 6 januari 2003 22:41
haarproblemen bij vrouwen jose Haarproblemen bij vrouwen 4 20 september 2002 12:41
Heb jij een synthetisch haarwerk? Stop met gebruik van die dure hairsprays! Do Haarwerken 4 28 maart 2002 19:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.