Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 maart 2019, 08:40   #16
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Bij modli.co hebben ze een velvet wiggrip met een speciale sluiting aan de achterkant zodat je geen bulk hebt. Handig voor kleinere hoofden. Ik heb ook weleens zoiets op marktplaats.
Dit is een Amerikaanse site voor Joodse kleding. En wig grips hebben ze dus ook.

https://modli.co/velvet-wig-and-tich...-headband.html
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2019, 09:46   #17
Morrigan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2018
Locatie: Belgie
Berichten: 25
Geslacht:
ondertussen heb ik het een week kunnen uitproberen:

- de gelband Sure Grip (Beautimark: https://www.wigs.com/products/sure-g...igs-beautimark): dit lijkt enkel te werken als de band ook exact op de anti-slip laag in de pruik uitkomt. Als dat het geval is, blijft het redelijk goed zitten. Maar het is wat aanmodderen om de plaatsing exact goed te krijgen, en de aanhechting van de velcro lijkt me niet al te stevig en gaat volgens mij vroeg of laat afscheuren.
Ik heb deze ook geprobeerd op een oude carnavalspruik die te groot is. Deze heeft geen antislip laag en daar helpt de gelband absoluut NIET mee. Pruik schuift net zo snel van mijn hoofd af met als zonder de gelband.

- fluwelen band Wigrip (Milano collection: https://www.mcwigs.com/about-wigrip): deze werkt fantastisch! Zowel op pruik met antisliplaag als op de carnavalspruik.
Ze verschuift geen milimeter, ook niet als ik ze een hele dag op heb. Ik kan aan de haren trekken, de pruik kammen, op en neer springen, dansen, allemaal geen probleem.
Alleen als ik letterlijk mijn hoofd volledig ondersteboven zwier, valt ze af. Maar ik was niet van plan om handstand te gaan doen met de pruik op, dus dat is geen probleem
Ik ben ermee in het stormweer gaan wandelen aan de dijk en toen ik terug thuis kwam zat ze nog even stevig als ervoor.
Is ook veel dunner dan de gelband dus je voelt ze niet zitten en het lijkt me veel degelijker gemaakt.
Van wat bulk aan de velcro sluiting achteraan heb ik geen last omdat mijn eigen haar er nog over valt en dan het lang haar van de pruik nog. Voor mensen met een heel korte pruik kan dat misschien wel een probleem zijn, en dan zou wat Helmgirlie linkte wel een goede oplossing kunnen zijn.

Ik heb de Wigrip op amazon.de besteld en had ze binnen een paar dagen al.

De ItStays heb ik nog niet toegekregen en dus nog niet kunnen uitproberen, maar ik denk niet dat ik het nodig ga hebben, want die Wigrip lijkt een perfecte oplossing voor me.

Dankjewel allemaal voor de goede tips!
Morrigan is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2019, 09:55   #18
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Super! Ik ben trouwens heel benieuwd naar die Milano wig cap. Zit het warm? Lijkt mij fijner dan zo'n grip.
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2019, 14:23   #19
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Goede berichten. Fijn dat je pruik goed blijft zitten.
Dat is in ieder geval een zorg minder
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2019, 15:44   #20
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Al meer dan 10 jaren lang gebruik ik slechts een paar stukjes dubbelzijdige tape.
Eén stukje tape midvoor en een stukje tape bij ieder oor. Zo blijft de pruik de hele dag en avond goed vast zitten.
Van de verwijderde blauwe papiertjes bewaar ik er een paar.

Vóór het slapen-gaan pak ik een wattenstaafje waarvan één kant wordt bevochtigd met wasbenzine, en daarmee komt de tape subiet los van de huid. Dan neem ik de pruik van het hoofd af, en druk zo'n blauw papiertje op de tape-stukjes die op de pruik zijn blijven zitten, want de volgende ochtend is die tape nog plakkerig genoeg om nogmaals te gebruiken.
Eerlijk gezegd weet ik niet eens hoe lang dezelfde stukjes tape nog steeds op de pruik zitten. Zolang ze goed blijven plakken, heb ik immers geen reden om ze te vervangen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2019, 23:22   #21
Janneke100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2018
Berichten: 86
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morrigan Bekijk bericht
ondertussen heb ik het een week kunnen uitproberen:

- de gelband Sure Grip (Beautimark: https://www.wigs.com/products/sure-g...igs-beautimark): dit lijkt enkel te werken als de band ook exact op de anti-slip laag in de pruik uitkomt. Als dat het geval is, blijft het redelijk goed zitten. Maar het is wat aanmodderen om de plaatsing exact goed te krijgen, en de aanhechting van de velcro lijkt me niet al te stevig en gaat volgens mij vroeg of laat afscheuren.
Ik heb deze ook geprobeerd op een oude carnavalspruik die te groot is. Deze heeft geen antislip laag en daar helpt de gelband absoluut NIET mee. Pruik schuift net zo snel van mijn hoofd af met als zonder de gelband.

- fluwelen band Wigrip (Milano collection: https://www.mcwigs.com/about-wigrip): deze werkt fantastisch! Zowel op pruik met antisliplaag als op de carnavalspruik.
Ze verschuift geen milimeter, ook niet als ik ze een hele dag op heb. Ik kan aan de haren trekken, de pruik kammen, op en neer springen, dansen, allemaal geen probleem.
Alleen als ik letterlijk mijn hoofd volledig ondersteboven zwier, valt ze af. Maar ik was niet van plan om handstand te gaan doen met de pruik op, dus dat is geen probleem
Ik ben ermee in het stormweer gaan wandelen aan de dijk en toen ik terug thuis kwam zat ze nog even stevig als ervoor.
Is ook veel dunner dan de gelband dus je voelt ze niet zitten en het lijkt me veel degelijker gemaakt.
Van wat bulk aan de velcro sluiting achteraan heb ik geen last omdat mijn eigen haar er nog over valt en dan het lang haar van de pruik nog. Voor mensen met een heel korte pruik kan dat misschien wel een probleem zijn, en dan zou wat Helmgirlie linkte wel een goede oplossing kunnen zijn.

Ik heb de Wigrip op amazon.de besteld en had ze binnen een paar dagen al.

De ItStays heb ik nog niet toegekregen en dus nog niet kunnen uitproberen, maar ik denk niet dat ik het nodig ga hebben, want die Wigrip lijkt een perfecte oplossing voor me.

Dankjewel allemaal voor de goede tips!
Hoi Morrigan, wil jij hier even de link plakken van de milano wiggrip van Amazon? De link hierboven werkt niet bij mij en ik zie geen milano wiggrip bij Amazon.
Janneke100 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2019, 18:26   #22
Morrigan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2018
Locatie: Belgie
Berichten: 25
Geslacht:
Ik zie het ook niet meer op amazon.de staan. Meh, valt best tegen want ik had er graag nog een of twee reserve besteld.

Op amazon.com zie ik de lichtgekleurde en de bruine iig nog wel, maar dan zullen de leveringskosten wss hoger liggen.

Dit is iig de link naar de site van de fabrikant: https://www.mcwigs.com/wigrip.html
blijkbaar hebben ze hun website veranderd en werkt de link in mijn originele post niet meer.
Morrigan is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2019, 10:15   #23
Janneke100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2018
Berichten: 86
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morrigan Bekijk bericht
Ik zie het ook niet meer op amazon.de staan. Meh, valt best tegen want ik had er graag nog een of twee reserve besteld.

Op amazon.com zie ik de lichtgekleurde en de bruine iig nog wel, maar dan zullen de leveringskosten wss hoger liggen.

Dit is iig de link naar de site van de fabrikant: https://www.mcwigs.com/wigrip.html
blijkbaar hebben ze hun website veranderd en werkt de link in mijn originele post niet meer.
Deze link werkt wel iig. Ik ga even zoeken, Bedankt hoor.
Janneke100 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.