Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 januari 2009, 01:04   #31
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Ik ben op eigen houtje begonnen ja.

Het verstandigste is om eerst naar de dermo te gaan, maar ja. Ik heb alles erover opgezocht en heb zelfs nog met wat vragen met Merck aan de lijn gehangen ( zij maken propecia)...

Het belangrijkste is gewoon dat je weet waar je aan begint en niet rakeloos aan de middelen gaat.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2009, 01:33   #32
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hartstikke goed Bazz! Toffe huisarts die je meteen doorstuurt! Nu inderdaad maar even afwachten wat die dermatoloog zal zeggen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2009, 01:41   #33
bazz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2008
Berichten: 40
Ah Ryan..op eigen houtje. Vind ik best een risico maarja je hebt er blijkbaar wel profijt van nu! Ik wacht eerst de dermatoloog af en als die moeilijk gaat doen dan volg ik jou misschien wel

Hehe ja Hanna, wel tof. Alleen zei ze dat het wel 2 maand kan duren voordat ik pas bij de derma terecht zou kunnen! Laat ik in die 2 maand dan in elk geval niet gaan stressen, werkt ook niet echt bevorderlijk.
bazz is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2009, 01:45   #34
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik vind 't wel raar dat jij zelf niet een afspraak zou mogen maken met een dermatoloog. Als je bij de ene niet snel terecht kunt, bel je een ander.
Maar als het niet anders kan.....2 maanden zijn snel voorbij.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2009, 23:39   #35
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Twee maanden zijn inderdaad zo voorbij en qua haar zal je over 2 maanden ook geen verschil merken. Dus inderdaad, probeer je rust te pakken en wacht op die afspraak.

Begin liever niet op eigen houtje aan de finasteride. Dat gaat je waarschijnlijk onrust opleveren. "Mag dit wel?" "Stel dat de dermatoloog straks nee zegt?". Hoogst waarschijnlijk schrijft de dermatoloog het je toch wel voor en kan je dan ook daarop vertrouwen ("volgens hem was het ook de goede stap").

Er zal je in die twee maanden niets overkomen wat betreft je haar (tenzij je naar de kapper gaat uiteraard) dus koop een kitkat en have a break .

Succes! Goed bezig in ieder geval al!
__________________
Regime:
2x per dag Rogaine Foam (minox 5%)
2x per week Rooscure

Gestopt:
1x per dag 1/4 Propecia 0.25mg Finas
1x per dag Propecia 1mg Finas

Status:
NW3A (kruin wordt lichter). Pijnlijke inflammation verdwenen door Rooscure.

Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2009, 01:13   #36
bazz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2008
Berichten: 40
hey hanna en stifter, bedankt voor de reacties in elk geval. Jullie hebben wat dat betreft ook wel gelijk. In twee maanden zal ik echt niet meteen kaal zijn lol , ik kijk in elk geval wel uit naar die afspraak. Zal jullie, mocht het je interesseren , wel laten weten hoe het is verlopen.
bazz is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2009, 23:43   #37
bazz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2008
Berichten: 40
ik heb inmiddels al een brief ontvangen en heb eind februari al een afspraak
bazz is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2009, 00:55   #38
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Mooi zo!

Vertel ons dan alsjeblieft hoe het gegaan is bij de dermatoloog, want wij zijn natuurlijk allemaal zeer benieuwd.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2009, 18:33   #39
bazz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2008
Berichten: 40
Morgen is het zover, dan ga ik naar de Dermatoloog. Ik heb geen idee hoe zoiets verloopt maar moet ik zelf aangeven wat ik zou willen gebruiken bijvoorbeeld of even de uitslag/reactie van de dermatoloog afwachten?
bazz is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2009, 19:57   #40
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bazz Bekijk bericht
Morgen is het zover, dan ga ik naar de Dermatoloog. Ik heb geen idee hoe zoiets verloopt maar moet ik zelf aangeven wat ik zou willen gebruiken bijvoorbeeld of even de uitslag/reactie van de dermatoloog afwachten?

Ik zou in ieder geval even melden dat je inmiddels goed op de hoogte bent van wat er verkrijgbaar is en wat werkt, inclusief de mogelijke bijwerkingen (ik ga er even vanuit dat je dat inmiddels weet), sommige artsen zijn namelijk fel tegen bepaalde medicijnen, terwijl deze heel goed kunnen helpen zonder enige bijwerkingen (boel artsen zijn geen fan van fina).

Zo heb je tenminste je woord klaar en kan hij of zij je niet meteen afschepen.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2009, 23:48   #41
bazz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2008
Berichten: 40
Nou, we zijn bijna een week verder. Druk druk druk maar nu ff tijd voor een update. Ik vond het wel meevallen in het ziekenhuis, werd door 2 dermatologen "onderzocht" , ze stelden een aantal vragen en bekeken dus mn haar. Daarna werd er een oude man bij gehaald lol, vast de 'hoofd'-dermatoloog, hij wist er in elk geval veel van af en heeft me een aantal middeltjes uitgelegd. Nu moest ik bloed laten prikken want ik moet eerlijk bekennen dat ik niet altijd goed eet wat groente en fruit betreft en wordt over 2 weken terug gebeld en dan mag ik zelf kiezen of ik met finasteride begin en zullen ze het me voorschrijven. Ik ga het in elk geval uitproberen maar de stap naar finasteride vind ik ook wel weer spannend want dan.........dan begint het 'echt'
bazz is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2009, 02:45   #42
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bazz Bekijk bericht
Nou, we zijn bijna een week verder. Druk druk druk maar nu ff tijd voor een update. Ik vond het wel meevallen in het ziekenhuis, werd door 2 dermatologen "onderzocht" , ze stelden een aantal vragen en bekeken dus mn haar. Daarna werd er een oude man bij gehaald lol, vast de 'hoofd'-dermatoloog, hij wist er in elk geval veel van af en heeft me een aantal middeltjes uitgelegd. Nu moest ik bloed laten prikken want ik moet eerlijk bekennen dat ik niet altijd goed eet wat groente en fruit betreft en wordt over 2 weken terug gebeld en dan mag ik zelf kiezen of ik met finasteride begin en zullen ze het me voorschrijven. Ik ga het in elk geval uitproberen maar de stap naar finasteride vind ik ook wel weer spannend want dan.........dan begint het 'echt'
Ha Bazz,

Wel eens aan acceptatie gedacht? Waarschijnlijk ben jij ook één van die gasten die een 'buzz' prima staat, al geloof je dat zelf nu niet? As die medicijnen al helpen blijft het een issue, als je het accepteert is het direct geen probleem meer.
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2009, 02:52   #43
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dave523 Bekijk bericht
Ha Bazz,

Wel eens aan acceptatie gedacht? Waarschijnlijk ben jij ook één van die gasten die een 'buzz' prima staat, al geloof je dat zelf nu niet? As die medicijnen al helpen blijft het een issue, als je het accepteert is het direct geen probleem meer.
En als je je kop afhakt, ben je meteen van al je zorgen bevrijd.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2009, 10:44   #44
Pelle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2008
Berichten: 199
Ja ik ben het met Hanna eens, dat is wel erg gemakkelijk gedacht. Accepteren is prima, maar denk dat iedereen probeert zolang mogelijk met zijn haren te doen.
Pelle is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2009, 11:58   #45
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
En als je je kop afhakt, ben je meteen van al je zorgen bevrijd.
Sorry maar die vergelijking slaat echt helemaal nergens op. Relativeren is niet je sterkste kant blijkbaar. Als iets niet strookt met jouw visie, Hanna, kom je iedere keer met dit soort bizarre vergelijkingen. Er zijn verschillende oplossingen: medicijnen, een haarwerk, maar zeker ook acceptatie. Dat laatste past alleen niet in jouw redelijk fundamentalistische wereldbeeld. Feitelijk is het echter een oplossing die voor heel veel mannen wel werkt. De meeste hier zullen dat uiteindelijk ook, adat de medicijnen uitgewerkt zijn, kiezen.
dave523 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto's inhammen, graag feedback Pinoo AGA - Algemeen 101 6 februari 2017 10:32
zou graag in kontakt willen komen met dames van mijn leeftijd om en nabij de 55 marouscha TTM - Algemeen 9 31 oktober 2007 08:47
Zelf rug scheren (of met ontharingscreme ontharen). Iemand tips? notsosmooth Hirsutisme - Algemeen 0 23 februari 2004 15:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.