Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 15 oktober 2002, 13:03   #1
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Kan haaruitval niet blijven bij inhammen?

Hoi,

Ik weet niet meer sinds wanneer ik inhammen heb. Ik kan mij ook niet herinneren, wanneer het begonnen en ontwikkeld is. Nu heeft mijn moeder ook inhammen (ook al toen ze klein was) en mijn vader had het ook al heel vroeg (en die is nu nog steeds niet helemaal kaal).

Nu is mijn vraag: kunnen inhammen tot de natuurlijk aangeboren haargrens behoren? Dus dat zie niet gevormd worden als gevolg van beginnende kaalheid, maar gewoon altijd al zo zijn geweest?

Bedankt
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2002, 22:53   #2
Uitgeblust
Alle beetjes helpen!
 
Uitgeblust's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 224
.
En je hebt ook geen foto's van je jongere jaren! Met inhammen geboren lijkt me flauwekul! Maar ja, op elke regel bestaan uitoznderingen!
Uitgeblust is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2002, 10:12   #3
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Nee vroeger had ik het nog niet, of in ieder geval is het mij toen niet opgevallen. Maar net zoals met zoveel lichamelijke kenmerken, zou de haargrens ook pas gevormd kunnen worden op een bepaalde leeftijd.(?)

Je ziet ook veel dames met inhammen, dus zo vreemd is mijn gedachte niet.

Het is net als, dat op dit forum iedereen direct haaruitval relateerd aan beginnende kaalheid. Het hoeft allemaal nog niets te betekenen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2002, 12:10   #4
Uitgeblust
Alle beetjes helpen!
 
Uitgeblust's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 224
.
Wat ik je wel kan vertellen is dat het hoofd groeit in formaat. Het gebied waar haar groeit blijft redelijk constant na je 12e jaar. Als je hoofd nou groeit, maar je haargrens niet mee groeit (wat bij velen het geval is), dan kan je voorhoofd wat toenemen en kunnen inhammen onstaan, zonder dat er sprake is van kaalheid en ook is hier niets aan te doen, omdat je geen 'slapende' haarfollikels op die plekken hebt!

Mijn theorie ... :p
Uitgeblust is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2002, 22:35   #5
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Dus je geeft wel toe, dat het mogelijk is, dat inhammen behoren tot een normaal gevormde haargrens en dus niet gevormd worden, door het niet meer werken van die follikels?

Of zit je nu gewoon uit je nek te l*llen? Als dat het geval is: schaam je. Dit is een serieus onderwerp en het kan misschien ook voor velen een grote gerustelling geven.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2002, 04:22   #6
Uitgeblust
Alle beetjes helpen!
 
Uitgeblust's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 224
Citaat:
Originally posted by Haarmannetje
Dus je geeft wel toe, dat het mogelijk is, dat inhammen behoren tot een normaal gevormde haargrens en dus niet gevormd worden, door het niet meer werken van die follikels?

Of zit je nu gewoon uit je nek te l*llen? Als dat het geval is: schaam je. Dit is een serieus onderwerp en het kan misschien ook voor velen een grote gerustelling geven.
Ik lul niet uit mijn nek, integendeel! Ik gebruik mijn gezond verstand en enige logica om jouw geval te verklaren!

Stel jezelf nu eens de vraag:
- Heb ik overmatige haaruitval?
- Is mijn haardichtheid enorm afgenomen?

Het tweede houdt verband met het eerste ... maar als je last hebt van teveel haaruitval, dan zou ik er snel wat aan gaan doen! Anders is het natuurlijk en mag jij nog van geluk spreken ...
Uitgeblust is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2002, 09:50   #7
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Wat is overmatig haaruitval? Kijk, ik ging er pas op letten, toen ik die reclame van TelSell eens een keer zag. Bij ieder haartje die ik toen te pakken had, dacht ik: "Oh nee!!!!". Dat bleek achteraf toch een beetje overdreven. Dat is nu trouwens precies de manier waarop TelSell dat product verkoopt, ze maken je gewoon bang, maar dat is een andere discussie. In ieder geval is het volgens mij vrij normaal, dat je bij een wasbeurt wat meer haren op je handen hebt, dan je zou denken. Je gaat immers overal doorheen en haren die wellicht al uitgevallen waren, neem je ook mee. Op mijn kussen heb ik ook vrijwel geen haren (hooguit een haar of 3), dat zouden er bij overmatig haaruitval toch wel meer moeten zijn. (?)

Ik heb wel dun haar. Dat betekent dun haar in de zin van diameter en niet van inplant. Dat heb ik altijd al gehad. Dus vooral als het dan nat is, zie je de hoofdhuid, maar dat is ook aan de zijkant.

In ieder geval neemt het niet weg, dat ik er mee bezig ben. Op een gegeven moment kom je toch op een leeftijd, dat bepaalde biologische factoren een rol gaan spelen. Zeker bij een geval van kaalheid, als dat ook nog eens veel in je familie voorkomt, zij het op vrij late en acceptabele leeftijd (mijn vader in ieder geval pas vanaf zijn 40ste). Als het bij mij pas op mijn 40 echt minder wordt, dan so be it! Maar op jonge leeftijd is het wel een probleem en dan probeer je toch wat zekerheid te krijgen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2003, 18:43   #8
Savior
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2001
Berichten: 24
DIe inhammen van je, zijn die groot? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat echte inhammen tot een natuurlijke haarlijn behoren. Zeker niet als je ze vroeger ook niet had.
__________________
Never give up
Savior is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2004, 15:41   #9
bertstudent
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2004
Berichten: 18
Kan haaruitval niet blijven bij inhammen?

Dag mensen,

Ik ben 21 jr en heb altijd al dun haar gehad....en altijd al beetje inhammen, maar die zijn in de loop der jaren wel dieper geworden...ookal hebben beide opa's en mn vader gewoon haar...

Kan ik er echt vanuit gaan dat ik kaal wordt, aangezien het verloop van AA volgens mij altijd met inhammen begint, of hoeft dit niet zo te zijn?

gr Bert
bertstudent is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2004, 16:10   #10
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Nee, het hoeft niet zo te zijn. Heeft één van je opa's, je vader of één van je ooms bijvoorbeeld ook inhammen, maar verder wel gewoon haar? Als dat zo is, kan het zijn dat je kaalheid zich niet verder dan dat vordert. Misschien moet je eens vragen aan die mensen (als die er zijn) wanneer het bij hun begon.

Het verloop van AA begint niet altijd met inhammen. Het kan ook op de kruin beginnen of gewoon difuus.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2004, 18:50   #11
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
een veranderende haarlijn is een normaal verschijnsel van het ouder worden, veel maan krijgen wat inhammen, zoals haarmannetje zegt hoeft dat nog niks te betekenen.
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2004, 20:32   #12
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
een veranderende haarlijn is een normaal verschijnsel van het ouder worden, veel maan krijgen wat inhammen, zoals haarmannetje zegt hoeft dat nog niks te betekenen.
neej ok maar als je dat al op je 21ste krijgt vrees ik het ergste... gelukkig is er fina / duta
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2004, 12:59   #13
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
neej ok maar als je dat al op je 21ste krijgt vrees ik het ergste... gelukkig is er fina / duta
Hoeft niet altijd hoor. Ligt eraan wat de oorzaak is van de haaruitval. Als beide kanten van de familie niet "lijdt" aan AA, dan zou ik zeker niet direct conclusies trekken. Maar zoals ik al zei moet bertstudent even rondkijken in zijn familie of er opa's/ooms/neven zijn die wel gewoon hun haar hebben, maar daarbij wel inhammen en dan is het natuurlijk ook handig om te weten wanneer heb bij die desbetreffende personen begonnen is.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2004, 01:25   #14
eef64
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 4
inhammen

Hai,
mijn inhammen worden steeds dieper, ben nu 40, maar heb verder een mooie bos met haar.
Deze inhammen had ik ook al toen ik jong was, maar heb het is de laatste jaren dieper geworden.
Zou het ook zo kunnen zijn dat het stopt, heb geen haaruitval of zo, of is dit niet te stoppen ?
eef64 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2004, 11:10   #15
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Hallo,

Als ze groter worden heb je waarschijnlijk wel last van kaalheid, maar gezien je leeftijd, zal het niet zo snel gaan (dat is de theorie). Er zijn geen wondermiddelen, je moet het voor jezelf overwegen. Ik zou zeggen, kijk wat rond in op dit forum, waar veel mogelijkheden besproken worden.

Maar goed, vind je het op je 40ste echt nog erg dat je inhammen hebt?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Werken Finasteride en Minodoxil wel of niet op inhammen? SjonKanon Medicijnen/haargroeimiddelen 17 25 september 2006 17:20
16 en al diepe inhammen, help!!!!!!!! flyehigh1987 AGA - Algemeen 92 29 september 2004 01:04
ten EINDE raad... vschoors Haarproblemen bij vrouwen 5 18 november 2003 16:28
Resultaten Fina bij inhammen Visitor Medicijnen/haargroeimiddelen 3 25 november 2002 21:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.