Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 11 april 2013, 21:27   #1
3000grafts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2013
Berichten: 103
HT als 24 jarige

Ik ben van plan een HT te gaan doen.
Nu ben ik 24 jaar, slik ik nog geen medicijnen. Direct na de behandeling ga ik minoxidil gebruiken eventueel in combinatie met het starten van fina.
Er werd me verteld dat ik nu niet meer kan starten met finasteride, omdat je dan eerst een tijdelijk uitval van haren komende 6 maanden krijgt en er dus geen HT komende 6 maanden mogelijk is.
Gaat deze HT zinloos zijn? Er werd na het sturen van foto's aangeraden 2700 tot 3000 grafts te laten plaatsen.

Alle info is welkom, bedankt.

Laatst gewijzigd door 3000grafts; 11 april 2013 om 21:29
3000grafts is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2013, 21:43   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Probleem is -voor de kliniek- dat de uitkomst van hoe je coupe er gaat uit zien na 6 maanden een tikje onzekerder is. Dalijk krijg je de HT, begin je met fina en krijg je een vreselijke mega giga shedding die nooit over gaat. En dan krijgt de kliniek de schuld.

Maar goed, de kans op een serieuze shedding is niet zo groot en het gaat altijd wel over. Toch zou ik ook nooit 2 stappen tegelijk zetten. Dus ... eerst minox ... na een half jaar fina .... en dan na weer een half jaar een HT. Dat zou volgens mij het snelste pad moeten zijn.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2013, 21:49   #3
3000grafts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2013
Berichten: 103
Bedankt voor je reactie, maar dat is voor mij geen optie. Dat zou betekenen dat ik het komende jaar nog geen HT kan ondergaan. Dan vervolgens duurt het nog ongeveer een jaar voor ik resultaat heb van de HT. Dat zou dus betekenen dat ik nog 2 jaar kaal (schaal 3) blijf. Daar heb ik als 24 jarige weinig zin in.
Dan maar het risico dat ik over een paar jaar weer onder het mes mag.

Ik heb mijn haar nu op 5 millimeter, maar het staat me gewoon echt niet.
3000grafts is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2013, 22:01   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 3000grafts Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie, maar dat is voor mij geen optie. Dat zou betekenen dat ik het komende jaar nog geen HT kan ondergaan. Dan vervolgens duurt het nog ongeveer een jaar voor ik resultaat heb van de HT. Dat zou dus betekenen dat ik nog 2 jaar kaal (schaal 3) blijf. Daar heb ik als 24 jarige weinig zin in.
Dan maar het risico dat ik over een paar jaar weer onder het mes mag.
Dat risico is beperkt. Ik zou het als 24-jarige misschien ook wel gokken. Maar begin in ieder geval niet tegelijk met minox en fina.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2013, 22:09   #5
3000grafts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2013
Berichten: 103
bedankt voor je tip. leuk dat je begrijpt hoe vervelend het als 24 jarige is om al op schaal 3 te zitten.

overigens, wat vind je als esteworld zegt dat ik in 1 behandeling van circa 2700 tot 3000 grafts naar schaal 0 (niet kalend) kan gaan? is dit realistisch? met 45 per cm2. of moet ik vrijwel zeker weer een keer terug?
3000grafts is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2013, 22:15   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 3000grafts Bekijk bericht
bedankt voor je tip. leuk dat je begrijpt hoe vervelend het als 24 jarige is om al op schaal 3 te zitten.

overigens, wat vind je als esteworld zegt dat ik in 1 behandeling van circa 2700 tot 3000 grafts naar schaal 0 (niet kalend) kan gaan? is dit realistisch? met 45 per cm2. of moet ik vrijwel zeker weer een keer terug?
Ik ken je situatie en je verwachtingen niet. Als je bij NW0 denkt aan de haardos die je aan het eind van je puberteit had, dan ben ik bang dat je teleurgesteld gaat raken. En een tweede behandeling is altijd iets waar je rekening mee moet blijven houden.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2013, 22:21   #7
3000grafts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2013
Berichten: 103
duidelijk. ik ga er niet vanuit dat het wordt zoals het ooit was, maar wel zo goed dat anderen straks niet meer kunnen zien dat ik kalend begin te worden/en of een HT heb ondergaan in de gebieden die nu kaal zijn bij me. ik wil begin juni de ingreep gaan doen (helaas voor de zomer in nederland, maar dat maakt niet uit voor me).
3000grafts is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2013, 12:01   #8
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Ik zou de minox achterwege laten en starten met Fina.
Niet meteen met de bekende "kwart pil" (dus 1,25mg), maar met bijv. 0,5.

Is wel wat moeilijker verdelen, maar wat je eventueel zou kunnen doen is een de fina pil "crushen" en het poeder in 10 gelijke delen verdelen.

Dat kan met een (helaas peperdure) weegschaal.

Tot de HT op die 0,5mg blijven en 3 mnd na de HT verhogen naar 0,75mg en doorgroeien naar 1mg/1,25mg.

Minox vlak voor of na een HT is vragen om problemen.

24 is jong omdat je niet weet hoe het verdere verloop is, maar ik begrijp dat je in je beste jaren deze stap wilt zetten.
Zelf was ik 28 bij mijn eerste HT en 29 bij mijn tweede.
Ik heb het geluk gehad dat de situatie niet is verslechterd.

succes.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2013, 16:11   #9
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
HC heeft gelijk over de minox. Beginnen, stoppen voor de HT en weer doorgaan is erg onhandig.

Ik ging uit van mijn ideaalplaatje waarin haast geen rol speelde ... eerst smeren, dan slikken en tot slot pas in je laten snijden
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2013, 17:02   #10
3000grafts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2013
Berichten: 103
Haircoach, kun je me vertellen waarom je een jaar na je eerste HT al een tweede hebt gedaan? welke methode gebruikten ze bij de eerste HT? want ik heb weinig zin na een jaar al een tweede HT te moeten ondergaan.....

en minox vlak na een HT is vragen om problemen vind ik ook interessant.
de chirurg bij esteworld zei juist dat ik een aantal maanden na de HT moest gaan starten met minox in combinatie met fina om zeker te zijn dat de andere plekken onaangetast blijven...
3000grafts is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2013, 11:24   #11
3000grafts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2013
Berichten: 103
Ook voor mij zit het erop. Vannacht teruggekomen uit Istanbul. Uiteindelijk had ik voor Esteworld gekozen vanwege de ervaringen hier op het forum en de aanbieding die ze me konden doen.

Ik ben een tijdje niet op dit deel van het forum geweest en zie dat er inmiddels al ontzettend veel ervaringen van Esteworld zijn bijgekomen dus ik zal het kort houden.

Service ophalen vliegveld, regelen hotel, brengen en halen kliniek, engelse taal etc allemaal prima. Maar het blijft Turkije en dat is ondanks dat dit echt een chique kliniek is wel nog te merken. Ook het feit dat ze zo ontzettend succesvol zijn qua aantallen behandelingen zorgt ervoor dat je jezelf een voorwerp op een lopende band gaat voelen.
Vlot komt er iemand binnen om even alles te bekijken en er is vrij weinig mogelijk qua eigen inbreng. Maar dan merk je dat ze ondanks dat alles in een sneltreinvaart gaat wel kundig zijn en dat ze wel proberen echt een mooi resultaat te behalen. Je kunt het echt zien als een ''fabrieksbehandeling'' om het zo te zeggen. En daar is natuurlijk helemaal niks mis mee als het goed gebeurt. Maar verwacht geen koninklijke behandeling, maar daar kies je ook helemaal niet voor als je voor Turkije kiest.

Grootste negatieve punten voor mij:

-waar je niet om vraagt krijg je niet. ik moest 2 keer vragen om mijn garantiebewijs na afloop en pas toen ik het voor de derde keer vroeg kreeg ik het bewijs.

-er werd me op de behandeldag verteld dat het maximaal aantal haalbare grafts op een dag van esteworld rond de 2350 was. oke? ik had betaalt voor een offerte waarin tussen de 2700-3000 stond en heel veel voor mij op dit forum hadden soms zelfs 3500 tot 4000 grafts gekregen op een dag.
doordat ik duidelijk minder grafts nodig had dan wat ik in de offerte had staan
heb ik toen ter plekke een (kleine) korting gekregen.
ze vertelden dat je bij hun betaalt voor de behandeling, ongeacht het aantal grafts. dus of ze op de dag dan eerder klaar zijn of later, afhankelijk van het aantal grafts, maakt niet uit.

Conclusie:

Je krijgt een goede 'fabrieksbehandeling'.
Ik ben zeer positief, ondanks de negatieve punten, omdat je gewoon niet mag klagen over goede uitleg of uitstekende service als je voor een uitstekende prijs een goede behandeling krijgt.
De service/luxe/uitleg etc van de behandeling is ongetwijfeld een stuk beter in Nederland, maar de behandeling zelf is gewoon prima. En als je dan ziet dat de prijs de helft tot 3x goedkoper is en daar zit de reis en verblijf zelfs bij, dan kan ik het iedereen aanraden.

Ik zal binnenkort nog wat foto's plaatsen.

Groet,
3000grafts is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2013, 11:35   #12
ziezo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2011
Berichten: 142
Het is inderdaad een fabriek geworden en ik vraag me af of de kwaliteit nog steeds hetzelfde is als toen hun contactpersoon hier voor het eerst zijn ervaring deelde. Ik zie foto's van mensen waarvan het resultaat tegenvalt. Het zegt veel over hun werkwijze als ik je verhaal over het maximaal te transplanteren aantal per dag lees. Dit wekt weinig vertrouwen.
ziezo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2013, 15:33   #13
Haartransplant
HaarWeb lid
 
Haartransplant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2011
Locatie: Utrecht
Berichten: 109
Geslacht:
@ 3000 grafts. Heb je al besloten wat je (eventueel) gaat nemen om bestaande haren te behouden?
Haartransplant is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2013, 21:00   #14
3000grafts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2013
Berichten: 103
Minox, ik weet nog niet precies wanneer maar in de komende weken.
3000grafts is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 21:28   #15
3000grafts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2013
Berichten: 103
kleine week na de HT nu.

gebied is al bijna niet meer rood, maar ervaar wel veel jeuk, vergelijkbaar met een heleboel insecten die tegelijk op het hoofd rondlopen.

bij het wassen vind ik het lastig de lotion goed uit te wassen na het intrekken, er blijft altijd wat tussen de haartjes zitten en ik wil de grafts niet beschadigen dus ik wrijf het er ook niet uit.
iemand die weet vanaf welke dag je zeker kunt zijn dat er geen grafts meer zullen beschadigen en je gewoon weer kunt gaan inwrijven/wassen zoals voor de HT?

foto's een paar week voor de HT en vlak na de HT in de wachtruimte van de kliniek.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg foto (3).jpg‎ (41,6 KB, 1207x gelezen)
Bestandstype: jpg foto (47).jpg‎ (152,2 KB, 1217x gelezen)

Laatst gewijzigd door 3000grafts; 27 juni 2013 om 22:17
3000grafts is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.