Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Bekijk resultaten enquête: Kaal of impotent?
Ik ben liever kaal dan impotent 104 57,78%
Ik ben liever impotent dan kaal 76 42,22%
Aantal stemmers: 180. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 juli 2005, 00:58   #16
kalevandaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 152
Wat heb je aan haar als je impotent bent?
__________________
.dec.2003 - dec 2004. - GESTOPT
Trix Capsules bij Intermedica vandaan.
.dec2004 - nu (en 2002 - 2003).
Finasteride Capsules bij Dr. Plinck vandaan (oa: 1mg fin. 25mg pyridoxine.)
.Erbij sinds dec.2004.
.Zinc (zinc citrate) 15 mg..Copper (copper glycinate) 2 mg.
.MSM 1000 mg..L-Proline 50 mg..L-Lysine 50 mg.
kalevandaal is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2005, 01:10   #17
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalevandaal
Wat heb je aan haar als je impotent bent?
Waar slaat dit op? Ik wil mijn haar echt niet behouden voor de dames hoor. Dat interesseert me weinig. Ik wil mijn haar houden voor mijzelf.

Zeur niet zo.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2005, 10:24   #18
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
Impotent Of Kaal???

Mij lijkt het heel logisch : natuurlijk liever kaal dan impotent!
Ben wel een vrouw, maar ja.
Mijn man antwoordt ook zo.
Persoonlijk denk ik dat de leeftijd een grote rol speelt!
Een jongere kerel zal liever impotent zijn omdat het ego daar nog een grote rol speelt.
Een wat oudere zal dan weer liever kaal zijn!
Het zou interessanter worden als de leeftijd hierbij vermeld werd!

Liefs, Karin.
Ikke ben er 42!!!
wilfried is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2005, 11:57   #19
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wilfried
Mij lijkt het heel logisch : natuurlijk liever kaal dan impotent!
Ben wel een vrouw, maar ja.
Mijn man antwoordt ook zo.
Persoonlijk denk ik dat de leeftijd een grote rol speelt!
Een jongere kerel zal liever impotent zijn omdat het ego daar nog een grote rol speelt.
Een wat oudere zal dan weer liever kaal zijn!
Het zou interessanter worden als de leeftijd hierbij vermeld werd!

Liefs, Karin.
Ikke ben er 42!!!
Ja, ik denk ook wel dat het met leeftijd te maken heeft. Maar toch is het vreemd, dat je als jongere meer om je haar geeft dan om je potentie, want juist als jongere heb je dacht ik een grotere drang tot voortplanting en een slappe Karel is niet gunstig om dat doel te bereiken. Misschien voor je gevoel kaal zijn ook niet, maar met een slappe Karel houdt het hoe dan ook op.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2005, 12:53   #20
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Ik denk dat velen zich ff niet realiseren wat het is als je benjamin niet meer reageert. Ik denk dat je toch wat harder schrikt dan van een paar uitvallende haren.

Liever kaal dan impotent.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2005, 14:15   #21
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
20 jaren geleden!

Hallo,
Deze discussie doet me terug denken aan 20 jaartjes geleden toen ik nog naar school ging, opleiding verpleegkunde.
Tijdens de les, gynaecologie, stelde de lerares de vraag wat wij zouden kiezen : een borstamputatie of een hystrectomie.
Bijna iedereen antwoordde : een hystrectomie.
We waren toen amper 20 jaar en vonden borsten veel belangrijker dan een baarmoeder.
Als je diezelfde klas 5 jaar later weer had samen gebracht en er dezelfde vraag had gesteld, dan had waarschijnlijk iedereen gekozen voor de borstamputatie!

Een impotente man met mooie haren en een vrouw zonder baarmoeder met mooie borsten : geen kindjes hé!!!
En als gelukkige moeder van 3 kinderen is mijn keuze dan snel gemaakt.
Liefs, Karin.
wilfried is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2005, 14:19   #22
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
Ik denk dat velen zich ff niet realiseren wat het is als je benjamin niet meer reageert. Ik denk dat je toch wat harder schrikt dan van een paar uitvallende haren.

Liever kaal dan impotent.
Ja Pizzacat, dat ben ik het helemaal met je eens.

Misschien weten mensen ook niet precies wat impotent is. Het is dus wat anders dan incontinent (waarbij je je plas niet kan ophouden) of onvruchtbaar (waarbij je wel seks kunt hebben maar niet kunt voortplanten). Impotent betekent dat je geen stijve penis kunt krijgen, ofwel dat je geen seks kunt hebben.

Het argument van "ik wil later toch geen kinderen" slaat dus nergens op, omdat je niet alleen geen kinderen kunt krijgen maar ook geen seks kunt hebben.

Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand haar verkiest boven deze vaardigheid.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2005, 14:35   #23
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Om heel eerlijk te zijn gaat het mij bij die vaardigheid primair om de mogelijkheid om kinderen te krijgen. Een wens die ik op dit moment voor de toekomst heb. Voor mij is dat dus wel het belangrijkste argument.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2005, 14:39   #24
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Om heel eerlijk te zijn gaat het mij bij die vaardigheid primair om de mogelijkheid om kinderen te krijgen. Een wens die ik op dit moment voor de toekomst heb. Voor mij is dat dus wel het belangrijkste argument.
Hey ja dat lijkt me ook een goed argument. Ik snap niet waarom ik in mijn vorige post heb geschreven dat dat nergens op slaat. Ik bedoelde: geen kinderen kunnen krijgen is niet het enige nadeel van impotentie. Maar ik vind het heel legitiem hoor haarmannetje dat het aspect van kinderen krijgen voor jou zwaarder weegt.

Mooi verhaal trouwens Karin, van vroeger bij jou in de klas Ik vind het goed vergelijkbaar. Raar dat mensen toch blijkbaar veel kiezen voor uiterlijke schijn, en dat het dan niet uitmaakt dat het binnenin verkeerd is (want dat ziet toch niemand). Het doet me denken aan de film American Beauty.

Gelukkig wijst de poll op deze site uit dat een ruime meerderheid kiest voor potentie boven haar, dat is voor mij wel een geruststelling.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2005, 14:46   #25
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Hey ja dat lijkt me ook een goed argument. Ik snap niet waarom ik in mijn vorige post heb geschreven dat dat nergens op slaat. Ik bedoelde: geen kinderen kunnen krijgen is niet het enige nadeel van impotentie. Maar ik vind het heel legitiem hoor haarmannetje dat het aspect van kinderen krijgen voor jou zwaarder weegt.
Nou kijk, het is dus met het oog op de toekomst, maar op DIT moment zou ik eerder gaan voor haar dan voor potentie. Als ik daarbij ook de garantie zou krijgen dat ik dan later weer potent zou zijn en pas dan haaruitval zal krijgen. Maar zo ver moet ik niet nadenken geloof ik . Het is OF kaal OF impotentie, niet alleen nu of wanneer dan ook, maar altijd.

Dan gegarandeerd liever kaal.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2005, 15:20   #26
T4BuL4 R4S4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2004
Berichten: 157
@haarmannetje

Als het alleen maar is voor kinderen te krijgen kan je nu toch gewoon wat haarmanzaad laten invriezen.

F33D Y4 H34D
T4BuL4 R4S4 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2005, 15:31   #27
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T4BuL4 R4S4
@haarmannetje

Als het alleen maar is voor kinderen te krijgen kan je nu toch gewoon wat haarmanzaad laten invriezen.

F33D Y4 H34D
Hahahahahaha ! "Haarmanzaad, het zaad waarvoor vrouwen een moord zullen plegen."

Het is een idee, alleen er is een probleem: er is geen link tussen potentie en haaruitval. Ik kan wel impotent worden met mijn zaad veilig ingevroren, maar daarmee krijg ik mijn haar dus niet terug .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2005, 17:08   #28
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Beetje extreem, maar ik heb wel eens gelezen dat castratie zorgt voor een flinke testosteronverlaging .
Je bent dan natuurlijk ook impotent...

Overigens: ik denk dat heel veel vrouwen liever een kale vent hebben dan een impotente. Ik in ieder geval wel..
Mijn man heeft een prachtig kaal hoofd (al 20 jaar), en dat interesseert me dus echt helemaal niets.
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2005, 17:13   #29
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Beetje extreem, maar ik heb wel eens gelezen dat castratie zorgt voor een flinke testosteronverlaging .
Je bent dan natuurlijk ook impotent...
Uiteraard zorgt castratie voor een flinke testosteronverlaging, omdat testosteron voor het grootste deel in de testikels wordt aangemaakt. Dit is al eens eerder besproken op haarweb als "oplossing": http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=2449.

Los van het feit dat dit natuurlijk een idiote methode is tegen AGA, zal het ook nog eens niet effectief zijn. Het gaat bij AGA namelijk niet om testosteron, maar om de gemetaboliseerde vorm DHT. En aangezien er nog altijd testosteron elders in het lichaam wordt aangemaakt (in de bijnier) en dat omgezet zal worden in DHT door 5-alpha-reductase, zal het kalingsproces gewoon doorgaan.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2005, 17:21   #30
Picaroon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 49
"Wat heb je nou aan haar als je impotent bent" en meer van die strekking heb ik hier gelezen...

Mooi puntje, maar ik zou het bijna willen omdraaien: wat heb je nu aan potentie als je kaal bent? Mijn seksleven is mijn overmatige haaruitval niet ten goede gekomen: het gebeurt me vaak slechts korte tijd - en dan nog op momenten dat ik me niet al te hard kalend waan - dat ik me zowel fysiek als mentaal voor vrouwen, de liefde & what not weet open te stellen...

Zeker ik overdrijf, maar ik kan me veel voorstellen bij degenen die de impotentie verkiezen... liever kansen krijgen bij leuke dames en die dan vervolgens niet kunnen verzilveren, dan uberhaupt kansloos zijn (of iig je zo voelen)...
__________________
Regimen:

Inwendig:
- Finasteride sinds februari 2005
- Saw Palmetto sinds juni 2005 (na eind 2004 te zijn gestopt na een half jaar)

Uitwendig:
- Dode zee shampoo Dandruff
- Galderma Ell Cranell sinds januari 2005 (gestopt juli '05)
- Minoxidil sinds 28 juni 2005
- Galeatomie juni 2004
Picaroon is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Oprah over wimpers Jente Boeken en artikelen 6 6 mei 2005 14:56
Testosteron gehalte bij mannen... pindakaas Van alles en nog wat... 3 29 januari 2004 19:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.