Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 april 2010, 16:44   #46
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast1985 Bekijk bericht
Met de minox moet ik mijn haren elke keer wassen, want het wordt een vettige boel. ...

EDIT: Ik ben nog vergeten te vermelden dat ik sinds enkele maanden ook veel last heb van jeuk op mijn hoofd...
Vettige minox? Waarschijnlijk Kirkland.
Jeuk? Zou kunnen door propyleenglycol.

Neem dan Rogaine Foam. Die is niet vettig, ruikt lekker en bevat geen ppg.

Trouwens, duizenden over de hele wereld zitten met deze vorm van haaruitval; het zijn wel meestal vrouwen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2010, 17:41   #47
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink probeer eens te kort te scheren...

wel ik dacht ook dat het langer moest zijn om goed van dikte te zijn, maar je kan nog verschieten dat het meestal er dikker uit ziet kort...

minoxidil kan je inderdaad beter smeren dan, ook hangt af welke soort minox je gebruikt, zo is die dr lee de beste minox , je ziet er haast niks van daarna...
rogaine foam is ook niet slecht zoals hanna al zei

voor diffuse haaruitval dat niet lijkt te verbeteren met fina , zou je eventueel spiro liquid 2% kunnen erbij gebruiken...
wel heel licht laagje aanbrengen een 20 min voor je minox zou smeren...
die spiro liquid verkoopt dr lee ook
curcumin / groene theecaps kunnen mischien ook iets bijdragen bij jouw inflammation... proberen staat vrij
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2010, 18:09   #48
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.250
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast1985 Bekijk bericht
Weer een maandje verder. Ik moet zeggen dat ik er nu wel zeker van ben dat de boel achteruit is gegaan. Het begint helemaal vooraan, in het midden, toch al een stukje dunner te worden. Het gekke is dat dit dus niet bij de inhammen gebeurt, maar alleen in het midden. Met mijn halflange haar is het nu toch wel iets beter zichtbaar dan voorheen. Fina slik ik nog steeds gewoon iedere dag, met de minox ben ik iets rustiger aan gaan doen. Minox gebruik ik nog maar één keer per dag, alleen 's avonds. Met de minox moet ik mijn haren elke keer wassen, want het wordt een vettige boel. Ik moet echt eens het lef ergens vandaan halen om te gaan millimeteren, want dan is het stukken makkelijker met aanbrengen van de minox (en ik ben er niet meer zo mee bezig). Ik heb daarnaast ook best een stressvolle periode achter de rug, of ja, ik zit daar nog altijd in eigenlijk, wat ook niet bepaald helpt.

Ik denk dat je gewoon genaaid bent als je deze vorm van kaalheid hebt. Zodra het echt begint op te vallen ben je namelijk al een hele hoop haren kwijt, over je hele hoofd.

Ik heb een vraag voor Henk, jij bent de enige die ik ken op het forum die op deze manier al in een vergevorderd stadium is geraakt. Wat voor kapsel had je in de jaren tussen je 20e en 30e? En daarnaast, heb je op een gegeven moment ook inhammen gekregen? Het lijkt me zo vreemd als je over je hele hoofd heel dun haar hebt en nog een normale haarlijn. Dan lijkt me de enige optie nog het scheermes (en dat wil ik toch nog een paar jaartjes uitstellen).

EDIT: Ik ben nog vergeten te vermelden dat ik sinds enkele maanden ook veel last heb van jeuk op mijn hoofd. Erg irritant. Krabben zal ook zeker niet helpen...

Toen het diffuus begon uit te vallen, precies 't zelfde patroon als bij jou, toen had ik nog een behoorlijk lang kapsel.
Het beste is inderdaad millimeteren.
Bij mij ging het ook best hard. Allereerst dat middenstuk bovenop. Toen dat behoorlijk uitgedund was, toen waren de inhammen ook aan de buurt. Maar je kunt dan al haast niet meer van inhammen spreken. Bij mij bleven er nog een paar haartjes vooraan staan.

Heb je trouwens je ijzergehalte wel eens laten testen?
Ik heb me wel eens afgevraagd wat bij mij nu de oorzaak van die haaruitval had kunnen zijn.
Het leek niet op erfelijke haaruitval. Misschien stress, behoorlijk stressvolle periode gehad. Misschien vitaminekort, vitamine b zou misschien kunnen helpen. Of ijzertekort.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2010, 20:14   #49
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Toen het diffuus begon uit te vallen, precies 't zelfde patroon als bij jou, toen had ik nog een behoorlijk lang kapsel.
Het beste is inderdaad millimeteren.
Bij mij ging het ook best hard. Allereerst dat middenstuk bovenop. Toen dat behoorlijk uitgedund was, toen waren de inhammen ook aan de buurt. Maar je kunt dan al haast niet meer van inhammen spreken. Bij mij bleven er nog een paar haartjes vooraan staan.

Heb je trouwens je ijzergehalte wel eens laten testen?
Ik heb me wel eens afgevraagd wat bij mij nu de oorzaak van die haaruitval had kunnen zijn.
Het leek niet op erfelijke haaruitval. Misschien stress, behoorlijk stressvolle periode gehad. Misschien vitaminekort, vitamine b zou misschien kunnen helpen. Of ijzertekort.
Dankjewel voor je snelle antwoord. Heb je nu nog steeds haren vooraan staan, of is alles toch al uitgevallen?

Tja de oorzaak blijft altijd de vraag. Ik heb wel tot een paar maanden geleden vitamine- en ijzerpillen geslikt, nu al een tijdje niet meer. Maar weer eens mee beginnen. Is het niet zo dat de haren weer teruggroeien indien stress daadwerkelijk de oorzaak zou zijn?

Trouwens, hoe lang heeft het proces geduurd totdat het echt duidelijk zichtbaar was voor de buitenwereld?
gast1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2010, 16:22   #50
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.250
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast1985 Bekijk bericht
Dankjewel voor je snelle antwoord. Heb je nu nog steeds haren vooraan staan, of is alles toch al uitgevallen?

Tja de oorzaak blijft altijd de vraag. Ik heb wel tot een paar maanden geleden vitamine- en ijzerpillen geslikt, nu al een tijdje niet meer. Maar weer eens mee beginnen. Is het niet zo dat de haren weer teruggroeien indien stress daadwerkelijk de oorzaak zou zijn?

Trouwens, hoe lang heeft het proces geduurd totdat het echt duidelijk zichtbaar was voor de buitenwereld?
Nu is er niet veel meer over.. Een paar haartjes, maar die zou je denk ik op 2 handen kunnen tellen.
De eerste keer dat ik hoorde dat iemand tegen me zei dat ik kaal begon te worden, was toen ik een jaar of twintig was. Toen viel het mezelf eigenlijk nog niet op. 2 Jaar later begon het mezelf ook op te vallen. Toen is het heel snel gegaan. Binnen een jaar of vier was ik het meeste wel kwijt. Van een norwood 1 naar een norwood 6 binnen vier jaar..

Ik weet het niet als dat zo is met stress. Ik heb dat wel eens gehoord.
Dan had ik ze dus al terug moeten hebben.

Succes.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2010, 21:50   #51
instinct
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 57
Ik heb ook last van diffuse haaruitdunning bovenop, het lijkt inderdaad heel snel te gaan... Binnen een half jaar is het al (voor mij in ieder geval) zichtbaar dunner geworden, ik ben nu al naar een ietwat korter kapsel overgestapt, ook iets meer inhammen gekregen. Ik had ook laten bloed prikken voor allerlei waarden, maar helaas.

Ik slik nu al een klein maandje finasteride 1,25mg. Ik vraag me alleen af of het wel daadwerkelijk helpt voor diffuus haaruitval. Is hier iets over bekend? Of beter nog, mensen met ervaring? Ik hoop het in ieder geval...
instinct is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2010, 02:20   #52
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik zou er in ieder geval minoxidil-lotion of -foam bij gaan gebruiken. Dan heb je veel sneller kans op nieuwe haargroei.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2010, 02:13   #53
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instinct Bekijk bericht
Ik heb ook last van diffuse haaruitdunning bovenop, het lijkt inderdaad heel snel te gaan... Binnen een half jaar is het al (voor mij in ieder geval) zichtbaar dunner geworden, ik ben nu al naar een ietwat korter kapsel overgestapt, ook iets meer inhammen gekregen. Ik had ook laten bloed prikken voor allerlei waarden, maar helaas.

Ik slik nu al een klein maandje finasteride 1,25mg. Ik vraag me alleen af of het wel daadwerkelijk helpt voor diffuus haaruitval. Is hier iets over bekend? Of beter nog, mensen met ervaring? Ik hoop het in ieder geval...
ik heb weleens gelezen dat het bij deze vorm het beste werkt, dat je haardichtheid en sterkte zichtbaar toenemen bovenop. Misschien kun je eens foto's maken van nu en van over een halfjaar en dan vergelijken.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2010, 18:04   #54
chivas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2009
Berichten: 51
hier ook even een korte update

nu een goed half jaar fina, en bijna een jaar minox. status achteruit gegaan.

nog steeds geen inhammen ofzo trouwens

kapsel wat veranderd van 80' rocker naar voetballers kapsel:p

gek genoeg is er nog steeds niemand die het opvalt zelfs niet met een dikke lamp er op ofzo gek genoeg valt het mij wel een ebetje op maargoed ik heb er ook nog geen enkele opmerking over gehad ook niet van mensen die ik een tijd niet heb gesproken ofzo.

dus het zal wel goed zitten.

met de minox ben ik min of meer gestopt ik heb het idee dat het mij meer kwaad dan goed doet, ik had eerder nooit last van jeuk en na een half jaar minox had ik ineens jeuk. kreeg dat idee een beetje na het lezen van een thread op hairlosstalk.com van een of andere Ier die haar terug kreeg toen ie met fina en minox stopte. maargoed daar merk ik niets van, ik merk trouwens ook niet dat het nu ineens harder gaat ofzo.

het kan me nou ook allemaal wat minder schelen eigenlijk. ik hou me er bijna niet meer mee bezig het is echt ook een paar maanden geleden dat ik hier geweest ben en ik moet zeggen dat dit mij prima bevalt. enige wat ik doe is 's ochtens ff zorgen dat het goed in model zit en geen haan die er naar kraait.

voor de mensen die met hetzelfde probleem kampen waar ik mee kampte:

probeer de behandelingen geef het de tijd.

als het niet werkt. pech gehad, take it like a man.

wat spieren kweken, zorgen dat je een kleurtje krijgt en lekker gaan millimeteren of scheren. of misschien kan het zelfs nog wel iets langer dan mm-teren.
en dan geduldig wachten tot haircloning uit komt en dan neem je wraak.

groeten,

chivas.
chivas is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2010, 23:59   #55
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bij DPA lijkt mij een jaarlijkse PRP-behandeling goed resultaat te kunnen leveren.

Hier kun je zien hoe de behandeling van de bovenkant gaat, een duidelijk filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=ZjW8BPODC5s

Hier het resultaat na behandeling van het kalende kruintje:
http://www.youtube.com/watch?v=sCJ30...eature=related
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2010, 23:43   #56
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Heeft hier echt iemand resultaat mee geboekt, want ik zie zeeeeer weinig verschil. Als ze ook al beginnen bij resultaten tonen met ineens een schaduw foto of een soort van scheiding kammen dan weet je eigenlijk al genoeg.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2010, 22:47   #57
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
Nou hier nog een kleine update...

De haarsituatie lijkt hetzelfde gebleven, misschien iets verslechterd, zeker niet verbeterd. Minox breng ik maar zelden 2 keer per dag aan, wel altijd 1 keer per dag. Dit omdat het s' morgens erg lastig blijft met halflang haar. Dat krijg ik nooit in model als er minox aangebracht is. Toch blijf ik me afvragen of millimeteren wel het beste is als je last hebt van DPA. Ik denk bovenop iets langer en de zijkanten kort zal het verschil in dikte minimaliseren. Deze zomer ga ik drie weken naar Spanje dus ik probeer het dan wel. Het klinkt raar, maar ik hoop bijna dat mijn inhammen ook al een beetje starten. Dat ziet toch beter uit dan uitgedund haar met de haarlijn van een puber. Ik ga binnenkort ook maar eens een nieuwe minox bestellen. Die Rogaine Foam klinkt goed. Is die van Dr. Lee ook een foam? Nu gebruik ik gewoon minox 5% van de apotheek, maar mijn haren worden heel vet en heb ik last van jeuk op mijn hoofd. Af en toe heb ik ook last van schilfers.

@ chivas

Wat bedoel je met een voetballerskapsel?
gast1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2010, 23:55   #58
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Nee, die van Dr. Lee is geen foam, maar een vloeistof met een pipetje of een spray.
De meeste soorten minox zijn vettig, maar Rogaine Foam niet en die is ook niet plakkerig.
Ook met lang haar kun je gewoon even een scheiding links trekken, daar wat minox op doen, dan een middenscheiding om minox op te doen en dan een rechterscheiding. 't Hoeft allemaal niet zo secuur, als je de dagelijkse dosis maar niet overschrijdt.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2010, 21:04   #59
fred123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2010
Berichten: 56
Bah, ik dacht dat ik AGA had, maar alsik deze thread lees heb ik ook DPA?. Een half jaar geleden was het enkel mijn kruin die uitdunde en nu is het ook hoefijzervormig naar de inhammen toe sterk verdund ( die ik niet heb) en ook bovenaan is het dunner. Ik begreep al amper waarom ik totaal geen haaruitval merkte thv mijn inhammen. Ik gebruik nu al 3 maand minoxidil 5%. Blijkbaar zit ik dan al aan norwood 6? Ik ben 21 nu. Wat raden jullie aan? finastride zoiezo proberen? En is deze vorm dan agressiever dan de normale? Ik ben opeens helemaal reddeloos sinds ik een half uur gelezen deze thread toevallig doornam. Kunnen jullie me vertellen aan wat ik me dan moet verwachten? Stel dat ik consequent minox/fina neem kan ik het dan efficiënt tegenhouden? En voor hoelang?

Bedankt voor info, groeten Fred

update: dermatoloog gecontacteerd. vanaf maandag begin ik aan finasteride 1mg. Wel vervelend in België zeg. Ik moet 5mg proscar tabletten in 4 snijden en momenteel gebruik ik nog minox 3 % 3 maal per dag om toch aan juiste dosis te komen omdat als je minox magistraal laat bereiden ze neerslaat bij 5%. En binnekort ga ik in Frankrijk minox 5% gaan kopen. Moderators, aangezien de site voor België en Nl is, kunnen jullie niet een apparte threat over medicatie voor Belgen maken, waar te kopen, en waar het goedkoopst. Want hier is het echt nie evident om alles te bekomen.

Laatst gewijzigd door fred123; 6 juni 2010 om 11:40
fred123 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2010, 17:25   #60
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
Hoi Fred,

Zoals je in deze thread hebt kunnen lezen, heb ik dus ook DPA. Of het aggresiever is dan andere vormen van kaal worden, weet ik niet.

Ik gebruik zelf ook fina en minox, nu bijna een jaar. Mijn status is echter toch achteruitgegaan. Het is een stuk dunner bovenop. Misschien dat de kruin niet achteruitgegaan is (daar werken de middelen het beste), maar vooraan is het duidelijk dunner. Hoe dan ook, ik zal er nooit achter gekomen wat mijn haarstatus was geweest als ik geen medicatie had gebruikt. Ik moet er wel bij zeggen dat ik minox 5% nooit consequent heb gebruikt (over het algemeen maar 1 keer per dag). Ik denk zelf dat bij DPA de combi van fina en minox wel noodzakelijk is (maar dat is mijn mening).

Trouwens, ik zag laatst een paar oude vrienden van me (beiden zijn 21, 22 ongeveer), en zij hebben precies hetzelfde, DPA. Over het hele hoofd was het haar bij hun een stuk dunner (behalve de zij- en acherkant). Beide hebben hun haren ongeveer 3 tot 4 cm lang en het was goed zichtbaar zo. Over een paar weken ga ik op vakantie naar Spanje en vantevoren ga ik mijn haren eindelijk millimeteren. Ik hoop dat het fatsoenlijk uitziet. Ik ben nog steeds bang om het te doen, want bij DPA kan je het niet meer terug laten groeien denk ik. In die tussenstadia is het haar te dun.
gast1985 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat is de AAPV (Alopecia Areata Patiëntenvereniging)? Webmaster Alopecia Vereniging 0 13 november 2009 13:43
Het onderwerp Alopecia Werd Behandeld Door Een Tijdschrift Van Jehovah's Getuigen JaRule17 AA - Algemeen 6 11 mei 2006 15:02
Kan alle hulp gebruiken sweet_muisje AA - Algemeen 17 14 maart 2006 10:53
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 16 september 2005 23:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.