Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 10 oktober 2005, 17:14   #61
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deckard
Ik moet echt opletten met wat ik zeg want ik kom hier tegen mijn zin straks erg negatief op te staan.

Maar goed dan...

JA.

Geloof me asjeblieft als ik zeg dat ik altijd probeer mensen niet af te rekenen op hun uiterlijk...

God, in wat voor beerput ga ik roeren?
Nou rustig maar hoor, iedereen mag zeggen hoe hij of zij over bepaalde zaken denkt . Ik zelf zal je er echt niet op afrekenen ofzo .

Maar goed, je zegt dus "ja". Maar mag ik dan vragen: wat heeft zo'n vergelijking dan voor zin? Als ik bij mijzelf nadenk: vind ik mensen met het syndroom van Down lelijk? Nee. Ze hebben het syndroom van Down. Dat is een bepaalde afwijking welke leidt tot die bepaalde uiterlijke kenmerken. Ze voldoen niet aan de schoonheidsnormen van deze samenleving, nee, maar de vraag is: kun je ze daar uberhaupt wel mee vergelijken? Ik vind dus van niet, omdat het een heel ander terrein is.

Ik vind het moeilijk om dit uit te leggen, maar ik de bottomline voor mij is in dit geval: je kunt naar mijn mening mensen met het syndroom van Down (bijvoorbeeld) niet beoordelen in het licht van de heersende schoonheidsidealen. En ook is het absurd om ze te meten door ze dat enge masker voor te houden.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 17:16   #62
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Geachte mensen van het biologische kamp

Ik vraag jullie de hele tijd naar primaire bronnen die aantonen dat de "gouden ratio" een rol speelt bij aantrekkelijkheid, en die komen maar niet. Met andere woorden kunnen jullie geen bewijs leveren voor het feit dat het ideale masker bestaat.

Ik heb zelf wel een primaire bron van onderzoek die heeft aangetoond dat er geen reden is om aan te nemen dat de gouden ratio een rol speelt bij aantrekkelijkheid. Een verwijzing naar deze bron is in dit artikel te vinden; hierin wordt het onderzoek tevens uitgelegd.

Ik ben het dan ook hartgrondig eens met de conclusie van dit artikel:
Citaat:
I would like to point out, however, that the human face provides us with hundreds of lengths to choose from. If you have the patience to juggle and manipulate the numbers in various ways, you are bound to come up with some ratios that are equal to the Golden Ratio.
Al met al vind ik de gouden ratio in het geheel geen overtuigend argument voor het feit dat er universele schoonheidswaarden zijn. Wij willen haar omdat we ons laten beïnvloeden door de culturele eisen. Wij willen slanke mensen en geen dikke tientonners omdat de cultuur dat voorschrijft. Kortom: in mijn visie wordt wat aantrekkelijk is nog altijd puur cultureel bepaald.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 10 oktober 2005 om 17:25
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 17:18   #63
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Al met al vind ik de gouden ratio in het geheel geen overtuigend argument voor het feit dat er universele schoonheidswaarden zijn. Wij willen haar omdat we ons laten beïnvloeden door de culturele eisen. Wij willen slanke mensen en geen dikke tientonners omdat de cultuur dat voorschrijft. Kortom: in mijn visie wordt wat aantrekkelijk is nog altijd puur cultureel bepaald.
Hier ben ik het dus 100% mee eens. Ik weet zeker dat de media bijvoorbeeld de macht heeft om het ideaal te laten verschuiven naar AGA. Het aantal leden van HaarWeb zal naar mijn idee daarmee dan ook drastisch dalen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 17:26   #64
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Nou rustig maar hoor, iedereen mag zeggen hoe hij of zij over bepaalde zaken denkt . Ik zelf zal je er echt niet op afrekenen ofzo .

Maar goed, je zegt dus "ja". Maar mag ik dan vragen: wat heeft zo'n vergelijking dan voor zin?
Totaal geen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Als ik bij mijzelf nadenk: vind ik mensen met het syndroom van Down lelijk?
Nee. Ze hebben het syndroom van Down. Dat is een bepaalde afwijking welke leidt tot die bepaalde uiterlijke kenmerken. Ze voldoen niet aan de schoonheidsnormen van deze samenleving.
Hier heb je een heel goed punt. Maar het staat nog steeds vast dat zij niet als aantrekkelijk beschouwd worden toch?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
maar de vraag is: kun je ze daar uberhaupt wel mee vergelijken? Ik vind dus van niet, omdat het een heel ander terrein is.
Het zou zeker oneerlijk zijn, maar dat is het altijd. Een 'lelijk' persoon in dat masker plaatsen is sowieso oneerlijk en dient eigenlijk geen enkel nut.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ik vind het moeilijk om dit uit te leggen, maar ik de bottomline voor mij is in dit geval: je kunt naar mijn mening mensen met het syndroom van Down (bijvoorbeeld) niet beoordelen in het licht van de heersende schoonheidsidealen. En ook is het absurd om ze te meten door ze dat enge masker voor te houden.
Dat klopt maar is het eigenlijk niet absurd om wie dan ook in dat masker te plaatsen. Maar daar gaat het me ook niet om.
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)

Laatst gewijzigd door Deckard; 10 oktober 2005 om 17:28
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 17:40   #65
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Precies, het is maar een mening en deze hele discussie bestaat uiteindelijk uit meningen. Ik heb nog geen enkel overtuigend onderzoek gezien en onderzoeken gebaseerd op surveys zijn in dit geval ook niet echt overtuigend naar mijn mening.

Zoals al gezegd: de betekenis van het woord "survey" is gewoon onderzoek, opmeting.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 17:42   #66
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Maar jij denkt dus daadwerkelijk dat zo'n maskertje alles verklaart? Dat neem ik gewoonweg niet aan. En buiten dat masker is er zoveel diversiteit. Een paar eeuwen geleden was het juist heel aantrekkelijk om als vrouw lekker mollig te zijn. Tegenwoordig is het precies andersom. En dan wil jij beweren dat die beide uitersten uiteindelijk toch verenigd kunnen worden door zo'n masker? Ik geloof er niets van.
Het gaat dan ook niet om ABSOLUTE maten (dik, dun, weet ik veel wat), maar om de verhoudingen.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 17:46   #67
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Behalve surveys, bronnen en wat nog meer hebben we allemaal een goed paar ogen en de voorbeelden die gegeven zijn kunnen we zelf met deze ogen aanschouwen. Het masker past op alle mensen die als mooi bekend staan. Het masker is gebaseerd op Fibonacci. Fibonacci ontdekte de gouden snede. Het masker is met behulp van deze snede gemaakt. Waarom wordt dat niet geaccepteerd?
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 17:51   #68
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
En ook is het absurd om ze te meten door ze dat enge masker voor te houden.
En waarom is dat masker nou eigenlijk eng? Ik zou het niet weten. Ik vind het uitermate interessant dat er door de millennia heen bepaalde schoonheidsidealen zijn geweest, die allemaal gebaseerd zijn op één bepaalde verhouding.
Wat is daar eng aan? Het zou pas eng worden als ik met dat masker door de straten ging en mensen ermee zou gaan beoordelen. Voor zover ik weet doet niemand dat, heeft niemand het gedaan en zal niemand het doen.
Vanwaar dan "eng"?
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 17:59   #69
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Exact. Pas als we het masker gaan aanbidden als een valse god en iedereen die er niet inpast naar kampen gaan sturen , dán wordt het eng.

En als ik dan even de amateur-psycholoog uit mag hangen, puur het feit dat jij en Tiuri termen als raar masker, eng masker gebruiken geeft mij het idee dat jullie toch niet écht rationeel bezig zijn.
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 18:06   #70
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Question

Werkelijk zeer fascinerend dat deze discussie nu gewoon verder gaat, alsof ik niet net overtuigend materiaal heb gepost dat enkele relevante kritische kanttekeningen maakt bij het masker. Lees dat artikel als je wilt snappen wat ik eng en ongeloofwaardig aan het masker vind.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 18:09   #71
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Rustig aan kerel want ik voel me exact hetzelfde over jou houding ten opzichte van dingen die ik als afdoende bewijsmateriaal beschouw.
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 18:16   #72
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
De auteur zegt zelf als afsluiter:

In spite of the Golden Ratio's truly amazing mathematical properties, and its propensity to pop up where least expected in natural phenomena, I believe that we should abandon its application as some sort of universal standard for "beauty," either in the human face or in the arts.

I believe.

Ik ook, maar dan het andere.
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 18:16   #73
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Zoals al gezegd: de betekenis van het woord "survey" is gewoon onderzoek, opmeting.
De meest gangbare betekenis van het Engelse woord "survey" is "interview", en dan meestal mbv vragenlijsten. Zeker als het woord in een wetenschappelijke context wordt gebruikt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deckard
Rustig aan kerel want ik voel me exact hetzelfde over jou houding ten opzichte van dingen die ik als afdoende bewijsmateriaal beschouw.
Dingen uit tweede hand worden doorgaans niet als afdoende bewijsmateriaal gezien Deckard, sorry. Probeer anders nog eens primaire bronnen te vinden, zoals ik die gaf. De discussie is nu weer helemaal terug bij af in mijn ogen en het kan toch niet de bedoeling zijn om in cirkeltjes te praten. Wat mij betreft is een discussie bedoeld om dichter bij elkaar te komen, maar dat kan alleen als men bereid is water bij de wijn te doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deckard
De auteur zegt zelf als afsluiter:

In spite of the Golden Ratio's truly amazing mathematical properties, and its propensity to pop up where least expected in natural phenomena, I believe that we should abandon its application as some sort of universal standard for "beauty," either in the human face or in the arts.

I believe.

Ik ook, maar dan het andere.
Het verschil is dat de auteur het beargumenteert met primaire bronnen, en jij niet.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 10 oktober 2005 om 18:22
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 18:23   #74
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Zoals al gezegd: de betekenis van het woord "survey" is gewoon onderzoek, opmeting.
Hallo, met een survey wordt nog altijd een doornormale enquête bedoeld .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 18:24   #75
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Dingen uit tweede hand worden doorgaans niet als afdoende bewijsmateriaal gezien Deckard, sorry. Probeer anders nog eens primaire bronnen te vinden, zoals ik die gaf. De discussie is nu weer helemaal terug bij af in mijn ogen en het kan toch niet de bedoeling zijn om in cirkeltjes te praten. Wat mij betreft is een discussie bedoeld om dichter bij elkaar te komen
Wat mij betreft kan een discussie net zo oneinidig zijn als de befaamde Fibonacci reeks.
Oh, nu doe ik het weer. Vergeving
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Het verschil is dat de auteur het beargumenteert met primaire bronnen, en jij niet.
Eerlijk gezegd vond ik het masker en de site die het ontwikkeld heeft al voldoende maar dat gaat er bij jou kennelijk niet in.
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.