Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 juli 2016, 12:36   #1
A321
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2016
Berichten: 57
Geslacht:
FUE 850 grafts | Hairplus Medical Care te Barendrecht

Een aantal weken heb ik mijn haartransplantatie laten doen bij Hairplus Medical Care te Barendrecht.
750 tot 1250 grafts voor de inhammen. We gingen uit van 750 grafts, maar mogelijkheid tot 1250 grafts. Redelijk kleine ingreep dus.

Ik werd om 08:50 ontvangen door een assistent met gebrekkig Nederlands. Geen punt, als ze maar weet wat ze doet. Ik mocht gelijk meelopen om het één en ander door te nemen. Hier verwachte ik dat er nog eens naar mijn haar werd gekeken, het aantal grafts werd doorgenomen, maar nee… Ik kreeg wat te drinken en een formulier voor me of ik dat even wilde tekenen. ‘’Je hoeft het niet te lezen want dit formulier heb je al eens gekregen’’. Ik vond dit nogal direct. Al zou ik het formulier al 10x hebben gekregen, ik teken hier niet voor ontvangst van de post.

Vervolgens mocht ik meelopen om te worden geschoren en de haarlijn te tekenen. Dit ging niet zonder slag of stoot. De assistent en de arts (Dr. Biparvar) begonnen de haarlijn te tekenen. Ik gaf aan of deze haarlijn niet té was. Poging 2, en weer vond ik de haarlijn niet goed. Bij de derde poging zeggen hoor ik beide zeggen: ‘’Ja kijk! Nu is hij goed!’’ Nu was ik inderdaad tevreden. Het punt is dus dat ze pas bij de derde keer enthousiast waren over hun eigen getekende haarlijn. Wees dus duidelijk niet bang om bij de eerste pogingen te corrigeren.

In de behandelkamer aangekomen kon ik gaan liggen. Comfortabele ligstoel, grote televisie en je wordt goed verzorgd. De verdoving is niet fijn, maar daar moet je doorheen. Op het laatste moment verdwijnt de assistent van het begin, en komt er een nieuwe assistent binnen. Wat mij betreft geen probleem. Ik hoor de nieuwe assistent zeggen ‘’1250 grafts he?’’ Ik zeg ‘’Ehm, nee? 750 grafts en vanaf daar kijken we hoeveel extra nodig is.’’ ‘’Oh echt?’’ Dit wist ze dus niet en moest ze op het allerlaatste moment nog even navragen aan de arts in een andere behandelkamer. Ik vind het echt niet erg dat ik een andere assistent krijg, maar communiceer tenminste even met elkaar over de patiënt die er ligt.

De behandeling ging goed. Twee leuke en vrolijke assistentes die lekker met je doorlullen over koetjes en kalfjes. Wel kwam de opmerking ‘ik heb een dronken boortje’ voorbij terwijl ze in het donorgebied bezig waren. Ik kon er wel om lachen, maar tegelijkertijd wil je zoiets liever niet horen.

Einde behandeling. Uiteindelijk zijn er 850 grafts geplaatst. Nog voor ik fatsoenlijk was omgekleed en uit de behandelkamer was werd me al gevraagd hoe ik wilde betalen.

Uiteindelijk het eindgesprek met de vrouwelijke arts mevrouw Biparvar. Hier werd niet bepaald uitgelegd wat ik de komende tijd kon verwachten. Ik kreeg een blad met instructies waarop stond wat ik komende weken moest doen. Voor de rest stelde ik maar vragen, en zij gaf antwoord. Als ik iets niet vroeg, werd het me niet verteld. En tja, ik heb net 8 uur lang gelegen, hoofd met verdoving, ik kon me 1 2 3 niet alle vragen bedenken. Terug in de auto heb je dus die momenten van ‘’Shit, dat had ik nog moeten vragen.’’ Wel mocht ik altijd bellen voor vragen, maar dat is met behulp van dit forum ook niet meer nodig.


Hercontrole is over een jaar. Dat vind ik vrij lang? Ik verwacht toch wel een hercontrole na een maand, om maar te zien hoe het er uit ziet.

Uiteindelijk zijn er dus 850 grafts gezet. Hiervoor is €2350,- gerekend.

Omdat ik niet van plan was een review te schrijven heb ik de foto’s van de eerste twee weken weer verwijderd… Ik ben nu toch van plan het bij te gaan houden, omdat ik mijn bijdrage voor anderen wil leveren om een bepaalde kliniek wel/niet te kiezen.

Onderaan de foto nadat het ik kaal ben geschoren, en de haarlijn is getekend. Duidelijk te zien zijn de inhammen waaraan ik mij laat behandelen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 2.jpg‎ (130,1 KB, 580x gelezen)
A321 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2016, 12:41   #2
A321
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2016
Berichten: 57
Geslacht:
-----2 weken na behandeling-----

Ik zit nu in de tweede week na de behandeling. Geen jeuk, geen korstjes, en tot nu toe ook niet veel uitval van de haren. Het donorgebied is zo goed als herstelt!

Het witte spul dat jullie zien op de inhammen is van Minoxidil. Erg vervelend, maar vind er maar geen oplossing voor....

Je ziet op de foto van bovenaf dat de kaalheid weer ver is doorgetrokken De foto is wel genomen met veel licht van boven.

Nu het haar langer wordt zie je steeds meer het verschil tussen het getransplanteerde gebied en mijn eigen haar. Wel ben ik erg blij dat er weer een haarlijn te zien is. Wat vinden jullie er tot nu toe van?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 3.jpg‎ (86,6 KB, 404x gelezen)
Bestandstype: jpg 4.jpg‎ (96,5 KB, 359x gelezen)
Bestandstype: jpg 5.jpg‎ (140,8 KB, 431x gelezen)
Bestandstype: jpg 6.jpg‎ (143,6 KB, 360x gelezen)
Bestandstype: jpg 7.jpg‎ (66,1 KB, 385x gelezen)

Laatst gewijzigd door A321; 14 juli 2016 om 12:43
A321 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2016, 22:18   #3
anderhalfoog
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2016
Berichten: 36
Geslacht:
Wow. Ik vind het heel erg onprofessioneel overkomen allemaal. Ik heb ook contact gehad met deze partij maar heb er vanaf gezien. Erg drammerig. Maar goed. Ben je tevreden tot nu toe?
anderhalfoog is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2016, 11:25   #4
hijzonderhaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2014
Berichten: 59
Geslacht:
Als ik dit verslag lees, ben ik toch maar weer blij voor de kliniek waar ik voor heb gekozen, terwijl Hairplus MC ook op mijn shortlist stond.

Ik hoop voor je dat het resultaat wel goed wordt, maar daar heb ik wel vertrouwen in, ondanks de service zo te lezen niet heel goed was.
hijzonderhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2016, 14:00   #5
A321
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2016
Berichten: 57
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anderhalfoog Bekijk bericht
Wow. Ik vind het heel erg onprofessioneel overkomen allemaal. Ik heb ook contact gehad met deze partij maar heb er vanaf gezien. Erg drammerig. Maar goed. Ben je tevreden tot nu toe?
Tja, hier en daar hadden ze inderdaad professioneler kunnen zijn.

Tot nu toe ben ik wel tevreden over het haar. Het donorgebied is helemaal genezen en is niets meer van te zien. Op de inhammen zijn de haren nog niet uitgevallen, al vind ik de dichtheid misschien wel wat tegenvallen. Maar dat kan ik denk ik over een aantal maanden beter beoordelen?

Het enige waar ik van baal is dat ze niets hebben gedaan met het feit dat ik al verder kalend ben geworden. Ze hebben zich blind gestaard op de kale inhammen die aantal maanden eerder bij het consult waren afgesproken. Wijs me er tenminste op, voor hen meer inkomsten, voor mij betere ervaring.

Maar wat vinden jullie, die er weer anders naar kijken dan ik, tot nu toe van het resultaat?
A321 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2016, 00:54   #6
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Waarom zou je-als je toch bekend met dit forum- kiezen voor Hairplus?

Ik zeg niet dat ze slecht zijn, maar er zijn hier zoveel goede ervaringen met andere klinieken.
Ikzelf zou dan voor "zekerheid" kiezen.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2016, 12:53   #7
A321
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2016
Berichten: 57
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Waarom zou je-als je toch bekend met dit forum- kiezen voor Hairplus?

Ik zeg niet dat ze slecht zijn, maar er zijn hier zoveel goede ervaringen met andere klinieken.
Ikzelf zou dan voor "zekerheid" kiezen.
Misschien heb je gelijk, maar ik heb het nu eenmaal gedaan. Ik zal nog even moeten afwachten op het resultaat.
A321 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2016, 23:05   #8
anderhalfoog
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2016
Berichten: 36
Geslacht:
Hoe gaat het nu?
anderhalfoog is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2016, 23:13   #9
A321
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2016
Berichten: 57
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anderhalfoog Bekijk bericht
Hoe gaat het nu?
Haha, hetzelfde als gisteren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A321 Bekijk bericht
Tot nu toe ben ik wel tevreden over het haar. Het donorgebied is helemaal genezen en is niets meer van te zien. Op de inhammen zijn de haren nog niet uitgevallen, al vind ik de dichtheid misschien wel wat tegenvallen. Maar dat kan ik denk ik over een aantal maanden beter beoordelen?

Het enige waar ik van baal is dat ze niets hebben gedaan met het feit dat ik al verder kalend ben geworden. Ze hebben zich blind gestaard op de kale inhammen die aantal maanden eerder bij het consult waren afgesproken. Wijs me er tenminste op, voor hen meer inkomsten, voor mij betere ervaring.

Maar wat vinden jullie, die er weer anders naar kijken dan ik, tot nu toe van het resultaat?
A321 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2016, 00:44   #10
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A321 Bekijk bericht
Misschien heb je gelijk, maar ik heb het nu eenmaal gedaan. Ik zal nog even moeten afwachten op het resultaat.
Het resultaat zal vast wel goed zijn! Ik vroeg het me alleen af.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2016, 21:47   #11
anderhalfoog
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2016
Berichten: 36
Geslacht:
Hoe ben je de eerste weken doorgekomen?
anderhalfoog is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2016, 00:02   #12
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ludo Bekijk bericht
Gebruik nu zeer goede producten voor je eigen haren en de ingeplante eigen haren, laat je investering niet verloren gaan.

Kijk eens op: http://reclame/

Deze gaan je hoofdhuid in evenwicht houden
Je pH waarde op peil houden
Je haarwortels voeding geven
Het vochtbalans in evenwicht houden

Dit is geen reclame, maar een mededeling voor de mensen die dit echt nodig hebben.
kerel ga ergens anders reclame maken dan elke keer het zelfde posten
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds

Laatst gewijzigd door Henk; 4 augustus 2016 om 16:56 Reden: Link verwijderd
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2016, 22:59   #13
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Je bent er erg vroeg bij, goede zaak voor je. Ziet er veelbelovend uit.
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2016, 16:22   #14
kimsmons2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2016
Berichten: 20
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markr32 Bekijk bericht
Hoi,

Wat een verschrikkelijk onprofessioneel begin van een HT, ongelofelijk gewoon!

Ik vind 850 grafts dan ook eigenlijk altijd te weinig grafts, al is dit inderdaad alleen voor de inhammen gebruikt.

Heb zelf vaak het gevoel dat haar transplantatie klinieken die ZO weinig grafts aanbieden de klant proberen "binnen te lokken", zodat er in de toekomst meer grafts bij deze klant geplaatst kunnen worden (met als gevolg kassa voor de kliniek!).

Nou zou je best nog wel een mooi resultaat kunnen krijgen hoor, dit is niet ALLEEN van het aantal grafts afhankelijk, haar dikte, kleur, slag in haar enz enz heeft ook een grote invloed op het resultaat.

Ik hoop dat je tevreden zult zijn met je eind resultaat, in ieder geval veel succes gewenst!

Groet Markr32
Klopt Mark, zo onprofessioneel.
Hopelijk komt het goed!
kimsmons2 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2016, 20:00   #15
NewHair4Life
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juli 2016
Berichten: 13
Geslacht:
Bedankt voor de informatie...

ik wilde er net informatie opvragen, maar sla deze kliniek wel even over na het lezen van jouw verhaal
NewHair4Life is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.