Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 16 oktober 2006, 22:46   #166
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Ik probeer het niet eens. Ik vind ook eigenlijk dat het niet vergoed zou moeten worden. Haarverlies is iets 'cosmetisch', geen ziekte.
die vraag is per individu anders.
bij sommige mensen kan haarverlies ook psychische problemen veroorzaken en dan vind ik het een anders.
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2006, 23:15   #167
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Off-topic:
Ja maar dan kan elk foutje aan je uiterlijk aangepast worden en bekostigt worden door de verzekering.
Nu kost proscar niet zoveel maar als alle mannen dit medicijn nu zouden nemen dan kost het een aardig duitje.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2006, 00:19   #168
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Ik ben het wel eens met het cosmetische aspect, maar aan de andere kant, ik betaal maandelijks meer dan 100 euro en ga daarvoor eigenlijk alleen maar 2 keer per jaar naar de tandarts. Dan kunnen ze die 90 euro jaarlijks voor proscar ook wel vergoeden vind ik dan...

Niet geschoten is altijd mis, dus ik probeer het gewoon!
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2006, 03:35   #169
thorst
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2006
Berichten: 24
gm

Goeiedag,

ongeveer 3 weken geleden heb ik een bestelling geplaatst bij gm-apotheek. Tot op heden is mijn bestelling nog niet in behandeling genomen. Na email contact te hebben gehad werd mij verteld dat er momenteel geen online huisarst aanwezig is en dat het nog wel enkele dagen kon duren voordat ze mijn receptaanvraag in behandeling zouden nemen. Mijn voorraad begin nu bijna op te raken en ze hebben nog steeds niks van zich laten horen.

Heeft er toevallig hier iemand ook laastst een bestelling geplaatst waarvan hij tot op heden nog niks van heeft vernomen???

En is er er misschien iemand die weet waar je elders proscar online kan bestellen??

in ieder geval alvast hartelijk bedankt!!

Groetjes,

Thorst.

PS.

De proscar doet zijn werking uitstekend en mijn libido is gelukkig weer normaal aan het worden. Dus voor degene die denken dat ze last hebben van bijwerking, heb geduld!! Het komt allemaal goed. Ik gebruik nu naast mijn proscar ook nog eens elke ochtend 2 pillen saw palmetto en ik weet zeker dat als ik daar mee stop ik weer elk uur er weer tegen aan kan. ik heb nu geen vriendin dus ga nog ff door met SP totdat ik zeker weet dat de proscar helemaal aanslaat daarna stop ik met SP. Ik zit half september bijna 4 maanden aan de fina en 6 maanden (of langer) aan de SP. Zelfs mijn haren bij mijn inhammen die verloren waren groeien weer!!! Mijn kruin is ook al veel voller aan het worden..
thorst is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2006, 02:08   #170
thorst
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2006
Berichten: 24
waar fina/proscar te koop??

Beste mensen,

onlangs weer een bestelling geplaatst bij gm omdat mijn voorraad proscar aan het opraken is. Ik heb nu nog voor een maand over.

Nu hebben ze toevallig geen online-arts meer beschikbaar dus raadde ze het aan om mijn recept bij de dokter te halen en op te sturen. Ik had juist een order bij gm geplaatst omdat je dan niet naar je eigen dokter hoefde om een recept voor proscar/fina te krijgen. Dit ben ik ook nog steeds niet van plan!

Wie o wie weet andere internetsite waar je goede proscar kan bestellen zonder recept of waar je online een recept kan aanvragen??

Als er iemand is die zijn proscar weg doet wil ik het ook graag overnemen. Geld maak ik dan over op je rekening.


Ik hoop op een antwoord waar ik iets aan heb.

Groetjes,
thorst is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2006, 20:25   #171
guaglione
Figo
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Berichten: 27
iemand ervaring met dokteronline.com????
__________________
Intern:
Propecia sinds 02/06
3 à 4 dagen per week: multivitaminen

Extern:
Rooscure 1% ketoconazol sinds 03/06

Status:
06/06 NW2 - haaruitval blijft minder, echter het lijkt of de inhammen toch verder gaan, waarschijnlijk omdat finasteride niet op de inhammen werkt maar wel voor de rest
03/06 NW2 - shedding lijkt voorbij, duidelijk minder haren na het douchen, ook minder dan voor het beginnen van regime, hopelijk gaat het zo door
03/06 NW2 - laatste week last van ergere haaruitval.. hopelijk shedding
guaglione is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2006, 15:39   #172
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
In verband met de nieuwe regelgeving met betrekking tot het verstrekken van online medicijnen, heeft GM de receptservice tot nader orde opgeschort.

Voor de mensen met een onwillige huisarts: lijkt me einde verhaal. Jammer maar helaas.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2006, 16:27   #173
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Inderdaad heel vervelend voor mensen met een onwillige huisarts, maar over het algemeen lijkt me dit goed nieuws.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2006, 11:55   #174
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Ik ben benieuwd waar mensen die eerst hier bestelden nu gaan bestellen. GM Apotheek was snel en redelijk goedkoop, daarnaast was de kans ook niet aanwezig dat het onderschept werd door douane e.d.

Volgens mij zijn er behalve GM apotheek weinig andere Nederlandse leveranciers van Proscar...

Voor mij wordt het denk ik toch maar een tripje naar de huisarts...
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2006, 12:38   #175
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
das mooi kl*ten dan. Ik heb nog voor 2 maanden over via gm apotheek. Nu moet ik dus ineens naar de doktor?

gr.
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2006, 13:04   #176
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Ik verwacht het wel ja... In de politiek is namelijk een ammandement aangenomen over het niet langer online verstrekken van recepten aan onbekende patienten, wat dus betekent dat GM-apotheek voor ons niet meer als leverancier kan functioneren denk ik.


Een alternatief is om op een van de reeds genoemde sites te bestellen, welke volgens mij zich allen buiten Nederland bevinden. Dus het lijkt mij persoonlijk veiliger het gewoon via de huisarts te spelen.

Volgende week maar eens een bezoekje brengen, normaal gesproken doet hij niet zo moeilijk over medicatie, maar ik vraag me wel af in hoeverre hij hiermee bekend is. Ik wil natuurlijk Proscar hebben ivm de kosten, dus we zien het wel!
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2006, 13:13   #177
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Stel dat je huisarts het niet wilt voorschrijven, dan zou je ook zonder verwijzing een bezoekje kunnen brengen aan een dermatoloog. Kies in dat geval eentje uit waarvan het bekend is dat hij/zij aga als probleem ziet, een finasteride uit schrijft.
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2006, 13:17   #178
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
waar op de site van GM staat dat ze geen recepten meer verstrekken?

geld dat voor nieuwe klanten of bestaande klanten?

Citaat:
Receptenservice

Wij hebben uw recept nodig

Recept

Eén of meerdere artikelen in uw bestelling mogen wij alleen leveren op recept. Wanneer u dit recept van uw arts heeft ontvangen, kunt u dit kosteloos aan ons toesturen, via antwoordnummer 3188, 3000 WB Rotterdam.

De online receptenservice is tijdelijk buiten bedrijf gesteld in afwachting van nieuwe regelgeving en richtlijnen op het gebied van online receptverstrekking van het KNMG, het Koninklijk Nederlands Medisch Genootschap.


dikke kutzooi zeg.

nou weet iemand in enschede of omstreken een huisarts of derma die wel proscar voorschrijft?

hoe zit dat trouwens met zo'n recept, moet je die elke aantal maanden bij de dokter afhalen of kun je gewoon steeds naar de apotheek gaan?
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering




Laatst gewijzigd door ray; 24 oktober 2006 om 13:25
ray is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2006, 13:43   #179
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Ligt er een beetje aan hoe het afgesproken wordt. Zo'n recept is niet eeuwig geldig natuurlijk...


Ow en over die dermatologen, kun je mij er een aantal noemen (met vestigingsplaats) die het voorschrijven...
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2006, 13:47   #180
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balou
Ligt er een beetje aan hoe het afgesproken wordt. Zo'n recept is niet eeuwig geldig natuurlijk...


Ow en over die dermatologen, kun je mij er een aantal noemen (met vestigingsplaats) die het voorschrijven...
ja die zoek ik dus ook. men, ik heb nog 20 tabs liggen dacht ik.

100 dagen met zuinig doen en 80 gewoon
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Algemeen Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1278 4 maart 2023 22:53
[finasteride] [dutasteride] Averechtse werking? Vince001 Medicijnen/haargroeimiddelen 529 24 juli 2020 12:34
[dutasteride] Hoe kom ik eraan? Jeremy Medicijnen/haargroeimiddelen 256 24 januari 2015 18:33
[finasteride] Shedding maart84 Medicijnen/haargroeimiddelen 236 28 mei 2009 10:02
[finasteride] Dosering Frodo Medicijnen/haargroeimiddelen 212 28 augustus 2008 12:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.