Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 oktober 2018, 12:29   #1
grsuy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2015
Berichten: 149
Geslacht:
Gebruik minoxidil

Hallo iedereen,

Ik gebruik al jaren minoxidil, maar ondertussen nog maar 1 maal/dag als onderhoudsdosis.

Mijn vraag is echter wanneer ik het product het best gebruik aangezien ik zowel 's ochtends als 's avonds met een 'probleem' zit.

's Ochtens kan ik het op een propere hoofdhuid aanbrengen, maar heb ik weinig tijd en kan ik het maar een 15-tal minuten laten intrekken alvorens ik het verder droog met een haardroger en 's avonds zit er toppik op waardoor het doorheen de nacht minder goed zal intrekken vermoed ik (elke avond toppik uitwassen zie ik niet zitten). Ik kan die toppik er wel wat uitwrijven met mijn handen, maar helemaal lukt dat natuurlijk niet.

Het beste alternatief is wellicht 's ochtends aanbrengen en mijn vettige/lopende variant (merk Alopexy 5%) te vervangen door een foam zodat het sneller intrekt...? Of toch beter meerdere uren laten intrekken 's nachts ondanks dat er wel wat toppik opzit?

Thanks!
grsuy is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2018, 18:16   #2
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grsuy Bekijk bericht
Hallo iedereen,

Ik gebruik al jaren minoxidil, maar ondertussen nog maar 1 maal/dag als onderhoudsdosis.

Mijn vraag is echter wanneer ik het product het best gebruik aangezien ik zowel 's ochtends als 's avonds met een 'probleem' zit.

's Ochtens kan ik het op een propere hoofdhuid aanbrengen, maar heb ik weinig tijd en kan ik het maar een 15-tal minuten laten intrekken alvorens ik het verder droog met een haardroger en 's avonds zit er toppik op waardoor het doorheen de nacht minder goed zal intrekken vermoed ik (elke avond toppik uitwassen zie ik niet zitten). Ik kan die toppik er wel wat uitwrijven met mijn handen, maar helemaal lukt dat natuurlijk niet.

Het beste alternatief is wellicht 's ochtends aanbrengen en mijn vettige/lopende variant (merk Alopexy 5%) te vervangen door een foam zodat het sneller intrekt...? Of toch beter meerdere uren laten intrekken 's nachts ondanks dat er wel wat toppik opzit?

Thanks!
Waarom niet even savonds je haar afspoelen? Minox heeft zon 4 uur nodig om in te trekken. Anders een foam pakken maar ik zie persoonlijk het probleem niet in het feit om in de avond even je haar schoon te spoelen.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2018, 18:07   #3
grsuy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2015
Berichten: 149
Geslacht:
Op zich is het inderdaad niet zo een groot probleem, maar ik vind het wel interessant om te weten in welke mate de efficiënte van minoxidil ingeperkt wordt in beide gevallen.
grsuy is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2018, 14:03   #4
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Wanneer je het te snel opdroogt/wast is de effectiviteit een stuk minder. Ik neem aan dat als je het fohnt de vloeistof opdroogt en niet meer in de huid kan komen. 15 minuten is te kort voor alles om in te trekken.

Uiteindelijk is het dus simpelweg minder efficient.
Overigens zou Toppik de werking van minoxidil niet moeten inperken. Toppik moet op de haren liggen terwijl de lotion op de hoofdhuid zelf moet komen. Er is wellicht wel wat vloeistof dat in aanraking komt met de vezels maar dat is minimaal.
Wellicht een dermaroller gebruiken in de ochtend zodat het snelle intrekt? Geen ervaring mee, is maar een idee dat te binnen schiet.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.