Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 november 2010, 15:29   #151
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebastien Bekijk bericht
Ik zal toch even reageren, ik ben het met je eens dat het op dit moment nog niet erg is. En als ik dit voor altijd zou kunnen behouden dan klap ik uitelkaar van geluk haha. Er is overigens wel heel wat recessie hoor, verder dan een NW2. Het is nu inderdaad allemaal wat dikker geworden door de finasteride. Ik ben iemand die vrij onzeker is van karakter, daar zal ik niet omheen draaien, maar de schrik die er de eerste paar maanden inzat voelde als een soort rouwproces. Naarmate de tijd verstrijkt gaat het steeds beter, maar de klap aan het begin was gewoon zwaar omdat ik dat totaal niet had verwacht met 19 jaar. Anoniem gevoelens uiten was wel eens lekker hier op haarweb, al denk ik wel dat wanneer ik het terug lees dat het veeeeeel te dramatisch was.

Ik denk ook dat er enige ruis op de kabel zit ivm wat je steeds zegt 'verder dan een NW2", want dat is dit niet. Of je kent die schaal niet, of legt er een vergrootglas op die alleen jij ziet. Daar moet ik de magnetron wel gelijk in geven.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2011, 16:57   #152
Sebastien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2010
Berichten: 131
Inmiddels in de 9e maand van finasteride en ik moet zeggen dat er echt wat is gebeurd rond de haarlijn, aan beide kanten. Als je het verschil kijkt met de foto's na de (waarschijnlijke) finasteride shedding (fotos van juli) is het verschil verbazingwekkend groot. Ik heb vooralsnog niets te melden over bijwerkingen, alhoewel ik blijf zeggen dat dingen als libido lastig te meten valt.



Nu klop ik nog af natuurlijk maar de haartjes lijken toch wel vrij goed te groeien en steeds langer te worden. Maar vooraslnog een succes, en zeker wel waard om te vermelden aangezien succesverhalen van andere mij in het begin ook weer wat hoop gaf.

Zelf twijfel ik nu of het wel echt AGA heb, het zal wel. Ik heb gedurende mijn tienerjaren mijn haar echt 'mishandeld' nooit gewassen met shampoo en ontzettend agressief gestijld. Ik had altijd een kuif waar ik keihard aan liep te trekken zodat ie omhoog stond haha, verder kreeg ik weinig vitaminen binnen. Sinds die 9,5 maand aan fin leef ik vele malen gezonder (meer groenten en fruit, alleen water, geen alchohol etc etc) en behandel ik mijn haar met beleid. Misschien is wat haaruitvaal hier ook aan toe te schrijven.

Verder had ik ook nog een vraag: ik krijg nu gratis 2% ketaconazol shampoo van de apotheek maar ik denk eraan om revita te gaan gebruiken. Is het een prettige shampoo en waar kan ik het het beste bestellen?

Laatst gewijzigd door Sebastien; 17 januari 2011 om 17:03
Sebastien is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2011, 17:59   #153
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Nu dus deze situatie:


En hieronder een foto van april 2010:

__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2011, 19:58   #154
ikke007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 55
Mijn haarlijn heeft het ook behoorlijk te voorduren met de fina, ik hoop dat het bij mij ook zo goed weer terug komt als bij jou.
ikke007 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2012, 19:14   #155
Sebastien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2010
Berichten: 131
Misschien toch even goed om na ruim een jaar weer wat te posten hier. Inmiddels dus bijna 2 jaar aan de finasteride 1 MG per dag. Haarstatus is stabiel en ten opzichte van bovenstaande foto's niets veranderd (tenminste geen opmerkelijke verandering waarneembaar).

Eerlijk gezegd hou ik me er vrij weinig meer mee bezig, meeste dagen slik ik de finasteride en leef ik gewoon 't leven. Wat haar betreft is de conclusie: succes.

Het enige wat me de laatste tijd bij de keel grijpt zijn de toenemende claims (en erkenning) van ernstige bijwerkingen van finasteride. Ik zal ze hier verder niet allemaal uittypen maar de bijsluiter van propecia is inmiddels ook flink uitgebreid. Ik heb mijn apotheker hierover gesproken en hij meent dat het vooral een juridische zaak is. Vooralsnog ondervind ik zelf geen bijwerkingen, libido blijft lastig te meten.

Het klinkt misschien stom maar ondanks het succes en het feit dat ik er nu beter dan in het begin mee om kan gaan twijfel ik er wel eens aan om te stoppen met finasteride. Het is uiteraard wel nog steeds zo dat ik echt geen zin heb om kaal te worden, ook al zou t een tijdje duren. Het is eigenlijk een dilemma waarbij ik compleet in het duister tast. Enerzijds is alles te relativeren, anderzijds kan je er eigenlijk ook niet meer omheen dat het in zekere mate schadelijk is voor je lichaam.

Ik ben heel benieuwd hoe andere finasteride gebruikers ermee omgaan.
Sebastien is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2012, 20:26   #156
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebastien Bekijk bericht
Ik ben heel benieuwd hoe andere finasteride gebruikers ermee omgaan.
Ik neem het vooral voor kennisgeving aan. Finasteride is een serieus medicijn en ik hou mijn gezondheid serieus in de gaten. Maar ik laat me niet gek maken door paniekverhalen.

De meeste verhalen gaan over vervelende dingen die relatief veel mannen overkomen. Ik mis dan een causaal verband. Mensen krijgen soms te maken met vervelende zaken in hun leven (depressies, ziektes, vermoeidheden, seksuele problemen) en mannen die finasteride gebruiken krijgen dat ook. Maar dat betekent niet persé dat ze het krijgen 'omdat ...'. Zeker niet als ze het pas na maanden of jaren krijgen en zeer zeker niet als het niet over gaat na stoppen. Ik zie dat als een teken dat finasteride toch niet de schuldige was. Anderen zien het als teken dat finasteride je kan verminken voor het leven ...
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2012, 23:22   #157
Norris
Norris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2011
Berichten: 113
Hoi Sebastien,

Zelf gebruik ik geen finasteride (nog niet tenminste) maar wel zo'n beetje bijna alles wat er te krijgen is haha.

Ik heb met interesse je verhaal gelezen vanaf het begin, en ben blij dat je succes hebt met finasteride.
Ondanks dat ik er zelf geen ervaring mee heb, zou ik je sterk willen afraden om ermee te stoppen.
Je haren zullen dan in 1 keer een 'optater' krijgen, en versneld uitvallen.
Zolang je geen bijwerkingen krijgt, zou ik gewoon doorgaan.

En elke dag komt de dag dichterbij dat er een zeer goed werkend middel met nauwelijks bijwerkingen tegen haaruitval gevonden wordt, een alternatief voor finasteride.
Hopelijk/waarschijnlijk is dat een topisch middel waarvan de systemische opname zeer beperkt is.
Er zijn gelukkig veel initiatieven waarvan een deel de komende jaren uit zal komen.

Groetjes, Norris
__________________
Aug 2012 (pilaar 1 "goede voeding")
* Tarwekiemen+kokosmeel biologisch 1 eetlepel(el)
* Eicosan Perilla Okinawa Omega 3 olie 1 el
* Gula Java Matcha groene thee 1x/dag
* 3xp.week vis
* biologisch voedsel
* 5-2-intermittent fasting dieet
Aug 2012 (pilaar 2 "schone lucht")
* LightAir Ionisators
* IQAir Healthpro 250
Sep 2012 (pilaar 3 "sporten")
* >2/week sporten
Jun 2013 (pilaar 4 "straling beperken")
* O.a. geen Wifi, DECT en beperkt gebruik mobiel
Jul 2011 (pilaar 5 "ondersteuning")
* Total Balance Men's Premium multivitamine
* Omega 3/QH Ultra visolie
* Spectral DNC 2x/dag
* Voorwas-shampoo Kastanje & Brandnetelshampoo
* Revita shampoo 2x + Revita Cor Conditioner 2x
* Foligain capsules 1st
* Saw Palmetto 5 st*160 mg (85-95%)
* Spectral F7 2x
* PH-vitality
Norris is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2012, 03:39   #158
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Dit moet een grap voorstellen? Sorry maar dat ziet er toch echt super goed uit! Mja.. zal wel aan mij liggen.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2012, 09:21   #159
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
Ja mijn eerste reactie was ook wow, wat een kop haar!

Ik ben niet aan de fina, omdat ik idd wat bang ben om heftige pillen in een gezond lijf te stoppen.

En ik vind de vraag omtrent libido idd wel een lastige die vaak terugkomt. Andere effecten zijn duidelijker zichtbaar. Toch de vraag. Als je een jaar fina slikt zou je het goed met elkaar moeten kunnen vergelijken Sebastien. Kun je niet merken in de vergelijking van nu ten opzichte van een jaar geleden of je nu minder zin hebt in sex en het ook minder 'lukt'.

Dit is een vraag waar volgens mij veel potentiele fina slikkers mee kampen
__________________
2 januari 2012 - 1403 grafts HSI

Laatst gewijzigd door nijmegen2; 28 februari 2012 om 13:26
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2012, 13:21   #160
Sebastien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2010
Berichten: 131
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Norris Bekijk bericht
Hoi Sebastien,
Er zijn gelukkig veel initiatieven waarvan een deel de komende jaren uit zal komen.
Ik moet toegeven dat ik dit niet zo erg meer gevolgd heb het afgelopen jaar, zijn er inmiddels veelbelovende middelen dan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
Dit moet een grap voorstellen? Sorry maar dat ziet er toch echt super goed uit! Mja.. zal wel aan mij liggen.
Ik snap dat mensen dit vinden, ik ben nu een NW2 met wat dunnere inhammen, maar er zit nog wel haar. Toen ik begon ben ik naar 2 dermatologen gegaan die vaststelden dat ik inderdaad AGA had. De verwachting is dat ik evenals mijn vader en zijn 2 broers over een periode van ongeveer 25 jaar langzaam naar een NW 5a - 6 zou gaan, misschien zelfs sneller.

Volgens mij is het oordelen hierover heel erg subjectief, iemand die bv al NW 4-5 is op zijn 22ste zal zeggen 'man waarom gebruik je uberhaupt iets'. Iemand die een NW2 is en een NW1 wilt zijn zal me misschien groot gelijk geven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nijmegen2 Bekijk bericht
JEn ik vind de vraag omtrent libido idd wel een lastige die vaak terugkomt. Andere effecten zijn duidelijker zichtbaar. Toch de vraag. Als je een jaar fina slikt zou je het goed met elkaar moeten kunnen vergelijke Sebastien. Kun je niet merken in de vergelijking van nu ten opzichte van een jaar geleden of je nu minder zin hebt in sex en het ook minder 'lukt'.
Lukken is nooit een probleem geweest, soms heb ik 4x per dag de behoefte en soms ook geen. Daarnaast zijn er ook zat andere dingen die er invloed op hebben, gemoedstoestand e.d.

Ik heb overigens nog een aantal andere vragen.

1. Sinds een tijdje fitness ik, nou heb ik gehoord dat dat meer hormonen produceert. Loop ik dan het risico om a) mijn haren aan te tasten en b) gyno te ontwikkelen (omdat het lichaam een overschot test. om zou zetten in oestrogeen). Zo ja, kan ik hier iets aan doen.

2. Is de waarheid omtrent de Gho-methode inmiddels achterhaald?
Sebastien is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2012, 13:30   #161
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
Bij Gho ben ik net behandeld. Wat bedoel je met de waarheid is achterhaald?

Er is onderzoek gedaan, wat volgens wetenschappelijke standaarden uitgevoerd is. Dus tja dat lijkt waar. Er is echter allen in een lab omgeving getest op ongeveer 5 personen en max 100 grafts per onderzoeks object.

Dan haal je wellicht heel andere resultaten dan in de dagelijkse praktijk, waar assistentes 1500 grafts op een dag verplaatsen en ondertussen afgeleid zijn omdat ze ruzie hebben met hun man, de auto stuk is en de kinderen schoolziek.

Een beetje een twist op een bestaand spreekwoord: "The truth is in the eye of the beholder"
__________________
2 januari 2012 - 1403 grafts HSI
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2012, 13:42   #162
Sebastien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2010
Berichten: 131
Of er inmiddels was aangetoond dat hergroei in het donor gebied dankzij zijn methode (het splitten van grafts) mogelijk was. Ik ben benieuwd naar dat onderzoekje, heb je een link?
Sebastien is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2012, 15:05   #163
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
link

Dit is het artikel. Rest staat ook op hun website.

http://www.hasci.com/uploads/downloa...%20Neumann.pdf
__________________
2 januari 2012 - 1403 grafts HSI
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Finasteride en een aantal brandende vragen instinct Medicijnen/haargroeimiddelen 16 23 maart 2010 15:21
aantal vragen over Aga helhaar1 AGA - Algemeen 2 11 april 2009 11:18
5 beste FUE klinieken/doctoren en 2 andere vragen Henk-yo Chirurgische behandelingen 47 4 juni 2007 19:13
Stel je vragen over HM aan Dokter Gho Henk21 Overige behandelingen 27 23 april 2004 20:23
Aantal vragen ( ter verduidelijking ) Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 1 14 november 2003 13:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.