Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 12 januari 2011, 20:11   #31
Jorginho
HaarWeb lid
 
Jorginho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2011
Berichten: 91
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Dat kan niemand met zekerheid zeggen, maar de kans is zeer groot, omdat de hormonen pas na de puberteit in balans komen. Menigeen denkt echter reeds lichamelijk volwassen te zijn op 18-jarige leeftijd en sommigen denken dat op hun 16e al.
De kans acht ik juist zeer klein. Hij is twintig, ziet zelf dat ie haar verliest en wij zien ook dat dit geen haarlijn van een kind is inderdaad. En dan zou het nu op zijn 20ste stoppen ineens. Als ik kijk om me heen bij dibverse mannen die ik al jaren ken en heel regelmatig spreek, dan is bij geen van hen waar het zo begon (of nog heel wat subtieler) het proces stil blijven staan. De meesten zijn nu 28-40 jaar oud. En allemaal op een na verliezen ze haar.

Met mogelijkheden die er nu zijn en zijn wens om niet kaal te worden of diepere inhammen te krijgen, zou ik zeker wat proberen en niet wachten. Terugwinnen is moeilijker dan behouden dacht ik...
Jorginho is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2011, 00:24   #32
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
De kans op verergering bij de topicstarter acht ik bovendien gering, omdat hij schrijft dat aan zijn moeders kant geen kaalheid voorkomt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorginho Bekijk bericht
Als ik kijk om me heen bij dibverse mannen die ik al jaren ken en heel regelmatig spreek, dan is bij geen van hen waar het zo begon (of nog heel wat subtieler) het proces stil blijven staan. De meesten zijn nu 28-40 jaar oud. En allemaal op een na verliezen ze haar....
Dan verschilt jouw kennissenkring aanzienlijk van de mijne: bijna alle mannen in mijn familie- en kennissenkring hebben een volle haardos, sommigen met inhammen, een enkeling waarbij de kruin start met uitdunnen en slechts 2 die grotendeels kaal zijn. Daarbij heb ik het over mannen van 50-65 jaar.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2011, 01:13   #33
Kasper90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 103
Zo mijn haaruitval gaat snel.
Ik ben in 1 dag van geen haaruitval, naar NW 1, naar NW 2- gegaan...

Dat ik haaruitval heb (gehad), is een feit jongens. Ik had vroeger mijn haar vaak naar achter, het lijkt me toch zeer sterk dat ik in al die tijd nooit inhammen heb opgemerkt.

Ik merkte op me 17e het eerst op, toen ging het snel, mede dankzij roaccutane kuur van 6 maanden denk ik (dermatoloog zei dat het niet kon, maar op internet heb ik meerdere verhalen gehoord). Ik denk dat ik rond mijn 17e NW 1 had.

Afgelopen 2 jaar is het naar mijn gevoel idd naar een NW2- getrokken. Ik merk het vooral aan mijn kapsels. Haar naar achter kan gewoon niet meer naar mijn gevoel, heb ik het idee dat er echt iets op mijn hoofd mis. Als ik het recht omhoog doe, merk ik ook dat mijn haar bovenop aan de zijkant dunner/slapper/dood is. Het blijft daar veel minder goed omhoog staan.
Het jammere is alleen dat haar omhoog of naar achter mij het beste staat. Ik zou het wel vet vinden die kapsels weer te kunnen dragen.

Ik zit een beetje te kijken, als ik nog kans wil hebben om terug te gaan naar NW1, lijkt het mij het beste om ASCJ-19/minodoxil te nemen. Volgens mij is ASCJ-19 het enige middel waarbij mensen teruggroei op inhammen waarnemen, of niet ?

Finasteride/dunasteride is voor mij (nog) geen optie. Ik wil niet systemastisch met hormonen gaan rommelen met kans op allerlei bijwerkingen.

Laatst gewijzigd door Kasper90; 13 januari 2011 om 01:27
Kasper90 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2011, 01:40   #34
Jorginho
HaarWeb lid
 
Jorginho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2011
Berichten: 91
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasper90 Bekijk bericht
Zo mijn haaruitval gaat snel.
Ik ben in 1 dag van geen haaruitval, naar NW 1, naar NW 2- gegaan...

Dat ik haaruitval heb (gehad), is een feit jongens. Ik had vroeger mijn haar vaak naar achter, het lijkt me toch zeer sterk dat ik in al die tijd nooit inhammen heb opgemerkt.

Ik merkte op me 17e het eerst op, toen ging het snel, mede dankzij roaccutane kuur van 6 maanden denk ik (dermatoloog zei dat het niet kon, maar op internet heb ik meerdere verhalen gehoord). Ik denk dat ik rond mijn 17e NW 1 had.

Afgelopen 2 jaar is het naar mijn gevoel idd naar een NW2- getrokken. Ik merk het vooral aan mijn kapsels. Haar naar achter kan gewoon niet meer naar mijn gevoel, heb ik het idee dat er echt iets op mijn hoofd mis. Als ik het recht omhoog doe, merk ik ook dat mijn haar bovenop aan de zijkant dunner/slapper/dood is. Het blijft daar veel minder goed omhoog staan.
Het jammere is alleen dat haar omhoog of naar achter mij het beste staat. Ik zou het wel vet vinden die kapsels weer te kunnen dragen.

Ik zit een beetje te kijken, als ik nog kans wil hebben om terug te gaan naar NW1, lijkt het mij het beste om ASCJ-19/minodoxil te nemen. Volgens mij is ASCJ-19 het enige middel waarbij mensen teruggroei op inhammen waarnemen, of niet ?

Finasteride/dunasteride is voor mij (nog) geen optie. Ik wil niet systemastisch met hormonen gaan rommelen met kans op allerlei bijwerkingen.
ASC-j9 biedt werkelijk geen enkele garantie. Ik denk dat de meeste aangesproken zijn door het mogelijke veel zachtaardigere karakter (bijwerkingsprofiel) en foto's waarop je vernietigde receptorsites ziet.

Ik heb gelezen dat het volgende haar aan de voorkant kan laten groeien, ook op de inhammen:
- 15% Minoxidil (verschillende uitvoering)
- 12-15% Xandrox (Dr. Lee, eiggenlijk ook een soort minox)
- Nanominox MS (4 of 5% minoxsulfaat, zonder finas maar wel met andere DHT remmer zoals ketoconazole)
- Nanominox FMS (4 of5% minoxsulfaatmet finas, maar topisch aangebracht)
- Spectral DNC (alweer 5% minoxsulfaat en DHT remmers plus copperpeptiden)
- Spectral DNC-L (zo'n beetje hetzelfde, maar volgens mij met arginine)

Als continuiteit en veiligheid belangrijk is voor je en dat geef je een beetje aan, ben je denk ik met Dr Lee producten en Spectral het beste af. Ik zou zelf voor een lagere minoxdil met toevoegingen gaa, om bijwerkingen te voorkomen.

Succes!
Jorginho is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2011, 03:17   #35
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasper90 Bekijk bericht
Ik zit een beetje te kijken, als ik nog kans wil hebben om terug te gaan naar NW1, lijkt het mij het beste om ASCJ-19/minodoxil te nemen. Volgens mij is ASCJ-19 het enige middel waarbij mensen teruggroei op inhammen waarnemen, of niet ?
Je mag het natuurlijk zelf weten, maar bij ASC-J9 ben je proefkonijn en je krijgt er waarschijnlijk een gele hoofdhuid van, net als bij Spectral DNC(L).
Een optie is om te starten met #768 van minoxidil.com, alhoewel er ook mensen nieuwe haargroei op de inhammen hebben gemeld bij het gebruik van Rogaine Foam(=minoxidil 5%)
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2011, 04:39   #36
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Ik vind je argument om met Fina te beginnen iets te kort door de bocht...Minox is in principe een stuk onschuldiger dan fina en zou in theorie alleen het 'ingesmeerde' gebied targetten.
Fina daarentegen kan veel ernstigere bijwerkingen hebben.

Vind het een typisch westers idee dat we maar een pilletje moeten pakken, want dat is wel zo makkelijk...Als het je niet 3 minuten per dag waard is hecht je ook niet genoeg aan je haar om uberhaupt er iets aan te doen..


Ik heb wel meer werk aan Minoxidil dan 3 minuten per dag. Voor de tijd dat alles is opgedroogt, ben ik makkelijk 2 uur verder. Tot die tijd moet ik niet denken ergens heen te gaan, want het haar zit daar dan te slecht voor (serieus). En pet / muts / turban dragen word niet aangeraden als het nog opdroogt.

Dus vandaar. En ja, een pilletje is wel zo makkelijk inderdaad.
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2011, 08:27   #37
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Dreams Bekijk bericht


Ik heb wel meer werk aan Minoxidil dan 3 minuten per dag. Voor de tijd dat alles is opgedroogt, ben ik makkelijk 2 uur verder. Tot die tijd moet ik niet denken ergens heen te gaan, want het haar zit daar dan te slecht voor (serieus). En pet / muts / turban dragen word niet aangeraden als het nog opdroogt.

Dus vandaar. En ja, een pilletje is wel zo makkelijk inderdaad.
Wat spook jij dan allemaal met die minoxidil (en met je haar) uit?!?! Ik spuit het erop, dep het in, ga nog even computeren en voor ik de deur uit ga wrijf ik wat wax door mijn haar (als ik daar toevallig zin in heb ).
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2011, 12:23   #38
moksel
HaarWeb lid
 
moksel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2009
Berichten: 255
@Fallen Dreams

2 uur bezig met je minox is wel wat veel lijkt me ?

Ik sta zelf 's morgens op, stap onder de douche en droog me hierna gewoon af. Borstel m'n haar even door en maak het goed handdoekdroog zodat ik nog wel een vochtige huid heb. Dan druppel en masseer ik gewapend met m'n borstel de minox op m'n hoofdhuid wat me max 5 minuutjes kost. Dan aankleden en klein ontbijtje van 10 a 15 minuutjes, gel in m'n haar en stap de deur uit. Zo heb ik geen enkele last van de minox.
moksel is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2011, 12:54   #39
the_dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2009
Berichten: 45
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasper90 Bekijk bericht
Zo mijn haaruitval gaat snel.
Ik ben in 1 dag van geen haaruitval, naar NW 1, naar NW 2- gegaan...

Dat ik haaruitval heb (gehad), is een feit jongens. Ik had vroeger mijn haar vaak naar achter, het lijkt me toch zeer sterk dat ik in al die tijd nooit inhammen heb opgemerkt.

Ik merkte op me 17e het eerst op, toen ging het snel, mede dankzij roaccutane kuur van 6 maanden denk ik (dermatoloog zei dat het niet kon, maar op internet heb ik meerdere verhalen gehoord). Ik denk dat ik rond mijn 17e NW 1 had.

Afgelopen 2 jaar is het naar mijn gevoel idd naar een NW2- getrokken. Ik merk het vooral aan mijn kapsels. Haar naar achter kan gewoon niet meer naar mijn gevoel, heb ik het idee dat er echt iets op mijn hoofd mis. Als ik het recht omhoog doe, merk ik ook dat mijn haar bovenop aan de zijkant dunner/slapper/dood is. Het blijft daar veel minder goed omhoog staan.
Het jammere is alleen dat haar omhoog of naar achter mij het beste staat. Ik zou het wel vet vinden die kapsels weer te kunnen dragen.

Ik zit een beetje te kijken, als ik nog kans wil hebben om terug te gaan naar NW1, lijkt het mij het beste om ASCJ-19/minodoxil te nemen. Volgens mij is ASCJ-19 het enige middel waarbij mensen teruggroei op inhammen waarnemen, of niet ?

Finasteride/dunasteride is voor mij (nog) geen optie. Ik wil niet systemastisch met hormonen gaan rommelen met kans op allerlei bijwerkingen.
Ik lees hier precies mijn eigen verhaal. Ik heb ook roaccutane gepakt en ben toen ook veel haar gaan verliezen (toen was ik 19.5). De dermatoloog dacht dat ik kaal ging worden. Aan mijn moeders kant is ook niemand kaal (zowel nonkels als opa). Nu ben ik 21.5 jaar maar nog altijd een lage haarlijn en geen verslechterde inhammen (NW1 denk ik). Ik vind men haar bovenop niet echt dik, maar dat was het nooit. Als mijn haar gewassen en droog is zie je iig geen hoofdhuid.
Benieuwd hoe het uit gaat pakken bij jou.
the_dude is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2011, 02:00   #40
Kasper90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 103
ben ik gek of is het erger geworden
Kasper90 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2011, 02:06   #41
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Kasper,
Het kan beter vergeleken worden als je nu een foto maakt in precies dezelfde positie als een oudere foto.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wat kan ik verwachten???? Tinus AA - Algemeen 40 1 april 2009 11:20
Alopecia: Nagels aangetast, wat kan ik verwachten? Maus74 AA - Algemeen 4 17 september 2008 15:08
Wat kan ik bij een dermatoloog verwachten? petertjuhh AGA - Algemeen 1 7 september 2008 13:41
Wat kan ik gaan verwachten (finasteride)? ralluf Medicijnen/haargroeimiddelen 2 18 augustus 2003 00:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.