Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 januari 2013, 22:37   #46
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Goed punt over die fora. Las eens ergens iemand die een NW0 had, maar korte haartjes vooraan (zoals dat bij vrouwen ook speelt) en een natuurlijke pony (kortere haren vooraan). Daar kwam een verhaal over shortcycling, dat hij de sjaak was, terwijl veel vrouwen meisjes dat ook hebben en dat juist mensen met een lage haarlijn en dik haar dat zo hebben (genetisch bepaald http://jhered.oxfordjournals.org/con...12/543.extract). Maar wat gelul van panische mannetjes kan iemand dan behoorlijk onzeker maken.

het hele probleem met de constante post van Kuit vind ik ook dat mensen die een gewone mooie haarlijn hebben, die hier zitten, gaan denken dat er weten niet wat aan de hand is omdat ze een haarlijn als de zijne als referentie gaan gebruiken.

Om het maar zo te zeggen; ik ken twee oude heren, die beide geweldig haar hebben. Een NW2 op hun 70e. Eentje heeft zelfs een grijze staart in zijn haar. Die zijn dus echt niet kalend.

Laatst gewijzigd door Kniekous; 9 januari 2013 om 22:41
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2013, 23:32   #47
Jelle72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Berichten: 13
Ook BDD waarschijnlijk....

Hier komt een lang verhaal, maar mot het ff kwijt...

Ik denk zelf dat ik al heel lang BDD heb, vanaf m'n 19e zo ongeveer. Richt dit vooral op m'n huid en haar. Heb zelf vanaf m'n 17e redelijk erge acne gehad, dit werd zo erg dat ik meerdere keren heb gedacht om een einde aan m'n leven te maken. (nooit iets ondernomen of iets in m'n hoofd gehaald gelukkig) Heb allerlei zooi, zalfjes, tubes, rolstiften gebruikt om er vanaf te komen. (het was niet alleen een slagveld op m'n gezicht, ook m'n hele rug zat onder, durfde niet meer naar zwembaden etc) Niks hielp, soms stond ik s'ochtends m'n gezicht in te smeren met die troep en dan op school komen met een vuurrood voorhoofd. Dit is zo 2 jaar lang doorgegaan (ben nu 20) Nog steeds is m'n voorhoofd (op m'n wangen zit helemaal niks) onzuiver, als het littekens blijven zal ik ze sowieso moeten laten weghalen. Maargoed daar ben ik nu minder mee bezig. Heb nu wel een soort van 'spiegelangst' opgelopen, het klinkt heel raar. S'ochtends sta ik echt wel soms een half uur voor de spiegel om m'n haar en alles en nog wat goed te doen, als ik het niet goed krijg is m'n hele dag gelijk verpest. Ik zie d'r verder niet heel slecht uit, mensen zeggen dit ook tegen mij maar heb zelf een behoorlijk laag zelfbeeld van mezelf, heb geen idee hoe dit zich ontwikkelt heeft. Ben hier nog niet voor naar een psychiater gegaan. Heb ik ook helemaal geen zin in eigenlijk. (wie wel?) Heb verder ook nog nooit een relatie gehad of ietsdergelijks. Ben ookal jaren behoorlijk onzeker over deze zaken. En dan moet je nagaan dat mijn haarlijn eigenlijk gewoon prima is dus het zal wel iets psychisch zijn denk, weet van mezelf ook wel dat dit niet normaal is. Niemand weet hierover ook gelukkig, alleen m'n ouders valt het soms op dat ik vaak behoorlijk lang doe s'ochtends over m'n haar etc. Ik dacht serieus voordat ik ooit van BDD had gehoord of gelezen dat ik helemaal gek was en dat niemand anders dit probleem heeft... Blijkbaar wel dus..

Laatst gewijzigd door Jelle72; 9 januari 2013 om 23:34
Jelle72 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2013, 00:01   #48
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Ha die Jelle,

Je bent zeker niet alleen. kijk voor de grap eens uitzendinggemist, je zla het maar hebben was een meisje met BDD.

Heel herkenbaar. Volgens mij besef jij, net als ik, zelf ook wel dat het niet zo erg is, maar toch ben je er dan mee bezig. Wat jij zegt had ik zelfs vroeger al wel; lag haar stylen en tanden poetsen e.d.

Jij bent je dus ook bewust van je eigen gedrag? Ik denk dat alleen dat al flink scheelt; dan kun je zelf actie ondernemen (rituelen verkorten en dergelijke). In ieder geval goed dat je hier ziet dat je niet alleen bent. En sterkte!
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2013, 09:31   #49
jordinho10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2012
Berichten: 38
Jelle, ik versta zeker wat je bedoelt.
Je moet daarbij ook onthouden dat je zelf altijd de meest kritische visie hebt.
Dingen die voor jou extra opvallen en waar je je hard op focust (haarlijn, acne, een litteken,...) vallen voor andere mensen minder hard op dan je denkt.
Als je een echte obsessie ontwikkelt, zoals ikzelf, kan je toch proberen om er met wat mensen over te praten. Zowat iedereen in mijn directe omgeving weet van mijn probleem en ondanks het feit dat zij "niks zien", begrijpen ze wel dat obsessief gedrag alles behalve een lachertje is.
Inderdaad, niemand wil graag naar een psychiater maar ze kunnen je wel aanleren om je te focussen op andere aspecten en bepaalde zaken te relativeren.
En BDD of niet, steeds meer mensen krijgen de kunstmatige indruk dat er wat met hen scheelt. De media en reclamebureau's leggen ons constant ideaalbeelden voor waardoor je jezelf bijna automatisch hiermee vergelijkt.
Ik zou zeggen : probeer er met wat vrienden over te praten, echte vrienden begrijpen je problemen wel los van wat ze zelf zien. Als je er zelf niet vanaf raakt, zoals ik, wees dan niet beschaamd om professionele hulp te zoeken. Beter ff door die zure appel bijten, dan je jarenlang slecht te voelen over jezelf.
jordinho10 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2013, 12:08   #50
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Kijkend dat je ene mooie haarlijn hebt, hebben vrienden dan niet zoiets (als ze zelf minder haar hebben) Waar heb je het over?
(Herinner me hier bijvoorbeeld een boze Tiuri toen ik eens een foto plaatste).

Een psychiater zal altijd objectiever met zaken om kunnen gaan en je inderdaad technieken aan kunnen leren om met je onzekerheden om te gaan.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2013, 12:45   #51
jordinho10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2012
Berichten: 38
Het is wederom gebeurd. Ik vond de commentaren hier voor mezelf te positief, en vond de foto ook niet naar mijn waarnemingen.
Met als gevolg natuurlijk dat ik, terwijl ik het mezelf beloofd had niet meer te doen, met m'n iphone en flits weer aan de slag ging.
Ik ben nu meer dan ooit overtuigd dat ik op weg naar een NW3 ben en hieronder in mijn ogen het bewijs.

http://postimage.org/image/4nr3o9xsz/

Dat is dus wat ik bedoelde met het dunnere haar. De pijl geeft duidelijk de zone aan waar het haar dunner wordt, terwijl daar al een inham zit. Maw het haar trekt zich naar binnen richting NW3.
Ik was even uit mijn dal aan het klimmen maar dit is weer een serieuze klap voor m'n kop. Ik weet best dat dit "ingezoomd" is en dat mensen het geheel zien, maar dit lijkt me vrij duidelijk.

De enige oplossing voor mij is mijn haar gewoon naar voor duwen en maskeren met het dikke haar.

http://postimage.org/image/fzpdc4y2v/

Ondanks mijn eigen goede raad, kan ikzelf dus weer terug naar af.
Spijtig genoeg kan ik pas op maandag weer bij de psychologe terecht, worden nog 4 lange dagen...
jordinho10 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2013, 13:14   #52
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Op deze foto lijkt het zelfs mooier! Je hebt van jezelf altijd al een widows peak, of niet?

Beteje ene jonge Andy garcia, en die is nu oud en heeft alles nog. http://www.google.nl/imgres?um=1&hl=...r:43,s:0,i:257

Er is volgens mij ook geen echte verdunning. Haar op die plaatsen maakt vaak een whorl, is bij vrouwen daar ook iets korter en anders van structuur, dus je maakt jezelf inderdaad gek. Zelfs op die foto van boven ziet het er erg mooi uit.

Dat is het funsete van BDD; vaak kan iemand anders geen rust bieden.

Laatst gewijzigd door Kniekous; 10 januari 2013 om 13:22
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2013, 13:23   #53
jordinho10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2012
Berichten: 38
Bedankt Kniekous, maar deze beelden zitten weer enkele dagen in m'n hoofd.
Verdunning of niet, die 'sprieten' maken me helemaal gek.
Ik heb inderdaad altijd al een widows peak gehad maar die close-up beelden gaan voor mij echt steenhard naar binnen, klaar voor landingsbaanvorming.
Ik krijg op dit moment zelfs geen hap door m'n keel.
Bverrotti is waarschijnlijk de enige die op dit forum mijn haar in real life heeft gezien dus ik weet niet wat hij daar op te zeggen heeft...
jordinho10 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2013, 13:26   #54
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Wat vreselijk irritant moet dat zijn, een normale haarlijn hebben voor je leeftijd en dan zo panikeren. Echt een angstoornis dus; vreselijk!

Het verrotte is dus ook dat positief commentaar averechts werkt. Heb je telkens als iemand iets positiefs over je haar zegt deze reactie?

Mijn gedachte is ook dat als een haartransplantatiekliniek zegt dat ze je niet transplanteren, dan heb je zeker weten een goede kop met haar. Ze willen immers dolgraag wat verdienen.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2013, 13:34   #55
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Tja, op die foto is het wel ietsjes dunner achter het stukje haarlijn dat je hardnekkig een inham blijft noemen. Misschien was je dus inderdaad op weg van je huidige NW1 naar een aarzelend NW2-tje. Wil je dat graag horen? Ik gebruik expres het woord 'was', want met finasteride heb je de boel wel aardig verankerd, schat ik zo.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2013, 14:31   #56
jordinho10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2012
Berichten: 38
Wel, dat aangeduide stukje daar gaat het nu al al die tijd om. Als ik me druk maakte om m'n haar dan was dat daarom, als ik in de spiegel keek, was dat naar dat stukje, als ik men (toen nog) langer haar had, probeerde ik dat stukje te bedekken. Ik heb ,door dat haar vroeger naar voren te plakken, eigenlijk een valse (rechte) haarlijn gecreëerd en had dat beeld bijna als waarheid aangenomen. Sinds ik daar mee ben gestopt lijkt het dus alsof m'n haar immens is "ingehamd". Het kostte me enorme moeite om die foto's te nemen, noem dat dunner stukje gerust mijn nemesis.
Ik vond echter dat ik deze foto er op moest zetten om die ene autoruit-foto te nuanceren (slechte kwaliteit, mss was de belichting toch niet realistisch etc...).
Zoals je wel merkt leef ik van bevestiging, wat mensen zeggen: ik neem het meestal aan, behalve dan dat haar. En inderdaad, de positieve commentaar maakt me extra argwanend al moet ik bij deze wel stellen dat bovenvermelde foto "de ergste" is die ik kan nemen.
Ik heb geen idee wat de NW schatting zou zijn met deze nieuwe foto in het achterhoofd, maar in mijn ogen is dat bijna een 3.
Als jullie nog steeds over een volwassen haarlijn spreken en NW1, dan denk ik dat ik mezelf een stevige reality check moet geven.
Toch al bedankt voor de reacties.
jordinho10 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2013, 14:46   #57
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Het probleem zit niet in het hebben van werkelijk haarverlies maar in jouw angstgedachtes.

Mijn haarlijn is ook niet symmetrisch, rechts is hij anders dan links. Mijn haar groeit overdreven naar rechts, dus normaal valt daar haar overheen en er zit ook nog eens een wervelwindpatroon. Vrouwen in mijn familie hebben hetzelfde. Vaka zie je bij anderen ook niet het haar, waarbij het teruggetrokken wordt. http://stockpodium.assetsdelivery.co...k081000019.jpg (Niet voor andere doeleinden gebriiken Anthonie! )

Jouw haarlijn is juist prima, niemand zal hetgeen jij beschrijft ooit zien als kaalheid. Het is jouw perfectionisme en het is jouw obessie die het erg maken voor jezelf.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2013, 15:09   #58
jordinho10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2012
Berichten: 38
Bedankt Kniekous & AnthonieH.
Ik heb bij deze dus mijn haarprobleem duidelijk in kaart gebracht met die foto's en als ook jullie dit als een goede haarsituatie beschouwen, dan zit er inderdaad wel iets fundamenteels fout bij mezelf. Alle positieve commentaar heb ik in de wind geslagen en afgedaan als stroop aan de baard.
Ik vrees dat mijn zelfbeeld wel volledig mis zit en daar zal die "vervalste haarlijn" van vroeger zeker wel voor iets tussen zitten.
Ik merk bij mezelf nog steeds dat constante vergelijken met NW0's zullen we het maar noemen. Het feit dat ik verder tevreden ben over mezelf (dat kan ik allemaal wel accepteren) maakt dat 'haarprobleem' extra erg.
Mijn leven zit verder ook wel goed dus dit is eigenlijk mijn enige probleem, weliswaar een immens probleem in mijn ogen.
Ik vrees dat ik van "de ideale haarlijn" onbewust een doel heb gemaakt dat ik nooit kan bereiken. Het zal voor velen hier herkenbaar zijn maar als je dat wat je het hardste in deze wereld wil, niet meer kan bereiken, dan zorgt dat voor flink wat frustratie.

Anyway, ik ga alleszins deze discussie proberen meenemen naar de volgende sessie bij de psychologe in de hoop mezelf daar tot inkeer te kunnen brengen.
jordinho10 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2013, 15:52   #59
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
En het mooist van alles is; andere mensen op straat, die lopen vrijwel allemaal met zo'n vervalste haarlijn. Veel vrouwen hebben hun haar niet strak naar achter gedrukt, want zo valt haar van zichzelf helemaal niet.

Mijn opa moeders kant had ene NW1 op zijn 80e,zijn jongere broer had eveneens veel en dik haar maar op die leeftijd een sterke NW2 (altijd al). Beide zijn prima te doen. Overigens op bladingblog staat iemand die zijn haar heeft laten transplanteren naar jouw haarlijn; onder de nomere Holywood Harlines......http://www.baldingblog.com/2005/10/1...r-transplants/

jouw haarlijn is lager en dikker bezaaid en natuurlijk!

Laatst gewijzigd door Kniekous; 10 januari 2013 om 16:06
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2013, 19:03   #60
Jelle72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous Bekijk bericht
Ha die Jelle,

Je bent zeker niet alleen. kijk voor de grap eens uitzendinggemist, je zla het maar hebben was een meisje met BDD.

Heel herkenbaar. Volgens mij besef jij, net als ik, zelf ook wel dat het niet zo erg is, maar toch ben je er dan mee bezig. Wat jij zegt had ik zelfs vroeger al wel; lag haar stylen en tanden poetsen e.d.

Jij bent je dus ook bewust van je eigen gedrag? Ik denk dat alleen dat al flink scheelt; dan kun je zelf actie ondernemen (rituelen verkorten en dergelijke). In ieder geval goed dat je hier ziet dat je niet alleen bent. En sterkte!
Heb het even opgezocht en gezien, jesus wat extreem zeg, dan vind ik het bij mij nog meevallen. Als ik het zo zie heb ik er misschien een vrij lichte vorm van. Vanochtend was ik binnen een paar minuten klaar met alles gelukkig. (out of bed look een beetje aanpassen) Maar d'r zijn ook dagen dat ik compleet gestrest raak als 1 plukje haar bv niet goed valt of niet wilt gaan zitten, als m'n haar niet goed zit of ik heb s'ochtends toch nog wat puistjes voel ik me echt extreem slecht en meisjes bv durf ik dan al helemaal niet aan te kijken in de bus bv, dan heb ik vaak gelijk een slechte dag. Als ik dan thuis ben (na school bv) check ik gelijk me haar weer of alles nog een beetje fatsoenlijk zit, zo niet, gaat het weer overnieuw. Is dit nou BDD of gewoon heel ijdel? Kweet het echt niet...
Jelle72 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.