Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 juni 2013, 21:15   #151
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Precies en dat geeft eigenlijk al aan dat het niet werkt..
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2013, 15:19   #152
Terrence
HaarWeb lid
 
Terrence's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2013
Berichten: 42
Citaat:
Ik volg dit topic eveneens met veel aandacht. Veel onderzoeken zijn er immers niet naar de resultaten van Keratene Retard...
http://www.prohairclinic.com/sites/d..._protected.pdf

Dit is toch wel een zeer goed onderzoek waarin ze aantonen dat het wel degelijk de DHT-waardes in het bloed vermindert, zonder andere hormonen te beïnvloeden.

Ik vind het zelfs zeer positief dat hun eerste onderzoeken in vivo zijn, zo weten we tenminste wat de capsules écht doen (i.t.t. zelfbeoordelingen zonder controlegroep of schimmige foto's uit verschillende hoeken en belichtingen die we zo vaak zien). Ze werkten trouwens samen met de Universiteit Gent om de DHT-waardes te meten, het is dus zeer onwaarschijnlijk dat de resultaten vervalst zouden zijn.

Ik zou ook wel graag een langdurig onderzoek met grote N zien om effectiviteit en vooral neveneffecten te bestuderen. Maar voor een klein startend bedrijf is dat, zeker in de EU, haast onbetaalbaar. Ik gok zelfs dat het niet mogelijk is een patent te nemen op de formule, aangezien het uit puur organische bestandsdelen bestaat. Financieel gezien zou een groot onderzoek dan ook een nutteloze investering zijn. Legaal gezien bieden ze hun product dan ook als voedingsupplement aan, en niet als geneesmiddel.

Citaat:
Mocht het de haaruitval afremmen zonder bijwerkingen, zou het mijns inziens toch een artikel verdienen in Der Spiegel, New York Times, Knack
Om in de media te komen moet toch aan wat andere voorwaarden voldaan worden, zoals:
1. Spectakel, hoe vaak lezen we wel niet berichten over onderzoekers die hele haarbossen hebben kunnen laten groeien op kale muizen, en telkens "enkele" jaren van een definitieve oplossing zitten. KAR claimt niet eens hergroei te veroorzaken (omdat het geen geneesmiddel is...).

2. Persgerichtheid van het bedrijf zelf. Wanneer er iets over haaruitval in de krant verschijnt is dat meestal omdat bedrijven of onderzoekers een persbericht verstuurd hebben (om bv. nieuwe investeerders aan te trekken). De mensen bij Keratene lijken me voorzichtiger, waarschijnlijk weer om legale redenen; ze kunnen geen persbericht versturen waarin ze verkondigen dat hét geneesmiddel gevonden is. Ze lijken me eerder intern via dokters te werken, die op basis van de onderzoeksresultaten zelf het logisch gevolg trekken dat de capsules toch een zekere effectiviteit zullen hebben.


Misschien ben ik er wel wat te positief over, maar dan wel op basis van rationele argumenten. Binnenkort zal ik er aan beginnen, en dan zien we na een tijd wel of het effectief zal zijn.
Terrence is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2013, 16:15   #153
odecsner
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2013
Berichten: 12
ben de keratene retard story een beetje aan het opvolgen op Baldtruth en kwam het volgende tegen:

I have received my DHT blood test results. Details and background are:

Used proscar daily since 2009 with good results. My hair loss stop after the initial shock loss. Only sides were loss of morning erection. However due to my age not really that important to me.
Stopped proscar and switched to Keratene Retard on 28 March 2013. Reason - prefer more natural based medicine. I am taking the prescribes dosage of two tablets in the morning and two tablets in the evening.
Stupidly I have not done a DHT test prior to the switch but my hair loss stopped 100% with proscar, so DHT range must have been reduced to low.
Done DHT blood test on 11 May 2013, nearly six weeks since switch date.
Results are 1.3 nmol/l (normal rage is 0.7 to 5.4). To compare against the Keratene results table I have converted the result to pg/ml. This came to 219.96 which is below the DHT threshold as per the Keratene results table.
What do I think - pretty good result and in line with the Keratene research. No sides and morning erection returned. However, still get a bit nervous when I see one or three hairs in the wash basin in the morning. This was probably true whilst using proscar but did not notice it as I trusted proscar 100 % and still do to prevent hair loss. But given the test result I will stay with Keratene.
Hopefully more and more members will have the same results as me and a whole body of encouraging results can be compiled so that everyone can use the product with the same confidence as proscar.
odecsner is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2013, 00:10   #154
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Ik weet het niet, er zit slechts 6 weken tussen zijn bevindingen en het stoppen met Proscar. Als hij dit na 6 maanden had gedaan, had het meer waarde gehad.
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2013, 00:16   #155
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
@terrence:
Ben je nou niet een klein beetje naïef? Waarom is prohairclinic zo enthousiast en voor de rest echt werkelijk niemand? Wat is hun financieel belang? Waarom is de topicstarter (medewerker van Prohair) gestopt met reageren toen mensen kritischer werden? Waarom moeten sommige mensen zoveel moeite doen om de exacte ingrediënten te vinden en waarom zijn ze een paar keer van de site gehaald? Waarom zijn er nog zo weinig succesverhalen op fora?

Waarschijnlijk omdat het bullcrap is. Het onderzoek op de site van prohair lijkt me onbetrouwbaar. De farmaceutische industrie is een smerige business. Echte resultaten in de praktijk gepost door de uiteindelijke gebruikers, zonder financieel belang, daar wacht ik al maanden op..

Laatst gewijzigd door Ferry; 11 juni 2013 om 01:21
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2013, 10:31   #156
Harbour
HaarWeb lid
 
Harbour's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 167
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kris1982 Bekijk bericht
Ik volg dit topic eveneens met veel aandacht. Veel onderzoeken zijn er immers niet naar de resultaten van Keratene Retard.
Mocht het de haaruitval afremmen zonder bijwerkingen, zou het mijns inziens toch een artikel verdienen in Der Spiegel, New York Times, Knack, ...
Zelfs er een nieuw medicijn wordt uitgevonden tegen ziektes zoals 'Diabetes' en 'Kanker' wordt hier geen aandacht aan besteed in de grote kranten.
__________________
My regimen:

01-2013: Fue 2500 Grafts Prohair Clinic Zone 1+2 (Oppervlakte 49cm2/50 grafts cm2)
01-2013: 2 capsules Keratene Alpha active Retard per dag GESTOPT: Geen resultaat
01-2013: 1 capsule Biotine (5000 mcg) per dag
Neem ik nog af en toe
Harbour is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2013, 13:52   #157
Terrence
HaarWeb lid
 
Terrence's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2013
Berichten: 42
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
@terrence:
Ben je nou niet een klein beetje naïef? Waarom is prohairclinic zo enthousiast en voor de rest echt werkelijk niemand? Wat is hun financieel belang? Waarom is de topicstarter (medewerker van Prohair) gestopt met reageren toen mensen kritischer werden? Waarom moeten sommige mensen zoveel moeite doen om de exacte ingrediënten te vinden en waarom zijn ze een paar keer van de site gehaald? Waarom zijn er nog zo weinig succesverhalen op fora?

Waarschijnlijk omdat het bullcrap is. Het onderzoek op de site van prohair lijkt me onbetrouwbaar. De farmaceutische industrie is een smerige business. Echte resultaten in de praktijk gepost door de uiteindelijke gebruikers, zonder financieel belang, daar wacht ik al maanden op..
Zoals ik zei, momenteel ben ik er inderdaad heel positief over. Maar naïef ?
Mijn argumenten zijn toch vrij rationeel denk ik. Als een bedrijf samenwerkt met een Universiteit, zeker hier in Europa, is de kans op valse resultaten toch héél klein.

Waarom de échte ingrediënten moeilijk te vinden zijn ? Net omdat er een financieel belang is deze geheim te houden. Moest ik ze kennen zou ik ook gewoon een goedkope versie proberen samen te stellen. Trouwens, de compositie zoals iemand die hier poste kan nog altijd vrij gevonden worden hoor: http://www.prohairclinic.com/k%C3%A9...hactive-retard. We weten gewoon niet wat voor sterolcomplex het is, en dat is nu net het essentiële ingrediënt.

Dat er nog geen succesverhalen te vinden zijn op forums? Ik heb nog niemand gezien die het langer dan 5 maanden gebruikt heeft. Velen geven op omdat ze na 3 maanden nog geen verbetering zien. Herinner je dat Finasteride ook 6 tot 12 maanden nodig heeft om tot zichtbare resultaten te komen. Ik verwacht overigens geen spectaculaire resultaten met alleen KAR, behoud is al een flinke stap voorwaarts.

Maar goed, de toekomst zal uitwijzen of het al dan niet zal werken.
Terrence is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2013, 13:57   #158
Terrence
HaarWeb lid
 
Terrence's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2013
Berichten: 42
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
Ik weet het niet, er zit slechts 6 weken tussen zijn bevindingen en het stoppen met Proscar. Als hij dit na 6 maanden had gedaan, had het meer waarde gehad.
Normaal gezien is de halfwaardetijd van Proscar niet langer dan 24 uur. Dus zou hij al een post-finasteride syndroom moeten opgelopen hebben om tot zo'n bloedwaardes te komen zonder enige effectiviteit van KAR.

Ik moet wel zeggen dat die poster op baldtruthtalk eigenlijk veel te veel gebruikt: 2 capsules 's morgens én twee 's avonds !? Op de website van Keratene raden ze maximum één 's morgens en één 's avonds aan, en dat alleen voor mannen met hoge DHT-waardes.

Laatst gewijzigd door Terrence; 11 juni 2013 om 14:03
Terrence is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2013, 15:42   #159
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Finasteride kan al wel stabilisatie geven na 3 maanden (evt. hergroei alleen nog niet). Trim (die hier regelmatig iets post) en andere personen op buitenlandse fora, hebben na 3 maanden i.i.g. nog geen stabilisatie opgemerkt.

Ach misschien ben jij wel niet naïef, maar ik een beetje te pessimistisch op dit vlak. Een natuurlijke DHT verlager zonder bijwerkingen, het klinkt gewoon te mooi om waar te zijn.

Trouwens over Trim gesproken.. Heb je weer een update voor ons???
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2013, 18:29   #160
trim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 77
Nou, op verzoek een updateje!

Ben nu 3 weken bezig met pot nummer 2 ( totaal dus 3 maanden en 3 weken)
1 capsule in de ochtend en 1 in de avond.
Bijwerkingen zijn er niet.
Resultaat...... Helaas ook niet.

Ik moet zelfs zeggen dat ik de laatste weken flink last
van haaruitval heb.

Maar goed, zoals eerder aangegeven wil ik echt een jaar volmaken.
Het is balen natuurlijk want je hoopt toch op een teken van stabilisatie
als begin!!

Time Will tell!!

Grtn trim
trim is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2013, 18:44   #161
Harbour
HaarWeb lid
 
Harbour's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 167
Ik slik nu 5 maanden 2x per dag Keratene Retard en heb geen haaruitval meer.. Ook geen bijwerkingen

Nu vind ik het te vroeg om te zeggen dat dit door de pillen komt omdat ik tevens denk dat nadat mijn haar is afgeschoren voor de HT, de zwakke haren niet meer zijn teruggegroeid.
Die kunnen dus ook niet meer uitvallen.
Voorlopig blijf ik ze dus slikken. Ik ga mijn bevindingen ook zeker met jullie delen.
__________________
My regimen:

01-2013: Fue 2500 Grafts Prohair Clinic Zone 1+2 (Oppervlakte 49cm2/50 grafts cm2)
01-2013: 2 capsules Keratene Alpha active Retard per dag GESTOPT: Geen resultaat
01-2013: 1 capsule Biotine (5000 mcg) per dag
Neem ik nog af en toe
Harbour is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2013, 20:30   #162
Terrence
HaarWeb lid
 
Terrence's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2013
Berichten: 42
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
Een natuurlijke DHT verlager zonder bijwerkingen, het klinkt gewoon te mooi om waar te zijn.
Van die 'geen sides'-claim ben ik ook nog niet echt overtuigd hoor. Dat is nog helemaal niet onderzocht. Al gaf de directeur van het bedrijf er, op vraag van een forumlid op baldtruthtalk, wel een vrij plausibele uitleg voor:

"Keratene alphactive Retarde is completely different than finasteride. Finasteride is a synthetically engineered molecule, with specific chemical properties.Keratene alphactive Retarde is an organic compound, not synthetically engineered.
Finasteride has the chemical potential to penetrate the blood brain barrier (see latest FDA updates on fda.gov) and has the bio-chemical potential to influence the pineal gland, the processes that coordinate the production of lutropin, the correlation of the sex-binding hormone globulin, dhea, and many other related factors. In addition, it may increase on the long run the risk on malign prostate neoplasm with roughly 1.6%.
Because the body perceives its molecule as a foreign chemical, the metabolic processes employed by the body to follows the same pathways as any other medication (see cytokine reduction), whereas in regard to KaR, the body process the substance as an organic element.

...It does not interfere with the endocrine production of hormones, of hormone precursors, of enzymes or related peptides. It also does not influence the shbg or lutropin, fact that defines its “libido-friendly” characteristic."


@Harbour en trim: Dank je voor de updates, ik sluit binnen enkele weken bij jullie aan.
Terrence is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2013, 22:26   #163
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Trim en Harbour bedankt voor jullie update!
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 13:39   #164
napalm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2013
Berichten: 17
waarschuwing

Hallo, ik wil ook in deze post even waarschuwen voor orale DHT-blockers (zoals fina, duta en zelfs Saw Palmetto). Als iemand er veel succes mee boekt vind ik dat alleen maar fijn. Toch wil ik mijn ervaring hier even delen, omdat sommige mensen vervelende dingen kunnen ervaren als ze stoppen:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=32454
napalm is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 15:12   #165
Terrence
HaarWeb lid
 
Terrence's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2013
Berichten: 42
Een poster op the baldtruthtalk poste deze bloedresultaten. Niet echt goed nieuws, aangezien zijn DHT-waardes helemaal niet gedaald zijn door Kératene. Wel wat vreemde resultaten aangezien zijn baseline zelfs een stuk lager is dan de waardes tijdens zijn Kar en zelfs Saw Palmetto gebruik. Dat is ook weer vreemd, want het zou betekenen dat napalm zijn problemen door iets anders als SP zouden moeten veroorzaakt zijn.

Onthoud wel dat dit maar één resultaat is van iemand anoniem. Grote conclusies moeten we er niet uit trekken, maar als er nog meer negatieve resultaten komen ziet het er niet zo goed uit. (tot zover is er op dat forum dus één gebruiker met positieve bloedresultaten en één met negatieve)


Terrence is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.