Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 2 april 2005, 12:24   #16
Grover
Op weg naar mijzelf
 
Grover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2002
Berichten: 195
Geslacht:
Ha die lies,

Ik zie dat je behoorlijk emotioneel reageerd op mijn posting, met daarin één enkele link. Ik merk dat je je persoonlijk aangevallen voelt en vervolgens ook op die wijze mij benaderd.

Ik snap dat je reageerd zoals je reageerd hebt. Hetgeen ik je wil meegeven n.a.v. je -op de persoon gerichte- tegenreactie, is dit:

Het enige wat hier geplaatst is, is een link naar een document. Ik geef geen enkele persoonlijke mening over de inhoud van dit document, dus wie zegt dat ik persoonlijk de volledige tekst onderschrijf? Wat ik aangeef en wat ik vind is dat het simpelweg een interessant document is. Niets meer en niets minder....

Groetjes,
__________________
Grover

'I used to think that the day would never come
I'd see the light in the shade of the morning sun
My morning sun is the drug that brings me near
To the childhood I lost replaced by fear'


'True Faith' - New Order.

Laatst gewijzigd door Grover; 2 april 2005 om 12:33
Grover is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2005, 20:55   #17
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
grover

Hallo Grover,

Dan begrijp ik iets niet goed denk ik.
Waarom zet jij dan een link neer naar een document waar een hoop onjuisheden instaan als jij de tekst niet volledig onderschrijf?
Anderen mensen lezen dat en kunnen dan gaan denken. oh zit dat zo?
En een persoonlijke reactie? Natuurlijk is mijn reactie persoonlijk over dit document het gaat over een stoornis die ik heb. en indirect over mijn opvoeding en zelfs mijn voeding.
Er staat in dat mijn adhd zal onstaan door schimmels in de darmen en voedingstoffen.
Eigenlijk staat er in dat het onstaan van adhd mijn eigen schuld is, want dan had ik maar die voedingstoffen maar niet moeten nuttigen en als het daar niet aanligt dan hadden mijn ouders het voor de verandering weer eens gedaan dan hadden ze me maar anders moeten opvoeden.
En dit geldt dus niet alleen voor mij, maar voor iedereen met ppd-nos, adhd of andere psychische stoornissen en zelfs mensen die last hebben van dwangneuroses dus is mijn reactie ook persoonlijk.
En blijf ik erbij in dit document waar jij het nodig vind om ons op te attenderen staan een paar zeer pijnlijke onjuistheden in en mij is het dan ook niet duidelijk wat daar interresant aan kan zijn.

vriendelijke groet,
Liesbeth.

Laatst gewijzigd door lies; 3 april 2005 om 12:12
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2005, 18:42   #18
Popje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 maart 2005
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marly
o jee,popje toch! als er iets niet goed is voor een TTM'er is het stress... zorg goed voor jezelf,neem je momenten van rust en zorg dat je tijd hebt voor jezelf...al is het maar een half uurtje lezen,of mediteren of iets anders waar je rustig van word. ontspanningsoefeningen? word vooral NIET boos op jezelf,neem jezelf niets kwalijk. als je veel moet doen en je twijfeld of je uberhaupt wel iets doet,zorg dan dat je minder MOET doen...zodat je hetgeen je wel doet, gedaan word met meer aandacht en minder stress. het is moeilijk,dat weet ik heus wel,maar als je niet goed voor jezelf zorgt heeft niemand meer iets aan je...en dan vooral jijzelf niet he!
enne....over jezelf praten mag hoor..

liefs,marly
Hoi Marly,

Dank je wel voor je lieve reactie. Je hebt gelijk, niemand en zeker ik niet heeft er wat aan als ik zo druk doe.
Je zegt trouwens iets heel waars 'zorg dan dat je minder MOET doen...zodat je hetgeen je wel doet, gedaan word met meer aandacht en minder stress'. Voor mij een omogelijk gedachte om minder te gaan doen. Maar op deze manier werkt het ook niet.

Jij past al je tips dus ook zelf toe?

Ik heb vandaag de hele dag niets anders gedaan dan een beetje internetten en het was zo ontspannend! Lang geleden, niets doen. En ik kreeg net van een vriend te horen, dat ik zo relaxt aan't praten was. Nou kijk, het heeft dus inderdaad zin. Deze week zijn er echt teveel dingen gebeurd, waardoor ik gigantisch zenuwachtig werd en gister een enorme huilbui heb gehad.
En mijn besluit staat vast, ik ga informeren naar therapy. En ik ga jouw tip opvolgen.
Dank je wel!
liefs van mij
Popje is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2005, 13:13   #19
Grover
Op weg naar mijzelf
 
Grover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2002
Berichten: 195
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lies
Hallo Grover,

Dan begrijp ik iets niet goed denk ik.
Waarom zet jij dan een link neer naar een document waar een hoop onjuisheden instaan als jij de tekst niet volledig onderschrijf?
Beste Lies,

Nogmaals..... ik vind het een interessant artikel. Van alle boeken die ik (voornamelijk over ziektes) in mijn boekenkast heb staan, onderschrijf ik ook niet elke bladzijde..... ik vind ze simpelweg interessant. Daarom staan ze in mijn kast en daarom staat die link hier.

Citaat:
Anderen mensen lezen dat en kunnen dan gaan denken. oh zit dat zo? En een persoonlijke reactie? Natuurlijk is mijn reactie persoonlijk over dit document het gaat over een stoornis die ik heb. en indirect over mijn opvoeding en zelfs mijn voeding.
Er staat in dat mijn adhd zal onstaan door schimmels in de darmen en voedingstoffen.
Eigenlijk staat er in dat het onstaan van adhd mijn eigen schuld is, want dan had ik maar die voedingstoffen maar niet moeten nuttigen en als het daar niet aanligt dan hadden mijn ouders het voor de verandering weer eens gedaan dan hadden ze me maar anders moeten opvoeden.
Met een persoonlijke reactie bedoel ik een reactie naar mij als persoon toe (ipv de schrijver van het artikel), maar laten we daar verder niet meer over discussiëren. Daarnaast denk ik dat niemand praat over een 'schuldvraag' : dat is de lading die je er zèlf op legt. Er is een verschil tussen verantwoordelijkheid en schuld.

Anyway, in Trichotillomanie een allergische reactie! hebben we het ook over voedsel als 'ziekmakende' factor en ikzelf ben van mening dat de invloed van voedsel op bepaalde ziektes veels te hoog wordt ingeschat. En ik vind het interessant om daarover van gedachten te wisselen, ook omdat ikzelf veel herken in de kenmerken van 'nieuwetijds/overgevoelige kinderen' en dwangneuroses.

Groetjes,
__________________
Grover

'I used to think that the day would never come
I'd see the light in the shade of the morning sun
My morning sun is the drug that brings me near
To the childhood I lost replaced by fear'


'True Faith' - New Order.

Laatst gewijzigd door Grover; 11 april 2005 om 13:29
Grover is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2006, 20:15   #20
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
Hsp

He Jente en alle andere geinteresseerden!

dit was een thread waar we destijds over HSP hebben gesproken. Eerlijk gezegt heb ik nu niet alles gelezen wat er geschreven is, maar misschien vinden jullie er "iets"...

Zelf heb ik het boek "Hoog Sensitive Personen Hoe blijf je overeind als de wereld je overweldigt" van Elaine N. Aron (ISBN 90-6305-023-2). Dit is een erg interessant en leerzaam boek! Moeten jullie misschien maar eens gaan lezen!

Succes! grt erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2006, 10:46   #21
karinnetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 56
Ik vid dit echt pure onzin...
__________________
freak on a leash
karinnetje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2006, 11:51   #22
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Karinnetje,wat precies vind jij echt onzin? HSP,of ADHD...wat bedoel je?

groetjes,Marly
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad

Laatst gewijzigd door marly; 4 maart 2006 om 11:57
marly is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.