Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 10 december 2020, 21:26   #886
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mighty Bekijk bericht
Ja goed Idee! Zo kan het goed worden opgenomen in het bloed en heb je meer kans dat je het rest van lichaam zoals het hart blootstelt aan de stof!
Kansloze reactie.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2020, 23:47   #887
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mighty Bekijk bericht
Ja goed Idee! Zo kan het goed worden opgenomen in het bloed en heb je meer kans dat je het rest van lichaam zoals het hart blootstelt aan de stof!
Dit gaat nergens over. Je wilt de binding aan de androgene receptor gewoon optimaliseren, in plaats van dat de stof deels onbenut wordt, wat zonde is. Het douchen zal het verschil in sides niet maken, het is geen microneedling waar we het hier over hebben.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2021, 01:16   #888
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Ik heb nu zo'n 2 maanden geleden RU 5% toegevoegd aan mijn regime (exacte startdatum weet ik niet, begin net aan mn 2e flesje). Mijn recessie zet zich onverminderd door. Het lijkt zelfs wel erger te zijn geworden. Moet ik dit net als fina/duta gewoon minstens 6-12 maanden geven en zou dit iets van een shedding kunnen zijn? Of moet ik de hoop opgeven?

Ik zit ook nog steeds aan duta, keto-shampoo en minoxidil (laatste niet constant genoeg). Je mag dit dus gerust het zwaarst mogelijke regime noemen dat mogelijk is.
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2021, 22:15   #889
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Lightbulb

Lastig om te zeggen (of je een shedding hebt/ moet doorzetten). Ik ben nu een maandje of 8 bezig en ben er ook nog niet uit. Gedurende de eerste maanden was ik wel enthousiast: vooral de jeuk nam drastisch af, haar voelde beter aan. Maar de laatste tijd zie ik toch weer verslechtering in dichtheid. Wel minder uitval dan voorheen, maar vooral dunne en korte haartjes die uitvallen. Ik hou in ieder geval nog even vol.
Heb je je RU ook via Actifolic?
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2021, 01:21   #890
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Tnx voor je reactie. Ja heb ook die van actifolic ja. Ik zet het zelf ook nog wel even een tijdje door dan. Vind het wel prijzig, dus moet wel merken dat het echt wat gaat doen op korte termijn. De haren die bij mij uitvallen, is echt een mix van alles. Kort, lang, dik, dun. Alles in de NW6 zone. Enig idee hoe lang een (RU) shedding kan duren toevallig?

Zal wel af en toe even blijven updaten hier zodra ik iets van verandering constateer. Goed dan wel slecht. Voor mij is dit het laatste redmiddel vóór mn eerste HT. Die stel ik het liefst zo lang mogelijk uit, maar wordt zo langzamerhand onvermijdbaar.
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2021, 12:00   #891
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalen=balen Bekijk bericht
Tnx voor je reactie. Ja heb ook die van actifolic ja. Ik zet het zelf ook nog wel even een tijdje door dan. Vind het wel prijzig, dus moet wel merken dat het echt wat gaat doen op korte termijn. De haren die bij mij uitvallen, is echt een mix van alles. Kort, lang, dik, dun. Alles in de NW6 zone. Enig idee hoe lang een (RU) shedding kan duren toevallig?

Zal wel af en toe even blijven updaten hier zodra ik iets van verandering constateer. Goed dan wel slecht. Voor mij is dit het laatste redmiddel vóór mn eerste HT. Die stel ik het liefst zo lang mogelijk uit, maar wordt zo langzamerhand onvermijdbaar.
Het blijft koffiedik kijken, ook omdat het heel veel moeite zou zijn om de kwaliteit van de RU te controleren. Vooralsnog moeten we er maar vanuit gaan dat deze in orde is, aangezien Actifolic er - als groeiend bedrijf- belang bij heeft om positieve reviews te krijgen. Wat ik bemoedigend vind, is de afname van de jeuk (sinds het gebruik van RU). Ervaar jij dat ook?
Er bestaat weinig overeenstemming over de duur van RU-sheds, laat staan of ze überhaupt wel optreden. Sommige mensen zeggen dat RU maar heel even werkt, anderen menen dat het bovenop fina of duta een zetje kan geven.
Ik blijf af en toe ook updaten. Bij mij kan de haarlijn nog wel wat hebben (NW2), maar ligt het probleem ook vooral diffuus bovenop (NW6 zone). Ik zou heel tevreden zijn als ik daar wat toename in de dichtheid zou zien. En zo niet, dan teken ik voor stabilisatie.
Succes!
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2021, 23:18   #892
Stefkampen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 november 2019
Locatie: Nederland
Berichten: 12
Geslacht:
Kleine update na circa 9 maanden RU voor degene die het interessant vinden. Ben zelf enorm tevreden met de resultaten, denk dat ik toch wel een hyper responder ben op RU, helemaal gezien het feit dat ik op TRT zit (testosteron therapie).

Heb tussen door nog topical finasteride geprobeerd, dit werkte eigenlijk nog beter voor de haarlijn, maar ik kreeg enorme brain fog ervan... duurde toch een dikke 4-5 weken voordat ik mij helemaal 'hersteld' voelde. En ik gebruikte de topical fina maar 2-3 keer per week (0.05%).

Moet erbij zeggen dat ik soms wel nog het gevoel heb dat de haarlijn iets opschuift naar achter, zelfs met RU, maar echt 90% minder hard dan zonder RU. Naar mijn mening is topical fina (of oral fina) beter voor 'haarlijn' behoud en RU meer geschikt als je 'diffuse thinning' hebt, a;thans bij mij.

Gebruik overigens ook ketoconazole shampoo, een 'herbal shampoo' en caffeine shampoo. De herbal shampoo als eerst, om de 'scalp' te reinigen en dan de keto shampoo + caffeine shampoo. Die laat ik dan 10 min intrekken. RU gebruik ik dagelijks (1-2 ml). Eerst 5% gebruikt, daarna 3% als onderhoud en die werkt ook prima voor nu.

Groetjes!



Grote foto: https://ibb.co/1vJVpMp

Laatst gewijzigd door Stefkampen; 5 mei 2021 om 23:54
Stefkampen is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2021, 00:58   #893
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Dank voor je update.
Hier helaas weer wat achteruitgang. Vooral bij de haarlijn, onder licht zie ik overal achter de haarlijn uitdunning. Hoofdzakelijk dunne haartjes vallen uit. Wel hier en daar wat vellushaartjes die voor de inhammen de kop lijken op te steken, maar dat kunnen evenzeer stervende haren zijn. Herken me in je beschrijving dat de haarlijn het meest lastige is om stabiel te houden (hoewel bij mij het probleem de afgelopen 15 jaar eerder bij de vertex lag).
Haarverlies bestrijden, het blijft een rollercoaster.
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2021, 14:36   #894
Stefkampen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 november 2019
Locatie: Nederland
Berichten: 12
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25 Bekijk bericht
Dank voor je update.
Hier helaas weer wat achteruitgang. Vooral bij de haarlijn, onder licht zie ik overal achter de haarlijn uitdunning. Hoofdzakelijk dunne haartjes vallen uit. Wel hier en daar wat vellushaartjes die voor de inhammen de kop lijken op te steken, maar dat kunnen evenzeer stervende haren zijn. Herken me in je beschrijving dat de haarlijn het meest lastige is om stabiel te houden (hoewel bij mij het probleem de afgelopen 15 jaar eerder bij de vertex lag).
Haarverlies bestrijden, het blijft een rollercoaster.
Ik denk dat je haarlijn 100% behouden, zelfs met middelen, onmogelijk is. Je lichaam en dus haarzakjes, worden ook met de jaren ouder. Ik denk dat tot NW3 redelijk normaal is. Is ook prima te herstellen met een haartransplantatie. Tegenwoordig heb je voor 3k in Turkije een goede haartransplantatie en dat is incl vliegticket meegerekend. In Nederland komen ook steeds meer klinieken met schappelijkere prijzen. Als je 2000-3000 grafts nodig hebt, kun je in Nederland ook voor rond de 3.5k een transplant laten doen
Stefkampen is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2021, 11:51   #895
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Ja, daar heb je een goed punt. Met een - binnen de grenzen van het betamelijke, dus NW3 - terugtrekkende haarlijn zullen velen vrede hebben. Staat ook wel gedistingeerd. Haarverlies bij de kruin/ diffuse uitdunning is een ander verhaal.
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2021, 18:47   #896
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefkampen Bekijk bericht
Ik denk dat je haarlijn 100% behouden, zelfs met middelen, onmogelijk is.
Dat denk ik ook. Grofweg gesteld kan je zeggen dat finasteride werkt door het 5AR-enzym te remmen, waardoor er minder dihydrotestosteron (DHT) ontstaat in de reactie tussen 5AR en testosteron. Dus hoe minder 5AR, hoe minder DHT er wordt aangemaakt.

Als DHT zich aan de haarzakjes hecht, leidt dit tot een proces dat de haarzakjes verschrompelt. Geen enkel haarmiddel reduceert het DHT-hormoon echter tot 0. Kan ook niet, want het hormoon is noodzakelijk op andere gebieden van je lichaam en psyche.

Daarmee zal er dus altijd wat DHT aan je haarzakjes blijven hechten, maar kun je wel op zoek naar een balans iets verder bij het effect van haaruitval vandaan.

Daarnaast ken ik geen middel die ervoor zorgt dat een haarfollikel een onbeperkt aantal anagene fasen laat doorlopen gedurende je leven. Net zo min iets wat ervoor zorgt dat de anagene fase van een haar oneindig lang voortduurt.
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2021, 17:45   #897
Mighty
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2018
Berichten: 25
Geslacht:
Goed nieuws: RU trails niet gecancelled door het onstaan van bijwerkingen

https://www.reddit.com/r/tressless/c...58841_psk3841/

Eindelijk hebben we een officieel antwoord!
Mighty is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2021, 12:46   #898
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Wow, dat is nog eens nieuws! Dank voor het delen!
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2021, 18:52   #899
Stefkampen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 november 2019
Locatie: Nederland
Berichten: 12
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mighty Bekijk bericht
https://www.reddit.com/r/tressless/c...58841_psk3841/

Eindelijk hebben we een officieel antwoord!
Opzicht niet veel extra info dan dat we al hadden toch?
Stefkampen is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2021, 19:39   #900
Mighty
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2018
Berichten: 25
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefkampen Bekijk bericht
Opzicht niet veel extra info dan dat we al hadden toch?
We hadden geen officieel antwoord, alles was pure speculatie. Dus ik vindt het wel belangrijk nieuws.
Mighty is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
anti-androgeen, ru58841

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.