Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 januari 2005, 15:41   #46
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Juistem Georgia, het gaat er gewoon om dat je er normaal wilt uitzien en niet opvallend in negatieve zin. Tuurlijk lopen er miljoenen kale(nde) mannen rond, maar verhoudingsgewijs niet zo veel in de leeftijdsgroep 18-30. Als ik 50 zou zijn en zou gaan kalen dan zou ik me er ook een stuk minder druk om maken en voor vrouwen gelden zelfs andere wetten omdat je dat veel minder ziet en al helemaal niet "geaccepteerd" is. Iedereen gaapt je toch aan. Van me vriendengroep heeft er maar eentje last van haarproblemen en ik ken veel mensen. Soms kijk ik wel eens om me heen en zie ik zo'n 50+ met een prachtige volle grijze haarbos en dan denk ik van, waarom moet bij mij nou eigenlijk me haar uitvallen op 21e jarige leeftijd (ben nu 27).
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2005, 15:56   #47
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Grappig dat je dat zegt, Lucky! Mijn eigen broer heeft na zijn 40ste de Minox weer laten staan. Hij vond dat het nou wel kon...
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2005, 15:58   #48
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
Dan kan men me wel vertellen dat ik me niet moet aanstellen, maar ik voel me gewoon minder man. Vergelijk het met een vrouw die helemaal geen borsten heeft en dat heeft niks te maken met het feit dat de boze buitenwereld grote tieten wil en/of mannen met haar, het is gewoon niet of minder mooi, punt.
Er is natuurlijk wel een enorm verschil tussen kaalheid bij mannen en kleine borsten bij vrouwen. Kaalheid bij mannen is juist een versterking van een mannelijk karakter (ook al vinden we het negatief, het is een typisch mannelijk aspect). Kleine borsten daarentegen hangt niet samen met meer vrouwelijkheid, tenminste, zo'n beeld heerst er binnen onze samenleving (uiteraard zegt kleine borsten niets over de mate waarin een vrouw een vrouw is).
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2005, 15:58   #49
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Lucky, ik denk dat je nog eens aardig op kunt kijken van de hoeveelheid kalende jongemannen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2005, 15:59   #50
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik moet trouwens zelf ook zeggen dat ik er na mijn 30ste/40ste veel minder problemen mee zou hebben, dan nu. Dat geef ik toe .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2005, 16:54   #51
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Grappig dat je dat zegt, Lucky! Mijn eigen broer heeft na zijn 40ste de Minox weer laten staan. Hij vond dat het nou wel kon...
Ja, precies.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Er is natuurlijk wel een enorm verschil tussen kaalheid bij mannen en kleine borsten bij vrouwen. Kaalheid bij mannen is juist een versterking van een mannelijk karakter (ook al vinden we het negatief, het is een typisch mannelijk aspect). Kleine borsten daarentegen hangt niet samen met meer vrouwelijkheid, tenminste, zo'n beeld heerst er binnen onze samenleving (uiteraard zegt kleine borsten niets over de mate waarin een vrouw een vrouw is).
Ik heb het hier niet over kleine borsten haarman, maar over erwtjes. Ik kan me goed voorstellen dat vrouwen hier echt problemen mee hebben en zich minder vrouw voelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Lucky, ik denk dat je nog eens aardig op kunt kijken van de hoeveelheid kalende jongemannen.
Nou, regelmatig zie je met voetbalsamenvattingen wel eens een shot van een tribunevak en dan valt het me behoorlijk tegen dat ik niet teveel kale jongenlui zie. En laten we nou 'kalend' eens buiten beschouwing laten en gaan kijken naar 'echt goede kalende' twintigers, die zie dus bijna niet he.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2005, 17:26   #52
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
Ik heb het hier niet over kleine borsten haarman, maar over erwtjes. Ik kan me goed voorstellen dat vrouwen hier echt problemen mee hebben en zich minder vrouw voelen.
Dat bedoel ik juist . Omdat het idee bij een bepaalde groep mensen bestaat dat een vrouw met kleine borsten niet een volledige vrouw is. Kaalheid maakt daarentegen een man niet minder mannelijk, maar in de ogen van sommigen juist meer. Dat is het verschil bedoel ik. De reden waarom vrouwen met kleine borsten grotere borsten willen is totaal anders dan de reden waarom kale/kalende mannen haar willen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
Nou, regelmatig zie je met voetbalsamenvattingen wel eens een shot van een tribunevak en dan valt het me behoorlijk tegen dat ik niet teveel kale jongenlui zie. En laten we nou 'kalend' eens buiten beschouwing laten en gaan kijken naar 'echt goede kalende' twintigers, die zie dus bijna niet he.
Hoezo? Kalend is ook kalend, ook al is het nog in een vroeg stadium. Een vriend van mij ontwikkelt pas recentelijk inhammen, je zou het nog niet zeggen, maar ik zie het gebeuren (hij weet het zelf waarschijlijk niet). Ik zou hem dus kalend noemen, ook al zie je er nog geen hout van zo op het eerste gezicht.

Maar ik ben het met je eens dat de echt ver gevordeden in de minderheid zijn.


Edit:
Hehe ik zag net dat waardeloze programma op MTV toevallig waarbij drie jongens dingen om een afspraakje met een meisje. Het meisje gaat dan eerst de kamers van de jongens doorneuzen om te kijken welke jongen volgens haar het beste bij haar past. Ze moet dus een keuze maken op basis van hun kamers. Andersom zijn er ook afleveringen: drie meisjes en één jongen.

In ieder geval, zojuist kwam er iets heel grappigs . Het meisje liep door een kamer van één van drie jongens en zag een flesje voor haargroei staan. Toen ze daar klaar was gaf ze nog even een samenvatting voordat ze naar de volgende kamer ging en toen zei ze dit:

"I'm a bit worried about the hairgrowthproduct though. It's not that I want to date a guy whose hair falls out suddenly."

Altijd fijn om te horen .

Maar goed, het was dan ook wel echt een typisch huppelkutje, die in hartje winter (er lag overal sneeuw) nog met een superdun kort topje rondliep.

Laatst gewijzigd door Haarmannetje; 16 januari 2005 om 17:30
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2005, 17:32   #53
Bomberke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Berichten: 15
Ik milimeter mijn haar ook. Ik zet de tondeuse altijd op 3 mm. Mijn kaalheid vordert zich een beetje zoals Andre Agassi. Ik heb eerst nog geprobeert verschillende kapsels aan te nemen met mijn haar maar ja dat lukte toch niet meer. Dan scheerde ik het af. Ik heb ook al veel goede reacties gehad.

Kaalheid moet je toch wel leren aanvaarden. Dat vinden vrouwen absoluut afschuwelijk. Een kalende man die zijn haar laat groeien of in verschillende modellen legt.
Bomberke is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2005, 17:42   #54
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomberke
Kaalheid moet je toch wel leren aanvaarden. Dat vinden vrouwen absoluut afschuwelijk. Een kalende man die zijn haar laat groeien of in verschillende modellen legt.
Hoe weet jij wat iedere vrouw vindt? En verder, ik bepaal zelf hoe ik mijn haar draag en als er vrouwen zijn die mij een morele last op willen leggen om mijn haar te millimeteren, omdat "dat er nu eenmaal beter uitziet"... schijt maar een eind in de hoogte, dan doe ik het juist niet!
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2005, 18:06   #55
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Dat bedoel ik juist . Omdat het idee bij een bepaalde groep mensen bestaat dat een vrouw met kleine borsten niet een volledige vrouw is. Kaalheid maakt daarentegen een man niet minder mannelijk, maar in de ogen van sommigen juist meer. Dat is het verschil bedoel ik. De reden waarom vrouwen met kleine borsten grotere borsten willen is totaal anders dan de reden waarom kale/kalende mannen haar willen.
Haarman, je zegt de hele tijd dat je schijt hebt aan wat anderen denken, maar nu gebruik je die anderen in de maatschappij wel om te vertellen dat in de ogen van sommige kaalheid je juist meer man maakt. Nu heb ik even schijt aan wat anderen denken. Zo voel ik dat dus niet, en velen met mij. De reden waarom vrouwen met kleine borsten grotere borsten willen is in veel gevallen zeker niet anders dan de reden waarom kale/kalende mannen haar willen. In beide gevallen mis je iets wat er gewoon hoort te zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Hoezo? Kalend is ook kalend, ook al is het nog in een vroeg stadium. Een vriend van mij ontwikkelt pas recentelijk inhammen, je zou het nog niet zeggen, maar ik zie het gebeuren (hij weet het zelf waarschijlijk niet). Ik zou hem dus kalend noemen, ook al zie je er nog geen hout van zo op het eerste gezicht.
Deze discussie hebben we al eens gevoerd. Ja idd, theoretisch heb je gelijk, maar we weten beide dat ik het over wat vergevorderde kaalheid heb als ik het over "kalend" heb.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Edit:
Hehe ik zag net dat waardeloze programma op MTV toevallig waarbij drie jongens dingen om een afspraakje met een meisje. Het meisje gaat dan eerst de kamers van de jongens doorneuzen om te kijken welke jongen volgens haar het beste bij haar past. Ze moet dus een keuze maken op basis van hun kamers. Andersom zijn er ook afleveringen: drie meisjes en één jongen.

In ieder geval, zojuist kwam er iets heel grappigs . Het meisje liep door een kamer van één van drie jongens en zag een flesje voor haargroei staan. Toen ze daar klaar was gaf ze nog even een samenvatting voordat ze naar de volgende kamer ging en toen zei ze dit:

"I'm a bit worried about the hairgrowthproduct though. It's not that I want to date a guy whose hair falls out suddenly."

Altijd fijn om te horen .

Maar goed, het was dan ook wel echt een typisch huppelkutje, die in hartje winter (er lag overal sneeuw) nog met een superdun kort topje rondliep.
Kijk, en deze taferelen wordt je dus vaak mee geconfronteerd he. Hoe vaak hoor je vrouwen niet zeggen dat ze niet op kale mannen vallen, hoe vaak zie je niet dat kalende mannen er in tv programma's als Temptation Island (of andere dating programma's) er bekaaider vanaf komen dan hun collega's met een volle haarbos etc etc.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2005, 18:25   #56
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Wat een onzin zeg. Zijn jullie allemaal lelijk ofzo?
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2005, 18:38   #57
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Zegt onze Jaapie die het onzin vind dat de huisarts niet even duta voorschrijft.


Neuh, ben niet lelijk.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2005, 18:49   #58
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Wat een onzin zeg. Zijn jullie allemaal lelijk ofzo?
Hehehe , ben je er zo eentje? "Als iemand voor het innerlijk gaat, dan moet diegene wel lelijk zijn?" Wat een grap, heb je er ooit bij stil gestaan dat er nog mensen bestaan op deze wereld die niet meedoen moet die stupide en voornamelijk lachwekkende draaimolen van de oppervlakte-samenleving ?

Maar een antwoord op je vraag: nee, die indruk heb ik niet; mede op basis van wat ik wel eens hoor van anderen. Maar uiteraard is dat subjectief.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2005, 18:54   #59
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
Haarman, je zegt de hele tijd dat je schijt hebt aan wat anderen denken, maar nu gebruik je die anderen in de maatschappij wel om te vertellen dat in de ogen van sommige kaalheid je juist meer man maakt. Nu heb ik even schijt aan wat anderen denken. Zo voel ik dat dus niet, en velen met mij. De reden waarom vrouwen met kleine borsten grotere borsten willen is in veel gevallen zeker niet anders dan de reden waarom kale/kalende mannen haar willen. In beide gevallen mis je iets wat er gewoon hoort te zijn.
Dat is helemaal niet waar. Hoe weet jij wat er waar hoort te zitten? Alleen omdat het merendeel zulke eigenschappen vertoont? Het zijn genetische instellingen en dus hoort het zo te zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
Deze discussie hebben we al eens gevoerd. Ja idd, theoretisch heb je gelijk, maar we weten beide dat ik het over wat vergevorderde kaalheid heb als ik het over "kalend" heb.
Ja, maar dat is een verkeerde definitie. Noem het dan gewoon "vergevorderd kalend" ofzo . Kalend is kalend, hoe vroeg het stadium ook is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
Kijk, en deze taferelen wordt je dus vaak mee geconfronteerd he. Hoe vaak hoor je vrouwen niet zeggen dat ze niet op kale mannen vallen, hoe vaak zie je niet dat kalende mannen er in tv programma's als Temptation Island (of andere dating programma's) er bekaaider vanaf komen dan hun collega's met een volle haarbos etc etc.
Maar kijk dan ook eens naar het type vrouw, man. Denk je nu werkelijk dat die dames representatief zijn? Natuurlijk gaan ze een man met een vol bos haar, ze zitten nota bene in een programma waar alles om het uiterlijk draait en daar komen ook bepaalde type mensen op af. Jemig zeg, kom eens uit die pseudo-werkelijkheid van de televisie, dat is gewoon niet zoals het in het dagelijks leven werkt.

Toen ik vanmiddag dat MTV programma zag moest ik gewoon lachen. Het doet mij werkelijk niets; mijn leven gaat gewoon verder; een leven waarin mijn haaruitval totaal geen probleem vormt (behalve dan binnen mijn eigen hoofd). Dat is het verschil. Wanneer je kunt relativeren en accepteren wordt het zelfs één grote grap en interesseert het je geen hol meer en ook zul je dan zien hoe betrekkelijk het hele verhaal is.

Ik begrijp natuurlijk dat het gemakkelijk gezegd is; ik heb er zelf ook door in de put gezeten, maar echt, je komt er vanzelf.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2005, 19:58   #60
Haarzoeker
HaarWeb lid
 
Haarzoeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 oktober 2003
Berichten: 191
Ik wil ook wel even een reactie plaatsen over uiterlijk en innerlijk. Ik moet zeggen dat als ik een relatie met een vrouw wil beginnen zal ze voor mij toch wel aantrekkelijk moeten zijn. Er moet toch immers ook een uiterlijke aantrekkingskracht zijn. Ik zou niet kunnen vrijen met een vrouw die ik onaantrekkelijk vind. En als ik zeg aantrekkelijk, dan wil dat zeggen aantrekkelijk voor mij. Een vrouw kan heel mooi zijn, een plaatje om te zien, maar dat wil niet zeggen dat ik haar aantrekkelijk vind. Ik val zowiezo niet op van de modelletjes, maar meer op doorsnee meiden. Vaak is het wel zo dat meiden in het begin gewoon zijn, maar naarmate je er mee gaat praten worden ze steeds leuker. Andersom kan dat natuurlijk ook, dat je als kale[nde] man in het begin gewoon wordt gevonden, maar nadat ze met je begint te praten je toch een stuk leuker voor haar wordt. Andersom kan natuurlijk ook, dat als iemand op het eerste gezicht leuk lijkt en je gaat met haar praten je bedrogen uitkomt. En de meeste meiden zullen als het eenmaal serieus is niet erover vallen dat je haaruitval hebt. Mijn 2 exen waren het er allebei niet mee eens dat ik haargroeiprodukten gebruikte. Ze hadden me dus liever kaal dan een bos mjet haar en tegelijkertijd haarprodukten gebruikend.
Haarzoeker is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.