Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 augustus 2006, 18:16   #1
lieverdje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2005
Locatie: Rotterdam
Berichten: 25
Exclamation wil het vertellen...

Hoi,

Ik had me dus vanavond voorgenomen om tegen mijn vader te zeggen dat ik graag in therapie wil. Maar ik durf niet! En ik ben ook bang dat ie gaat zeggen dat het niet nodig is, of dat we er geen geld voor hebben of dat ik het zelf wel kan ofzo... Ik wil er gewoon vanaf! En ik heb vaak genboeg ervaren dat het supermoeilijk is en dat ik het niet alleen kan... Kan iemand me miss helpen of tips geven?
lieverdje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2006, 19:14   #2
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Hallo,
weet je vader dat je TTM hebt? Misschien is het goed dat hij er iets over gaat lezen. Internet is dan ideaal. Als hij er meer info over krijgt zal hij misschien eerder de ernst van TTM gaan inzien.
Verder? Tja, vertellen is super moeilijk.... Trek de stoute schoenen aan en zeg dat je hem al een tijdje iets wilt vertellen / bespreken wat voor jou heel moeilijk is. Wat heel gevoelig ligt. Met zo`n begin weet hij wel al dat het voor jou heel serieus is.

Succes ermee. Enne, Makkelijker kun je het niet maken..... Doen! Achteraf lucht het op! (ongeacht hoe hij reageert!)

De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2006, 19:17   #3
lieverdje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2005
Locatie: Rotterdam
Berichten: 25
Bedankt Limburgse, Ik heb het daarnet verteld.. het was echt heel gevoelig voor mij en dat begrijpt hij ook... We gaan samen op zoek naar een therapeute/psycholoog... maja hij vertelde ook dat hij er niet veel geld voor had. maar goed dat is even niet anders. Heb hem ook deze site laten lezen.. of stukjes iig... Ik zou eigenlijk graag dat boek van Bolleke willen hebben, maar ik las dat dat niet meer verkrijgbaar is, weet iemand of ik het tochnog ergens kan kopen?
lieverdje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2006, 22:19   #4
eus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: south-east of holland
Berichten: 219
Hoi lieberdje, knap dat je het aan je vader hebt durven vertellen, en wat fijn dat hij zo goed reageerde. M.i. is het echt goed om met mensen die jij vertrouwd een stukje van je 'geheim' te delen. Delen is helen heeft Bolleke ooit gezegd, en ik ben het daar wel mee eens. Je kunt haar boek volgens mij nog gewoon bestellen (ik heb het zelf ook pas sinds kort in huis) Als je het forum hier van TTm opent zie je de derde thread "Bestelinfo boek TTM..."
Daar staat precies beschreven hoe je het kunt bestellen (20 euro opsturen aan haar etc,.) Het is een erg mooi boek, wat me heel erg raakte. heb het bijna in 1 ruk uitgelezen.

Over therapieen; in Nijmegen kun je meedoen aan een onderzoek en behandeling specifiek voor TTM (ben ikzelf ook mee bezig) dit wordt gewoon vergoed door het ziekenfonds. Je kunt ook met je probleem naar de huisarts gaan, heb ik een aantal jaar geleden ook gedaan. De huisarts heeft me toen verwezen naar een gedragstherapeut van het Riagg, ook dit wordt geheel vergoed. Er zijn volgens mij veel mogelijkheden voor behandeling, het is echter wel een zoektocht om te ontdekken wat voor jou helpt en waar jij je prettig bij voelt. Hier op het forum kun je ook wel wat stukjes lezen over mensen die behandeling hebben, of hebben gehad. Veel succes en groetjes van Eus.
eus is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2006, 22:59   #5
ingevdb
ingeske
 
ingevdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Locatie: Vlaams-Brabant, België
Berichten: 95
hey lieverdje,

amai, chapeau dat je het gesprek bent aangegaan! echt, ik weet dat het helemaal niet vanzelfsprekend is (heb het zelf nooit aangedurfd)...
ik hoop dat je de juiste manier vindt, iets wat jou helpt...
sterkte,
inge
ingevdb is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ik wil het aan een vriendin vertellen lesley Hirsutisme - Algemeen 3 8 oktober 2005 21:04
Hoe moet ik het vertellen?? ,,__**Danielle Hirsutisme - Algemeen 3 18 juli 2005 14:07
Hoe vertellen? merryl TTM - Algemeen 5 15 mei 2003 17:47
Wie kan mij iets vertellen over HT in Polen? geurt Chirurgische behandelingen 5 27 november 2002 13:06
Wie kan mij iets vertellen over HT in Polen? geurt Chirurgische behandelingen 1 20 november 2002 23:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.