Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 augustus 2008, 12:21   #1
Hadewich
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2008
Berichten: 9
Tips?

Hey iedereen,

ik weet niet of hier in de zomervakantie veel volk komt maar ik wil toch even mijn verhaal doen en vragen of iemand tips heeft.

Ik kom uit België, ben 20 jaar en heb donkerbruin, bijna zwart haar.
Gevolg, duidelijk zichtbaar haar op de bovenlip, zware wenkbrauwen (die ik epileer), erg behaarde benen, haar op mijn buik !, en in de schaamstreek ook bijzonder veel haar.

Ik heb echt behoorlijk wat complexen over bepaalde zaken. Het haar op mn bovenlip, daar ben ik al een beetje overheen, heel veel meisjes hebben dat en dat is nog niet het ergste. Het haar op mijn buik vind ik heel erg, er groeien echt van die dikke, zwarte haren die ik telkens uittrek met een pincetje, maar die haren groeien in. Dat is echt iets heel vervelends, dan moet ik daar met die pincet in zitten peuteren om de haren er uit te trekken en het zorgt voor allemaal lelijke plekken op mijn buik. Sommige haren groeien ook zo diep dat ik ze wel zie maar er niet bij kan met mijn pincet.
Dus daarom ten eerste hierover, zijn er nog mensen met haar op hun buik en wat doen jullie daarmee? Epileren? Scheren? Wat is het beste, en wat doe je met haartjes die onder je huid groeien? Ik vind het altijd zo jammer dat ik nooit in bikini kan lopen... Heb eens zo'n crème gekocht om haren te bleken, maar die werkt niet bij die dikke, zwarte haren.
Ik hoor vaak over laserbehandelingen... is dat erg duur? Kan dat ook op de buik? En ook wanneer je haar ingroeit?

Ik zit vol vragen, geen enkel van mijn vriendinnen hebben hier last van dus ik vind het zo vreemd bij mezelf en schaam me echt voor mijn lichaam.

Wat de bikinilijn betreft, dat is ook zo'n ramp bij mij. Als ik die scheer dan krijg ik allemaal rode, jeukende plekken. Epileren durf ik niet omdat ik bang ben dat het daar dan ook allemaal gaat ingroeien. Hebben jullie tips voor de bikinilijn? (het haar komt echt ver bij mij)

Mijn oksels scheer ik gewoon, mijn huid is daar heel gevoelig dus dat onsteekt daar steeds als ik me geschoren heb, en het haar groeit zeer snel terug. Ik krijg sowieso mijn oksels nooit echt glad. Ben dus zelden op mijn gemak als ik iets zonder mouwen draag. Is epileren een optie als je al zo'n gevoelige huid hebt? Of gaat het dan ook ingroeien?
En als laatste mijn benen. Die scheer ik ook gewoon, maar doordat ik donker haar heb zie je nog steeds de haartjes zitten onder de huid. En die haren groeien ook ontzettend snel terug en ik heb echt geen tijd/zin om elke dag mijn benen uitgebreid te scheren. Ik hoorde eens dat als je ze gaat epileren de kans groot is dat ze daar óók onder je huid gaan groeien, dus daarom durf ik dat ook niet te doen.

Zijn er mensen die dat allemaal herkennen en die tips voor me hebben? Ik praat hier met niemand over omdat ik me hiervoor echt schaam en weet dus ook niet wat normaal is en wat ik er best aan kan doen.

Alvast bedankt !
Hadewich is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2008, 21:40   #2
Moii.
HaarWeb lid
 
Moii.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2008
Berichten: 74
Hey!

Ik herken mezelf hier helemaal in, ik heb net hetzelfde als jou, alleen op nog meer plaatsen, zelfs mijn onderrug, bovenrug, schouders, borsten enzo, dus ik kan zelfs niet meer in topjes lopen en ik kan ook niets met decolleté dragen enzo. & Ik krijg mijn oksels ook nooit glad! Je bent dus niet de enige!

Op de meeste van je vragen weet ik niet echt antwoord, ik heb zelf ook nog niet veel geprobeerd, alleen maar scheren en de haartjes uittrekken met een pincet, maar het komt altijd zo snel terug. Wat ik wel weet is dat laser zéker ook gaat op je buik, maar het is helaas wel heer duur. In ieder geval, je hebt donker haar zeg je, dus daarop heeft het meestal veel effect. Ook denk ik dat epileren inderdaad ervoor kan zorgen dat je haren ingroeien, spijtig genoeg, misschien dat scrubben een beetje helpt? dat heb ik ooit ergens gelezen ...

Succes!
Moii. is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2008, 00:09   #3
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Thumbs up IPL Laser CMP VPL en zo

Hallo Moii,

Ik zou eerst op dit forum heel goed rond kijken wat er zoal te krijgen is aaan behandelingen ik ben eerst ook heel veel geld kwijt geraakt voordat ik bij de juiste behandeling uit kwam.

Succes

Lanny
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2008, 23:58   #4
Moii.
HaarWeb lid
 
Moii.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2008
Berichten: 74
Hallo Lanny!

Bedankt, dat ga ik zeker doen. Het is zó erg als je al je geld hebt gegeven aan een dure behandeling en dan geen resultaat merkt! Ik ben blij dat je toch bij de juiste behandeling bent uitgekomen!

& Hadewich: Zou ik mogen weten hoe oud je was toen je last kreeg van overbeharing? Ikzelf ben 14 en zit al 2 jaar met dit probleem. Ik snap hoe je je voelt en hoe vervelend het is om er met niemand over te kunnen praten, zelfs niet met je beste vriendinnen! Ben je al naar een arts/dermatoloog geweest?

xxx Moii.
Moii. is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2008, 20:08   #5
victoria
viky
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Locatie: winterswijk(acherhoek)
Berichten: 22
hey hadewich,

ik herken me erg in jou,ik heb precies hetzelfde.
Ik doe niet aan epileren en dat soort genoeg het maakt het alleen erger,maar ik had een andere vraagje wat voor spul heb je gebruikt om je haren op je buik te bleken ,en waar heb je het gekocht?

Ik zoek al een tijdje zo`n creme en kan het niet vinden.

groeten,
victoria
victoria is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2008, 14:55   #6
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag hadewych,

de enige manier om die ontstekingen te lijf te gaan is scrubben, en proberen in de toekomst te laseren. Ikzelf heb nog geen enkele remedie gevonden tegen de ontstekingen, zeker neit als je er gevoelig voor bent, probeer goed nat(heel belangrijk, als ik droog scheer heb ik onmiddellijk last van scheerbrand(rode kapotte plekken die jeuken en irritaties en ontstekingen) te scheren, gebruik scherpe en goede mesjes met verzorging op, ik vind die van argiletz(blauw met verzorging op) wel heel fijn.

Wat de oksels betreft, dat is eigenlijk de enige plek, wonder boven wonder, waar ik geen last hebt van ontstekingen door het epileren, wel heb ik het eerste jaar na het epileren altijd calendulaolie gebruikt om de huid te verzachten en irritaties te verminderen. En dat heeft geholpen. In het begin uis het wel erg gevoelig, op den duur niet meer.

Mijn zussen hadden vroeger oko erg veel last van onstekingen en ongegroeide haren bij de schaamstreek, maar sinds het laseren nauwelijks meer.

Wat het scheren betreft op je benen, ikzelf probeer scheren en epileren daardoor af te wisselen(vanwege de irritaties), alleen scheren gaat bij mij niet, omdat ik na een paar uur al weer stoppels en haartjes op mijn benen heb, goed scrubben en zo min mogelijk insmeren hebt wel iets, merk ik. En niet te korte haartjes scheren, hoe langer ze zijn(hoewel dat voor epileren niet geldt), hoe minder irritaties ik krijg. Je kunt je benen altijd laten harsen, of zelf harsen, maar ik merk zelf geen verschil tussen ontstekingen en ingegroeide haren tussen beide methoden. Zorg wel dat je een goede epilady hebt.

heb je hier wat aan??

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2008, 15:32   #7
Hadewich
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2008
Berichten: 9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moii. Bekijk bericht

& Hadewich: Zou ik mogen weten hoe oud je was toen je last kreeg van overbeharing? Ikzelf ben 14 en zit al 2 jaar met dit probleem. Ik snap hoe je je voelt en hoe vervelend het is om er met niemand over te kunnen praten, zelfs niet met je beste vriendinnen! Ben je al naar een arts/dermatoloog geweest?
@ Moii, goh ik weet eigenlijk niet goed meer wanneer ik er last van begon te krijgen. Ik geloof rond mijn 14de ofzo en daarna is dat blijven toenemen. Ik ben nog nooit naar een arts/dermatoloog geweest, ze weten er hier thuis niets van en 'k heb helemaal geen zin om uit te leggen waarom ik dan zou gaan. En ik heb geen geld voor van die duren behandelingen . Trouwens, aan onze huisarts zou ik het nooit vertellen, dat is zo'n ruwe, oude norse vent .
Ik heb ook jouw verhalen hier en daar gelezen en ik hoop dat jij de moed mag vinden om met je moeder te praten, ik denk dat het heel belangrijk is als je er nu al zo mee worstelt.
En laat ons hopen dat er snel iets mag uitgevonden worden, iets wat goedkoop is én werkt... (wishfull thinking zeker?)

@Vicotria

je zegt dat je niet aan epileren en dat soort zaken doet, doe je er dan helemaal niets mee? Ik ben gewoon zo dom geweest, zoveel jaren geleden, toen ik net mijn oksels enzo begon te scheren (toen was ik 13 ofzo) heb ik ook eens op mijn buik de haren weggeschoren. Dat heb ik toen waarschijnlijk een paar keer gedaan en sindsdien heb ik daar van die dikke zwarte haren. Stom ! Dat doe ik sowieso nooit meer, maar epileren, kan dat ook kwaad? (ahja natuurlijk, dan groeit alles in :s)

In ieder geval, dat spul om te bleken werkte goed (behalve op de dikke zwarte haren), ik heb dat toen gekocht in het Kruidvat en is van "stap'rs".
Succes ermee als je 't ook eens wil proberen ! (als je het net gedaan hebt ziet je huid waar je de crème gesmeerd hebt er ook bleker uit dan de rest, maar geen paniek dat gaat snel weer weg)

groetjes !

@ Marte: bedankt voor je tips! Ik heb er zeker wat aan, ik denk erover mijn oksels misschien ook te gaan epileren. Wie weet heb ik daar ook geen last van ingroeihaartjes en ontstekingen... Die calenulaolie, waar heb je die gehaald?
En nog een hele stomme vraag waarschijnlijk, wat is scrubben precies? Ik kan er me wel iets bij voorstellen, (doet me denken aan over je huid wrijven ofzo) maar waarmee doe je dat dan, en waarom helpt dat? Denk jij Marte dat het een goed idee zou zijn als ik mijn benen ga epileren? Ik scheer ze nog steeds, en inderdaad als ik ze 's morgens scheer heb ik 's avonds weer stoppels en das vervelend maar ik vrees ervoor dat alles op mijn benen ook zou gaan ingroeien.

En een laatste vraag, de haartjes op mijn buik die ingroeien, daarvan komen een paar uiteindelijk wel naar boven die ik er dan uitpulk, maar sommige zie ik een paar milimeter onder mijn huid zitten maar die groeien niet naar boven. Ik kan daar zeker ook niet aan met mijn pincet want daarvoor zitten ze te diep. Kan dat kwaad die daar gewoon te laten zitten? Anders zou ik echt niet weten wat ik er mee moet doen...

Veel vragen, hopelijk kan iemand antwoorden?

Alvast bedankt allemaal !

Laatst gewijzigd door Hadewich; 14 augustus 2008 om 15:47
Hadewich is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2008, 23:16   #8
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
[
dag hadewich,

scrubben is met douchescrubcreme(zitten van die harde bolletjes in, kun je bv bij de hema kopen bij de cosmetica enzo) tijdens het douchen bv, je benen of huid inwrijven zodat de dode huidcellen verwijderd worden en er dus ook niet snel een laagje over kan groeien of de haarvaatjes dicht of verstopt gaan zitten. .

waar je niet aan kan van haartjes, daar kun je beter af blijven, ik heb regelmatog last van onstekingen, en meestal kun je er beter afblijven, omdat je het vaak erger maakt dan het al was. het kan zijn dat die gewoon in een rustfase zitten(haarvaatjes hebben groei- en rustfases) en sommige vaatjes zitten soms maanden, soms jaren, in een rustfase, als je die haartjes er dan uit gaat trekken stimuleer je ze, dus ook hier, afblijven!!

de calendulaolie heb ik bij de natuurvoedingswinkel gehaald, in antwerpen zit de brandnetel(wel erg stoffig, niet zo'n geweldige vond ik indertijd, op een zijstraat van de lange leemstraat(ik ben de naam even vergeten), maar anders hebben ze het ook bij essenza of de tuinen(of wat is de naam tegenwoordig???), mss ook wel bij het kruidvat, dat weet ik niet, anders kun je ook amandelolie nemen, dat is ook goed, alleen heeft calendulaolie iets meer verzorgende en genezende werking dan amandelolie of bij die ene grote biowinkel ergens helemaal op het Zuid meen ik.

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2008, 08:47   #9
janiek
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 juli 2007
Berichten: 24
Hallo Hadewich,

Ik herken jouw verhaal helemaal! Wat een crime he. Ik heb ook vanaf mijn 14e, maar misschien zelfs iets eerder last van haar op mijn bovenlip en nu helaas ook steeds meer langs mijn kaken. Verder had ik ook bultjes onder mijn oksels van het scheren, en waren ze nooit echt kaal. En ik heb ook mijn buik eerder geschoren omdat ik de donshaartjes niet mooi vond en nu zitten daar ook donkere haren. Daarnaast is mijn bikinlijn heel laag en kreeg ik ook ontstekingen daar van het scheren. Mijn benen moest ik ook elke dag scheren en dan nog zag je overal die zwarte puntjes.
Vooral omdat ik last van die bultjes had en toch elke dag moest scheren en dan nog steeds zwarte puntje op mijn huid heb ik een silkepil gekocht.
Voor mijn benen bevalt het wel beter dan scheren. Ik heb ook veel last van ingegroeide haartjes, maar met scrubben komen de meeste wel los en dan valt het heel erg mee. Ook met zo'n droge srubhandschoen kun je veel los 'schuren' en daarna weer epileren.
Als je je oksels wilt epileren is het aan te raden om 'sterilon' te kopen en de mesjes van het apparaat en je oksels te ontsmetten. Daarna talkpoeder op je oksel doen, dat helpt tegen de irritatie maar maakt je huid en de haartjes ook mooi droog wat makkelijker epileert. Hetzelfde kan je ook eens op je bikinilijn proberen. Ikzelf heb dat een paar keer gedaan en het werkt op zich wel. Maar ik vond het ontzettend pijnlijk en heb ervoor gekozen om mijn oksels, buik en bikinilijn te laten laseren bij Korpos in Den Haag. Dat bevalt nu al heel goed, 2 weken na een laserbeurt is alles kaal en dat dan voor ik geloof wel iets van 5 weken. Hoe het op de lange termijn bij mij uitpakt weet ik nog niet, maar als dat goed bevalt wil ik mijn benen ook wel laten laseren. Ik ben nu drie keer geweest en hoe het gaat kun je lezen onder het topic; 'eindelijk begonnen met laserontharing'

o ja en voor mijn bovenlip gebruik ik van die waxstrips van Veet. En een haargroeivertrager van ik geloof silk. Als ik na het waxen met warm water mijn bovenlip schoonmaak en dan die haargroeivertrager gebruik krijg ik geen bultjes op mijn bovenlip.
He, heel veel succes met het vinden van een goede behandeling. Het is al heel fijn denk ik dat je dit forum hebt gevonden, om te lezen dat je niet de enige bent die zich zo schaamt voor al dat haar.

groetjes Janiek

Laatst gewijzigd door janiek; 18 augustus 2008 om 08:51
janiek is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2008, 18:47   #10
Hadewich
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2008
Berichten: 9
Amaai Janiek,
jij beschrijft nu eens precies wat ik heb! (behalve het haar op mijn kaken)

Dat scrubben, daar had ik dus nog nooit van gehoord, maar als het werkt moet ik dat zeker eens proberen. Marthe zei iets van douchescrubcrème, jij spreekt van een scrubhandschoen... wat is het meest effectief? En waar kan je die laatste kopen?

'Sterilon' was de naam van het epileerapparaat hé? Dus op voorhand ontsmetten en talkpoeder opdoen, en nadien epileren. Misschien moet ik het eens proberen. Waar is die Sterilon te koop?

Ach, als ik dat zo lees is laseren eigenlijk dé oplossing en ik word lekker gefrustreerd dat ik daar echt geen geld voor heb. Maar voor die bikinilijk, die buik en die oksels lijkt het echt zo goed, ik schaam me hier zo voor! Ik ga misschien toch eens met mn moeder hierover praten, 'k vrees alleen dat ze dat echt niet zal begrijpen en er zeker geen geld zal voor over hebben.

Met mijn bovenlip doe ik niets, dat durf ik niet. Ik denk ook niet dat het zo hard opvalt, ik zie het wel steeds als ik id spiegel kijk maar ik hoop dat anderen het minder snel zien. Maar misschien is dat wishfull thinking.

Ik ben in ieder geval écht blij te lezen dat hier nog zoveel meisjes/vrouwen zijn met dezelfde problemen, hier in mijn omgeving steeds gedacht dat ik een van de enigen was en dat ik een grote uitzondering was!

Alvast bedankt voor de tips!!
Als je er nog hebt zijn die steeds welkom, ik zal blijven volgen hoe het gaat met je laserbehandeling, ik hoop echt dat het werkt!

groetjes!
Hadewich is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2008, 13:53   #11
janiek
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 juli 2007
Berichten: 24
Hoi Hadewich,

Ik ben echt blij als ik je kan helpen, zo heb ik ook
al zoveel aan de info die op haarweb staat gehad.

Het epileerapparaat heet Braun Silkepil Xelle met Smartlight
Het beste is de eerste keer eerst je benen te scheren en als de haartjes ong 3-4 mm lang zijn te gaan epileren. Meestal is het het beste om het 's avonds na het douchen te doen, zodat de porien van je huid maximaal open staan.
Wanneer je dan het opzetstukje voor beginners gebruikt is het minder pijnlijk en kun je dat opbouwen. Ik lees overal dat je wel 2-4 weken of zelfs meer haarvrij bent. Bij mij moet ik na een week wel weer echt epileren en dat zal bij jou vast ook zo zijn. Het is wel zo dat als je het bijhoudt het korte sessies zijn.

Het ontsmettingsmiddeltje wat ik heb heet Sterilon, dat is
chloorhexidinedigluconaat 1% en bijv. bij kruidvat wel te krijgen.
Het gaat erom dat het een ontsmettende vloeistof is voor op je huid
en het liefst natuurlijk met een neutrale kleur. En talkpoeder kun je van t goedkoopste merk nemen.

De scrubhandschoen kun je droog gebruiken, maar is niet echt prettig
en je doet het misschien niet zo snel elke dag. Maar het is wel handig om vlak voor het epileren wat haartjes los te krijgen.
Als je jezelf aanleert met scrubgel (soort douchegel met korreltjes erin)
je benen elke dag met het douchen te masseren werkt het misschien beter.
Verder heb je nog steeds wel kans op ingegroeide haartjes, maar die komen vanzelf weer boven je huid of je srubt ze los met de handschoen en dan kun je alsnog weer weg epileren.

Groetjes Janiek
janiek is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2008, 14:46   #12
carollsummer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2008
Berichten: 76
Exclamation welke kliniek

Ik wil je me laten ontharen maar weet niet wat een goede kliniek is, ik woon in Schiedam. Ik heb gespraard dus het gaat niet om goedkoop maar om kwaliteit het MOET werken!!!
carollsummer is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2008, 22:14   #13
SatouSei
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Berichten: 35
Korpos in Den Haag. Niets dan goede verhalen over gehoord, ik laat me er zelf ook sinds kort behandelen, en voor jou ook nog eens in de buurt!
Ik zie ook dat je elders op het forum vraagt naar verschillende soorten laser omdat je je wil laten behandelen, maar bij Korpos hebben ze alles wat je nodig hebt en kijken ze voor je welke variant het beste werkt voor jouw haar- en huidtype. Ze rekenen daar voor de verschillende apparaten ook niet verschillende prijzen. De Laser is bijvoorbeeld geloof ik sneller dan IPL ofzo, maar ze rekenen toch hetzelfde omdat het apparaat dacht ik juist weer duurder is in aanschaf. En ze willen gewoon objectief zijn in welke techniek ze voor jou kiezen, ze kiezen gewoon echt wat het beste is voor jou, en dat aan de hand van ervaring en testjes. Succes in ieder geval!

Laatst gewijzigd door SatouSei; 21 augustus 2008 om 22:24
SatouSei is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2008, 22:08   #14
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag iedereen, het is idd erg belangrijk om voor een professioneel centrum te kiezen, omdat deze mensen vaak meer en betere kennis hebben van het gebruik van zo'n laser, en daardoor beter deze kunnen instellen en afstemmen op jouw haar en huidtype, waardoor je veel meer kans hebt op slagen, en minder kans op mogelijke beschadigingen van huid en pigment. Korpos schijnt idd een erg goede te zijn, zeker als je toch wat schroom hebt, maar er staat hier op het forum een lijst van goede centra, anders kun je daar ook eens kijken of er iets interessants is.

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2008, 15:12   #15
Moii.
HaarWeb lid
 
Moii.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2008
Berichten: 74
Hey Janiek!

Merk je veel resultaat van die haargroeivertrager van Silk?
Ik wist niet dat er zoiets bestond! Ik had er nog nooit van gehoord..
Waar kun je haargroeivertrager kopen?

En Hadewich: Ik heb ook nog niets gedaan aan het haar op mijn bovenlip en op de andere plaatsen in mijn gezicht,
maar misschien kan jij als je vindt dat het te hard begint op te vallen en er last van hebt je haartjes bleken.
Ik ken een paar mensen die dag nog doen, ze bleken hun 'snor' met zuurstofwater,
dat kun je gewoon krijgen bij de apotheek. (ik las dat jij ook donker haar hebt)
Persoonlijk heb ik van die plaats ook niet zoveel last, er zijn wel meer mensen die dat hebben,
en niet iedereen kijkt zo hard naar je bovenlip als wanneer jij zelf in de spiegel kijkt,
goed dat je jezelf daar al over hebt gezet, over die plaats maak ik mezelf eigenlijk ook niet zo druk!

xxx Moii.

Laatst gewijzigd door Moii.; 28 augustus 2008 om 15:18
Moii. is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
tips mbt een haarwerk kleuren? Paco71 Haarwerken 24 29 januari 2008 16:42
Nieuwe; die wel wat tips kan gebruiken. Hestia Haarproblemen bij vrouwen 2 22 oktober 2007 00:19
tips voor een beginnende "Kale" markie AGA - Algemeen 2 13 maart 2006 18:23
Tips & Tricks voor mensen met een haarwerk. Salvamia Haarwerken 0 16 januari 2005 15:15
Zelf rug scheren (of met ontharingscreme ontharen). Iemand tips? notsosmooth Hirsutisme - Algemeen 0 23 februari 2004 15:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.