Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 november 2013, 21:55   #1
anijs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 61
Minoxidil Kirkland 22 jaar

Hallo,

Volgende week word ik 22 jaar oud en heb mezelf bijgevolg getrakteerd op een eerste 6-month supply kirkland minoxidil 5%.

Even een korte situatieschets:
- serieuze inhammen
- doorzichtige kruin
- extreem dun haar (altijd al geweest, maar nu nadruk op extreem)

Andere, misschien belangrijke elementen:

-Sinds 2 jaar last van hoge bloeddruk, constante vermoeidheid
=> Neem aldacatzine ter verlaging bloeddruk (werkt tot op heden niet voor bloeddruk, maar bijsluiter vermeldt haaruitval)
==> Sinds start medicatie last van rode hoofdhuid, jeuk, (nog dunner wordend haar?)

-Fervent fitnesser (sinds leeftijd 15, 4x / week, bodybuilding (+-94kg op 1.80m))
-Vroeger Roaccutane genomen tegen acné, heeft ook een serieuze impact op mijn haardikte gehad (nooit meer volledig hersteld).
-Vader kalend, maar had op mijn leeftijd nog veel meer en dikker haar dan mij. Broer 2 jaar ouder en mooi dik, niet kalend haar.

Foto's droog haar:




Betere foto's droog haar:




Nat haar:



Ik was van plan om die minoxidil elke avond 1x te gebruiken (i.p.v. 2x per dag), aangezien ik nog vrij jong ben en hoop dat een kleine dosis voorlopig helpt. Ik heb me er al bij neergelegd nooit mooi vol dik haar te hebben, maar kaal kan ik op deze leeftijd nog niet aan. De kapper vermijd ik nu al 2 jaar.

Vragen:

-Dosis 1x voldoende om te starten?
-Ben gewoon haargel / wax te gebruiken. Kan dit nog steeds? Hoe lang moet ik wachten?
-Moet je die minox van kirkland rechtstreeks op de hoofdhuid aanbrengen, of op het haar?
- Misschien eerst langs een dermatoloog langsgaan, om vast te stellen wat ik reeds weet?

Alvast bedankt voor de feedback

Laatst gewijzigd door anijs; 20 november 2013 om 22:33
anijs is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2013, 05:57   #2
odecsner
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2013
Berichten: 12
testen hebben uitgewezen dat 1 maal minoxidill niet echt minder goed werkt dan 2 maal minoxidill/24 uur. ikzelf gebruik het alleen maar in de avond en raad je dat dan ook aan , zodat je in de ochtend na douche je wax kunt aanbrengen.

minoxidill moet je op de hoofdhuid aanbrengen, met het pipetje 1 ml nemen en dan druppelen op je hoofdhuid en met je vingers inmasseren.

let wel minox werkt niet zo goed op de inhammen, daarvoor ga je zwaarder geschut nodig hebben en eerlijk gezegd denk ik dat een bezoekje bij de dermatoloog geldverspilling is, zoals je al aangaf je weet al dat het erfelijke haaruitval is en de dermatoloog zal dan ook minox voorschrijven , maar meer zal hij jammergenoeg niet kunnen doen

grtzz
odecsner is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2013, 14:51   #3
Volleboshaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2013
Berichten: 118
1x per dag is genoeg in principe, doe ik zelf ook. Direct op je hoofdhuid aanbrengen.
__________________
Het gebruik van producten en of adviezen die ik geef zijn op eigen risico. Allen gegeven adviezen zijn puur van een informatief karakter.
Volleboshaar is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2013, 17:52   #4
anijs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 61
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volleboshaar Bekijk bericht
1x per dag is genoeg in principe, doe ik zelf ook. Direct op je hoofdhuid aanbrengen.
Kan ik dan niet opteren om het aan te brengen op de hoofdhuid, en dan direct gel/wax erin te doen? Twee vliegen in één klap?
anijs is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2013, 20:09   #5
TruusKomNahuus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2005
Berichten: 81
Ik zou je bloeddruk wel even goed in de gaten blijven houden aangezien minoxidil ook bloeddrukverlagend werkt!


-1x per dag is in het begin zelfs aan te raden om er een beetje aan te wennen. Dan heb ik het over de eerste week. Daarna kun je overstappen op 2x per dag of het houden bij 1 keer per dag...het is net waar je zelf in gelooft. Verschillende mensen en onderzoeken die beweren dat 1 keer per dag voldoende is...ook verschillende mensen die beweren dat 2 keer per dag beter is.
- Direct op de hoofdhuid aanbrengen. Elke druppel die op je haar komt is pure verspilling.
- Qua haargel/wax aanbrengen. Des te sneller je minox droogt des te sneller je je haarproduct aan kunt brengen. Grootste reden dat je ff wacht, maar dat zul je zelf ook merken, is dat het product je haar een beetje nattig/vettig maakt waardoor bijvoorbeeld wax minder goed blijft plakken bij het inwrijven.

Verder heb ik een gevoel (lees puur een gevoel) dat jij zeker baat gaat hebben bij de minoxidil. Als je haar iets dikker zou zijn dan dat het nu is zou het cosmetische effect bij jou al groot kunnen zijn omdat je (zoals het nu lijkt op de fotos) overal nog wel 'flink wat haar' hebt zitten. Zoals gezegd puur een gevoel en niet iets om je valse hoop te geven. Kans bestaat ook dat het niet werkt !
TruusKomNahuus is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2013, 17:32   #6
anijs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 61
De minoxidil is gearriveerd!

Nu vraag ik me af wat het meest praktische is:

Nu direct beginnen en risico lopen om met de feestdagen met een kale kop rond te lopen (door een eventuele shedding) of op 01/01/2014 starten om mooi te kunnen zeggen hoelang ik er al mee bezig ben ?

Heb momenteel wel nog een beetje last van jeukende/geïrriteerde hoofdhuid. Gebruik nieuwe shampoo / nieuwe medicatie voor bloeddruk.

Sowieso ga ik een mooi fotoverslag proberen maken.

anijs is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2013, 20:16   #7
TruusKomNahuus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2005
Berichten: 81
Die keuze is aan jou !

Des te sneller je begint des te beter.

Anderzijds, bij mij ging het de eerste paar weken flink achteruit.
TruusKomNahuus is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2014, 19:39   #8
anijs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 61
Heb mij nog 1 flesje kirkland foam gekocht voor eens af te wisselen.

Daarnaast ben ik naar de dermatoloog geweest en die begon ook meteen over minoxidil. Ze heeft me 4 voorschriften voor 3x60ml gegeven van het merk Alopexy 5%. Iemand goede / slechte ervaringen mee? Zou ik meteen hierop overstappen of eerst die Kirkland zooi opgebruiken?
__________________
Finasteride 1,25mg p/d: april 2015 - heden
anijs is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2014, 11:45   #9
DavidNED
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2014
Berichten: 6
Geslacht:
Post Minoxidil

Hallo, ik ben nieuw op dit forum.

Ik ben 24 jaar oud en sinds het laatste jaar merk ik dat het haar bovenop dunner wordt (doorzichtig). Ook heb ik een beetje inhammen, maar dit vind ik niet zo erg. Het gaat er mij om het haar bovenop. Ik heb gelezen over het middel Minoxidil en denk dat dit het beste voor mij is, maar heb toch een paar vragen:


- Is dit het juiste middel voor mijn beginnende kaalheid?
- Is enkel Minoxidil genoeg?
- Hoe lang moet je het gebruiken voordat je resultaat ziet?
DavidNED is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2014, 11:37   #10
anijs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 61
Update

Ik gebruik minoxidil van kirkland (lotion) nu reeds 6 maanden. Tot mijn grote spijt moet ik zeggen dat ik er eigenlijk weinig van merk. Achteruitgang is er echter ook niet. Ik vraag me steeds af of ik de lotion wel goed aanbreng. Als ik deze 's ochtends aanbreng, loopt het telkens gewoon van mijn voorhoofd af. Ik heb de indruk dat het dus niet eens de kans krijgt om in te trekken. Als ik echter meer tijd spendeer in het aanbrengen van de lotion (en ervoor zorg dat het niet direct naar beneden loopt), krijg ik in de loop van de dag redelijk wat jeuk, maar dit is meestal beperkt (doordat het er meestal gewoon afloopt en niet intrekt).

Ik ben zinnens om over te schakelen op de foam aangezien dit prettiger aanvoelt en niet zo vettig is. Ook zal ik éénmaal per week nizoral shampoo 2% gebruiken om mijn hoofdhuid wat rust te gunnen.

Iemand nog tips om minoxidil beter aan te brengen?
__________________
Finasteride 1,25mg p/d: april 2015 - heden
anijs is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2014, 12:14   #11
gekko
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Berichten: 18
Hallo,

Ik gebruik nu ongeveer een maand minoxidil. s'Ochtends gebruik ik Foligain 5% foam en s'avonds Kirkland 5% liquid. Ik masseer het altijd even in aangezien het anders, net als bij jou, van mijn hoofd afloopt. Heb ook net als jij dat ik weinig vooruitgang of achteruitgang merk. Vallen er nog veel haren bij je uit?
gekko is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2014, 12:41   #12
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
@anijs : Ja aanbrengen vergt wat skills, en sommige vinden de ene lastiger dan de ander. Ben zelf niet bekend met kirkland. Maar het kan helpen om de minoxidil zachtjes in te masseren. Of door je hoofd 'slim op en neer te bewegen' tegen de richting waar het loopt..Als het naar voren loopt til je je hoofd dus naar boven. Zie ook mijn review over spectral uhp.
Bij een foam is het aanbrengen inderdaad makkelijker, maar kan lastig zijn met lang haar. Moet je even kijken wat voor jou het beste is.

@gekko: na een maand kun je ook niks verwachten..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2014, 13:09   #13
gekko
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Berichten: 18
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
@gekko: na een maand kun je ook niks verwachten..
Oeps, bedoelde een jaar (17 juli 2013 begonnen).
gekko is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2014, 13:53   #14
tepelstreeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 313
Geslacht:
Hoe staat het er nu voor? Al meer resultaat?
tepelstreeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2014, 14:58   #15
anijs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 61
Korte update:

Nu ongeveer 11 maanden minoxidil aan het gebruiken. De eerste 6 maanden heb ik de lotion van Kirkland gebruikt, maar heb hier weinig tot geen resultaat mee gehaald. Ik bracht dit elke ochtend aan voor het werken maar het liep allemaal meteen van mijn hoofd (heb dit nooit ingemasseerd). Wel kreeg ik jeuk en vettig haar. Nadien ben ik overgestapt naar een ander merk (Alopexy) dat ik nu nog steeds gebruik. Ik masseer de lotion nu ook in. Ben bovendien overgestapt van 's ochtends aanbrengen naar 's avonds voor het slapengaan aanbrengen (heb de indruk dat het beter intrekt).

Momenteel is mijn haarstatus heel slecht. De laatste maanden is mijn haardos aanzienlijk verminderd (vooral frontaal). Het is ook de eerste keer dat ik opmerkingen krijg van buitenaf dat mijn haar echt heel erg dun is geworden. Ook voelt mijn haar erg droog en dof aan en kan je er goed doorkijken. Heb de indruk dat mijn haar ook lichter wordt en minder pigment bevat. Stiekem hoop ik dat dit alsnog een soort shedding is ondanks mijn 11 maanden gebruik (waarvan de laatste 5 maanden naar mijn inziens correct) anders is het wel heel uitzichtloos.
__________________
Finasteride 1,25mg p/d: april 2015 - heden
anijs is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.