Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 juni 2020, 10:40   #1
greenbeauty
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2019
Berichten: 81
Geslacht:
De "turkije haarlijn"

Het valt mij op dat je bij de klinieken in (voornamelijk) Turkije echt een gemaakte haarlijn ziet bij de mensen die daar geweest zijn.
Als ik op tv bv Raymond van Barneveld ziet denk ik meteen, heey Turkije .

Bij de klinieken in Nederland lijkt het iets minder symetrisch.
Ben ik de enige die dit opvalt? En waarom zijn alle haarlijnen exact hetzelfde getekend ?
greenbeauty is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2020, 12:04   #2
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Ja ik snap wat je zegt. Veel klinieken zijn op zoek naar symmetrie, terwijl geen enkele natuurlijke haarlijn volledig symmetrisch is. Altijd dat overdreven gedoe met lasers etc. om een perfecte haarlijn te tekenen. Is allemaal om het professioneler te laten lijken, maar totaal overbodig als je het mij vraagt. Dit kan beter met het blote oog en op gevoel.

Wat mij daarbij opvalt, is dat de haarlijnen op die manier vaak ook veel te recht worden getekend. Dan zit je met een haargrens die minstens 3-4cm boven de grens is zoals hij in je jeugd was, maar dan wel heel recht gezet alsof je een NW0 bent. Dat snap ik dus totaal niet. Waarom niet een stuk natuurlijker, met zelfs wat lichte inhammen? Staat veel beter naar mijn mening. Soms zie je dit gelukkig wel.

Wat je ook steeds meer ziet, is dat klinieken overstappen naar een soort zigzag haarlijn. Dit lijkt in eerste instantie heel raar, maar geeft een veel natuurlijker eindresultaat. Ik denk dat dit de komende jaren steeds meer zal voorkomen. Het product is natuurlijk ook nooit uitontwikkeld.
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2020, 13:34   #3
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Je krijgt toch sowieso de beste impressie op het moment dat een persoon zal fronsen. Dan zul je de originele haarlijn op basis van de huid kunnen onderscheiden (tevens het meer glimmend tov matte als van dichtbij zult bekijken).
Gebaseerd op deze info kun je dan de originele haarlijn herstellen of een volwassen haarlijn kiezen, dit lijkt me het meest natuurlijk,
Laseren zeggen dan ook behalve kaarsrecht zijn (uiteraard niet volledig irrelevant) niet veel.
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2020, 14:50   #4
roel2000
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2019
Berichten: 112
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door greenbeauty Bekijk bericht
Het valt mij op dat je bij de klinieken in (voornamelijk) Turkije echt een gemaakte haarlijn ziet bij de mensen die daar geweest zijn.
Als ik op tv bv Raymond van Barneveld ziet denk ik meteen, heey Turkije .

Bij de klinieken in Nederland lijkt het iets minder symetrisch.
Ben ik de enige die dit opvalt? En waarom zijn alle haarlijnen exact hetzelfde getekend ?
Ik was ook bij eentje geweest in Amsterdam. Die had een turkse haarlijn neer gezet. Het heeft allemaal niet gewerkt. Dat zag er zo slecht uit en maar liegen dat het natuurlijk eruit ziet. Wat blijkt dat alle grafts op mijn grote hoofd zit. Hij bood geen reparatie aan en moest naar switzerland gaan om alles te laten verwijderen. Hij wilde mij aanpraten voor een tweede haartransplantie, blijkbaar hadden ze teveel we gehaald had seevers mij verteld. De grote deels ging weer terug naar het donor.


Het zag er on natuurlijke uit en ze hadden een profiteer lijn getekend zelfs buiten mijn originele haarlijn. Was toen naar seevers geweest en die had in die kliniek van Amsterdam alle resultaten gezien en dat was zooooo slecht. Ze hebben alles moeten verwijderen met de FUE punch. En laten healen om een nieuwe haarlijn te maken met 1 grafts.

Waarom de haarlijn het zelfde zijn? Ze zijn echt geen echte art artsen hebben geen skils in haarlijnen maken.

Laatst gewijzigd door roel2000; 5 juni 2020 om 14:53
roel2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2020, 14:48   #5
Skyman2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2017
Berichten: 94
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietjeee Bekijk bericht
Je krijgt toch sowieso de beste impressie op het moment dat een persoon zal fronsen. Dan zul je de originele haarlijn op basis van de huid kunnen onderscheiden (tevens het meer glimmend tov matte als van dichtbij zult bekijken).
Gebaseerd op deze info kun je dan de originele haarlijn herstellen of een volwassen haarlijn kiezen, dit lijkt me het meest natuurlijk,
Laseren zeggen dan ook behalve kaarsrecht zijn (uiteraard niet volledig irrelevant) niet veel.
Oh dat verklaart waarom ik moest fronsen bij het tekenen van de haarlijn...
Skyman2 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2020, 00:12   #6
AJT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2020
Locatie: Eindhoven
Berichten: 72
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skyman2 Bekijk bericht
Oh dat verklaart waarom ik moest fronsen bij het tekenen van de haarlijn...
Ik moest ook fronsen bij het tekenen. En ja ik ben wel in Turkije geweest en mijn haarlijn is niet kaarsrecht. Denk dat het je meer opvalt omdat hier 75 % naar Turkije geweest is. Kies gewoon de goede uit en het maakt niet uit waar je heen gaat.
AJT is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2021, 18:36   #7
freggle45
Freggle4
 
Geregistreerd: 7 december 2020
Berichten: 11
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roel2000 Bekijk bericht
Ik was ook bij eentje geweest in Amsterdam. Die had een turkse haarlijn neer gezet. Het heeft allemaal niet gewerkt. Dat zag er zo slecht uit en maar liegen dat het natuurlijk eruit ziet. Wat blijkt dat alle grafts op mijn grote hoofd zit. Hij bood geen reparatie aan en moest naar switzerland gaan om alles te laten verwijderen. Hij wilde mij aanpraten voor een tweede haartransplantie, blijkbaar hadden ze teveel we gehaald had seevers mij verteld. De grote deels ging weer terug naar het donor.


Het zag er on natuurlijke uit en ze hadden een profiteer lijn getekend zelfs buiten mijn originele haarlijn. Was toen naar seevers geweest en die had in die kliniek van Amsterdam alle resultaten gezien en dat was zooooo slecht. Ze hebben alles moeten verwijderen met de FUE punch. En laten healen om een nieuwe haarlijn te maken met 1 grafts.

Waarom de haarlijn het zelfde zijn? Ze zijn echt geen echte art artsen hebben geen skils in haarlijnen maken.

Beste Roel, Heb je je FUE laten verwijderen in Zwitserland? Zou jij mij aub kunnen vertellen hoe?
freggle45 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2021, 18:33   #8
Haarwonder
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2019
Locatie: Amsterdam
Berichten: 21
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roel2000 Bekijk bericht
Ik was ook bij eentje geweest in Amsterdam. Die had een turkse haarlijn neer gezet. Het heeft allemaal niet gewerkt. Dat zag er zo slecht uit en maar liegen dat het natuurlijk eruit ziet. Wat blijkt dat alle grafts op mijn grote hoofd zit. Hij bood geen reparatie aan en moest naar switzerland gaan om alles te laten verwijderen. Hij wilde mij aanpraten voor een tweede haartransplantie, blijkbaar hadden ze teveel we gehaald had seevers mij verteld. De grote deels ging weer terug naar het donor.


Het zag er on natuurlijke uit en ze hadden een profiteer lijn getekend zelfs buiten mijn originele haarlijn. Was toen naar seevers geweest en die had in die kliniek van Amsterdam alle resultaten gezien en dat was zooooo slecht. Ze hebben alles moeten verwijderen met de FUE punch. En laten healen om een nieuwe haarlijn te maken met 1 grafts.

Waarom de haarlijn het zelfde zijn? Ze zijn echt geen echte art artsen hebben geen skils in haarlijnen maken.
Heb je ook foto's van je geweldige 'niet' Turkse haarlijn? Het moet niet gekker worden op deze forum hey, 'Turkse haarlijn'. En het lijkt wel also sommigen van jullie elke twee weken een haartransplantatie hebben ondergaan en dan elke keer bij dezelfde Nederlandse kliniek. Mij hier niet meer gezien. Het wordt met de dag erger, bah!
Haarwonder is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2021, 20:35   #9
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 174
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door greenbeauty Bekijk bericht
Als ik op tv bv Raymond van Barneveld ziet denk ik meteen, heey Turkije .
Alleen heeft van Barneveld het laten doen bij onze vrienden van Laser Aesthetic in Haarlem.
__________________
---
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.