Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 november 2020, 14:40   #1
sjoerd_p
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2020
Berichten: 1
Geslacht:
Thumbs up Haartransplantatie Dutch clinic in Hoofddorp

Hallo,

Graag deel ik met jullie de ervaring over de haartransplantatie die ik ben ondergaan bij Dutch Clinic in hoofddorp.

Ik ben een man van 34 jaar. Langzaam maar zeker begon ik steeds een beetje kaler te worden. de klachten begonnen zo rond mijn 25e. Met het juiste kapsel en de juiste manier van dragen was het nog wel redelijke tijd te verbloemen.
Ik voelde me er toch wel onzeker over en werd vaak een stuk ouder geschat dan ik in werkelijkheid was, naar mijn idee had dit te maken met de groter wordende inhammen en de kruin die toch niet meer dekkend was.
Ik twijfelde al langer om er wat aan te gaan doen maar hikte er wel tegenaan. De De ingreep zelf, de kosten, en naar het buitenland gaan..

Via een vriend kwam ik bij Dutch Clinic in hoofddorp terecht. Hij had echt een super mooi resultaat (hij was kaler dan ik) en hij zij dat de ingreep wel 'irritant' was maar dat het hem alles was mee gevallen.
Naar aanleiding hiervan ben ik op consult geweest. In dit consult konden ze me goed uitleggen wat er moest gebeuren bij mij en hoe dat eruit zou gaan zien. Er zouden zo'n 3200 grafts getransplanteerd moeten worden, ongeveer de helft voor de inhammen en de helft voor de kruin.
Ik voelde me eigenlijk meteen op mn gemak en besloot vrij snel dat ik dit moest gaan doen.
Ik kon al snel terecht (binnen een maand).

Ik was natuurlijk erg zenuwachtig, want het is toch een ingreep..
Ik kreeg voor de behandeling een duidelijk plan van hoe alles in zn werk zou gaan, dit stelde me wel een beetje gerust.

Op de dag van de behandeling moest ik al vroeg in de Clinic zijn. Daar nam de arts (Denis) alles nog even met me door. Mn hoofd werd kaal geschoren (wat opzicht al spannend was) en daarna begon de behandeling.
Ik kreeg een aantal spuiten voor de verdoving, deze spuiten waren natuurlijk niet fijn maar het viel me alles mee. Na deze spuiten was mn hoofd echt verdoofd (zelfde gevoel als bij de tandarts maar dan mn gehele hoofd).
Het transplanteren zelf heb ik hierdoor helemaal niet gevoeld. Het viel me echt mee. Het duurde al met al wel een uurtje of 6 a 7. Zolang stil liggen is wel vervelend maar is wel te doen.

De eerste week na de ingreep is wel irritant, vooral met slapen.
Dit is voor mij echt maar een weekje geweest, daarna heb ik nergens meer last van gehad.
Het resultaat liet wel even op zich wachten (hier hadden ze me uiteraard op voorbereid).
Na een maandje of 4 a 5 begon het resultaat duidelijk zichtbaar te worden.

De behandeling was een klein jaar terug (december vorig jaar).

Ik ben echt super blij met het resultaat. Mijn haarlijn ziet er natuurlijk uit en is echt vol! ik ben zelfverzekerder en mensen schatten me nu zelfs jonger dan dat ik ben.
Ik kan het kapsel dragen wat ik wil en zelfs wanneer het regent is mijn haar helemaal goed dekkend.
Wanneer je onzeker bent over je dunner wordende haar kan ik echt iedereen deze stap aanraden.

Hieronder heb ik wat voor en na fotos.
Ik heb geen fotos van de kruin, deze fotos verwijderde ik altijd direct, vond het erg vervelend om mijn hoofd zo te zien.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg haar before 1.jpg‎ (125,7 KB, 179x gelezen)
Bestandstype: jpg haar before 2.jpg‎ (58,2 KB, 161x gelezen)
Bestandstype: jpg haar after 1.jpg‎ (110,2 KB, 178x gelezen)
Bestandstype: jpg haar after 2.jpg‎ (94,0 KB, 167x gelezen)
sjoerd_p is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2020, 15:11   #2
jap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2020
Berichten: 65
Geslacht:
Ziet er heel netjes uit! Met maar 1600 grafts op de inhammen heb je toch een heel natuurlijk ogende bos haar gekregen qua vooraanzicht.

Begrijp dat je er nu een stuk meer mee kan en niet langer je kuif over je inhammen hoeft te kammen.. Is het ook niet waard..

Duidelijke verbetering!
jap is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2020, 17:46   #3
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Mooi resultaat, wat heeft het je uiteindelijk gekost?
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2020, 20:51   #4
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Ziet er erg netjes uit en de haarlijn past goed bij de leeftijd en ziet er natuurlijk uit.

Weet je misschien het aantal grafts per cm² (de dichtheid) die ze op de inhammen/haarlijn hebben geplaatst?
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.