Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 juli 2008, 16:25   #46
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dat is zo te horen dus al een goed begin. Hoop dat de rest ook zo goed bij je aanslaat, mocht je verdergaan. Heel veel succes satousei!!

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2008, 20:30   #47
justme2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2008
Berichten: 1
Wat leuk om al die goede verhalen te horen.
Ik heb zelf na jullie verhalen te hebben gehoord de stap gewaagd en contact opgenomen met KORPOS, jeetje wat ben ik zenuwachtig .
Binnen nu en een week wordt mijn eerste afpsraak gemaakt.
Vonden jullie het niet gigantisch eng om daar voor het eerst te zijn, ik ga me schamen dat denk ik tenminste.
Maar bedankt voor jullie verhalen heb er veel aangehad
justme2 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2008, 12:48   #48
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door justme2 Bekijk bericht
Wat leuk om al die goede verhalen te horen.
Ik heb zelf na jullie verhalen te hebben gehoord de stap gewaagd en contact opgenomen met KORPOS, jeetje wat ben ik zenuwachtig .
Binnen nu en een week wordt mijn eerste afpsraak gemaakt.
Vonden jullie het niet gigantisch eng om daar voor het eerst te zijn, ik ga me schamen dat denk ik tenminste.
Maar bedankt voor jullie verhalen heb er veel aangehad

dag justme2,

je schamen is nergens voor nodig, ze zien daar dagelijks zeer veel mensen die ook last hebben van (over)beharing, dus probeer je daar gewoon overheen te zetten. Wel goed van je dat je je eroverheen hebt gezet en de eerste stap al hebt ondernomen. Laat je wel goed adviseren en bekijk of het voor jouw haar- en huidtype geschikt is. Heel veel succes en nogmaals, je schamen is nergens voor nosig, zij zien honderden mensen, en tenslotte ben je daar om er iets aan te doen, ik begrijp dat dat niet gemakkelijk is, mr je bent echt niet de enige, en hebt iets wat miljoenen vrouwen (ne mannen) op deze aardbol hebben, dus niets om je voor te schamen!!!

heel veel succes op je eerste date daar!!

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2008, 16:11   #49
Hadewich
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2008
Berichten: 9
Ik lees hier overal namen van klinieken in Nederland, zijn er hier mensen die zich hebben laten behandelen in België?
Hadewich is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2008, 19:30   #50
nordman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 47
Hoi Hadewich, ik kan je helaas niet helpen maar wilde nog ff gewoon reageren

ik moet binnekort ook weer, in september maar zelfs nu na pfff hoeveel week?? Bijna 2 maand ofzo denk ik, heb ik er nog pret van haha. Al komen de haren nu wel weer terug, ze voelen zachter en tis gewoon minder. Ik heb me gedurende de weken na de behandeling erg goed gevoeld. Want meestal had ik dus na het scheren een schoon gevoel maar ja na 1,5 dag voelde ik de stoppels en meteen voelde ik me weer 'vies' dat heb ik nu helemaal niet meer gevoeld. Ik vind en denk dat de behandeling bij mij wel aanslaat zoals hierboven al werd gezegd knetteren de haren er bij mij ook uit, ik ruik die brandlucht alweer ;-)

Hoe gaat het trouwens bij Justme2? Ben je al geweest inmiddels?

Ik voelde me de eerste keer eigenlijk wel op mn gemak want die mensen zien dagelijks zoveel clienten die last hebben van téveel haar en ze zijn, vind ik, ook erg aardig en stellen je op je gemak.
nordman is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2008, 14:28   #51
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nordman Bekijk bericht
Hoi Hadewich, ik kan je helaas niet helpen maar wilde nog ff gewoon reageren

ik moet binnekort ook weer, in september maar zelfs nu na pfff hoeveel week?? Bijna 2 maand ofzo denk ik, heb ik er nog pret van haha. Al komen de haren nu wel weer terug, ze voelen zachter en tis gewoon minder. Ik heb me gedurende de weken na de behandeling erg goed gevoeld. Want meestal had ik dus na het scheren een schoon gevoel maar ja na 1,5 dag voelde ik de stoppels en meteen voelde ik me weer 'vies' dat heb ik nu helemaal niet meer gevoeld. Ik vind en denk dat de behandeling bij mij wel aanslaat zoals hierboven al werd gezegd knetteren de haren er bij mij ook uit, ik ruik die brandlucht alweer ;-)

Hoe gaat het trouwens bij Justme2? Ben je al geweest inmiddels?

Ik voelde me de eerste keer eigenlijk wel op mn gemak want die mensen zien dagelijks zoveel clienten die last hebben van téveel haar en ze zijn, vind ik, ook erg aardig en stellen je op je gemak.

dag nordman, wat fijn, dat, nu je de stap hebt gezet, er ook wat resultaat schijnt te zijn. t is altijd leuk positieve verhalen te lezen, en zeker als je weet dat het een enorme overwinning is geweest!!

dag hadewych, in Antwerpen schijnt een goede te zitten, ik ben de naam wel kwijt, ikzelf ben van België, maar indertijd zat die in veldhoven (nederland)gewoonweg het dichtste bij(ik kom van Belgisch limburg), mijn zussen zijn allebei speciaal naar korpos gegaan, van Gent uit, omdat het bij hen een zone betrof waar ze zich over schaamden en dus discretie en vertrouwen belangrijker was dan de afstand, hoewel toen ook de prijs redelijk goed was bij hen, hoe dat nu zit met die prijzen weet ik niet. Het bodycentrum in Leuven heeft enkel IPL, en persoonlijk zou ik eerder laser kiezen als ipl neit per se nodig is(schijnt toch meeste en beste kans op resultaat bij lichtere huid en donkere haren).

hopelijk vindt je iets!!

xxxmarte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2008, 12:25   #52
SatouSei
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Berichten: 35
Nordman wat fijn om te horen dat je nu al zo blij bent met de resultaten! Moet ontzettend fijn voor je zijn om je er minder druk om te kunnen maken! Het was de eerste behandeling voor jou toch?
Ikzelf ga aanstaande maandag voor mijn eerste echte behandeling, ik laat dan meerdere gebieden tegelijk doen waaronder mijn bikinilijn +uitwaaieringen en nog wat kleine gebieden. Een tijd terug heb ik het dus laten testen op mijn oksel en een klein stukje bikinilijn en zelfs nu, 8 weken later, merk ik nog altijd een aanzienlijk verschil hoewel er weer steeds meer haartjes beginnen te groeien. Deze zijn wel ook nog wat dunner dan de haren die er normaal groeiden. Ben dus nog altijd erg optimistisch en kijk uit naar mijn eerste echte behandeling maandag!
SatouSei is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2008, 15:56   #53
Hadewich
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2008
Berichten: 9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marte Bekijk bericht
dag hadewych, in Antwerpen schijnt een goede te zitten, ik ben de naam wel kwijt, ikzelf ben van België, maar indertijd zat die in veldhoven (nederland)gewoonweg het dichtste bij(ik kom van Belgisch limburg), mijn zussen zijn allebei speciaal naar korpos gegaan, van Gent uit, omdat het bij hen een zone betrof waar ze zich over schaamden en dus discretie en vertrouwen belangrijker was dan de afstand, hoewel toen ook de prijs redelijk goed was bij hen, hoe dat nu zit met die prijzen weet ik niet. Het bodycentrum in Leuven heeft enkel IPL, en persoonlijk zou ik eerder laser kiezen als ipl neit per se nodig is(schijnt toch meeste en beste kans op resultaat bij lichtere huid en donkere haren).

hopelijk vindt je iets!!

xxxmarte
Hey Marte, ik studeer in Antwerpen dus dat is wel handig. Ik zal eens proberen uit te dokteren waar het dan ergens is. Ik zit wel nog steeds met het probleem dat ik hier eigenlijk écht geen geld voor heb, dus 't is eigenlijk vooral wat kijken naar de mogelijkheden en vooral zitten verwateren vrees ik... Maar wie weet later als ik groot ben hehe.
Bij welke ziekenbond ben jij, en hebben en jij en je zussen daar iets voor teruggekregen? Of werkt dat anders doordat jullie naar Nederland gingen...?
(ik ben bij de CM)
Hadewich is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2008, 22:45   #54
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag hadewich,
ja helaas, in België krijg je niets terug(voor zover ik het weet), althans ik niet, want sowieso bij blonde overbeharing wordt er nooit iets vergoed, want dat wordt beschouwd als niet storend. Ik ben bij de sociale mutualiteit, maar volgens mij maakt dat niets uit. Je zou er eens naar kunnen vragen bij de cm, ik heb dat indertijd ook gedaan, maar meen dat daar niets is uitgekomen. Hoewel dat ik, dit schrijvende, wel aan het twijfelen ben. Het blijft een hele (grote) som geld, en het enige manier is denk ik van tijd tot tijd, als je wel wat geld extra hebt, iets opzij zetten, tot je genoeg hebt, en ondertussen informeren he.
Zo heb ik indertijd het gedaan, evenals mijn zussen, die allebei extra zijn gaan werken, om het te kunnen betalen, nu zou ik het zelf ook niet meer kunnen betalen. Als je af en toe dus een klein beetje geld apart zet is het niet telkens zo'n groot bedrag en zo kom je er ook, hoor, het duurt dan wat langer, maar goed, dat is dan ook alles(en tegen die tijd zijn de lasers mss ook weer van nog betere kwaliteit...)

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2008, 13:11   #55
zilverspar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 130
Korpos, leuk dat die zo geweldig goed is volgens velen van jullie, maar voor mij 230 km rijden alleen een enkele reis....
zilverspar is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2008, 16:08   #56
SatouSei
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Berichten: 35
Wel vervelend idd dat de opties zo beperkt zijn. Maar gezien het feit dat je maar eens per 2 á 3 maanden moet laten behandelen is het wellicht toch de moeite waard voor je om de reis te maken?

Tevens even een update van mijn proces: de okselharen die ik 24 juni voor de test heb laten behandelen zijn inmiddels toch echt weer helemaal teruggegroeid. Althans, niet de haren die zijn behandeld natuurlijk, maar mijn oksel is weer volledig begroeid. Maar ik moet zeggen dat ik toch wel echt heel lang verschil heb gemerkt.
De eerste echte behandeling heb ik op 18 augustus gehad, dus ruim een maand geleden. En ik geniet er nog steeds volop van. Ik heb mijn bikinilijn +uitwaaringen op de bovenbenen, mijn buikstreepje en mijn tepelhoven laten doen. Op mijn bikinilijn en tepelhoven is het resultaat spectaculair, maar op beide plekken groeiden dan ook altijd dikke zwarte haren dus die zijn heel goed te behandelen. Het strookje haar op mijn buik is lichter en dunner, met hier en daar wat dikkere zwarte haren. Deze zwarte haren zijn uitgevallen maar de andere haren veel minder. Maar zodra na een aantal behandelingen geen zwarte dikke haren meer teruggroeien kan de laser hoger ingesteld worden om ook de dunnere haren aan te pakken (dat kan niet meteen omdat zolang er nog zwarte haren groeien ik dan brandplekjes kan krijgen enzo). Mijn bikinilijn is nog altijd vrijwel kaal, op wat dunnere haartjes na her en der, maar die zie je nauwelijks en die scheer ik gewoon eens per week even ofzo (wow, het hoeft dus niet elke dag!! ). Ook rond mijn tepelhoven zijn alle dikke haren al die tijd weggebleven maar er zitten ook daar wel nog wat dunnere haartjes enzo maar die storen me niet echt. En ik heb op beide plekken geen enkele ingegroeide haar of ontsteking meer gezien! *voelt zich spontaan gelukkig.* Ik vind het ook wel heel fijn dat je na elke behandeling echt minimaal een maand kunt genieten van het resultaat. Dus ook al groeien er daarna keihard weer nieuwe haren, je kunt echt een tijdje flink genieten. Ik ben dan ook afgelopen weekend met mijn vriendin voor het eerst in een jaar weer gaan zwemmen, een beetje ter viering van de behandeling. En ik hoefde dit keer niet zoals normaal urenlang bezig te gaan met scheermesjes en mijn epilator. Ik heb de dag ervoor mijn onderbenen een beetje half geëpileerd, en de dag van het zwemmen heb ik mijn onderbenen en bovenbenen geschoren en even vluchtig een mesje over mijn bikinilijn gehaald om de dunnere haartjes daar te verwijderen voor zover die uberhaupt zichtbaar waren. Wat een genot! Het enige jammere is wel dat ik op mijn bikinilijn nog wel flink veel rode plekjes heb zitten, gewoon van alle onstekinkjes en ingegroeide haren die ik al die tijd heb gehad. Eigenlijk is mijn bikinlijn dus nog steeds lelijk want die plekjes zijn wel flink zichtbaar, maar ik heb er wel vetrouwen in dat dat op den duur grotendeels weg zal trekken en ik vind het toch al een stuk minder lelijk dan dikke zwarte haren. En bovendien voel je die plekjes niet, en haren voelen zelfs geschoren verschrikkelijk stoppelig. Dat gladde gevoel is misschien nog wel het beste van alles.
Ik ben zo tevreden met de behandeling dat ik wel een beetje lullig voel tegenover alle andere mensen hier die (nog) niet kunnen behandelen wegens geldgebrek, twijfels of omdat het gewoon niet werkt... Maar hopelijk kan ik diegenen met twijfels in ieder geval een beetje overtuigen.
SatouSei is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2008, 16:34   #57
padje
HaarWeb lid
 
padje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 65
Nou SatouSei,

Mij geeft je in ieder geval goede hoop!
Als de behandeling bij mij op mijn gezicht hetzelfde effect heeft zet ik de maand na de behandeling mijn wekker een half uur later!

Moet eerlijk zeggen dat ik me momenteel maar weinig kan voorstellen van een ochtend zonder scheren/epileren .
padje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2008, 16:38   #58
zilverspar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 130
Hoi,

Ik ben nog een twijfelaar maar door je positieve verhaal ga ik toch nadenken.
Moet zeggen dat ik vaak naar de sauna ga en er vaak ook schijt aan heb (tenminste mijn haar op mijn lichaam),op mijn gezicht is in het dagelijkse leven toch een andere koek. Dan doe ik er niet veel aan en ik moet zeggen dat niet veel mensen kijken ofzo, ik ben niet de enige.

Inge
zilverspar is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2008, 22:52   #59
Jannie26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2008
Berichten: 1
@ satousei
Je zei dat je met een laser behandeld wordt, weet je of dit minder pijn doet dan de IPL methode of juist meer?

En ik had nog een algemene vraag, ik ben namelijk 16, schaam me echt enorm voor mn (over)beharing. Ik durf niet in een bikini te lopen want ik kan niet tegen scheren. Het enige wat nog te doen is zijn mn onderbenen. Ik ben ervoor bij de dokter geweest en die adviseerde definitieve ontharing nadat ze de onstekingen die door scheren veroorzaakt zijn had gezien.
Maar denken jullie dat je met 16 jaar al zo'n behandeling zou kunnen doen, of zou ik bijv beter kunnen wachten tot ik 18 of 20 ofzo ben?
Jannie26 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2008, 23:30   #60
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
230 Km

Waar woon je dan...er zullen ongetwijfeld goede klinieken bij jou in de buurt zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zilverspar Bekijk bericht
Korpos, leuk dat die zo geweldig goed is volgens velen van jullie, maar voor mij 230 km rijden alleen een enkele reis....
lanny is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Eindelijk heeft het een naam Stefke TTM - Algemeen 2 5 juli 2007 22:06
Op welke leeftijd is jullie AGA begonnen? vrosjnivosj Haarproblemen bij vrouwen 9 15 februari 2006 22:41
Graag jullie mening hierover (Eindelijk ben ik gestopt - Jij kan het hopelijk ook!) RudeF TTM - Algemeen 33 7 augustus 2005 22:04
Eindelijk resultaat!! Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 9 11 december 2003 22:23
na lang zoeken, eindelijk gevonden! vonkje TTM - Algemeen 1 30 juni 2003 17:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.