Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 maart 2009, 14:44   #46
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dave523 Bekijk bericht
De meeste hier zullen dat uiteindelijk ook, adat de medicijnen uitgewerkt zijn, kiezen.
En daar zit 'm nu juist het vette verschil tussen jou en mij: Bazz is nog niet eens gestart met medicijnen, maar jij raadt 'm meteen aan zich zijn lot te accepteren en de boel te millimeteren!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2009, 20:47   #47
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
En daar zit 'm nu juist het vette verschil tussen jou en mij: Bazz is nog niet eens gestart met medicijnen, maar jij raadt 'm meteen aan zich zijn lot te accepteren en de boel te millimeteren!
Nee dat is niet waar, ik noem het als optie. Jij wilt alleen maar mensen jou mening opdringen. Daarnaast is er voor jou geen waarheid. Daar zit het vette verschil tussen ons.
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2009, 21:13   #48
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Cool mensen dat het kunnen accepteren zitten hier toch niet ?

er zullen gerust mensen zijn dat het kunnen accepteren hoor...

maar of die hier zitten ??

normaal niet denk ik , als je er geen probleem met hebt , ja dan doe je andere dingen met je vrije tijd dan op dit forum te posten toch ?
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2009, 01:09   #49
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982 Bekijk bericht
er zullen gerust mensen zijn dat het kunnen accepteren hoor...
maar of die hier zitten ??
normaal niet denk ik, als je er geen probleem met hebt, ja dan doe je andere dingen met je vrije tijd dan op dit forum te posten toch ?
Volkomen mee eens. Wie er geen problemen mee heeft om haar/zijn kaalslag voort te laten jakkeren, komt niet op dit forum om hulp vragen.
Daarom adviseer ik eerst de bewezen medicijnen minstens een jaar te proberen; mocht dat geen bevredigend resultaat geven, dan kan men nog kiezen voor een haarwerk of haartransplantaties en mochten die laatste mogelijkheden niet bevallen, dan weet men voor zichzelf dat men er alles aan gedaan heeft en zal men zichzelf later niets verwijten.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2009, 02:12   #50
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Mee eens.

Niet gelijk de handdoek in de ring gooien!

Acceptatie kan ook betekenen: accepteren dat je kalend bent, maar nog wel de strijd proberen aan te gaan.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2009, 01:55   #51
bazz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2008
Berichten: 40
ha leuke discussies hier :-)
Ik zou het wel kunnen accepteren denk ik als ik heel eerlijk moet zijn. Ik denk niet dat ik echt een geschikt hoofd heb voor heel kort haar maar ik heb het ook nog nooit heeeel kort gehad dus weet ik dat niet geheel zeker natuurlijk. Ik vind ook wel dat ik blij mag zijn dat ik verder gezond ben en als ik dat met mn kaalheid vergelijk dan denk ik wel van tsja het is echt niet het ergste wat me kan overkomen maar dat voelt op bepaalde momenten wel zo. Ik kan en wil het op dit moment nog niet accepteren en ben iemand die alles eerst wil uitproberen (op veel gebieden) voordat ik me ergens bij neerleg of opgeef. Dus ik ga de fina toch proberen, mocht ik geen resultaat zien dan zal ik of 1) nog iets anders uitproberen of 2) gewoon accepteren. Dat laatste zal in stappen gaan bij me denk ik.

Wat ik ook denk, is dat een kaal hoofd me veel harder zal maken in mn uiterlijk. Nu ben ik wel es ijdel ;-) en hoort dit haar gewoon bij me klaar! Maar, een stoerder uiterlijk vind ik ook niet erg ofzo. Wel bang om misschien mezelf niet meer te herkennen en dat heeft dan ook wel weer met acceptatie te maken. Misschien klinkt het raar maar ik had het minder erg gevonden (zeg ik nu) als ik boven de 30 ofzo was geweest. Ik studeer nog, ben en voel me jong lol en kalend geeft me het gevoel dat ik ouder word. Hmzz..
bazz is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2009, 16:36   #52
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.317
Geslacht:
Mss moet je eens een kale kop proberen. Ik heb het zelf nooit aangedurfd!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2009, 18:55   #53
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je zult later in je leven nog lang genoeg kaal moeten rondlopen en kaal in het bejaardentehuis zitten mijmeren over die goeie ouwe tijd waarin je nog haar had...
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2009, 20:03   #54
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.317
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Je zult later in je leven nog lang genoeg kaal moeten rondlopen en kaal in het bejaardentehuis zitten mijmeren over die goeie ouwe tijd waarin je nog haar had...
Hahaha!! In het bejaardenhuis denk je daar niet meer aan... Het enige waar je dan aan denkt is de periode dat je nog op jezelf woonde. Of je bent dement en denkt helemaal nergens meer aan!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2009, 20:18   #55
Mind Your HAIR
Arts
 
Mind Your HAIR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bazz Bekijk bericht
Hallo "collega´s "
ik zit ook al enige tijd mee te lezen op dit forum en nu is eigenlijk het grote moment aangebroken voor me. Tijd voor actie dus. Ik was niet van plan om te reageren maar ik vind het lastig om nou te bepalen hoe en waar ik moet beginnen. Jullie zullen een verhaal als dat van mij wel tig keer hebben gelezen maar ik hoop toch dat iemand de moeite wil doen om het even te lezen en me tips mee te geven.

Ik ben een jongen van 24 en was nooit echt tevreden met mn haar. Het is/was dik, stug en ik moest er wel tig soorten gel in doen. Nu begint het de laatste jaren dunner te worden. Eigenlijk is het al behoorlijk dun, zeker aan de voorkant, boven op. Ik kreeg/krijg jeuk en nu pas begint het me op te vallen hoe ver het al terug gelopen is. Momenteel draag ik mn haar wat meer opzij zodat het nauwelijks opvalt. Daar ben ik blij mee maar er gaat geen dag voorbij dat ik er niet mee bezig ben. Ik let op mannen die kaal zijn, ik let op mannen met een mooi bosje haar. Ik wil er niet mee bezig zijn maar het gebeurt. Ik heb wel bewondering voor jonge mannen die er geen enkele probleem mee hebben, maar vaak staat het bij hen ook wel. Ik heb het idee dat dit een 'part of me' is, dit hoort bij mij. Men vind mn haar ook vaak leuk zitten. Heel af en toe zijn er dagen dat het me even niks kan schelen. Maar ik voel me nog jong, ik ben jong en wil nu nog niet kaal worden. Ik kan het gewoon nog niet accepteren en dus wil ik iets gaan uitproberen. Ik ben er geen voorstander van omdat ik waarschijnlijk pilletjes in moet nemen waar ik absoluut niet van hou. Maar ik wil dit om het nog even proberen uit te stellen. Ik weet niet wat mogelijk is en daarom heb ik 3 foto's van mn haar erbij gedaan. Ik zou zelf echt niet weten waar ik moet beginnen. Ik denk zelf aan finasteride maar wie weet helpt dat bij mij niet eens.
Naar de huisarts gaan lijkt me wel lastig, schaamte dus, maar ik wil het wel doen. In de winkels heb ik al gekeken naar shampoo's, spul van loreal en nu weer iets nieuws van vichy maar dat vind ik dan al gauw onzin.

Ik hoop dat er iemand is die me wat tips kan geven, als ik voldoende weet zal ik het voorleggen aan mn huisarts (?) en hopelijk kan ik dan snel starten. Wat ik graag zou willen is dat het betreffende middel mn haaruitval uitstelt/stopt. Of is dat gewoon wishfull thinking................
Ik zal het de komende dagen allemaal in de gaten houden en mochten er vragen of opmerkingen zijn, laat het weten

Mvg,

Bazz.




Beste Bazz,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet met al die middeltjes. Een goede raad: neem iets dat wetenschappelijk bewezen resultaat heeft. De enige producten zijn op dit moment : Finasteride en Minoxidil 5%. Natuurlijk is er ook nog Dutasteride (een broertje van Finasteride), maar deze remt beide typen enzymen en hiervan zijn de lange termijn effecten (lees bijwerkingen) nog niet duidelijk. De andere twee zijn veilig en de ernst van de bijwerkingen valt heel erg mee. Uit onderzoek is gebleken dat 3 op de 100 mannen last heeft van libido verlies of erectiestoornissen. Vaak verdwijnen deze klachten gedurende het gebruik. Het lichaam vindt zijn balans dan weer. Wanneer deze klachten echt te vervelend zijn en je stopt met het middel, dan zijn de bijwerkingen ook vrijwel direct weer verdwenen.

Ik raad je aan om, zeker gezien je jonge leeftijd, en de wetenschap dat haaruitval op jonge leeftijd een actiever proces is dan op oudere leeftijd, deze middelen te overwegen. Minoxidil is in lotionvorm en kan als bijwerking jeuk of irritatie van de hoofdhuid geven; soms zelfs tot allergie aan toe. Stoppen met Minoxidil geeft direct shedding (lees haaruitval) van de haren die anders ook uitgevallen zouden zijn. Alleen gebeurt dat allemaal in een keer waardoor je je rot kunt schrikken van de hoeveelheid verlies.

(Zin verwijderd wegens ongewenste promotie van eigen bedrijf ~ Webmaster)

Beste Cindy, we waarderen de bijdrages van klinieken aan HaarWeb zeer, maar het is niet toegestaan onze leden door te verwijzen naar je eigen bedrijf. Alleen via betaalde advertenties op HaarWeb is dit mogelijk.


Groet Cindy
__________________
Cindy den Herder
haartransplantatie arts

Laatst gewijzigd door Webmaster; 2 april 2009 om 16:10 Reden: Ongewenste promotie van eigen bedrijf
Mind Your HAIR is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2009, 20:47   #56
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Niet alleen van Dutasteride zijn de langetermijn effecten niet bekend, ook van finasteride niet.
__________________
Regime:
2x per dag Rogaine Foam (minox 5%)
2x per week Rooscure

Gestopt:
1x per dag 1/4 Propecia 0.25mg Finas
1x per dag Propecia 1mg Finas

Status:
NW3A (kruin wordt lichter). Pijnlijke inflammation verdwenen door Rooscure.

Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2009, 20:54   #57
Mind Your HAIR
Arts
 
Mind Your HAIR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 15
Finasteride - onder de naam Proscar en in een 5-maal hogere dosering dan voor de behandeling van alopecia - wordt al heeeel lang voorgeschreven bij mannen met prostaatklachten. Zo zijn ze ook te weten gekomen dat Proscar als positieve bijwerking 'haargroei' vertoonde. Er is dus al veel langer ervaring met Finasteride en is in mijn ogen veiliger dan Dutasteride!!
__________________
Cindy den Herder
haartransplantatie arts
Mind Your HAIR is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2009, 22:37   #58
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stifter Bekijk bericht
Niet alleen van Dutasteride zijn de langetermijn effecten niet bekend, ook van finasteride niet.
Ik weet niet hoe lang die termijn gaat duren, maar fina is toch al sinds begin jaren '90 op de markt. Wat dat betreft heeft Cindy wel een punt en zijn er tot op heden geen gevallen bekend van grootschalige nadelige gevolgen.


Desalniettemin wel een kanttekening voordat we de slingers tevoorschijn halen. We moeten kritisch blijven. Uiteraard in het begin veelal voorgeschreven aan mensen op leeftijd. De eventuele lange termijn gevolgen zijn wat dat betreft moeilijk in te schatten. Over een jaartje of 10 moeten we toch wel zo'n beetje weten of hoe het ermee zit.

Zo nee ---> lekker peuh aan al die mensen die met een kale klets rondlopen.

Zo ja ---> "Houston, We Have A Problem"
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2009, 23:47   #59
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht

Desalniettemin wel een kanttekening voordat we de slingers tevoorschijn halen. "

AHAHA mooie zin
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2009, 23:50   #60
Mind Your HAIR
Arts
 
Mind Your HAIR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Ik weet niet hoe lang die termijn gaat duren, maar fina is toch al sinds begin jaren '90 op de markt. Wat dat betreft heeft Cindy wel een punt en zijn er tot op heden geen gevallen bekend van grootschalige nadelige gevolgen.


Desalniettemin wel een kanttekening voordat we de slingers tevoorschijn halen. We moeten kritisch blijven. Uiteraard in het begin veelal voorgeschreven aan mensen op leeftijd. De eventuele lange termijn gevolgen zijn wat dat betreft moeilijk in te schatten. Over een jaartje of 10 moeten we toch wel zo'n beetje weten of hoe het ermee zit.

Zo nee ---> lekker peuh aan al die mensen die met een kale klets rondlopen.

Zo ja ---> "Houston, We Have A Problem"
Ik geloof dat je daar ook een goed punt aandraagt Norwood 2. Fingers crossed for the twenties and thirties. . .
__________________
Cindy den Herder
haartransplantatie arts
Mind Your HAIR is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto's inhammen, graag feedback Pinoo AGA - Algemeen 101 6 februari 2017 11:32
zou graag in kontakt willen komen met dames van mijn leeftijd om en nabij de 55 marouscha TTM - Algemeen 9 31 oktober 2007 09:47
Zelf rug scheren (of met ontharingscreme ontharen). Iemand tips? notsosmooth Hirsutisme - Algemeen 0 23 februari 2004 16:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.