Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 juni 2004, 15:00   #1
henk1983
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 13
Advies gevraagd door newbie

Beste ehm lotgenoten, ik zal me even voorstellen: ik ben een jongeman met lichte inhammen. Een tijd lang heb ik minoxidil gebruikt, maar volgens de apotheek is het uit de handel genomen. Nu wil ik iets anders proberen, ik heb wat gehoort over Xandrox en Alopesan, maar weet niet wat ik ervan moet denken. Omdat ik echt een leek ben op het gebied vraag ik advies aan jullie. Wat is voor mij de beste oplossing als ik mijn haar wil behouden? Zijn er ook nog andere dingen waar ik rekening moet houden zoals voeding etc? BIj voorbaat hartelijk dank!
henk1983 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2004, 18:35   #2
SjonKanon
Shut up, you fool!
 
SjonKanon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Locatie: Den Haag
Berichten: 85
Xandrox is ook minoxidil. Alopesan is een DHT remmer. Minoxidil werkt topisch en Alopesan moet je oraal innemen. Met Alopesan heb ik geen ervaring, maar het schijnt niet heel krachtig te werken. Andere DHT remmers zijn Finasteride (Propecia of Proscar) en Dutasteride. Finasteride is geregistreerd in Nederland, maar moet wel worden voorgeschreven door je huisarts. Dutasteride is dacht ik nog niet geregistreerd, maar kun je bestellen via internet en ook laten voorschrijven via je huisarts (er is hier een thread over ergens op dit forum ) Probeer zelf verder te zoeken op dit forum over de middelen die ik zojuist genoemd heb. Er is heel veel over te vinden. Qua voedingsmiddelen moet je zorgen dat je voldoende vitamine B binnen krijgt. Gezond eten is uiteraard goed voor het hele lichaam dus ook je haar.

Ik heb zelf ook lichte inhamen (alhoewel ze wel haast schijnen te hebben) en gebruik nu 2 maanden finasteride. Ik heb nog geen resultaten ondervonden, maar verwacht die ook pas na 8 maanden. Ik wil zelf niet aan de minoxidil gaan, omdat de eventueel gewonnen haren weer uitvallen als je ermee stopt. Dus als jij resultaat hebt geboekt met minox, dan zou ik je aanraden om ermee door te gaan, bijv met Xandrox. Ik hoop dat het een beetje een duidelijk verhaal is .

Owja je zou ook een goede shampoo kunnen gebruiken, bijv deze. Het zal niet veel doen aan je kaalheid maar je haar zal er beter uitzien en misschien iets dikker worden.
__________________
Status
19 jaar, NW 2

Regime
sinds 06-06-2004 Weleda Rozemarijn Shampoo
sinds 04-05-2004 Biegist (Kruidvat)
sinds 04-05-2004 Rooscure shampoo
sinds 11-04-2004 1 mg finasteride (Propecia)
sinds zomer 2003 Dagravit Totaal 30 Multivitaminen

Laatst gewijzigd door SjonKanon; 12 juni 2004 om 18:38
SjonKanon is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2004, 19:02   #3
henk1983
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 13
Ik had al rondgelkene op het forum maar iedereen schijnt iets anders te gebruiken. Ik zou graag willen weten of er een product is waar echt veel mensen tevreden over zijn
henk1983 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2004, 19:31   #4
SjonKanon
Shut up, you fool!
 
SjonKanon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Locatie: Den Haag
Berichten: 85
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henk1983
Ik had al rondgelkene op het forum maar iedereen schijnt iets anders te gebruiken. Ik zou graag willen weten of er een product is waar echt veel mensen tevreden over zijn
Hehe helaas is dat er niet. Qua stoppen van kaalheid zijn denk ik het meeste mensen te vreden met finasteride en/of minoxidil. Er zijn nog niet zo heel veel mensen die dutasteride gebruiken, maar de mensen die het gebruiken zijn niet ontevreden volgens mij. Qua hergroei is er eigenlijk nog maar heel weinig. Sommige mensen hebben een klein beetje hergroei met minoxidil of dutasteride en een paar met finasteride. Ik zou je zelf eigenlijk aanraden om door te gaan met minoxidil (mits je geen bijwerkingen ondervindt en je resultaat hebt) en daarbij finasteride te gaan gebruiken.
__________________
Status
19 jaar, NW 2

Regime
sinds 06-06-2004 Weleda Rozemarijn Shampoo
sinds 04-05-2004 Biegist (Kruidvat)
sinds 04-05-2004 Rooscure shampoo
sinds 11-04-2004 1 mg finasteride (Propecia)
sinds zomer 2003 Dagravit Totaal 30 Multivitaminen
SjonKanon is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2004, 14:13   #5
henk1983
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 13
ik was wel tevreden over minoxidil alleen ik kan het dus niet meer bij de apotheek krijgen. Waar haalt u (netjes hè?) het vandaan of weet u waar ik het kan verkrijgen?
henk1983 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2004, 18:39   #6
Noodlesoup
HaarWeb lid
 
Noodlesoup's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 140
Op www.cheapregaine.nl kun je Minoxidil 5% bestellen.
Noodlesoup is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2004, 19:54   #7
Johnny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2002
Berichten: 262
Even over Minoxidil: dit middel is naar wat ik heb begrepen niet in staat kaalheid tegen te gaan. Wel kun je hier hergroei van krijgen en zal het misschien je kaalheid verminderen. Als je echt je haar wil stabiliseren moet je een DHT-remmer nemen zoals Fina of Duta of eventueel saw palmetto (Alopesan).
__________________
- Proscar
- Rooscure
Johnny is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2004, 22:45   #8
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny
Even over Minoxidil: dit middel is naar wat ik heb begrepen niet in staat kaalheid tegen te gaan. Wel kun je hier hergroei van krijgen en zal het misschien je kaalheid verminderen. Als je echt je haar wil stabiliseren moet je een DHT-remmer nemen zoals Fina of Duta of eventueel saw palmetto (Alopesan).
Als een middel in staat is tot hergroei is het natuurlijk ook in staat om haar te behouden.

En minoxidil is nog steeds bij de meeste apotheken te koop.

Ik denk dat het idd beter is er ook iets als fina of duta bij te nemen: nog effectiever.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2004, 12:40   #9
henk1983
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 13
bedankt voor de adviezen, minoxidil is alleen voor boven op het hoofd staat er en niet voor inhammen, is dat echt zo?
henk1983 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2004, 13:47   #10
Noodlesoup
HaarWeb lid
 
Noodlesoup's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 140
Ik gebruik Minoxidil alleen maar op de inhammen. Ik heb nu overal miniscule haartjes daar, zit nu te hopen dat ze pigment krijgen.
De reden dat in de handleidingen/bijsluiters staat dat niet werkt op de inhammen is omdat dit niet onderzocht is, en het effect iets minder sterk is dan op de kruin. De fabrikant heeft zichzelf hiermee ingedekt.
Noodlesoup is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2004, 16:17   #11
henk1983
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 13
thanks man!
henk1983 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
advies gevraagd Brel Medicijnen/haargroeimiddelen 3 27 januari 2004 17:37
advies gevraagd Priya AGA - Algemeen 5 25 juni 2003 15:59
zijn er mensen die advies bij hun huisarts hebben gevraagd..???? bald in 5 years AGA - Algemeen 1 22 augustus 2002 19:19
Advies gevraagd! Ricardo AGA - Algemeen 2 24 juli 2002 02:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.