Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 augustus 2010, 21:18   #1
Pieter1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 november 2009
Berichten: 7
finas na enkele maanden...?

Beste leden/lezers,

na 9 maand finasterine te gebruiken heb ik toch enkele bedenkingen. Mijn verhaal:

Vorig jaar november, na consultatie bij de dermatoloog startte ik met finasteride(1,25mg/dag) en minoxidil. Na 3 weken kreeg ik te maken met een flinke shedding, echter men dermatoloog raadde me aan verder de behandeling te volgen. En met succes, de shedding stopte en na 4 maand waren de eerste resultaten zichtbaar. Men haar werd voller en glanzender + lichte teruggroei op kruin en inhammen.
Op die moment had ik een nieuwe afspraak bij de dermatoloog en die stelde vast dat het goed ging. Ze stelde voor om vanaf dan 2,5mg/dag finasteride te proberen omdat de kans dan groot was dat de effecten nog beter zouden zijn. Niets was minder waar, na 3 weken kreeg ik sterke bijwerkingen (vermoeidheid, verstrooidheid, huiduitslag in men gezicht,... ) + opnieuw een shedding.
Door de bijwerkingen was ik wel verplicht terug over te schakelen op 1,25mg/dag finas. De bijwerkingen verdwenen, echter de shedding blijft. Ondertussen zijn we 4 maand verder en ik begin me zorgen te maken of die shedding ooit nog zal ophouden. De haren die uitvallen zijn ook maar een raar typke, de wortel is dunner dan het uiteinde + de uiteinden zijn gekruld en donkerder (et lijkt wel schaamhaar).

Wat denken jullie hiervan? Zou ik verder finas gebruiken? totaal stoppen? of een poosje stoppen?

mvg
Pieter1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2010, 22:00   #2
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
normaal is een shedding een reactie van je haarfollikel , dat het het oude haar afstoot om erna een gezonder nieuw haartje aan te maken

ik zou doorzetten, met stoppen weet je niet of het nog slechter zou worden ofniet

verder vind ik 2,5mg nogal veel voor een man , raar dat een dermatoloog een hogere dosis aanraad...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2010, 22:08   #3
Anoniem87
Banned user
 
Anoniem87's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2009
Berichten: 277
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982 Bekijk bericht
normaal is een shedding een reactie van je haarfollikel , dat het het oude haar afstoot om erna een gezonder nieuw haartje aan te maken

ik zou doorzetten, met stoppen weet je niet of het nog slechter zou worden ofniet

verder vind ik 2,5mg nogal veel voor een man , raar dat een dermatoloog een hogere dosis aanraad...
Misschien koopt die wel z'n fina bij die "dermatoloog" (ik moet nu ineens aan boersma denken ik weet niet waarom lol)

Als je geen bijwerkingen hebt met 1,25mg zou ik dat doorzetten minimaal een half jaar en verder kijken.
Anoniem87 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2010, 09:12   #4
Pieter1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 november 2009
Berichten: 7
men finas komt van de apotheek hoor, maar het zijn er van 5mg. Door ze te breken krijg ik dan de juiste dosis hé.

alvast bedankt voor de reacties

grtz
Pieter1987 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vraagje over het aanbod van minox en finas via marktplaats.nl Regges Koopjeshoek 4 12 augustus 2009 13:16
FUT na 4 maanden met FOTOS vankon1000 Chirurgische behandelingen 52 20 december 2008 18:31
Regaine gekregen, 2.5 maanden gebruikt nu: damnnnnn nevret Medicijnen/haargroeimiddelen 1 10 september 2006 09:31
Haaruitval nog steeds niet gestopt 6 maanden finasteride!! Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 13 5 april 2004 10:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.