Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 augustus 2004, 14:15   #1
carlo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Berichten: 7
Inhammetjes en dunner wordend haar, wat te doen?

Hoi, ik had even een vraagje, als volledig beginneling op vlak van haargroeimiddelen enzo.

Ik ben nu 19 jaar en mijn inhammen beginnen al serieus vorm te krijgen. Tevens is het haar aan de bovenkant van mijn hoofd duidelijk dunner.

Nu weet ik na wat zoeken op het forum nog altijd niet wat ik juist moet doen en hoe ik aan de producten moet geraken (kom uit Belgie trouwens).

Kunnen jullie me helpen?
carlo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2004, 14:16   #2
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Kijk hier eens in "Medicijnen/haargroeimiddelen FAQ"
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2004, 14:22   #3
carlo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Berichten: 7
Ja maar daar staan enkel de producten op een rijtje gezet met wat sites er van.
Ik hoor dit ook liever van iemand persoonlijk die er iets van afweet als antwoord op mijn vraag.
carlo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2004, 14:29   #4
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Beste carlo,

Welkom op HaarWeb! Leuk dat je deze site hebt gevonden en dat je wat hebt gepost.

Je vraag is echter wat te algemeen gesteld om goed te kunnen beantwoorden. Als ik je zou willen beantwoorden zou ik zeker 5 A4-tjes vol kunnen typen. Het stikt van de middelen en oplossingen, de ene is beter dan de ander. Neus hier eens wat rond, lees eens wat van de topics over middelen waar je interesse naar uitgaan en probeer dan voor jezelf op 'n rijtje te krijgen wat voor n stappen je kunt gaan ondernemen tegen haarverlies.

De FAQ en het haarwoordenboekje kunnen je nu misschien even verder helpen.

Veel succes en voor meer specifieke vragen kun je ons altijd bereiken.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2004, 14:44   #5
carlo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Berichten: 7
Mja wat mij op het eerste gezicht het interessantste lijkt (en het simpelste, aangezien ik niet van plan ben om 5 verschillende dingen te gebruiken), is die finasteride of dutasteride tabletten?

Op de moment gebruik ik een trimmer om mijn haar elke week een keer af te scheren (zo goed als kaal dus) omdat het anders te hard opvalt dat ik begin te kalen.
Ik wil dus eigenlijk gewoon dat mijn haar wat voller wordt, zodat ik het is terug kan laten groeien. En uiteraard wil ik ook dat die happen stoppen met groter worden.

Heb ik dan gelijk met een van die middelen? En hoe moet ik er aan geraken. Op die sites in de faq is het enkel mogelijk met visa precies? Welke hoeveelheid moet ik er van pakken? Is die dutasteride veel duurder?
Mja ik kan denkik ook wel wat a4 bladen aan vragen stellen, maar dit zijn wel de belangrijkste zowat .
Alvast merci!!
carlo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2004, 16:23   #6
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlo
Mja wat mij op het eerste gezicht het interessantste lijkt (en het simpelste, aangezien ik niet van plan ben om 5 verschillende dingen te gebruiken), is die finasteride of dutasteride tabletten?

Op de moment gebruik ik een trimmer om mijn haar elke week een keer af te scheren (zo goed als kaal dus) omdat het anders te hard opvalt dat ik begin te kalen.
Ik wil dus eigenlijk gewoon dat mijn haar wat voller wordt, zodat ik het is terug kan laten groeien. En uiteraard wil ik ook dat die happen stoppen met groter worden.

Heb ik dan gelijk met een van die middelen? En hoe moet ik er aan geraken. Op die sites in de faq is het enkel mogelijk met visa precies? Welke hoeveelheid moet ik er van pakken? Is die dutasteride veel duurder?
Mja ik kan denkik ook wel wat a4 bladen aan vragen stellen, maar dit zijn wel de belangrijkste zowat .
Alvast merci!!
Als je wilt dat je haaruitval stopt kan je aan de fina of duta gaan, fina is veiliger en goedkoper , maar schijnt effectiever te zijn. Ik neem zelf duta en minoxidil. Van beide heb ik 0.0 bijwerkingen. En meestal moet je wel betalen met een creditcard maar bij unitedpharmacies.com kan je het ook anders doen.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2004, 18:56   #7
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Edit: Thread titel aangepast. Deze titel laat duidelijker zien wat de vraag is van Carlo.
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2004, 12:27   #8
carlo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Berichten: 7
Merci voor het helpen. Ik gaan eens wat finasteride bestellen denk ik.

Maar ik zie dat ge ze in 5 mg en 1 mg hebt. Kan je ze in 5 delen die van 5 mg? Want da zou een pak goedkoper uitkomen.
carlo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2004, 14:17   #9
MxK
HaarWeb lid
 
MxK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2003
Berichten: 73
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlo
Merci voor het helpen. Ik gaan eens wat finasteride bestellen denk ik.

Maar ik zie dat ge ze in 5 mg en 1 mg hebt. Kan je ze in 5 delen die van 5 mg? Want da zou een pak goedkoper uitkomen.
Ja, dat moet zelfs want 5 mg is een beetje teveel van het goede. Je hebt pillensnijders dacht ik, maar er zijn ook mensen die het met een scherp mesje doen. Gangbaar is om een 5 mg tablet in vieren te delen. Je krijgt dan 1,25 mg binnen maar dat is geen probleem.
__________________
Extern:

Weleda Roosmarijn shampoo (5 x per week)
Rooscure shampoo (2 x per week)

Intern:

MSM tabletten 2000 mg per dag (Kruidvat)
Propecia 1 mg per dag (MSD)
Saw palmetto 2 x 160 mg per dag (Tru nature)
Multivitamine voor sporters (Kruidvat)
2 Koppen groene thee per dag
MxK is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2004, 17:43   #10
bas739
HaarWeb lid
 
bas739's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2004
Berichten: 103
Waarschijnlijk heb je nog nooit gelezen over de wat minder bekende onderbinding. Deze behandeling trekt namelijk mijn aandacht omdat ik pas in een beginnend stadium van kaalheid zit en dus niet echt nieuwe haargroei nodig heb. Het schijnt de verder uitval de stoppen, tis overigens een kleine ingreep. Meer interesse? lees erover in dat 'Operatie tegen kaalheid' topic.
bas739 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 16 september 2005 23:15
Dunner wordend haar kgeboers Medicijnen/haargroeimiddelen 2 9 juni 2003 00:01
Artikel Monique3 in Brabants Dagblad: 'Haren uittrekken als ziekte'. Webmaster Boeken en artikelen 12 18 september 2002 00:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.