Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 januari 2005, 12:19   #1
molletje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2004
Berichten: 1
Question Innerlijke schoonheid belangrijker.

met verbazing lees ik jullie berichten.
denken jullie nou echt dat het alleen maar om haar draait?
wees bly dat je gezond bent. en kyk eens anders tegen jezelf aan!
ik ben toevallig een vrouw, en my intereseert het niks of iemand nou wel of geen haar heeft. ik kyk naar de innerlyke uitstraling van een persoon.
hoop dat jullie eens na gaan denken!!!
molletje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 16:55   #2
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Molletje, waarom reageer je zo fel?

Op DEZE site draait het ALLEEN MAAR om haar, dat klopt. Had je discussies over politiek of kinderen verwacht op HAARweb?
Het lijkt me nogal voorbarig om dan de conclusie te trekken dat de WERELD voor iedereen die hier post om haar draait.

Of iemand anders haar heeft of niet interesseert mij ook niet, je wordt er niet beter of slechter, vervelender door. Mijn eigen vent is zo kaal als een biljartbal.
Maar ik maak zelf de keuze om mijn haar er zoveel mogelijk op te houden. En deze site geeft daarover info.


Georgie
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 18:00   #3
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door molletje
met verbazing lees ik jullie berichten.
denken jullie nou echt dat het alleen maar om haar draait?
wees bly dat je gezond bent. en kyk eens anders tegen jezelf aan!
ik ben toevallig een vrouw, en my intereseert het niks of iemand nou wel of geen haar heeft. ik kyk naar de innerlyke uitstraling van een persoon.
hoop dat jullie eens na gaan denken!!!
Je hebt gelijk als je constateerd dat sommigen onder ons zich er te druk om maken. Verder mag ik hier graag de grote relativist uithangen, net zoals mn lichtend voorbeeld Maarten van Rossum.

Veel mensen hier zijn juist bang teveel op uiterlijk te worden beoordeeld, waardoor ze zelf gefixeerd raken op uiterlijk, haar om specifieker te zijn.

Welkom in ons midden Molletje!
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 18:35   #4
japiejaap
bwargh
 
japiejaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2004
Berichten: 229
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door molletje
met verbazing lees ik jullie berichten.
denken jullie nou echt dat het alleen maar om haar draait?
wees bly dat je gezond bent. en kyk eens anders tegen jezelf aan!
ik ben toevallig een vrouw, en my intereseert het niks of iemand nou wel of geen haar heeft. ik kyk naar de innerlyke uitstraling van een persoon.
hoop dat jullie eens na gaan denken!!!
tja ik kom op dit forum om over haar te praten. als dit forum over punniken of het vebouwen van tomaten ging zou ik niet echt interessen hebben.
__________________
Regime:

Propecia 0.5
Rooscure 2 X per week
MSM 2000mg
biotine
omega3 1 blikje tonijn 150 gram per dag
japiejaap is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 18:41   #5
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door molletje
met verbazing lees ik jullie berichten.
denken jullie nou echt dat het alleen maar om haar draait?
wees bly dat je gezond bent. en kyk eens anders tegen jezelf aan!
ik ben toevallig een vrouw, en my intereseert het niks of iemand nou wel of geen haar heeft. ik kyk naar de innerlyke uitstraling van een persoon.
hoop dat jullie eens na gaan denken!!!
Ik vind dit ook zo'n onzin. Je innerlijk maakt niks uit voor vreemde mensen die jou voor het eerst ontmoeten. Zij kunnen niet zien hoe jij bent en hoe jij denkt, ze kunnen alleen je uiterlijk +houding +uitstraling zien. Natuurlijk worden deze zaken aantrekkelijk met een goed innerlijk, maar dit speelt niet veel mee. Uiterlijk telt veel en veel zwaarder voor mensen die jou niet kennen, dus leer daarmee omgaan. Ja kan ow-zo-mooi zijn van binnen, maar als mij je kop niet aanstaat (om het maar even grof te zeggen) kijk in niet verder naar die persoon. Je kan er zelf ook weining aan doen, de maatschappij heeft de mens zo gemaakt, leer er mee leven.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 18:54   #6
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Ik vind dit ook zo'n onzin. Je innerlijk maakt niks uit voor vreemde mensen die jou voor het eerst ontmoeten. Zij kunnen niet zien hoe jij bent en hoe jij denkt, ze kunnen alleen je uiterlijk +houding +uitstraling zien. Natuurlijk worden deze zaken aantrekkelijk met een goed innerlijk, maar dit speelt niet veel mee. Uiterlijk telt veel en veel zwaarder voor mensen die jou niet kennen, dus leer daarmee omgaan. Ja kan ow-zo-mooi zijn van binnen, maar als mij je kop niet aanstaat (om het maar even grof te zeggen) kijk in niet verder naar die persoon. Je kan er zelf ook weining aan doen, de maatschappij heeft de mens zo gemaakt, leer er mee leven.
Helemaal mee eens.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 19:35   #7
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Ik vind dit ook zo'n onzin. Je innerlijk maakt niks uit voor vreemde mensen die jou voor het eerst ontmoeten. Zij kunnen niet zien hoe jij bent en hoe jij denkt, ze kunnen alleen je uiterlijk +houding +uitstraling zien. Natuurlijk worden deze zaken aantrekkelijk met een goed innerlijk, maar dit speelt niet veel mee. Uiterlijk telt veel en veel zwaarder voor mensen die jou niet kennen, dus leer daarmee omgaan. Ja kan ow-zo-mooi zijn van binnen, maar als mij je kop niet aanstaat (om het maar even grof te zeggen) kijk in niet verder naar die persoon. Je kan er zelf ook weining aan doen, de maatschappij heeft de mens zo gemaakt, leer er mee leven.
Zo Kevin, ben je er zo eentje? Als iemand zijn of haar kop jou niet aanstaat, dan kan diegene het wel schudden bij jou? Ik neem aan dat je het hier niet eens over een potentiële partner hebt, maar over relaties in het algemeen, zoals vriendschappen? Als jij echt zo bent, dat je mensen behandelt op de manier hoe ze er in jouw ogen uitzien, dan wens ik je vooral veel haaruitval toe!

Jij moet eens leren relativeren in plaats van met die enorme dooddoener aan te komen van een samenleving "die nu eenmaal zo werkt." Zo werkt die samenleving niet, zo werken een aantal leden van die samenleving. Dat is heel wat anders.

Ik geef molletje en pizzacat groot gelijk. Het is wel allemaal relatief, zo simpel is het!
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 19:47   #8
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Zo Kevin, ben je er zo eentje? Als iemand zijn of haar kop jou niet aanstaat, dan kan diegene het wel schudden bij jou? Ik neem aan dat je het hier niet eens over een potentiële partner hebt, maar over relaties in het algemeen, zoals vriendschappen? Als jij echt zo bent, dat je mensen behandelt op de manier hoe ze er in jouw ogen uitzien, dan wens ik je vooral veel haaruitval toe!

Jij moet eens leren relativeren in plaats van met die enorme dooddoener aan te komen van een samenleving "die nu eenmaal zo werkt." Zo werkt die samenleving niet, zo werken een aantal leden van die samenleving. Dat is heel wat anders.

Ik geef molletje en pizzacat groot gelijk. Het is wel allemaal relatief, zo simpel is het!
Nee ik heb het hier niet over relaties in het algemeen, maar over een potentiele partner. En het gaat hier over SELECTIE. Ik heb het niet over mensen die je langere tijd kent. Ook gaat het niet over hoe IK mensen behandel op "hun kop", maar hoe EEN PERSOON zelf behandelt wordt en dat is altijd op het uiterlijk op het eerste gezicht dan. En zo werkt een aantal leden van de samenleving? Zo werkt de mens opzich. Er moet van beide kanten aantrekkingskracht komen en die komt vanaf het uiterlijk, niet van het innerlijk. Pff Ik vind het zo makkelijk om te zeggen dat het wel vanuit het innerlijk komt, terwijl dat niet is. Hoe verklaar je het feit dat minder aantrekkelijk mensen moeilijker aan een partner komen? Niet doordat zij een slechter innerlijk hebben....

[edit] Kijk haarmannetje, ik snap wel wat je bedoelt. Er zijn ook nog "goede" (om het maar zo te noemen) mensen in de samenleving die niet gebrainswashed zijn. Maar die vind je niet 1,2,3 in een disco.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.



Laatst gewijzigd door kevin; 14 januari 2005 om 19:56
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 19:48   #9
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Jij moet eens leren relativeren in plaats van met die enorme dooddoener aan te komen van een samenleving "die nu eenmaal zo werkt." Zo werkt die samenleving niet, zo werken een aantal leden van die samenleving. Dat is heel wat anders.

Ik geef molletje en pizzacat groot gelijk. Het is wel allemaal relatief, zo simpel is het!
Het is relatief, punt uit.
Maar Kevin redeneert vanuit een mannelijk standpunt en mannen zijn vele malen meer gefocused op het uiterlijk dan vrouwen. Dat moet je echt niet afdoen als onzin want zo werkt het echt.
Vrouwen worden er elke dag aan herinnerd dat ze mooi moeten zijn voor de mannen van de wereld. Waarom? Omdat het een MANNEN-wereld is. En mannen willen mooie vrouwen zien.
Wat zie je nou gemiddeld aan cosmetische reclames voor vrouwen? Rimpelcremes, lippenstift, conditioners, nagelverzorging, wimperverzorging... ga zo maar door. De lijst is oneindig. Voor ons zie je alleen een reclame voor scheermesjes en een scheerapparaat dat zichzelf schoonmaakt (want dat zoeken we niet!). En toen Oliver Bierhoff een shampoo-reclame deed dachten ik (en alle mannen) "Wat een hómo zeg!!!".

En alle mannenbladen dan?
FHM, Playboy enz.

Hoeveel van dat soort bladen zijn er nou voor vrouwen?


Vrouwen dragen het juk van uiterlijk veel meer dan mannen.
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 20:26   #10
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Ik ben helaas ook van mening dat vrouwen eerst voor je uiterlijk gaan om dan je innerlijke te kunnen ontdekken.Ik wou dat dit ook andersom was, maar dit is toch niet het geval en dat weet ik toch vrij zeker.......
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 20:38   #11
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Zucht, ik ga er niet eens meer op in...
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 20:47   #12
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Zucht, ik ga er niet eens meer op in...
Daar zie ik het nut ook niet van in....
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 21:17   #13
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Natuurlijk is innerlijk belangrijk, maar ik heb toch liever een goede uitstraling mét een bos haar dan zonder.
__________________
Regime:
3 x 160 mg SP van Cheapregaine per dag
1 mg fina per dag
3 tot 5 keer per week wassen met rooscure
Vit B complex
5 mg Cetirizine per dag sinds 1-1-2005
Druifstuif is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 21:24   #14
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Daar zie ik het nut ook niet van in....
Op de één of andere manier willen mensen zichzelf graag in de put praten door de omgeving als één of ander duister oord af te beelden. Die oh zo boze wereld is toch zo gemeen, of niet? Al die mensen om ons heen die ons bekritiseren, tjee, je zou denken dat je hier op aarde bent om te lijden voor misdaden die je in voorgaande levens heb begaan.

Beste Kevin, de wereld is zo erg als hoe je hem zelf maakt.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 21:25   #15
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druifstuif
Natuurlijk is innerlijk belangrijk, maar ik heb toch liever een goede uitstraling mét een bos haar dan zonder.
Maar tot zover dat niet mogelijk is, moet je het accepteren. Wat heeft het nu voor zin om te gaan klagen uit zelfmedelijden, terwijl het uiteindelijk geen ene moer uitmaakt.

Dit bedoelde ik niet tegen jou persoonlijk overigens, maar in het algemeen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.