Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 december 2014, 20:01   #1
mir88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2014
Berichten: 3
Geslacht:
Unhappy Wat te doen?

Ik lees al een jaar mee op het forum maar heb nooit de moed gehad een vraag te stellen..
Oke. Komt het: Mijn haar valt al een goed jaar uit. Het begon toen ik op vakantie geweest ben naar Afrika en malarone geslikt heb. Ik las toen in de bijsluiter dat dit haaruitval kan veroorzaken, vervolgens heb ik me hier volgens mij zo druk om gemaakt dat dit ook spontaan gebeurd is. Ik heb nooit echt haar verloren, als ik mijn haar kamde zat er wellicht 1 haar in en nu heeft het zich langzaam opgebouwd naar hele bossen. Ik heb hoogblond haar en als ik een zwart shirt aan trok zat het na 10 minuten onder de haren (echt 30 per keer ofzo).
Nu heb ik wat iedereen hier denk ik heeft; angst, hele heftige paniek aanvallen (heb daar oxazepam voor gekregen) gehad en een dermatoloog die me niet serieus neemt.
Hij heeft nadat ik in een consult mijn zorgen uitsprak me de kamer uitgesust. Er had een bloedonderzoek plaatsgevonden en hij had mijn voicemail ingesproken met de uitslag: "We hebben niks gevonden in je bloed, dus ik denk dat het gewoon de eczeem is. Of Alopecia Andrognetica, in dat geval ga je je schedel zien maar je wordt niet kaal." Bam. Klaar. Dat was het. Mijn huisarts schreef me ook af omdat ik een achtergrond met paniekstoornissen had, en hij dacht dat ik me zorgen maakte om niets.
Nu is 2 maanden geleden van de een op de andere dag na een jaar mijn haaruitval gestopt, geen idee waarom, alsof er een kleine pauze plaatsvond. En sinds eergisteren is het opeens weer begonnen

Nu ben ik al sinds mijn 12e aan de pil, ik had namelijk een hele heftige menstruatie (koorts, ziek, alles erop en eraan), jarenlang de microgynon 30 geslikt zonder problemen. 4 jaar geleden opeens doorbraakbloedingen, toen non stop gewisseld van pil om te kijken wat hielp. Uiteindelijk is dit de microgynon 50 geworden, maar helaas heb ik hier nu ook doorbraakbloedingen bij.
Ik merk vooral dat mijn haar op mn kruin en de rechterkant dunner is. Mijn familie zegt dat ik gek ben, ze zien er niks van. Ik ben allergisch voor parfum en heel veel andere dingen, krijg snel uitslag, slik elk dag anti histamine.
Nu heb ik ook een onwijs turbulent jaar gehad; de malarone, toen de angst en paniek, verhuisd naar amerika, mijn oma is overleden enz. Maar er is een soort oerangst in me die zegt: dit is aga.
Pfff enorm verhaal sorry :\ Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet. Zal ik overstappen naar de yasmin? Moet ik het aankijken? Ik lees hier dat als het aga is k juist nu actie moet ondernemen.

Bedankt voor het lezen.
mir88 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2014, 21:12   #2
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Wat vervelend Mir. Ik weet precies wat je doormaakt met huisarts en dermatoloog. Door stress kan je haar ook uitvallen, maar dan is het meestal tijdelijk!

Mocht het AGA zijn en in beginstadium dan zou je gebruik minoxidil kunnen overwegen. Bespreek dit anders eens met je huisarts of dermatoloog. Vraag desnoods een second opinion aan bij een andere dermatoloog, die je haaruitval wel serieus neemt. Sterkte en succes meid.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2014, 21:17   #3
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 871
Geslacht:
Misschien een vrouwelijkr dermatoloog. Die zal zich beter in jou in kunnen leven.
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2014, 22:36   #4
mir88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2014
Berichten: 3
Geslacht:
Bedankt voor jullie antwoorden! Beetje begrip doet al zoveel goed

Ik ben wel van plan bij de dermatoloog langs te gaan, maar ik heb geen idee meer welke een goede is. Iedereen heeft eigen ervaringen en de een vind een dermatoloog geweldig terwijl de ander het weer niks vind. (Bijv dr Boersma). Ben ook echt een beetje uit het veld geslagen door het onbegrip van mijn dermatoloog en huisarts.
Nu kom ik pas in februari terug naar Nederland, dus ik kan er nog overna denken. Nu is dat pas over 2 maanden, opzich niet heel lang maar voor mijn gevoel duurt het eeuwen natuurlijk.
Ik overweeg alvast over te stappen naar de yasmin, ik lees hier dat dit ook kan helpen.
mir88 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.