Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 november 2020, 21:02   #16
Mikeye
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2019
Berichten: 239
Geslacht:
Uit eigen ervaring zou ik het afraden. Ik heb intussen 2 behandelingen gehad. Bij de eerste wilde ik beslist niet kaal/kort geschoren en het ging specifiek om mijn kruin. Uiteindelijk FUT gekozen en mijn bestaande haar bedekte mooi alles. Echter was ik niet tevreden over het resultaat. Feit blijft dat ze tussen bestaande haren in moeten werken en de plekken dan toch lastiger te zien zijn. Toen heb ik me met de tweede behandeling er maar overheen gezet (nu FUE) en gewoon laten scheren. En achteraf had ik dit gewoon meteen moeten doen. Het voelde eigenlijk best bevrijdend na al dat geëmmer met camoufleren wat ik steeds deed. Nu ben ik ongeveer 5 maanden verder en zie ik dat de plekken nu veel beter aan het opvullen zijn. Ik heb me verder ook helemaal niet meer druk gemaakt om wat dan ook nog te camoufleren. Sinds de behandeling heb ik het zelf ook al verschillende keren met de tondeuse bewerkt (standje 3 all over). En nu is het moment om het allemaal mooi egaal langer te laten worden. Het is wat het is en wordt momenteel enkel beter. Succes met je besluit.

Laatst gewijzigd door Mikeye; 24 november 2020 om 21:05
Mikeye is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2020, 21:58   #17
spinner1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2009
Berichten: 107
Beste Joost,

Je geeft aan dat je een heel regime hebt opgebouwd door de jaren heen. Medicatie, fibers etc. Nu de situatie uit de hand loopt wil je een transplantatie, maar deels zegt je rationele ook doe het niet.

Je routine, vertrouwde, zelfbeeld, gedachtes zeggen ja.

Je verstand, lange termijn denken, je gevoel zegt nee.

Ben je onder begeleiding voor je medicatie bij een huisarts? Bespreek het daarmee. En eerlijk ik denk dat het mooiste wordt als je de situatie accepteert. Bouw 1 voor 1 je routines af en beloon jezelf/spreek jezelf goed toe.

Tis het zwaarst, maar wel de meest eervolle weg. 1500 grafts kan maar een zeer klein gedeelte mee behandeld worden. Ik denk dat je dan nog dunne plekken blijft houden.

Laatst gewijzigd door spinner1; 24 november 2020 om 22:08
spinner1 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2020, 22:36   #18
Haartjes2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2020
Berichten: 296
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ssg92 Bekijk bericht
Ik zou eerlijk gezegd overwegen überhaupt je haar kort te trimmen, los van de haartransplantatie. Dat lijkt misschien eng maar dat ziet er al een stuk verzorgder, mannelijker, assertiever en dus ook aantrekkelijker uit. Ik heb dat met mijn NW2.5 al gedaan en het is al een enorme verbetering op het langere haar waarbij m'n inhammen alleen maar meer opvielen.
Dit.

Kale mannen met wat plukken haar, waar zij geen afscheid van kunnen nemen. Ik snap niet dat dit bestaat; maar voor een ieder wat wils! : - )

Kort scheren, ziet er 99 van de 100 keer beter uit.
__________________
FUE Saffier Haartransplantatie Esteworld 07-2020

Regime
Biotine 1 x 1000ug pd sinds 10-03-2020
Ketokonazol 3 x pw sinds 10-07-2020
Essengen 6 plus 0.75ml pd sinds 27-07-2020
Dermapen 1,25mm 1 x pw sinds 10-11-2020

Laatst gewijzigd door Haartjes2020; 25 november 2020 om 22:53
Haartjes2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2020, 22:46   #19
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Het is exact zoals mikeye omschrijft

Het voelt bevrijdend. Dat was voor mij ook. Je komt uit je comfortzone op een harde manier. Maar ik krijg ook complimenten. Het voelt bevrijdend om ook te weten hoe het is om te millimeteren! En als dat meevalt dan weet je dat het mogelijk een optie is voor de toekomst waardoor je je weer minder zorgen maakt
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2020, 15:18   #20
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haartjes2020 Bekijk bericht
Dit.

Kale mallen met wat plukken haar, waar zij geen afscheid van kunnen nemen. Ik snap niet dat dit bestaat; maar voor een ieder wat wils! : - )

Kort scheren, ziet er 99 van de 100 keer beter uit.
Ja, ik zie dit ook wel eens bij mislukte haartransplantaties, dat ze dan die paar doorgekomen haartjes gewoon laten zitten in plaats van afscheren of in elk geval kort trimmen. Ziet er naar mijn bescheiden mening niet uit.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2020, 23:06   #21
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.250
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ssg92 Bekijk bericht
Ja, ik zie dit ook wel eens bij mislukte haartransplantaties, dat ze dan die paar doorgekomen haartjes gewoon laten zitten in plaats van afscheren of in elk geval kort trimmen. Ziet er naar mijn bescheiden mening niet uit.
Met je eens. Maar het kan ook zijn dat millimeteren geen optie meer is vanwege een FUT-litteken.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2020, 17:20   #22
joostvanrossum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 september 2020
Berichten: 4
Geslacht:
Hartelijk dank iedereen voor de reactie tot nu toe!!!!


QUOTE=Ssg92;452933]Ik heb zelf veel succes behaald met RU58841. Hierbij had ik zelfs wat hergroei. Het probleem met middelen als finasteride en dutasteride is dat ze 5-alfa reductase naar DHT aanpakken, maar niet normaal testosteron op de hoofdhuid. Dit heeft namelijk ook een effect, al is dat niet zo groot als DHT (ook veel lagere bindingsaffiniteit met AR op haarfollikels). Nadeel is wel dat RU58841 hit or miss is en het niet door de FDA goedgekeurd is omdat het een research chemical is. Kans op systemische bijwerkingen is echter klein (maar dus niet afwezig) omdat het lokaal op de hoofdhuid wordt aangebracht.

Ik herken in je verhaal hoe vervelend het is als je haren in de wind of regen de inhammen blootstellen. Hier heb ik zelf geen last meer van nu ik m'n haar op 9mm trim. De eerste keer voelde dat wel als een soort verslagenheid, maar uiteindelijk dacht ik van, ik rock die inhammen gewoon. Het ironische is dat de inhammen hierdoor juist veel minder opvallen omdat het contrast enorm verkleind is. Ook begon ik juist toen opeens complimenten te krijgen. Helpt wel dat ik een baard heb.

Zelf ga ik trouwens in maart bij Eberson een HT laten doen. Het is momenteel erg druk wegens corona dus helaas wel even wachten.[/QUOTE]
joostvanrossum is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2020, 17:24   #23
joostvanrossum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 september 2020
Berichten: 4
Geslacht:
Ja krijg de medicatie van Dr Zandvoort bij de Keulen kliniek uit Tilburg. Echter weet deze arts niet heel goed te melden wat het resultaat zal zijn/worden van een transplantatie


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spinner1 Bekijk bericht
Beste Joost,

Je geeft aan dat je een heel regime hebt opgebouwd door de jaren heen. Medicatie, fibers etc. Nu de situatie uit de hand loopt wil je een transplantatie, maar deels zegt je rationele ook doe het niet.

Je routine, vertrouwde, zelfbeeld, gedachtes zeggen ja.

Je verstand, lange termijn denken, je gevoel zegt nee.

Ben je onder begeleiding voor je medicatie bij een huisarts? Bespreek het daarmee. En eerlijk ik denk dat het mooiste wordt als je de situatie accepteert. Bouw 1 voor 1 je routines af en beloon jezelf/spreek jezelf goed toe.

Tis het zwaarst, maar wel de meest eervolle weg. 1500 grafts kan maar een zeer klein gedeelte mee behandeld worden. Ik denk dat je dan nog dunne plekken blijft houden.
joostvanrossum is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
haarbesparende fue

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.