Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 augustus 2020, 13:02   #61
Binum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2014
Berichten: 129
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dezeman Bekijk bericht
Zoals gezegd, begin deze week de behandeling gepland en kreeg van te voren duidelijke instructies wat wel en niet te doen. Voor een persoon als ik erg fijn, want je wilt toch de meest optimale situatie creëren om een zo'n succesvol mogelijk resultaat te bereiken. Ik denk dat sommige mensen nog wel eens onderschatten hoe belangrijk het is wat je als patiënt zelf doet, en hoeveel invloed het heeft op het eindresultaat. Eberson begeleidt dat stap voor stap.

Ik heb enkele weken van te voren alvast mijn haren gemillimeterd, om mezelf, maar zeker ook om mijn omgeving alvast te laten wennen aan de nieuwe look van het komende half jaar. De mensen die ik over de HT wil vertellen, geeft het een mooie aanleiding om het aan te knopen. Voor de mensen die het niet hoeven te weten, vertel ik niet meer dan dat het een ander kapsel is. Daarnaast, ze zullen hierdoor na de behandeling niet zo gedetailleerd meer kijken naar je hoofd

's-Morgens wordt je ontvangen en stellen ze je eerst op het gemak. Het team staat al klaar en ze zijn erg vriendelijk. De haarlijn wordt afgetekend en de behandeling is in mijn geval opgesplitst in 2 delen (2 dagen). Eerst werd de linkerhelft van het donorgebied geoogst, en daarmee het achterste gedeelte van de voorkant bijgewerkt. De dag erna het rechtergedeelte van het donorrgebied, welke bestemd was voor het voorste gedeelte en de haarlijn.

Ieder lid van het team heeft zijn/haar eigen taak, en dat werkt al jaren prima zo. Dat geeft ook als cliënt een goed gevoel. Wanneer ik zelf aan het werk ben streef ik ook naar kwaliteit in mijn teams, en je proeft dat meteen bij andere teams als ze goed op elkaar ingespeeld zijn. Zo ook bij Eberson. Ik vond het erg prettig hoe ze echt bekommeren om jou als persoon. Dat je op die dag de enige persoon bent die ze behandelen helpt ook mee, want er is niemand anders waar ze zich druk om hoeven te maken.

Als alle grafts geoogst zijn, worden ze gesorteerd en geteld. Het gaf voor mij bij de eerste dag precies het juiste resultaat: veel tweetjes en drietjes! Tijd voor de lunch. Indien je dat wenst, lunch je gezellig mee met het team en komen leuke gesprekken op gang. Ik heb behoorlijk kunnen lachen en het team is dus niet alleen goed afgestemd werkinhoudelijk, maar kunnen het ook gewoon heel goed met elkaar vinden. Leuk om te zien!

Als de arts aan de slag gaat met de incisies is het opperste concentratie. Hij denkt na over waar de eentjes komen, waar de tweetjes en de drietjes. Ook de haargroeirichting is belangrijk, want ik had een soort "kruintje" voorop mijn hoofd. Op dat moment ben ik enorm blij dat ik niet aan de horror verhalen hoef te denken dat andere klinieken op de haarlijn lukraak (multi)grafts plaatsen! Hij probeert het zo natuurlijk mogelijk over te laten komen, want dat is natuurlijk het mooist.

Het aanbrengen van de grafts zelf gebeurde in dit geval door de twee dames uit het team, zie ook de foto als bijlage. Dat proces gaat vrij vlot, en ze hebben er ook flinke behendigheid in. Het is knap om te zien dat ze voor enkele uren onafgebroken volledige geconcentreerd moeten blijven om graft voor graft terug te plaatsen. Hierdoor komt dus ook de reden van het verspreiden over 2 dagen om de hoek. Als je (ver) boven de 2000 grafts komt, dan wil Eberson dat niet meer in één dag doen, want het kost best veel kruim voor het team om voor zo'n lange tijd op 100% te presteren. Kwaliteit telt dus.

Je krijg na de behandeling een pakket mee met een shampoo, en twee soorten vloeistoffen. Volgens een strict regime moet je deze producten gebruiken om zo'n spoedig mogelijk herstel te realiseren. Ik weet natuurlijk niet wat er precies in de flesjes zit, maar volgens de dokter was het zeer belangrijk voor het herstel. Geen idee wat voor magische formule het is, maar het voelt goed!
Eerste wat in mij opkomt: Erg zorgwekkend dat de dame links met grafts werkt zonder vergroting. Dit kan echt niet.

Verder wel een mooi resultaat!
Binum is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2020, 02:57   #62
permeke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 januari 2016
Berichten: 13
Geslacht:
mooi resultaat maar wat ik niet snap is de willekeur van extra minox en fina tussen de verschillende "top" klinieken.
Soms wel , dan weer niet.Vooral bij fina blijf ik mijn bedenkingen hebben.
permeke is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2020, 20:20   #63
Binum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2014
Berichten: 129
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door permeke Bekijk bericht
mooi resultaat maar wat ik niet snap is de willekeur van extra minox en fina tussen de verschillende "top" klinieken.
Soms wel , dan weer niet.Vooral bij fina blijf ik mijn bedenkingen hebben.

Waarom vooral bij Fina?
Binum is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2020, 21:04   #64
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Het zijn doorgaans de goede / top klinieken die gebruik van medicatie aanraden. Vooral als de patiënt relatief jong is.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2020, 13:57   #65
Tom12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2020
Berichten: 113
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dezeman Bekijk bericht
Ik ben onlangs op controle geweest bij Eberson, 14 maanden na de behandeling. Hij heeft nog wat foto's genomen en mijn haren zitten nu in het model zoals ik de komende tijd zal rondlopen.

Ik ben erg blij met het resultaat, een fijn team om nog weer eens langs te gaan na zo'n lange tijd en hiermee komt dan ook een einde aan dit topic... Ik wens iedereen die nog een behandeling moeten ondergaan veel succes en wijsheid, en als er nog vragen zijn dan kun je altijd een privé bericht sturen.
Wat een superresultaat zeg! Ik ga in december voor een HT met ongeveer hetzelfde aantal grafts en gebied. Hoop op hetzelfde resultaat!
Tom12345 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
eberson hair clinic

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.